Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos polttomoottoriautot kielletään? Seuraamukset pelottovat...

Vierailija
24.02.2019 |

autoja tarvitsevia suomalaisia- "Ihan järjetön ajatus"

https://www.is.fi/autot/art-2000006006341.html

Niinkuin missä todellisuudessa nämä puolueet elävät jotka tällaisia järjettömiä aivopieruja esittävät, ei siis mitään järkeä tällaisissa tavoitteissa, paitsi tietysti jos tarkoituksena on romuttaa koko suomalainen yhteiskunta.

Kommentit (1189)

Vierailija
1/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi pikaisesti aloittaa sen infran rakentaminen peräkyliä ja metsätietä myöten, jos tuohon halutaan päästä. Ja arvatkaapa kuka sen rakentamisen maksaisi: no me tietenkin.

Vierailija
2/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä minulle ap, miten se, että kiellettäisiin vuonna 2030 eli 11 vuoden päästä UUSIEN polttomoottoriautojwn myynti olisi sama asia kuin kokonaan polttomoottoriautojen käytön kieltäminen?

Ja miten se olisi maaseudun autioittamista? Oletko ikinä kuullutkaan sähköautoista?

Kommenttisi kumpuaa täydellisestä tietämättömyydestä.

Sitä mukaa, kun autokanta siirtyy sähköön, palvelut ja akkuteknologia kehittyvät.

Mitään äkkikieltoa ei olla puuhamassa, ja saat kyllä ajella sillä museoautollasikin ihan rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan hörhöjen utopiaa ja populisimia.

Aivan turha pelätä. Hörhöt vaan päästelevät liikoja höyryjä pihalle.

Ajatelkaa mikä meteli tuli kikystäkin, vaikka leikkaus oli minimaalisen pieni, verrattuna esim. siihen, mikä tulisi polttomoottoriajoneuvojen kiellosta.

Vierailija
4/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi pikaisesti aloittaa sen infran rakentaminen peräkyliä ja metsätietä myöten, jos tuohon halutaan päästä. Ja arvatkaapa kuka sen rakentamisen maksaisi: no me tietenkin.

Mitä, et maksa bensasta nyt mitään? Mistä sitä saa ilmaiseksi? Huoltamotkaan eivät maksa mitään, niitä putkahtelee maasta ihan ilmaiseksi? Ohhoh, jo on perzukalla kuvitelmat....

Ps. Kukaan ei ole kieltämässä polttomoottoriautojen käyttöä nopeasti. Nyt puhutaan siitä, että yhdentoista vuoden päästä voisi olla kiellettyä myydä UUSIA polttomoottoriautoja.

Vierailija
5/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uusien bensa-autojen myynti pitäisi ehdottomasti kieltää. Nopeamminkin kuin vasta 2030. Jos ei aseteta selkeitä rajoja ja tavoitteita, liikenteen päästöjä ei saada ikinä leikattua. Viidesosa Suomen hiilidioksidipäästöistä kumminkin tulee liikenteestä.

Vierailija
6/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos polttomoottoriajoneuvot kielletään niin julkisen palkat puolittuu ostovoimaltaan. Veronkierto räjähtää käsiin ja kaikki muukin vilunki ja ihan sen takia koska elääkkin pitäisi ja elättää perhe.

Valtio ei koskaan luovu verotuloistaan ja siksi ei polttomoottoriajoneuvojen kielto voi toteutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos polttomoottoriajoneuvot kielletään niin julkisen palkat puolittuu ostovoimaltaan. Veronkierto räjähtää käsiin ja kaikki muukin vilunki ja ihan sen takia koska elääkkin pitäisi ja elättää perhe.

Valtio ei koskaan luovu verotuloistaan ja siksi ei polttomoottoriajoneuvojen kielto voi toteutua.

Kerropa millä logiikalla noin? Sähkömoottoriautoilla ajaminen on jo nyt edullisempaa kuin polttomoottoriautoilla, vaikka akkuteknologia on vielä kehittymässä vasta. Tulevaisuudessa energiatehokkuus on vielä nykyistä parempaa, joten kustannukset laskevat nykyisestä.

Millä logiikalla siis "julkisen alan palkkojen ostovoima puolittuu"? Eihän tuossa ole mitään järkeä!

Vierailija
8/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta uusien bensa-autojen myynti pitäisi ehdottomasti kieltää. Nopeamminkin kuin vasta 2030. Jos ei aseteta selkeitä rajoja ja tavoitteita, liikenteen päästöjä ei saada ikinä leikattua. Viidesosa Suomen hiilidioksidipäästöistä kumminkin tulee liikenteestä.

Eli ajatuksesi ei tuo ratkaisua ongelmaan, joka käsittää 4/5 päästöistä? Hyvin optimoitu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NO KUN ILMASTONMUUTOSTA EI OLE NIIN EI TARVITA MITÄÄN SÄHKÖAUTOJA VIHERPIIPERTÄJÄPASKAA HALOO!!!!!!

Huuda vähän vielä lisää, josko tuo ilmakehän hiilidioksidipitoisuus vaikka siitä korjaantuisi 😂

Vierailija
10/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 20 vuotta vanha auto, ja toivottavasti se pelittää vielä muutaman vuoden, sitten ostan taas vanhan auton. Ja edelleen, vuonna 2030 olen niin köyhä että en osta uutta autoa. Minä en tunne kuin pari ihmistä jotka ovat koskaan ostaneet uutta autoa, toinen on sairastanut aina kaksisuuntaista mielenhäiriötä ja maniaan on kuulunut rahojen holtiton kuluttaminen, ja toinen tälläinen uuden auton ostaja on taksiyrittäjä, eli hän ostaa firmalle uuden auton työkäyttöön joka toinen vuosi, itselleen se pihi ihminen ei ikinä ostaisi uutta.

Minä olen jo kuollut siinä vaiheessa kun käytettynä ei saa enää bensa-autoja, mun lapset ehkä joutuu sit ajamaan julkisilla tai ostamaan sen sähköauton tai mikä silloin nyt on pop ja hip.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta uusien bensa-autojen myynti pitäisi ehdottomasti kieltää. Nopeamminkin kuin vasta 2030. Jos ei aseteta selkeitä rajoja ja tavoitteita, liikenteen päästöjä ei saada ikinä leikattua. Viidesosa Suomen hiilidioksidipäästöistä kumminkin tulee liikenteestä.

Eli ajatuksesi ei tuo ratkaisua ongelmaan, joka käsittää 4/5 päästöistä? Hyvin optimoitu!

Millä ajattelit keksiä sellaisen ratkaisun, joka hoitaa sataprosenttisesti kaiken, maataloudesta liikenteeseen, asuntojen lämmityksestä tehtaisiin?

Niin, sellaista yleisratkaisua ei ole. Kukin sektori pitää hoitaa erikseen, koska kullakin on omat, erilaiset haasteensa.

Ai niin, mutta palstaperzukka ei tee mitään, koska "ei mun tartte, muut hoitaa homman".

Vierailija
12/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos polttomoottoriajoneuvot kielletään niin julkisen palkat puolittuu ostovoimaltaan. Veronkierto räjähtää käsiin ja kaikki muukin vilunki ja ihan sen takia koska elääkkin pitäisi ja elättää perhe.

Valtio ei koskaan luovu verotuloistaan ja siksi ei polttomoottoriajoneuvojen kielto voi toteutua.

Kerropa millä logiikalla noin? Sähkömoottoriautoilla ajaminen on jo nyt edullisempaa kuin polttomoottoriautoilla, vaikka akkuteknologia on vielä kehittymässä vasta. Tulevaisuudessa energiatehokkuus on vielä nykyistä parempaa, joten kustannukset laskevat nykyisestä.

Millä logiikalla siis "julkisen alan palkkojen ostovoima puolittuu"? Eihän tuossa ole mitään järkeä!

Voi pyhä yksinkertaisuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä minulle ap, miten se, että kiellettäisiin vuonna 2030 eli 11 vuoden päästä UUSIEN polttomoottoriautojwn myynti olisi sama asia kuin kokonaan polttomoottoriautojen käytön kieltäminen?

Ja miten se olisi maaseudun autioittamista? Oletko ikinä kuullutkaan sähköautoista?

Kommenttisi kumpuaa täydellisestä tietämättömyydestä.

Sitä mukaa, kun autokanta siirtyy sähköön, palvelut ja akkuteknologia kehittyvät.

Mitään äkkikieltoa ei olla puuhamassa, ja saat kyllä ajella sillä museoautollasikin ihan rauhassa.

Oletko sinä kuullut 3600€ sähköautoista? No en minäkään.

Suomalaisten autojen keskihinta on tuo 3600€, sillä ei saa sähköautoja vielä pitkään aikaan.

Persut on ainoa puolue joka tämän ymmärtää. Virheät De Höna on taas puolue joka sen huonoiten ymmärtää.

Vierailija
14/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä minulle ap, miten se, että kiellettäisiin vuonna 2030 eli 11 vuoden päästä UUSIEN polttomoottoriautojwn myynti olisi sama asia kuin kokonaan polttomoottoriautojen käytön kieltäminen?

Ja miten se olisi maaseudun autioittamista? Oletko ikinä kuullutkaan sähköautoista?

Kommenttisi kumpuaa täydellisestä tietämättömyydestä.

Sitä mukaa, kun autokanta siirtyy sähköön, palvelut ja akkuteknologia kehittyvät.

Mitään äkkikieltoa ei olla puuhamassa, ja saat kyllä ajella sillä museoautollasikin ihan rauhassa.

No jotkut haluaisivat kieltää jo 2025 eli 6 vuoden päästä ja siitä ei ole pitkä matka polttomoottoriautojen totaaliseen käyttökieltoon jos tietyt ihmiset pääsisivät valtaan.

Ja olen kuullut sähköautoista mutta oletko sinä ollenkaan perillä miten tämä yhteiskunta toimii? Se ei toimi jos kaikki ajoneuvot vaihdettaisiin sähkökäyttöisiin. Akkuteknologian kehittymisestä on puhuttu kokoajan eikä suurta harppausta ole tapahtunut ja en usko ennenkuin näen sen suuren harppauksen. Palvelujen kehittyminen on sitä että joku itsestään ajava auto ajaa jossain helsingissä eikä maaseudulla koska se ei kannattaisi eikä toimisi ellei kaikki ihmiset aikatauluta menojaan yhteen mikä olisi naurettavaa eikä mitään voisi tehdä sponnaanisti.

Kyllä sitä hyvin äkkiä voidaan värkätä totaalikielto polttomoottoriautoille koska hulluja mahtuu tämän maan päättäjiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitä minulle ap, miten se, että kiellettäisiin vuonna 2030 eli 11 vuoden päästä UUSIEN polttomoottoriautojwn myynti olisi sama asia kuin kokonaan polttomoottoriautojen käytön kieltäminen?

Ja miten se olisi maaseudun autioittamista? Oletko ikinä kuullutkaan sähköautoista?

Kommenttisi kumpuaa täydellisestä tietämättömyydestä.

Sitä mukaa, kun autokanta siirtyy sähköön, palvelut ja akkuteknologia kehittyvät.

Mitään äkkikieltoa ei olla puuhamassa, ja saat kyllä ajella sillä museoautollasikin ihan rauhassa.

Oletko sinä kuullut 3600€ sähköautoista? No en minäkään.

Suomalaisten autojen keskihinta on tuo 3600€, sillä ei saa sähköautoja vielä pitkään aikaan.

Persut on ainoa puolue joka tämän ymmärtää. Virheät De Höna on taas puolue joka sen huonoiten ymmärtää.

Sähköautot eivät uutena maksa juurikaan sen enempää kuin uudet polttomoottoriautot.

Miksi ne käytettynä 11 vuoden päästä maksaisivat sen enempää?

Voi pyhä yksinkertaisuus, tosiaankin.

Nythän EI siis - koeta nyt edes hetki muistaa, mistä puhuttiin - olla kieltämässä mitään, ei heti, eikä kokonaan. Kyse oli UUSIEN polttomoottoriautojen myynnistä YHDENTOISTA vuoden päästä. Siinä vaiheessa on jo todellakin myynnissä vanhoja sähköautojakin. Samaan aikaan myös on myynnissä käytettyjä polttomoottoriautoja.

LISÄKSI koko ajan yleistyy tapa oman auton sijasta ostaa kuljetuspalveluja. On ne sitten taksikyytejä tai vuokra-autoja tai osa-omistusautoja. Totta, maaseudulla nämä vielä toimivat heikosti, mutta toisaalta kaupungistuminen lisääntyy yhä.

Eli ei todellakaan voi väittää kuten sinä sanoit, että "julkisen alan palkkojen ostovoima puoliintuu". Vit.t puoliintuu.

Vierailija
16/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitä minulle ap, miten se, että kiellettäisiin vuonna 2030 eli 11 vuoden päästä UUSIEN polttomoottoriautojwn myynti olisi sama asia kuin kokonaan polttomoottoriautojen käytön kieltäminen?

Ja miten se olisi maaseudun autioittamista? Oletko ikinä kuullutkaan sähköautoista?

Kommenttisi kumpuaa täydellisestä tietämättömyydestä.

Sitä mukaa, kun autokanta siirtyy sähköön, palvelut ja akkuteknologia kehittyvät.

Mitään äkkikieltoa ei olla puuhamassa, ja saat kyllä ajella sillä museoautollasikin ihan rauhassa.

No jotkut haluaisivat kieltää jo 2025 eli 6 vuoden päästä ja siitä ei ole pitkä matka polttomoottoriautojen totaaliseen käyttökieltoon jos tietyt ihmiset pääsisivät valtaan.

Ja olen kuullut sähköautoista mutta oletko sinä ollenkaan perillä miten tämä yhteiskunta toimii? Se ei toimi jos kaikki ajoneuvot vaihdettaisiin sähkökäyttöisiin. Akkuteknologian kehittymisestä on puhuttu kokoajan eikä suurta harppausta ole tapahtunut ja en usko ennenkuin näen sen suuren harppauksen. Palvelujen kehittyminen on sitä että joku itsestään ajava auto ajaa jossain helsingissä eikä maaseudulla koska se ei kannattaisi eikä toimisi ellei kaikki ihmiset aikatauluta menojaan yhteen mikä olisi naurettavaa eikä mitään voisi tehdä sponnaanisti.

Kyllä sitä hyvin äkkiä voidaan värkätä totaalikielto polttomoottoriautoille koska hulluja mahtuu tämän maan päättäjiin.

Kuka on kieltämässä? Sulla on kunnon perzepuoluetyyliin tuossa semmoinen olkiukko, että kun vähän mietit, niin kohta se on täyskielto jo ensi vuonna. Pinnistä, pinnistä...

"Sponnaannisti" muistutan nyt sinua, että tässä puhuttiin ihan vaan sähköllä käyvistä autoista, ei mistään robottiautoista. Sähköautoja on jo tuhansia teillä. Esimerkiksi öljymaa Norja aikoo siirtyä kotimaanlennoillaan pelkkiin sähkölentokoneisiin vuonna 2030, joten kyllä ne akut kehittyvät pian niin, että niillä hurruttelee pidempiäkin matkoja. Nyt päästellään 150 km, mikä on useimmille työmatka- ja arkiajoon täysin riittävää.

Ja kuten muistutin, bensa-autoja EI olla kieltämässä kuin vasta 11 vuoden päästä ja silloinkin vain uusia bensa-autoja, ei käytettyjä.

Vierailija
17/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitä minulle ap, miten se, että kiellettäisiin vuonna 2030 eli 11 vuoden päästä UUSIEN polttomoottoriautojwn myynti olisi sama asia kuin kokonaan polttomoottoriautojen käytön kieltäminen?

Ja miten se olisi maaseudun autioittamista? Oletko ikinä kuullutkaan sähköautoista?

Kommenttisi kumpuaa täydellisestä tietämättömyydestä.

Sitä mukaa, kun autokanta siirtyy sähköön, palvelut ja akkuteknologia kehittyvät.

Mitään äkkikieltoa ei olla puuhamassa, ja saat kyllä ajella sillä museoautollasikin ihan rauhassa.

Oletko sinä kuullut 3600€ sähköautoista? No en minäkään.

Suomalaisten autojen keskihinta on tuo 3600€, sillä ei saa sähköautoja vielä pitkään aikaan.

Persut on ainoa puolue joka tämän ymmärtää. Virheät De Höna on taas puolue joka sen huonoiten ymmärtää.

Sähköautot eivät uutena maksa juurikaan sen enempää kuin uudet polttomoottoriautot.

Miksi ne käytettynä 11 vuoden päästä maksaisivat sen enempää?

Voi pyhä yksinkertaisuus, tosiaankin.

Nythän EI siis - koeta nyt edes hetki muistaa, mistä puhuttiin - olla kieltämässä mitään, ei heti, eikä kokonaan. Kyse oli UUSIEN polttomoottoriautojen myynnistä YHDENTOISTA vuoden päästä. Siinä vaiheessa on jo todellakin myynnissä vanhoja sähköautojakin. Samaan aikaan myös on myynnissä käytettyjä polttomoottoriautoja.

LISÄKSI koko ajan yleistyy tapa oman auton sijasta ostaa kuljetuspalveluja. On ne sitten taksikyytejä tai vuokra-autoja tai osa-omistusautoja. Totta, maaseudulla nämä vielä toimivat heikosti, mutta toisaalta kaupungistuminen lisääntyy yhä.

Eli ei todellakaan voi väittää kuten sinä sanoit, että "julkisen alan palkkojen ostovoima puoliintuu". Vit.t puoliintuu.

Kuka jaksaa säätää noiden muiden kuljetuspalveluiden kanssa. Ei voi olla täysin varma, että saa silloin kuin haluaa.

Esim maaseudulle on kuulemma vaikee saada taksia.

Baarien sulkeutumisaikaan on vaikeaa saada taksia jne.

Vierailija
18/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholinkäytön ja lihansyömisen vähentäminen olisi paljon suurempi ympäristöteko kuin sähköautot.

Vierailija
19/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3386905/sahkoautojen-akku-ongelmat-luul…

"Sähköautojen akkuongelmat luultuakin vakavammat, pakkasessa ajomatka putoaa keskimäärin 40 prosentilla."

Vierailija
20/1189 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitä minulle ap, miten se, että kiellettäisiin vuonna 2030 eli 11 vuoden päästä UUSIEN polttomoottoriautojwn myynti olisi sama asia kuin kokonaan polttomoottoriautojen käytön kieltäminen?

Ja miten se olisi maaseudun autioittamista? Oletko ikinä kuullutkaan sähköautoista?

Kommenttisi kumpuaa täydellisestä tietämättömyydestä.

Sitä mukaa, kun autokanta siirtyy sähköön, palvelut ja akkuteknologia kehittyvät.

Mitään äkkikieltoa ei olla puuhamassa, ja saat kyllä ajella sillä museoautollasikin ihan rauhassa.

Oletko sinä kuullut 3600€ sähköautoista? No en minäkään.

Suomalaisten autojen keskihinta on tuo 3600€, sillä ei saa sähköautoja vielä pitkään aikaan.

Persut on ainoa puolue joka tämän ymmärtää. Virheät De Höna on taas puolue joka sen huonoiten ymmärtää.

Sähköautot eivät uutena maksa juurikaan sen enempää kuin uudet polttomoottoriautot.

Miksi ne käytettynä 11 vuoden päästä maksaisivat sen enempää?

Kuka ostaa käytetyn sähköauton jonka akuilla pääsee ehkä 20 km?Akkujen teho laskee iän myötä ja akuston vaihtaminen maksaa tuhansia euroja