Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1681/6611 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara kirjoitti:

Kävin tekee tonne "Raskaus ja synnytys" -puolelle ketjun nimeltä "Kaikki plussanneet".

https://www.vauva.fi/keskustelu/3675580/kaikki-plussanneet

Tulkaahan plussanneet sinne :) Ja toivottavasti kaikki muutkin heti perässä!!!

Hattara!💕 Ihanko totta...🙃🤩♥️

Perässä sitten tullaan💕💕💕

Ja pikaista plussaa tasapuolisesti kaikille!!🌟💕🌟💕🌟💕🌟💕🌟💕

Tähtitaivas☆

1682/6611 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe mami kirjoitti:

Hyvä nimi ehdotus Tähti! Kiitos Hattara kun laitoit vireille! Jee team work! Ensin mietin uskallanko ehdottaa koko ideaa, mutta hienoa, että kaikki oli heti messissä :) 

Hei Doshika, meillä on sama alustava LA 2.11.2020! :D Ihana täti sulla siellä :) Kiva kun pääset jo tuolloin viikolla 7. Mäkin haaveilin, että ois päässyt aiemmin mutta täytynee odotella. Mäkin soitin siks heti kun kaikkialla mistä tietoa luin, neuvottiin niin ja sama homma, että on ajoissa liikkeellä kun vähän arvelinkin, että ajat menee pitkälle. Mullakin rintoja vihloo, nyt jo reilun viikon verran, mahassa nipistelee ja myllää, välillä kuvottaa ja vatsa ollut nyt myös vähän sekasin. Mulla oli kans toi kurkku kipu! Mistähän se johtuu! :D Mulla oli ihan sama. Sanoinki puolisolle, että varmaan tulossa kipeäksi kun kurkku on tosi kipee. Si

itä sitten muutama päivä eteenpäin tulikin plussa. Jos ei ois ollu plussa, niin sitten mulla ois ollu joku rintatulehdus koska nää on kyllä AIVAN JULMETUN KIPEÄT! En oo pystyny käymään uimassa kun alkaa särkeä :/ Muilla samoja kokemuksia..?

Puoliso mullekin vihjaisi vähän, että pinna vähän kireellä ja mielialat heittelee :D Itsepähän tokasin, että aijaa enpä oo huomannu :D

PLUSSATUULIA IHANAT!! <3

Wannabe mama, hienoa, että nimi kelpasi💖

Toivotaan, että kaikille se passaa♥️♥️

Hattaralle kiitokset toteutuksesta!!💖💖

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1683/6611 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon miettinyt keliakiaa nyt, kun selvisi, että mulla ei rautakaan imeydy ja vuosia ollut suolisto-oireita. Ens viikolla lääkäri, huomenna papa-koe. Eilen päätin tanssissa, että luen sitten itteni maisteritasolle ja yritän hakea jo kevään yhteishaussa yhteen koulutukseen. Jos pääsen, niin siinä sitten pariksi vuodeksi uutta tekemistä. Ei ollut kyllä aiemmin tarkoitusta jatkaa enää uraelämää, mutta näillä mennään. En toki välttämättä ees pääse, koska aloituspaikkoja tohon vain 13. Laihdutan myös 5kg pois ja lisään liikuntaa hyvinvoinnin lisäämiseksi. Tosi surullinen olo, mutta joskus kai sekin loppuu. Mäkin oon ollut miehelle aika kiukku, tai välillä tosikin. Itkenytkin oon joka päivä. Joku kriisi lienee menossa. Näillä mennään, en ees tiedä mikä kp, oliskohan 5 tai 6. Ens viikolla varmaan ovis.

Pingu, mulla bv toistuva riesa nykyisessä suhteessa. Lapsettomuuslääkärillä selvis, että miehen sperman pH on just ihan ylärajalla. Meillä ei sovi nuo yksiin ja käytän säännöllisesti maitohappobakteereja sekä ylä- että alakautta. Ylläpitohoitona joka 3.pv kapseli alas, kun ei ole oireita. Yleensä mulla tulee vain se haju, mutta se on jo riittävä riesa. Kyllä bv raskautumiseen voi vaikuttaa, joten paranee pitää huolta alakerran bakteeritasapainosta, ihan kaikkien!

Voimia ja tsemppiä kaikille yrittäville! ❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1684/6611 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Yolene kirjoitti:

Hei vaan kaikki

Uutena tulen mukaan. Olen 40v 4 lapsen äiti, joista vanhin 19v ja nuorin 13v. Monta vuotta meni siinä päätöksessä, että meille ei enää vauvaa tule, mutta niin se vaan mieli muuttuu. Ihan järjetön vauvakuume päällä :)

Pari viikkoa sitten sanoin miehelle haaveestani ja kuten arvata saattaa mies oli vähän kuin puulla päähän lyöty :) Pari päivää se mietti ja täysillä mukana on.

Kroppaa kuunnellen ilmeisesti ovis eilen. Tosin ei niin voimakkaat tuntemukset, kuin monesti muulloin, mutta toivottavasti tärppää. Tuo ikäkin kun alkaa painaa päälle, niin mitä pikemmin sen parempi.

Tsemppiä kaikille vauvasta haaveileville :)

Yolene, mitä kuuluu?🤗

.

Ihana Tähti, kun muistit minut, vaikka harvoin täällä kirjoittelen 🤗

Käyn kuitenkin usean kerran päivässä lukemassa teidän kuulumisia.

Kp 3 menossa. Ovistestit tilattu. Vauva-asiat mielessä koko ajan: luen kaikkia mahdollisia juttuja raskautumiseen liittyen. Tuntuu hullulta, sillä tosiaan 13 vuotta ollut siinä fiiliksessä, että me ei enää uutta vauvaa yritetä. Ja nyt oon yhtäkkiä ihan vimmassa asian suhteen. 😂🙊

+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.

1685/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin oli helppo herätä, koska oli kiire testailemaan. 😄 Eipä ole haamu paljoa vahvistunut. Harmittaa. Olen lukenut monesta paikkaa sellaisia kokemuksia, että nämä raskauskeijun testit antaa helposti viivanpaikkoja. Mietin, että innostuinkohan nyt liikaa näistä haamuista. Olisi niin hienoa tietää, että pystytään raskautumaan - edes hetkeksi. Mihin testeihin te luotatte/ette luota? Pelkään et menkat alkaa tänään, kun viiva ei ole vahvistunut ja mitään muitakaan oireita ei ole. 😕

Kuvassa siis dpo 10-15

33/33, 1. yritetty 08/19 lähtien, km 03/20

1686/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aadastella kirjoitti:

Kerrankin oli helppo herätä, koska oli kiire testailemaan. 😄 Eipä ole haamu paljoa vahvistunut. Harmittaa. Olen lukenut monesta paikkaa sellaisia kokemuksia, että nämä raskauskeijun testit antaa helposti viivanpaikkoja. Mietin, että innostuinkohan nyt liikaa näistä haamuista. Olisi niin hienoa tietää, että pystytään raskautumaan - edes hetkeksi. Mihin testeihin te luotatte/ette luota? Pelkään et menkat alkaa tänään, kun viiva ei ole vahvistunut ja mitään muitakaan oireita ei ole. 😕

Kuvassa siis dpo 10-15

Hetkinen tänään on siis dpo 14, ei 15 🙈

33/33, 1. yritetty 08/19 lähtien, km 03/20

1687/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp1 ja vitutus päällä. Kaikki oireet taas omaa kuvitelmaa ja toivetta. Eilen illalla lenkillä käydessä tuli fiilis, että menkat alkaa ja yöllä alkoi vuoto. No ok, ei me puuhailuja harrastettu ku yhesti mahdollisen oviksen aikaan, ni ei tainnu osua ajoitus kohalleen.

Mutta silti ärsyttää 😑

Kivasti tullu plussia ja ovisplussia, onnea niistä kaikille 💟

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

1688/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostatte noita ovistestejä, kaupasta vai tilaatteko netistä? 🙂

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

1689/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aadastella olisiko sinulla mahdollisuutta käydä verikokeessa mittauttamassa hcg? Saisit varmuuden asiaan.

Itse olen aina käyttänyt apteekin omaa raskaustestiä, ja ne ovat kyllä toimineet itselläni.

Nyt tilasin noita raskauskeijun testejä negan metsästykseen, viivanpaikkaa ei tuohon puhtaaseen negaankaan tullut ja tänään piti vielä aamusta varmistaa että varmasti uskon🤭

1690/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovistestejä saa ainaki prismasta ja cittarista :) ja tietysti apteekista.

täällä kp 6, vuoto loppu jo pari päivää sitten, olis ollutkin jotenkin kohtuutonta jos niiden järkyttävien kipujen lisäks ois vuoto kestäny pitkään :S mut jotenkin vieläkin on kohtu kipeä ja väillä tuntuu että pitäis ponnistaa, outoa. en tiiä onko se nyt vaan jotakin jälkikipua vielä kun oli niin kipeät menkat x_x

onko kellään tietoo miten terolut vaikuttaa kystiin?  vasen puoli kipuilee, siellä ainakin oli kysta, mulla siis minipillerit teki kystia, eikös terolutkin ole keltarauhasvalmiste..?..

mielenkiintoista jos keliakia voi olla suht. oireeton! oon ite vähentäny sokeria ja vehnää ja vähän on suolisto oireet helpottanu :)

ihana aurinkoinen ilma, pienikin määrä aurinkoa piristää :)

30v endo toiveissa eka

1691/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla piinapäivät näin pahoja, kuin minulla🤦🏻‍♀️ ei tahdo tulla työteosta mitään kun pyörii mielessä vain ajatus "meille ehkä tulee vauva!" 🤭 jotenkin kummallista tämmönen ajattelu, kun yleensä en todellakaan näin ajattele, sillä niin monen pettymyksen jälkeen jotenkin pessimistisyys nostaa päätään. Tällä kerralla ei, ja siksi tämä hämmentää 🤭😍🤰🏻

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1692/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Onko muilla piinapäivät näin pahoja, kuin minulla🤦🏻‍♀️ ei tahdo tulla työteosta mitään kun pyörii mielessä vain ajatus "meille ehkä tulee vauva!" 🤭 jotenkin kummallista tämmönen ajattelu, kun yleensä en todellakaan näin ajattele, sillä niin monen pettymyksen jälkeen jotenkin pessimistisyys nostaa päätään. Tällä kerralla ei, ja siksi tämä hämmentää 🤭😍🤰🏻

Mulla on todella pahat piinat myös tässä kierrossa. Jotenkin tuntuu lähes varmalta että nyt on tärpänny, mut eihän sitä vaan voi tietää ja koitan toppuutella itteni. Kaikin puolin vaan tuntuu siltä että jotain tuolla sisuksissa myllertää! Millon sulla pitäis menkat alkaa, toisin sanoen millon aiot testailla?? 😊

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

1693/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiliperi kirjoitti:

Täällä kp1 ja vitutus päällä. Kaikki oireet taas omaa kuvitelmaa ja toivetta. Eilen illalla lenkillä käydessä tuli fiilis, että menkat alkaa ja yöllä alkoi vuoto. No ok, ei me puuhailuja harrastettu ku yhesti mahdollisen oviksen aikaan, ni ei tainnu osua ajoitus kohalleen.

Mutta silti ärsyttää 😑

Kivasti tullu plussia ja ovisplussia, onnea niistä kaikille 💟

Eiiii! Koita kestää menkkavitutuksen yli, sit vaan uus yritys! ❤️Ootko testaillu ovulaatiota vai mikä sul oli tausta, en oo kauheen pitkään täällä ite ollu..

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

1694/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Btw, miten saan tuon oman "kuvauksen" näkyviin kommentoinnissa, viestin alle. Oon sen lisännyt omiin tietoihin mutta ei näy mulla viestien yhteydessä 🤓

1695/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikutus kirjoitti:

Mulla on todella pahat piinat myös tässä kierrossa. Jotenkin tuntuu lähes varmalta että nyt on tärpänny, mut eihän sitä vaan voi tietää ja koitan toppuutella itteni. Kaikin puolin vaan tuntuu siltä että jotain tuolla sisuksissa myllertää! Millon sulla pitäis menkat alkaa, toisin sanoen millon aiot testailla?? 😊

No tuota, Teroluthan loppu jo 18.2., söin kaiken lisäksi 1 ylimääräisen päivän. Vuoto on normisti alkanut 2pv Terolutista. Eli ylipäivillähän tässä mennään. Tänää dpo10, ovulaatiohan oli 2pv sunnuntaina kun maanantaina piti terot lopettaa 😅 siksi sen yhden päivän söin lisää. Nyt progesteroni tukena kunnes 14pv täynnä, eli ensi keskiviikko aamuun. Silloin viimeistään testaan... ellen uskalla jo sunnuntaina. 🤭

1696/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikutus kirjoitti:

Btw, miten saan tuon oman "kuvauksen" näkyviin kommentoinnissa, viestin alle. Oon sen lisännyt omiin tietoihin mutta ei näy mulla viestien yhteydessä 🤓

Oma profiili, sieltä allekirjootus kohta.

1697/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Pikutus kirjoitti:

No tuota, Teroluthan loppu jo 18.2., söin kaiken lisäksi 1 ylimääräisen päivän. Vuoto on normisti alkanut 2pv Terolutista. Eli ylipäivillähän tässä mennään. Tänää dpo10, ovulaatiohan oli 2pv sunnuntaina kun maanantaina piti terot lopettaa 😅 siksi sen yhden päivän söin lisää. Nyt progesteroni tukena kunnes 14pv täynnä, eli ensi keskiviikko aamuun. Silloin viimeistään testaan... ellen uskalla jo sunnuntaina. 🤭

Okeeeei, no mutta kuulostaa jo melko lupaavalta jos ei vieläkään oo vuoto alkanut! Tää terolut on mulle ihan vieras lääke, itellä ollut vaan letrozol buustaamassa ovulaatiota. Ompa jännät paikat sielläkin! Eiks me nyt oltais molemmat raskaana, sovittaisko niin? Molemmilla yritystä jo 2017 asti!

Mulla testaus ens viikon torstaina, sillon inseminaatioista kulunut 2viikkoa. Menkat pitäis alkaa pe tai la. Toivon niin ettei ne ala!

Toivon sulle samaa!

1698/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikutus kirjoitti:

Okeeeei, no mutta kuulostaa jo melko lupaavalta jos ei vieläkään oo vuoto alkanut! Tää terolut on mulle ihan vieras lääke, itellä ollut vaan letrozol buustaamassa ovulaatiota. Ompa jännät paikat sielläkin! Eiks me nyt oltais molemmat raskaana, sovittaisko niin? Molemmilla yritystä jo 2017 asti!

Mulla testaus ens viikon torstaina, sillon inseminaatioista kulunut 2viikkoa. Menkat pitäis alkaa pe tai la. Toivon niin ettei ne ala!

Toivon sulle samaa!

No parasta toivon! Sinulle myös, kyllähän tämä kolmas vuosi saisi toden sanoa! ❤🤰🏻

1699/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Pikutus kirjoitti:

Toivon sulle samaa!

No parasta toivon! Sinulle myös, kyllähän tämä kolmas vuosi saisi toden sanoa! ❤🤰🏻

No toden totta sais! 🤪

1700/6611 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki liityn nyt itsekkin mukaan keskusteluun, oon lukenut koko ketjun läpi 😄 Vauvakuume tosiaan ollut jo pari vuotta ja viimisen vuoden jo ihan kestämätön. Ollaan oltu miehen kanssa jo pitkään yhdessä, aiemmin ajattelin jotenkin itsestäänselvyytenä että perhettä aletaan perustamaan jossain kohtaa mutta sitten on tullut kaikkea joka vienyt huomiota pois koko asiasta, sairastumisia ja työjuttuja.

Nyt sitten tosiaan havahduin viime vuosien aikana kauheeseen vauvakuumeeseen ja ikäähän alkaa olla myös sen verran että hieman huolestuttaakin, varsinkin kun on läheltä seurannut lapsettomuutta ja hedelmöityshoitoja.

Mieshän ei sitten ollutkaan heti innokkaana vauvantekoon, päinvastoin oikeastaan. Hän ei oikein osaa puhua ja meni sitten ihan lukkoon kun ensimmäisiä kertoja otin asian ihan kunnolla puheeksi, koko viime vuosi meni kipuillessa asian suhteen. Päätin kuitenkin että en painosta häntä liikaa että ehkä se tarvii vaan aikaa sulatella asiaa.

No nyt ollaan siinä tilanteessa että mies sanoi että aloitetaan yrittämään ens kuussa!! En voi uskoa että vihdoin tää asia alkaa etenemään ja vähän on jopa pelko että onhan se nyt varmasti tosissaan ja pelko tietty myös siitä että entä jos meidän kohdalle ei lasta tulekaan 😩 yritän kaikin tavoin nyt olla tulematta ihan täysin hulluksi ja stressata jo etukäteen kaikkea!

Mutta ihanaa lukea teidän juttuja ja toivottavasti pääsen itsekin mukaan tähän jengiin!

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.