Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Pikutus kirjoitti:
Juu kannattaa varmasti hoitaa mahdollisimman pian alta pois, koska tosiaan voi olla sitten raskauden aikana huonompi juttu ja myös lisää keskenmenon riskiä ja ennenaikaista synnytystä. Itselläkin tätä ongelmaa ollut ja en oo voinut olla ajattelematta että oisko sekin osasyy sille että on ollut todella vaikeuksia raskautua. Maitohappobakteereiden syöminen voi myös ennaltaehkästä sen uusiutumista ja apteekissa myydään myös itsehoitovalmisteena maitohappobakteeri "tabletteja" mitkä laitetaan suoraan emättimeen.
Pirullinen vitsaus tämä mutta hoituu onneks helpolla! Onnea matkaan sinne!Täällä nyt dpo5 ja kuvittelen varmaan (taas) näitä alku oireita. Ihme pistoja alavatsassa, alaselkää juilii ja semmonen vaan kiristävä tunne... Järjellä kun ajattelee niin ei näin aikasin VOI olla vielä oireita.. Huoh... Miten, kertokaa miten nää pari viikkoa selvii hengissä ennenkuin voi tehdä testin.. SOS!
En jotenkin aatellut, että olisi niinkin vakava asia kyseessä, mutta hyvä tietää, että vaikuttaakin kaikkeen tässä raskausasiassa! Täytyy ottaa asia vakavasti ja hoitaa kuntoon!
Täällä kp33 ja dpo8. Rinnat niin arat että pitää olla liivit päällä koko ajan,myös nukkuissa. Alamahan juiliminen hieman helpottanu, tilalle tullut kylläkin etova olo 😅 niin ja toki alaselkä on jumissa ja valkovuotoaki tulee kuin saavista kaatamalla. Himot korkealla, mutta rakastelu tuntuu joissakin asennoissa epämukavalle. Kohtu on kosketusarka, iha jo vatsan päältäkin tunnustellen.
Mieli tänään niin syvältä kuin voi olla. Töissä sellainen päivä etten pahimmalle vihamiehellekään sitä soisi. Kunnialla selvisin ja nyt palkitsen itseni pizzalla. Sitten alkaa pitkä kotimatka yön selkään.
Täällä on niin paljon viestejä tullut, että ajatuksella pitää lukea kun on vapaata seuraavan kerran. Nyt wn jaksa, mutta yritän olla hengessä mukana ❤
Ps. Milloinhan sitä uskaltaisi testata ettei pety liian aikaisin... etenkin kun aiemmissa raskauksissa hcg on noussut hitaasti 🤔
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Villahuivilla lupaavia oireita! Itse ajattelin testata ekan kerran dpo 12 (kp27), eli ensiviikon lauantaina. Loman kunniaksi 😄 Katotaan vaan maltanko niin pitkään odotella!
Tänään ilmeisesti ovis ollut, ainakin aamupäivän oli töissä niin kovaa juilimista vasemman munasarjan kohdilla, sellainen pinkeä tunne joka myös kylkeen ja alaselkään säteili. Iltaa kohden tunne hälvennyt. Myös kohdun seudulla kipuilua pitkin päivää. Toivottavasti oli ovisoireita! Limoista ei mitään tietoa mutta vetistä valkovuotoa kyllä ollut muutaman päivän. Liuskatesteihin en plussaa ole saanut, digiin täytyy vaan luottaa! Talletteluja eilen kahteenkin kertaan. Sormet ja varpaat ristissä nyt!
En tiedä oliko teillä tämä sivu jo tiedossa, mutta vähän helpottaa sitä että milloin kannattaa testejä tehdä: https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/
Mustikkainen kirjoitti:
Villahuivilla lupaavia oireita!
Jep ja kuten todettua, niillä oireilla ei ole mitään merkitystä 😅 silti jännään täällä! Menkkojen alkaminen pelottaa niiiiin paljon että yritän ajatella muuta.
Testasimpa huvikseen, kun ei taas klo 5 jälkeen aamulla muuta virikettä ollut... Voiko tosiaan olla jo negatiivinen testi 😲 Että meniskö tämä nyt edes odotetusti, eikä tarvitsisi kuukausitolkulla odottaa 🙏
Mulla on ollut täällä salaisuus jo dpo 9 asti. Silloin One stepin herkkä testi antoi mulle ekan haamun. 🙈 Tämä kuva on otettu eilen, dpo 13. Tänään siis dpo 14. Testasin jo tosiaan dpo 9, koska tiesin olevani raskaana. 🙈 Mulla oli niin selkeät mahan nippailut, kiinnittymisvuodot ja kaikki asiaan kuuluva. Palaan kertomaan töiden jälkeen tarkemmin! 😊 Oli vain pakko tulla jakamaan teille tämä uutinen. 😍
Esikoinen la 10/2020. 💜
Villahuivi kirjoitti:
Mustikkainen kirjoitti:
Villahuivilla lupaavia oireita!
Jep ja kuten todettua, niillä oireilla ei ole mitään merkitystä 😅 silti jännään täällä! Menkkojen alkaminen pelottaa niiiiin paljon että yritän ajatella muuta.
Täällä ollaan ihan samassa veneessä! Vielä yli viikko pitäis odotella tässä epätietoisuudessa. Tänä aamuna myös pientä tiputteluvuotoa mitä mulla ei koskaan oo menkkojen välissä ja nenä ihan tukossa.. Ehkä oon vaan tulossa kipeeks.. Alavatsaa juilii taas.. Kääk!
32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.
Doshika kirjoitti:
Mulla on ollut täällä salaisuus jo dpo 9 asti. Silloin One stepin herkkä testi antoi mulle ekan haamun. 🙈 Tämä kuva on otettu eilen, dpo 13. Tänään siis dpo 14. Testasin jo tosiaan dpo 9, koska tiesin olevani raskaana. 🙈 Mulla oli niin selkeät mahan nippailut, kiinnittymisvuodot ja kaikki asiaan kuuluva. Palaan kertomaan töiden jälkeen tarkemmin! 😊 Oli vain pakko tulla jakamaan teille tämä uutinen. 😍
Hurjasti onnea sinne!
32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.
Onnea Doshika!! 😍
Mulla tällaiset hyvin haaleat haamut Ilmestyneet dpo 10-13. Heti kyllä masentaa se, että tämänpäiväinen testi näyttää vaaleammalta kuin eilinen. Oon tässä kertonut itselleni, että tämä haamukin on jo mahtava juttu ja kertoo että ainakin jokin toimii. Silti sitä niiiiin toivoo, että haamu vahvistuisi kunnon plussaksi.
33/33, 1. yritetty 08/19 lähtien, km 03/20
Doshika, voi miten ihana uuinen! Hurjasti pnnea ja tarrasukkia matkaan ❤
Äitykkä, hienoa jos nyt on rtesti nega! Toivottavasti tämä saaga on nyt ohi ja pääsette uuden alkuun ja jatkanaan yritystä ❤ olet vahva nainen!
Aadastella, näyttää hyvälle nuo haamut, toivotaan että vahvistuu kunnon plussaksi ❤🧸
On kyllä ihanaa, että tämmöinen ryhmä on olemassa, kun ei voi oikein muillekaan puhua tästä! Monta kertaa päivässä käyn täällä lueskelemassa kuulumisia 🙈Onnea kaikille plussanneille!
Meidän tilannepäivitystä: poikaystävä tuntuu jo hieman lämmenneen ajatukselle, eikä tyrmää heti vauva-asiaa. Ei siis olla mitenkään aiheesta keskusteltu, kun annan hänen sitä sulatella, mutta rivien välistä näin olen tulkinnut 🙈
Aloin syömään foolihappoa ja pillerit meinaan jättää jo maaliskuun alussa pois. Ihan sen takia, että hormonitoiminta ehtii tasapainottua. Eihän sitä tiedä, miten pitkään menkkoja pitää odotella. Olin varautunut siihen, että kumilla mennään, mutta jos poikaystävä ei sitä vaadi, niin käy mulle 😁
Semmoista oon tässä miettinyt, että tuleeko pillerien lopettamisen jälkeen ovulaatio? Kun semmoista oon paljon kuullut, että ekoja menkkojakaan ei ehdi tulla, kun on jo raskaana. Ja että heti pillerien lopettamisen jälkeen olisi erityisen hedelmällinen. Onkohan tässä mitään perää 😅
Ja kertokaa vaan, kuinka pitkään menkkoihin on mennyt pillerien lopettamisen jälkeen, jos satutte muistamaan 🙂
Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena
Doshikalle hurjasti onnea ❤️
Aadastella, nyt toivotaan että viivat vahvistuu 🙏
Tämä tättähäärä on ihan pilvissä oman olonsa kanssa, on kuin ois ensimmäisen kerran karkkikauppaan päässyt... Niin onnellinen ja kiitollinen ja samalla hurjan toiveikas koska nyt päästään yrittämään uutta raskautta heti kun tuo pienikin jälkituhru päättyy ja meillä voi oikeasti olla vielä mahdollisuus saada vauva tälle vuodelle joka asetettiin takarajaksi jo aikaisemmin 💕
Ja nyt puhaltelen tätä positiivista hyvää energiaa jokaiselle, tätä riittää jaettavaksi asti ihan kaikille ❤️🌬️
ihanaa Äitykkä että olo on jo noin paljon parempi! Niin kovasti toivon teille vielä sitä onnistumista.
ja Doshikalle onnittelut ja niitä tarrasukkia matkaan! <3 ihania uutisia.
itse lopetin pillerit normaalisti liuskan loppuun, tuli se tyhjennysvuoto ja siitä seuraavat kuukautiset n. 30pvän päästä, eli kierto ns normalisoitui heti. tosin selkeämmät ovulaatio-oireet sain vasta sitä seuraavassa kierrossa, muistaakseni.
piinapäivillä nyt mennään, kp 23 eli reilu viikko pitäisi kestää. ei kyllä ole mitään ihmeellisempiä oireita, rinnat kipeänä mutta niin ne on ollut nyt joka yrityskierrossa ennen kuukautisia. että ei ole toiveet korkeal-- mitä minä yritän huijata, tottakai jäytää takaraivossa ajatus että pliiiiiis pliiis olisithan tärpännyt tällä kertaa!
(lähestyy tuo maaliskuukin, kun silloin ei välttämättä haluaisi tärppäävän ettei lapsi sitten synny joulukuussa.. tokihan kunhan syntyy joskus niin ei sinällään väliä mutta..kuitenkin :D )
36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21
Äitykkä-77 kirjoitti:
[
Tähti, viesti välitetty ja hyvillämielin vastaanotettu. Hän lupasi tulla kurkistelemaan kuulumisia ❤️
Ihana Äitykkä-77💖💖💖
Miten voinkaan kiittää, Suurkiitos♥️♥️♥️ 😘
Tähtitaivas☆
Doshika kirjoitti:
Doshika, wau mikä salaisuus -PLUSSA!!💖💖💖
Varovaiset onnittelut!!💖💖💖
Tähtitaivas☆
Aadastella, jännää - viivan vahvistumista!!💖💖💖
Tähtitaivas☆
Pieni_mutta_pippurinen kirjoitti:
On kyllä ihanaa, että tämmöinen ryhmä on olemassa, kun ei voi oikein muillekaan puhua tästä! Monta kertaa päivässä käyn täällä lueskelemassa kuulumisia 🙈Onnea kaikille plussanneille!
Meidän tilannepäivitystä: poikaystävä tuntuu jo hieman lämmenneen ajatukselle, eikä tyrmää heti vauva-asiaa. Ei siis olla mitenkään aiheesta keskusteltu, kun annan hänen sitä sulatella, mutta rivien välistä näin olen tulkinnut 🙈
Aloin syömään foolihappoa ja pillerit meinaan jättää jo maaliskuun alussa pois. Ihan sen takia, että hormonitoiminta ehtii tasapainottua. Eihän sitä tiedä, miten pitkään menkkoja pitää odotella. Olin varautunut siihen, että kumilla mennään, mutta jos poikaystävä ei sitä vaadi, niin käy mulle 😁
Semmoista oon tässä miettinyt, että tuleeko pillerien lopettamisen jälkeen ovulaatio? Kun semmoista oon paljon kuullut, että ekoja menkkojakaan ei ehdi tulla, kun on jo raskaana. Ja että heti pillerien lopettamisen jälkeen olisi erityisen hedelmällinen. Onkohan tässä mitään perää 😅
Ja kertokaa vaan, kuinka pitkään menkkoihin on mennyt pillerien lopettamisen jälkeen, jos satutte muistamaan 🙂
Pieni_mutta_pippurinen, hienoa, että asia etenee. Toivon sinulle pikaisen plussan heti, kun yritys lähtee alkuun!💖💖💖
Tämä ryhmä on todella kullan arvoinen henkireikä ja olen osaltani todella yllättynyt siitä miten suvaitsevaisia, avarakatseisia, ystävällisiä ja sydämellisiä kaikki täällä ovat💖
Tähtitaivas☆
Täällä niin menkkamainen olo, hirveet kivut mahassa 😭 en kestä, jos tämä päätyy menkkoihin 😭😭😭😭😭
Hei, kiitos tiedosta! Uskallan siis itsehoitaa ensin! ☺️