Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Käyttäjä31559 kirjoitti:
Hei!
Olen nyt lukenut yli puolet näistä kommenteista ja elänyt yllättävänkin todellisesti teidän kokemuksissanne mukana. Haluaisin omasta puolestani kuitenkin tarjota vähän erilaisen kokemuksen ja samalla onnitella teitä kaikkia, jotka olette yrittämässä saada vauvaa tai olette siinä jo onnistuneet.
Meillä tilanne on se, että edes yrittää ei voi. Epäonninen talokauppa vei meiltä sen mahdollisuuden ja tämä epäoikeudenmukaisuuden tunne on musertava. Yksityiskohdista sen enempää selittämättä (liian pitkä juttu, ei kyse hometalosta, mutta rakennusvirheistä ja isoista rahoista) olemme tilanteessa, jossa emme voi voittaa ja olemme todella syvissä veloissa. Pystymme ne kyllä maksamaan, mutta vain, jos molemmat käyvät koko ajan töissä, ja mies matkustaa, että saa päivärahoja ja ylitöitä. Emme siis näe toisiamme kuin muutaman päivän kuukaudessa. Jos selviämme tästä, olen silloin lähelle viisikymppinen. Nyt kaksi vuotta tätä on surtu eikä valoa tunnelin päässä näy. Asianajajan lasku vain kasvaa ja nukutut yöt vähenevät entisestään. Erään sukulaisen talo on vakuutena lisälainassamme. Paine on valtava. En muista, koska olisin herännyt virkeänä. Jos nyt tulisin raskaaksi, olen varma, että jo pelkästään stressitasoni aiheuttaisi keskenmenon tai kehitysvamman sikiölle. Eikä meillä olisi mitään mahdollisuuksia selvitä siitä taloudellisesti. Ei mitään. On käsittämätöntä, miten Suomessa joku saa välinpitämättömyydellään varastaa tuntemattomilta koko elämän noin vain, eikä mitään voi tehdä, että saisi oikeutta.
Onnea siis kaikille, jotka ovat siinä tilanteessa, että voivat perheen perustaa! :)
Hui kauhistus, kuulostaapa tosi kurjalta toi teidän tilanne! :( Toivottavasti löydätte ratkaisun!
Esikoisen LA 8/20
Haavelija91 kirjoitti:
martta1 kirjoitti:
Kiitos Haaveilija91. Meillä oli ihana lääkäri, joka kyllä selitti kaiken juurta jaksaen ja ymmärrettävästi. Ikävää tietysti, ettei teillä tärpännyt. Tsemppiä jatkotutkimuksiin. Onko teillä tutkittu miehen siemenneste? Meillä mies menee vielä tutkimuksiin, että onko hänen puolesta kaikki kunnossa.
Meille sanottiin, että meidän tapauksessa näin voi jatkaa jopa vuoden eli katsotaan mitä nyt tapahtuu. Puolen vuoden jälkeen olis hyvä tehdä aukiolotutkimus, jos ei oo vielä tärpänny.Pikkuminnikselle, mä sain terolutin nyt, koska mulla on menkat tullu viimeks syyskuun alussa eli ihan vaan, että saan menkat ja voin alottaa terolutin. Sitten jos ovis tapahtuu, niin en tarvitse enää terolutia.
Toisaalta huojentavaa, että yksityiseltä avun sai näin nopeasti, mutta toisaalta tää rahanmeno vähän hirvittää. Etenkin jos kaikki ei nyt mee putkeen.
Meillä lähete miehelle tehty ja ens viikolla vie näytteen. Tässä ollut ovis tällä viikolla niin sitä ollaan tämä viikko hyödynnelty :-)
Mulle sanottiin lapsettomuuspolilla että letroja ei puolta vuotta pidempään kannattaisi jatkaa, varmaan kuitenkin eri käytännöt eri paikoissa :)
No yksityisellä varmaan aika lailla saa mitä haluaa, jos maksaa. Mutta siis meillä tarkistetaan nyt heti, että onko miehellä kaikki kunnossa eli jos on, on meillä selkeä ongelma, jota hoidetaan (mun pco ja ovulaatiohäiriö). Eli jos lääkkeet tepsii ja saadaan ovulaatio, niin saadaan rauhassa sit yrittää näiden lääkkeiden kanssa. Luulen, että se lääkäri tarkoitti sitä. Nyt vaan toivotaan, että meillä tärppäis lääkkeiden kanssa. Vielä ei olla sitä pidemmälle mietitty. Katsotaan sitten jos ei tärppää, että mitä tehdään ja missä vaiheessa. Päästään sit kunnallisellekin puolelle, jos nyt ei näiden lääkkeiden kanssa tuu tärppiä.
Olin just tulossa itkemään tänne, että niin se alkoi taas tiputtelu, mutta käyttäjä31559 kirjoitus hiljensi. Toivottavasti todellakin saatte asian järjestymään ja apua myös!
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Kääääk! Yk 6 ja edellisessä kierrossa meni varhain kesken. Uskaltaako tästä sitten innostua vielä, vaikka ihan selkeä plussa on. Testasin dpo12 ja oletetusti menkat pitäsi alkaa viim maanantaina.. Tarrasukkia tarvitaan nyt ja paljon että tämä pysyy mukana ☺️ uskomatonta. Oireena tissit olleet viikon hellänä/kipeät ja eilen oli menkkamaisia tuntemuksia sekö palelee ja janottaa.
Onnea Kerttu-Inkeri! Toivotaan että pysyy matkassa 🥰
Mun on varmaan huomenna pakko testata "varmuuden vuoksi" ellei menkat nyt ehdi alkaa, koska nyt kp24 ja huomenna lähdetään juhlimaan Halloweenia.
Vähän kyllä ärsyttää ns turhaan testailla näin aikasin, mutta onhan se parempi varmistaa kun mun kierto on ollut jotain 24-28 päivän välillä.
Samalla siis vastaus siihen, että mä käytän kyllä alkoholia plussaan asti. Niin harvoin tulee otettua, että en aio lopettaa kokonaan siksi että voisi ehkä raskautua. Kukaanhan ei tiedä kuinka pitkään tämä projekti kestää ja onnistuuko koskaan.
Käyttäjä31559 paljon tsemppiä teille! Toivottavasti asiat järjestyy!
Kerttu-Inkeri kirjoitti:
Kääääk! Yk 6 ja edellisessä kierrossa meni varhain kesken. Uskaltaako tästä sitten innostua vielä, vaikka ihan selkeä plussa on. Testasin dpo12 ja oletetusti menkat pitäsi alkaa viim maanantaina.. Tarrasukkia tarvitaan nyt ja paljon että tämä pysyy mukana ☺️ uskomatonta. Oireena tissit olleet viikon hellänä/kipeät ja eilen oli menkkamaisia tuntemuksia sekö palelee ja janottaa.
Oi että! Hurjasti onnea sinne! 😍 Ihanaa. Toivotaan parasta, että kaikki menee tällä kertaa hyvin!
Täällä tilanne sellainen, että ovulaatio nyt bongattu päivää sovellusennustetta aikaisemmin tänään kp 13, eli huomiseksi kp 14 se sitten osuikin eikä sunnuntaiksi 🙂. Joku mietti näitä testailuja/tulkitsemista jossain vaiheessa, niin tässä minun tekemäni ovulaatiotestit: ylhäältä alas ke, to ja tänään pe. Tein tämän pe nyt poikkeuksellisesti jo puolenpäivän aikaan, muut noin klo 17 aikaan, mutta samalla tavalla 4 tunnin pidättelyllä kaikki. En tiedä onko näistä kellekään nyt mitään hyötyä, joten anteeksi jos tämä on ihan turha pissatikkugallerian esittely, mutta tässä nämä nyt kuitenkin 😃.
Eilen touhuttiin ja huomenna myös tarkoitus, mutta se kolmas joka-toinen-päivä-jumppa taitaa nyt jäädä tekemättä, kun tämä olikin nyt vähän aikaisemmin kuin odotin. Toki vielä su voi katsoa tilannetta, mutta siitä ei kait enää silloin välttämättä ole varsinaisesti ovulaation kannalta hyötyä...?
Sivuhuomiona: Suosittelen muuten tuota maca-jauhetta! Kyllä se on jotenkin virtaa tuonut kumpaankin meistä niin intiimielämään kuin muutenkin arjessa. 2 tl on nyt otettu päivässä, aloitettiin yhdellä. Kyse voi toki olla ihan mahdollisesti jostain placebo vaikutuksestakin, mutta hyvältä aineelta vaikuttaa, vaikka aika kamalan makuista onkin. Kaakaon kanssa menee hyvin alas kuitenkin. 🙂
Hei,
Varovaisesti liityn keskusteluun.
Aivan älyttömästi kaikille onnea plussista! :)
Meillä tilanne, jossa yritystä takana yli 2vuotta. Selkeää ongelmaa ei ole löytynyt. Viimeisissä kahdessa kierrossa käytetty Pergoveris+ovitrelle ja tässä viimeisimmässä myös lugesteron.
Nyt menossa dpo13 ja raskaustestissä jonkinlaista viivaa ja verikokeen arvo hieman päälle 50. En tiedä mitä pitäisi ajatella ja hoitajan mukaan HCG liian matala.
Suuri epäilys siis, että kyseessä kemiallinen, mutta toki hieman pakosti myös toiveet heräävät :(
Ihanaa lukea teidän suunnilleen samassa tilanteessa olevien kuulumisia!
Laitan vielä kuvan testistä joka tehty tänään päiväpissasta.
Paljon onnea Kerttu-Inkeri! 😍 Ihana juttu. Toivotaan plussia muillekin. Hattaralle testaustsempit! 🤗
Tervetuloa MinnaK., sullekin vahvistuvan plussan onnentoivotukset! 🤗 Onpa jännät paikat.
Mulla ollut aikamoiset alavatsakivut ja, vaikka kuinka aamulla yritin ajatella, että pahemminkin asiat vois olla, ei auttanut suruun. Ehdin varmuuden vuoksi jo käsitellä asiaa siten, että orientoiduin jo siihen, että pakko se on vaan mennä aukiolotutkimukseen ja mitä lie muuta kuulemaan lapsettomuuslääkärille parin viikon päästä.
No, nyt siis dpo10 ja yllätyksekseni sovellus näyttääkin ekaa kertaa tuollaista. Se siitä pettymyksen ym.käsittelystä, nyt ajattelen taas, että vielä ei voikaan tietää. Kovin on piinaavia nämä päivät olleet, tuntuu, että taas viime kiertoakin pahemmat. Kai se on tämä, kun antoi itsensä taas niin sanotusti aueta tälle aiheelle, kun tämän palstan ja ketjun löysin, niin nousee tosiaan kaikki tunteetkin taas ihan erilailla. Joka tapauksessa kovat, menkkamaiset alavatsakivut, vaikka tiputtelua ei tänään ole VIELÄ tullutkaan, että pidän kyllä kiinni suitsista ja yritän olla kuvittelematta liikoja.
Rentoa perjantaita kaikille, kirjoitelkaa kuulumisia! 😁💚
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Murmelips, kiitos maca-vinkistä. 🤗
Munasolu pysyy hengissä noin vuorokauden, että periaatteessa kannattaahan sitä sunnuntaina vielä talletella. Jos miehellä on nopeasti uivat simpat, eihän sitä voi tietää vaikka oliskin hyötyä! ☺️
Ristiriitaista tietoahan tuosta on, että koska kannattaa talletella, mutta ite oon miettinyt, että jos haluaa varman päälle pelata, niin vielä oviksen jälkeisenäkin päivänä vois olla hyvä talletella (kuten aina välillä ollaan tehtykin). Kaiken lisäksi, vaikka Felicitaksessa neuvottiin, että nimenomaan aina ennen... Niin niiden nettisivuilta löysinkin sattumalta silti kohdan, missä neuvottiin vielä tuo jälkimmäinenkin päivä. Kovasti tsemppiä teille! ☺️
Täällä raskaustesti negatiivinen. Tietenkin. Taas tuntee itsensä tyhmäksi, kun eihän edes ovulaatiosta ole ollut mitään merkkejä koko neljän kuukauden yrittämisen aikana. Tänään olen vain itkenyt ja itkenyt sitä, että miksi edes yrittää kun kroppa ei vaan toimi. Miksei kuukautiskierto voi toimia normaalisti?
Olen huomannut että pillereiden lopettamisen jälkeen hiukset ovat ohentuneet entisestään, hiuksia lähtee aivan hirveästi koko ajan, kasvoihin on tullut sen sijaan karvoitusta niin että joudun poistamaan niitä (ylähuuli ja posket) ja jatkuvasti on leuka täynnä finnejä. Luin aiempia gynekologin tekstejä ja pco-tyyppisestä löydöksestä maininta. Painoindeksini on 20,20 eli olen täysin normaalipainoinen, en keksi mitä voisin tehdä hormonitasapainon parantamiseksi. Muuta kuin jälleen hakeutua gynelle ja pyytää lisäselvityksiä ja lääkkeellistä apua ovulaatioiden aikaansaamiseksi. Olo on niin musertunut, että tuntuu etten voi muuta kuin itkeä ja maata paikoillani. Ärsyttää itse diagnosoida mitään, kun gyne oli niin toiveikas viimekäynnillä siitä, että "kyllä teillä kohta on raskaus aluillaan".
Onko kukaan täällä käyttänyt Donaferty-tuotetta tai vastaavaa? Ilmeisesti kyseistä tuotetta ei ole nyt saatavilla, mikä olisi vastaava valmiste? Luin muualta että monet pcos-naiset tästä hyötyneet.
Tyhmä kyselee että mitä lyhenne dpo tarkoittaa? :D kp = kierto pv ja yk = yrityskerta?
Onko kukaan ollu kunnallisella lapsettomuustutkimuksissa? Kokemuksia? Mennäänkö sinne muuten yhdessä vai onko siellä omat ajat molemmille?
Mustikkainen, oon pahoillani. Voimahalaus! 😢💚 Osaatko sanoa millä perustein gyne kuitenkin noin rohkaisevat sanat teille sanoi? Jos se kuitenkin näki, että mahdollisuudet on hyvät? Keskimäärin raskaaksi tulo kestää 7kk.
Tryout, se on days past ovulation. Kaikki me mää ollaan joskus jostain opeteltu, ei se tyhmyyttä ole. 🤗 Kunnallisesta ei oo kokemusta, mutta luulis siellä olevan samoin kuin yksityisellä, että ainakin ensimmäisille käynneille mennään yhdessä. Näin ainakin toivovat. Me oltiin ekalla yhdessä ja mennään kuulemaan tuloksiakin yhdessä, vaikka samalla mulle on tehtykin ultraa ja ens kerralla munanjohdinten aukiolotutkimuskin. Pitkälti siinä sitä haastattelua ja juttelua kuitenkin molempien kanssa.
Kerttu-Inkerille onnea ja tarrasukkia matkaan! ❤
Minna K, tervetuloa! Onnea plussasta, toivon että vahvistuu!
Murmelipsilla vahempi plussa ovistestissä kun minulla ikinä!! Tärppionnea 🤩
Mustikkainen, olen pahoillani negasta 😥 tsemppihalit täältä!
Truout, tyhmiä kysymyksiä ei olekaan! Tyhmiä vastaajia voi olla, jos kettuilemaan alkavat.
Numerollinen käyttäjä, toivon teille valoisampaa tulevaisuutta, helpotusta ja apua tilanteeseenne. Lasten saanti ei koskaan pitäisi olla kiinni siitä, onko velkaa vai ei. Jokaiselle tulii olla oikeus yrittää saada lasta,, taloudellisesta tilanteesta huomimatta.
Täällä on juteltu ystävien kanssa. Toinen synnyttää parhaillaan kohtuun kuollutta sikiötä, toinen puhuu lapsettomuushoidoista luovutetuilla soluilla. Itse siinä välissä omien ajatusteni kanssa. Kummallekaan en kuitenkaan uskalla puhua siitä, että jostain syystä on niin toiveikas ja ehkä jopa varma olo, että nyt tärppää! Tämä olo nyt on jostain syystä vahva, mutta voipi muuttua vielä... moni asia tuntuu menevän nyt kohdalleen, elämässä alkaa uusi vaihe ja ehkä seesteisempikin aika alkaa nyt 🥰
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Mustikkaiselle lisään vielä, että jos yhtään on olo, että jossain on häikkää, onkin viisasta hakeutua avun äärelle, vaikka toista mielipidettä pyytämään. Joillain yksityisillä on helemällisyyshoitajan ensikäynti jopa ilmainen ja siellä voi käydä juttelemassa ja käsittääkseni kartoittamassakin tilannetta. Ainakin kysymässä kannattaisko jotain tehdä toisin. Jos itse olisin tämän keväällä tai aiemminkin tiennyt, oltais todellakin menty. Sinne, kun voi mennä vaikka vasta suunnittelis aloittavansa yrityksen. Meillä menossa jo 9.yrityskierto ja nyt vasta mentiin, vaikka ikääkin jo paljon ja mulla ollut kokoajan tiputtelua ennen menkkojakin. Tätä meiän tapaa en suosittele yhtään kellekään. Pelkästään oman mielenrauhan takia kannattaa käydä ajoissa, jos tarve. Tsemppiä. 💚
Villahuivi, uusi ja seesteisempi aika kuulostaa hyvältä. Toivotaan intuitiosi olevan oikeassa. 😍
GOldie kirjoitti:
Villahuivi, uusi ja seesteisempi aika kuulostaa hyvältä. Toivotaan intuitiosi olevan oikeassa. 😍
Kiitos! En tiedä mistä tämä varmuus ja toivo on tullut. Toki eletään alkukierron päiviä, eli tunne voi muuttua radikaalistikin oviksen jälkeen. Nyt kuitenkin tuntuu niin ihanalle. Tyytyväiselle ja varmalle. Jos tämän fiiliksen vie kierron loppuun asti, ja tulos on negatiivinen, tipun kyllä kovaa ja korkealta!
Meillä tosiaan suuria muutoksia elämässä lähikuukauden aikana. Tiedättekö tunteen, kun on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, juuri tähän hetkeen, vaikka siihen liittyisikin kipua ja surua? Juuri sille tuntuu nyt. Että kaikki järjestyy ❤
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Vuosi sitten gyne sanoi että on pco-tyyppistä löydöstä mutta sanoi että voi liittyä pillereiden käyttöön. Viimekäynnillä gyne ei tästä sanonut mitään kun keskittyi vain kipuni selvittelyyn ja löytämäänsä kystaan. Oli toiveikas raskautumisen suhteen koska follikkelikysta tullut siitä johtofollikkelista.. mutta mitään ovulaatiotahan se ei takaa. Koen ettei gyne ole ottanut taustojani huomioon tarpeeksi kun olen ollu huolissani. Meinaan aiempia kuukautishäiriöitä ym. Joka tapauksessa olen menossa samalle gynelle otattamaan papakokeen niin otan pcos-asian puheeksi. Toivoisin herkästi lähetettä julkiselle koska jatkuva ramppaaminen yksityisellä tulee tyyriiksi.
Hei!
Olen nyt lukenut yli puolet näistä kommenteista ja elänyt yllättävänkin todellisesti teidän kokemuksissanne mukana. Haluaisin omasta puolestani kuitenkin tarjota vähän erilaisen kokemuksen ja samalla onnitella teitä kaikkia, jotka olette yrittämässä saada vauvaa tai olette siinä jo onnistuneet.
Meillä tilanne on se, että edes yrittää ei voi. Epäonninen talokauppa vei meiltä sen mahdollisuuden ja tämä epäoikeudenmukaisuuden tunne on musertava. Yksityiskohdista sen enempää selittämättä (liian pitkä juttu, ei kyse hometalosta, mutta rakennusvirheistä ja isoista rahoista) olemme tilanteessa, jossa emme voi voittaa ja olemme todella syvissä veloissa. Pystymme ne kyllä maksamaan, mutta vain, jos molemmat käyvät koko ajan töissä, ja mies matkustaa, että saa päivärahoja ja ylitöitä. Emme siis näe toisiamme kuin muutaman päivän kuukaudessa. Jos selviämme tästä, olen silloin lähelle viisikymppinen. Nyt kaksi vuotta tätä on surtu eikä valoa tunnelin päässä näy. Asianajajan lasku vain kasvaa ja nukutut yöt vähenevät entisestään. Erään sukulaisen talo on vakuutena lisälainassamme. Paine on valtava. En muista, koska olisin herännyt virkeänä. Jos nyt tulisin raskaaksi, olen varma, että jo pelkästään stressitasoni aiheuttaisi keskenmenon tai kehitysvamman sikiölle. Eikä meillä olisi mitään mahdollisuuksia selvitä siitä taloudellisesti. Ei mitään. On käsittämätöntä, miten Suomessa joku saa välinpitämättömyydellään varastaa tuntemattomilta koko elämän noin vain, eikä mitään voi tehdä, että saisi oikeutta.
Onnea siis kaikille, jotka ovat siinä tilanteessa, että voivat perheen perustaa! :)