Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Onnea Doshika! Ihana kuulla kuulumisia myös Kanelipulla! :) Miten Hattaralle sujuu?
Mulla tuli mieleen sellainen, että mitä jos täältä ryhmästä plussanneet tekisi toisenkin keskustelun? Täällä kuitenkin kuljettu yhteistä matkaa ja voisi jatkaa sitä plussankin jälkeen. Sitä voi kaikki täältäkin seurailla :)
Vaikka moni sanoikin täällä, että kiva kuulla kuulumisia meiltä plussanki jälkeen tässä ryhmässä, niin jotenkin tulee ehkä vähän hölmö olo jos alan joka päivä päivittelee oireita ja pelkoja mitä raskauteen liittyy, neuvoloita yms. Vai mitä mieltä olette? Moni sanoi, että se antaa toivoa kun kuulee kun muut raskautuu, mutten halua olla ns. "kerskailemassa" omasta raskaudestani täällä kuitenkaan. Vaikka itsekin olen täällä tykännyt kuulla jo raskaana olevien kuulumisia :)
Tietysti on niitä "lokakuiset", "marraskuiset" -ryhmiä mutta tämä fiilis mikä juuri TÄÄLLÄ on ollut, on niin kiva, että haluisi sen jatkuvan tästäkin eteenpäin :) Kuulostaako ihan tyhmältä?
Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle
wannabe mami kirjoitti:
Onnea Doshika! Ihana kuulla kuulumisia myös Kanelipulla! :) Miten Hattaralle sujuu?
Mulla tuli mieleen sellainen, että mitä jos täältä ryhmästä plussanneet tekisi toisenkin keskustelun? Täällä kuitenkin kuljettu yhteistä matkaa ja voisi jatkaa sitä plussankin jälkeen. Sitä voi kaikki täältäkin seurailla :)
Vaikka moni sanoikin täällä, että kiva kuulla kuulumisia meiltä plussanki jälkeen tässä ryhmässä, niin jotenkin tulee ehkä vähän hölmö olo jos alan joka päivä päivittelee oireita ja pelkoja mitä raskauteen liittyy, neuvoloita yms. Vai mitä mieltä olette? Moni sanoi, että se antaa toivoa kun kuulee kun muut raskautuu, mutten halua olla ns. "kerskailemassa" omasta raskaudestani täällä kuitenkaan. Vaikka itsekin olen täällä tykännyt kuulla jo raskaana olevien kuulumisia :)
Tietysti on niitä "lokakuiset", "marraskuiset" -ryhmiä mutta tämä fiilis mikä juuri TÄÄLLÄ on ollut, on niin kiva, että haluisi sen jatkuvan tästäkin eteenpäin :) Kuulostaako ihan tyhmältä?
Kannatan tuota ryhmää! Senhän voisi tehdä ja täältä plussanneet saisi siirtyä sinne jos haluaa. Siellä juttelu jatkuisi tuttujen kanssa :) minä lueskelen täällä edelleen joka päivä, mutta en ole missään muussa ryhmässä. Olisi kiva saada muilta plussanneilta tukea. Olo kun aika epätodellinen ja huoli on kova.
Kaikille plussanneille onnea ja villahuiville pidän peukkuja ettei menkat alkaisi! Hurrasin kun näin sinun ovisplussan :D
Olipa kivaa luettavaa sivukaupalla, niin monella niin kivoja kertomisia. Toki tsempit kaikille jotka sitä tarvitsevat, onnea heille jotka sen ansaitsevat.
Meilläkin mentiin taas uuden lähtöruudun kautta viime viikolla, olin sitä ennen ollut jo ihanmelkein varma että nyt onnistuisi. Alkaa loppua usko ja toivo, ja pakko myöntää, purin kyllä tilanteeseen liittyvän pettymykseni omaan mieheenikin sen verran rankasti että... Ei ole kyllä helppoa hänelläkään. Pitkät työputket ja fyysinen väsymys vielä tuohon päälle, ei ihmekään jos pieni ihminen hieman henkisesti tämän ainaisen non-odottelun kanssa väsähtää.
Tässä on nyt erinäisissä lääkäreissä rampattu vaikka ja kuinka, ja kaikki näyttää paperilla juuri siltä miltä pitääkin. Ja kun ei mitään löydy, niin aletaan kaivelemaan niitä pienimpiäkin vaihtoehtoja... Onko kenelläkään tietoa siitä kuinka rankasti esim. keliakia vaikuttaa raskautumiseen? Faktaa ei vielä lääketieteellisten testien kautta ole, mutta googletus osasi kertoa että voisi pahimmillaan aiheuttaa myös lapsettomuuttakin? En ole koskaan keliakiaa harkinnutkaan vaivoikseni, kenelläkään suvussakaan sitä ei ole, mutta kun tiettyä osaa pötsistä nippailee välillä hieman väärällä tavalla niin tälläisestä alkoi lääkärikin sitten tänään puhumaan. Kuulemma voi olla täysin oireetontakin... Että ota tässä nyt sitten selvää, jossittelua toisensa perään kun ei muutakaan enää keksitä.
Nyt ehkä vähän väsyttää, oma epätoivo alkaa aika vahvasti kurkistella koloistaan. Onneksi tuo kevätaurinko välillä pilkahtelee esiin, että edes jostain sitä (henkistä) energiaa saisi vain ammennettua lisää....
Ihan hyvä idea tuo plussanneiden ketju😊 Kaikkihan täältä hypätään sit sinne mukaan♥️
Tässä välissä älkää sit unohtako meitä kokonaan, kun kaivataan teitä🍇👍
Onnea plussanneille💖💖💖
Tähtitaivas☆
Puikkonokka kirjoitti:
Olipa kivaa luettavaa sivukaupalla, niin monella niin kivoja kertomisia. Toki tsempit kaikille jotka sitä tarvitsevat, onnea heille jotka sen ansaitsevat.
Meilläkin mentiin taas uuden lähtöruudun kautta viime viikolla, olin sitä ennen ollut jo ihanmelkein varma että nyt onnistuisi. Alkaa loppua usko ja toivo, ja pakko myöntää, purin kyllä tilanteeseen liittyvän pettymykseni omaan mieheenikin sen verran rankasti että... Ei ole kyllä helppoa hänelläkään. Pitkät työputket ja fyysinen väsymys vielä tuohon päälle, ei ihmekään jos pieni ihminen hieman henkisesti tämän ainaisen non-odottelun kanssa väsähtää.
Tässä on nyt erinäisissä lääkäreissä rampattu vaikka ja kuinka, ja kaikki näyttää paperilla juuri siltä miltä pitääkin. Ja kun ei mitään löydy, niin aletaan kaivelemaan niitä pienimpiäkin vaihtoehtoja... Onko kenelläkään tietoa siitä kuinka rankasti esim. keliakia vaikuttaa raskautumiseen? Faktaa ei vielä lääketieteellisten testien kautta ole, mutta googletus osasi kertoa että voisi pahimmillaan aiheuttaa myös lapsettomuuttakin? En ole koskaan keliakiaa harkinnutkaan vaivoikseni, kenelläkään suvussakaan sitä ei ole, mutta kun tiettyä osaa pötsistä nippailee välillä hieman väärällä tavalla niin tälläisestä alkoi lääkärikin sitten tänään puhumaan. Kuulemma voi olla täysin oireetontakin... Että ota tässä nyt sitten selvää, jossittelua toisensa perään kun ei muutakaan enää keksitä.
Nyt ehkä vähän väsyttää, oma epätoivo alkaa aika vahvasti kurkistella koloistaan. Onneksi tuo kevätaurinko välillä pilkahtelee esiin, että edes jostain sitä (henkistä) energiaa saisi vain ammennettua lisää....
Pullonokka, tsemppiä ja uskoa onnistumiseen!👍💜 Vaikeaa välillä on ja onneksi on palsta, jonne saa tuntoja kirjoitella....
Ruokavaliosta tiedän sen verran, että sen tulisi sisältää hyviä rasvoja riittävästi. Se edistää raskautumista. Jos käyttää vain kevyt/rasvattomia tuotteita, niin ne eivät edistä raskautumista samalla tavalla. Tämän siis vain lukenut, en ole asiantuntija.
Keliakia ei kai haittaa rasvojen imeytymistä?
Ilman viljijoja on täysin mahdollista elää, ne eivät ole aivan täysin välttämättömiä. Ruokavalion on hyvä olla kuitekin monipuolinen ja raskaus monivtamiineja kannattaa ottaa jo ennen, kuin alkaa yrittämään raskautta💕
Tähtitaivas☆
Puikkonokka kirjoitti:
Tiiätkö kun mä just eilen aattelin ihan samaa, että voisko olla mahollista että mulla vois olla jonkunasteinen keliakia tai vehnäyliherkkyys myös. Vatsa turpoo hirveesti jos syön vehnää, muut viljat tuntuu sopivan. Jos tässä nyt ihan oikeesti menee vielä kolmaskin vuosi yrittäessä niin kyllä sitä vois harkita myös senkin asian poissulkemista. Kaikki vaikuttaa kaikkeen jne... Blaah, turhauttavaa.. Joskus sitä miettii että pitäiskö vaan yrittää luopua koko toiveesta, kun rupeaa olemaan jo aika raskasta tolle pääkopalle. Mut sitte kuitenkaan ei halua vielä luovuttaa..
32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.
Yksi lisäravinne on minulla vielä testaamatta: siveydenpuukapselit. Ostin niitä nyt. Niiden pitäisi auttaa tukemaan luteaalivaihetta eli ovulaation jälkeistä aikaa, tukea progesteronia ja helpottaa PMS-oireita. No, arpapeliä tämäkin, mutta kokeillaan nyt.
Varasin ajan lapsettomuuslääkärille. Ainakin nyt ultrataan uudestaan ja toivottavasti jotain verikokeita (hormonitasoja?). En tiedä miten kestän, jos sieltä tulee lopullinen tuomio, mutta yritän suhtautua niin, että se on sitten sen ajan murhe. En ajattele sitä nyt. Koitan keskittyä ajatukseen että ehkä siellä osataan auttaa.
Alkaisi nyt vuoto, niin pääsisi uuteen kiertoon.
Puikkonokka kirjoitti:
Sama täällä. Olen kiukussani pysytellyt etäällä miehestäni enkä ole jaksanut puhua oikein mistään. En nyt voi mitään tälle tunteelle mikä aiheuttaa suuttumusta. Eikä yhtään tuntunut helpolta nähdä raskaana olevaa kollegaa😥. Ei ole helppoa saada ajatuksia irti näistä asioista. Hetkeksi kyllä onnistuu mutta sitten taas miettii... no katsotaan tuleeko huomisista verikokeista mitään lisäinfoa vai ei. Itse olen tässä ajatellut olisiko kuitenkin kilpparissa jotain häikkää kun on tiettyjä oireita. No sehän selvii pian.
Hei kiva miten hyvän vastaanoton tuo ryhmä idea sai! :) Laitetaan siis pystyyn! Kuka osaa tehdä sellaisen ja mikä sen nimeksi tulee? Uuden keskustelun siis.
Toden totta Tähti, täältä sitten kaikki siirtyy sille puolelle KUN plussa tulee ;) Toki haluan silti käydä täällä lukemassa kaikkien kuulumisia vielä jatkossakin. Voi olla vaikka kaikki täältä sinne toiseen päätyykin, niin tänne tulee aina lisää ja sitten on seurattava heidänkin tarinaa :) Mä oon jotenkin niin ilonen tästä ryhmästä!! :) Ei täältä koskaan pääse pois! :D
Itsekin vielä kyllä niin epävarmoin fiiliksin tästä onko tuo toinen viiva tosiaan merkki ihka oikeasta lapsesta! Harmi kun eka ultra menee niin pitkälle, että varmuutta asiaan ei saa vasta kun 1-2kk päästä. Miten jo lapsen aiemmin saaneet ja nyt plussaneet, ootteko käyneet varhaisultrassa yksityisellä?
Tuosta vehnä asiasta. Itsellä on viljayliherkkyys ja tajusin sen vasta aikuisiällä kun eräs lääkäri kehotti kokeilemaan, että jätän viljat (pois lukien kaura, hirssi, tattari, riisi, maissi) ja maitotuotteet pois kokonaan. Lääkäri sanoi, että ne jotenkin vaikuttaa myös keskenään allergisoivasti toisiinsa. Sitä ennen vuosia kärsin jos jonkinmoisesta vaivasta, kuten vatsavaivat mm turvotus, ruoan nousu suuhun asti, pahoinvointi, jatkuvat tulehdukset (nuha, yskä, poskiontelotulehdus). Vatsa ei sulattanut mm. sipuleja, palkokasveja jne. Eli yleensä puhutaan IBS:stä. Mutta mulla se parani. Noin 6kk-1v viljojen etenkin vehnä, ohra, ruis, poisjättämisen jälkeen pystyin taas syömään sipuleja, kaaleja, palkokasveja, mulla tippui paino ja pöhö turvotus pois. Olo parani kokonaisvaltaisesti huomattavasti. Hyvin oon ilman niitä pärjännyt nyt noin 5 vuotta :) Onneksi on paljon maidottomia ja gluteenittomia tuotteita sekä kauraa ja muita viljoja kuin perus kotimaiset. Parilla kaverilla puhkesi ihan keliakia kun eivät jättäneet vehnää yms pois ruokavaliostaan. Suoli meni lopulta niin huonoon kuntoon, että ainoa hoito on se, ettei vehnää saa olla murustakaan missään tai se suoli voi alkaa vuotaa :/ Ajattelin itse, etten halua ihan niin pahaa tilannetta. Eli minun ei tarvitse esim varoa, että jos jossain on vehnäjauhoja ollut samalla alustalla kuin missä omat leipäni on tms.
Raskaus asiaan en osaa sanoa. Mielenkiintoinen näkökulma. Varmaan se on se kehon kokonaisuus ja tasapainokin mikä vaikuttaa. Tuskin mikään yksittäinen asia. Mutta se selviää vain kokeilemalla! Näin itsekin viitisen vuotta tein, kokeilin ja tosiaan se vei useita kuukausia ja vasta vuoden päästä koen, että oli olo täysin "parantunut".
Esikoinen 11/20
Kp34, dpo9. Aamulla hetken mielenhäiriössä meinasin tehdä testin, mutta jätin tekemättä vielä. Odottelen kiltisti sunnuntaille, ellei pahoinvointi ala voimistua. Sitä nimittäin riittää nyt.
Pelko menkoista jyskyttää takaraivossa, mahaa nimittäin juilii niin kovasti. Jospa ne ei enää alkaisi... voi miten jännityksellä odotan mahdollista plussaa 😍🤭
Kiitos myötäeläjille! Ette usko miten voimakas tuki se on minulle ollut!
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Villahuivi, tsemppiä matkaan, mulla on kaikista raskauksista ollut alussa todella menkkamainen olo, eli ei se välttämättä mitään kerro 😊
Meillä olis nyt sit rv4+5 tänään, edellisyönä alkoi pahoinvointi, mikä nyt sitten näemmä tuli jäädäkseen. Aamuyöstä herään siihen ja iltapäivällä loppuu. Smoothiet auttaa. Ensi viikolla soitan neuvolan.
Onnea kaikille plussanneille ❤❤ ja niitä plussatuulia yrittäjille 😊
Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021
Villahuivi kirjoitti:
Kp34, dpo9. Aamulla hetken mielenhäiriössä meinasin tehdä testin, mutta jätin tekemättä vielä. Odottelen kiltisti sunnuntaille, ellei pahoinvointi ala voimistua. Sitä nimittäin riittää nyt.
Pelko menkoista jyskyttää takaraivossa, mahaa nimittäin juilii niin kovasti. Jospa ne ei enää alkaisi... voi miten jännityksellä odotan mahdollista plussaa 😍🤭
Kiitos myötäeläjille! Ette usko miten voimakas tuki se on minulle ollut!
Villahuivi, toivon sydämestäni, että plussa tulee nyt!!♥️💕💕
Täällä kp 11...ovista kohti🤗
Tähtitaivas☆
wannabe mami kirjoitti:
Hei kiva miten hyvän vastaanoton tuo ryhmä idea sai! :) Laitetaan siis pystyyn! Kuka osaa tehdä sellaisen ja mikä sen nimeksi tulee? Uuden keskustelun siis.
Toden totta Tähti, täältä sitten kaikki siirtyy sille puolelle KUN plussa tulee ;) Toki haluan silti käydä täällä lukemassa kaikkien kuulumisia vielä jatkossakin. Voi olla vaikka kaikki täältä sinne toiseen päätyykin, niin tänne tulee aina lisää ja sitten on seurattava heidänkin tarinaa :) Mä oon jotenkin niin ilonen tästä ryhmästä!! :) Ei täältä koskaan pääse pois! :D
Itsekin vielä kyllä niin epävarmoin fiiliksin tästä onko tuo toinen viiva tosiaan merkki ihka oikeasta lapsesta! Harmi kun eka ultra menee niin pitkälle, että varmuutta asiaan ei saa vasta kun 1-2kk päästä. Miten jo lapsen aiemmin saaneet ja nyt plussaneet, ootteko käyneet varhaisultrassa yksityisellä?
Tuosta vehnä asiasta. Itsellä on viljayliherkkyys ja tajusin sen vasta aikuisiällä kun eräs lääkäri kehotti kokeilemaan, että jätän viljat (pois lukien kaura, hirssi, tattari, riisi, maissi) ja maitotuotteet pois kokonaan. Lääkäri sanoi, että ne jotenkin vaikuttaa myös keskenään allergisoivasti toisiinsa. Sitä ennen vuosia kärsin jos jonkinmoisesta vaivasta, kuten vatsavaivat mm turvotus, ruoan nousu suuhun asti, pahoinvointi, jatkuvat tulehdukset (nuha, yskä, poskiontelotulehdus). Vatsa ei sulattanut mm. sipuleja, palkokasveja jne. Eli yleensä puhutaan IBS:stä. Mutta mulla se parani. Noin 6kk-1v viljojen etenkin vehnä, ohra, ruis, poisjättämisen jälkeen pystyin taas syömään sipuleja, kaaleja, palkokasveja, mulla tippui paino ja pöhö turvotus pois. Olo parani kokonaisvaltaisesti huomattavasti. Hyvin oon ilman niitä pärjännyt nyt noin 5 vuotta :) Onneksi on paljon maidottomia ja gluteenittomia tuotteita sekä kauraa ja muita viljoja kuin perus kotimaiset. Parilla kaverilla puhkesi ihan keliakia kun eivät jättäneet vehnää yms pois ruokavaliostaan. Suoli meni lopulta niin huonoon kuntoon, että ainoa hoito on se, ettei vehnää saa olla murustakaan missään tai se suoli voi alkaa vuotaa :/ Ajattelin itse, etten halua ihan niin pahaa tilannetta. Eli minun ei tarvitse esim varoa, että jos jossain on vehnäjauhoja ollut samalla alustalla kuin missä omat leipäni on tms.
Raskaus asiaan en osaa sanoa. Mielenkiintoinen näkökulma. Varmaan se on se kehon kokonaisuus ja tasapainokin mikä vaikuttaa. Tuskin mikään yksittäinen asia. Mutta se selviää vain kokeilemalla! Näin itsekin viitisen vuotta tein, kokeilin ja tosiaan se vei useita kuukausia ja vasta vuoden päästä koen, että oli olo täysin "parantunut".
Wannabe mami, mä jätin kaikki viljatuotteet pois ominpäin ja siitä tosiaan jonkun aikaa, niin plussa napsahti tikkuun♥️ Aloitin nyt saman tämän kierron alusta, en kåytä enää mitään viljatuotteita.... jospa taas onni vihdoin olisi myötä💕
Mulla ei siis ole vaivaa viljoista, mutta voi ainakin todeta, että mikäli haluaa pysytellä normaalipainossa, niin viljatuotteita voi syödä vain satunnaisesti! Sama koskee perunaa ja juureksia. Yritän syödä nyt pääasiassa vihreitä vihanneksia - kaikkea salaattia, luomumunia, riittävästi proteiinia ja hyviä rasvoja -öljyjä😙
Mulla ois jokin nimiehdotus uudelle palstalle, oisko tää hyvä: "Kaikki plussanneet" ?
Hyvää odotuksen jatkoa!!♥️♥️♥️💕
Tähtitaivas☆
Wannabe mami, viitaten äskeiseen viestiin, niin tuo "kaikki" juuri siksi, että avarakatseisuus kuvastuu täällä ja kaikenlaiset erilaiset tavat ajatella on selvästi hyväksyttyjä♥️💕 Iälläkään ei ole merkitystä ja ikähän on todellakin vain numero💕
En tyrkytä omaa ehdotusta, se vain tuli jostain🤩
Tähtitaivas☆
Yolene kirjoitti:
Hei vaan kaikki
Uutena tulen mukaan. Olen 40v 4 lapsen äiti, joista vanhin 19v ja nuorin 13v. Monta vuotta meni siinä päätöksessä, että meille ei enää vauvaa tule, mutta niin se vaan mieli muuttuu. Ihan järjetön vauvakuume päällä :)Pari viikkoa sitten sanoin miehelle haaveestani ja kuten arvata saattaa mies oli vähän kuin puulla päähän lyöty :) Pari päivää se mietti ja täysillä mukana on.
Kroppaa kuunnellen ilmeisesti ovis eilen. Tosin ei niin voimakkaat tuntemukset, kuin monesti muulloin, mutta toivottavasti tärppää. Tuo ikäkin kun alkaa painaa päälle, niin mitä pikemmin sen parempi.
Tsemppiä kaikille vauvasta haaveileville :)
Yolene, mitä kuuluu?🤗
.
Tähtitaivas☆
Kiitos onnitteluista! ☺️ Toivottavasti ei tule nyt ihan kilometriviesti! 🙈 Minäkin olen muuten jo soittanut neuvolaan, halusin olla ajoissa liikkeellä, jotta saan varmasti sopivan ajan. Pääsen jopa viikolla 7 ultraan ennen sitä varsinaista ensimmäistä oikeaa käyntiä. Se minun neuvolatäti (anteeksi täti nimitys, mutta hän oli oikein äidillinen, jo hieman vanhempi nainen) oli kyllä aivan ihana! Toki itse ajattelen koko ajan, että JOS kaikki menee hyvin. Mutta yritän olla stressaamatta ja hokea itselleni, että raskaana ollaan. 😂 Mulla on aika heittelevä kierto, mutta la olisi ainakin näin alustavasti 2.11.2020.
Mulla oli tässä kierrossa käytössä kaikki mahdollinen lisäapu. 😂 Koko kierron söin monivitamiinia (vielä siihen lisänä d:tä, helokkiöljyä ja sinkkiä), otin ruokalusikallisen oliiviöljyä päivittäin, söin muutenkin terveellisesti, liikuin ja välttelin sokeria.
Ovulaatioon asti edellä mainittujen lisäksi join greippimehua, söin Gelee Royalia sekä join siveydenpuu-uutetta. Se on muuten pahaa. 😂
Ovulaatiosta asti söin Teroluttia (kaksi päivää oviksen jälkeen aloitus), nuo normivitamiinit, oliiviöljyn, holiton punaviini noin 1 dl/pv, teelusikallinen vehnäalkioöljyä/pv sekä b-vitamiini päivittäin (pitäisi tukea luteaalivaihetta, mulla oli sellainen missä on kaikki b:t). Olikohan tässä kaikki! 😂
Dpo 5 oli todella kovat kivut vasemmassa munasarjassa ja arvasin, että NYT. Dpo 6-9 tuli jonkinlaista kiinnittymisvuotoa. Mahaa nipisteli ja nippaili monta päivää. Haamun sain herkkään testiin dpo 9 ja nyt tosiaan dpo 14. Näkyy haamua vahvempana normitestissäkin, näkynyt useamman päivän. Täysin tummaa viivaa en ole vielä saanut. Rinnat on kipeät, mahaa vihloo, turvottaa, kamala nälkä koko ajan ja kurkku on ollut kipeän noin viikon + aamuisin on todella kipeä olo. Hieman saattaa myös olla pinna kireällä ja väsyttää, ellen näitä kuvittele. 😂
Toivottavasti tästä viestistä oli jollekulle iloa! 🙊 Mulla oli tosiaan käytössä aika monia juttuja, unohdinkin mainita, että tällä kertaa myös uskoin läpi kierron siihen, että nyt se on mahdollista. Mieheni uskoo Terolutin olleen se suurin tekijä ja se olisi toki järkevintä, mutta kuka tietää. 😁
Esikoinen la 10/2020. 💜
Kävin tekee tonne "Raskaus ja synnytys" -puolelle ketjun nimeltä "Kaikki plussanneet".
https://www.vauva.fi/keskustelu/3675580/kaikki-plussanneet
Tulkaahan plussanneet sinne :) Ja toivottavasti kaikki muutkin heti perässä!!!
Doshika, ihana uutinen!!
Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.
Hyvä nimi ehdotus Tähti! Kiitos Hattara kun laitoit vireille! Jee team work! Ensin mietin uskallanko ehdottaa koko ideaa, mutta hienoa, että kaikki oli heti messissä :)
Hei Doshika, meillä on sama alustava LA 2.11.2020! :D Ihana täti sulla siellä :) Kiva kun pääset jo tuolloin viikolla 7. Mäkin haaveilin, että ois päässyt aiemmin mutta täytynee odotella. Mäkin soitin siks heti kun kaikkialla mistä tietoa luin, neuvottiin niin ja sama homma, että on ajoissa liikkeellä kun vähän arvelinkin, että ajat menee pitkälle. Mullakin rintoja vihloo, nyt jo reilun viikon verran, mahassa nipistelee ja myllää, välillä kuvottaa ja vatsa ollut nyt myös vähän sekasin. Mulla oli kans toi kurkku kipu! Mistähän se johtuu! :D Mulla oli ihan sama. Sanoinki puolisolle, että varmaan tulossa kipeäksi kun kurkku on tosi kipee. Siitä sitten muutama päivä eteenpäin tulikin plussa. Jos ei ois ollu plussa, niin sitten mulla ois ollu joku rintatulehdus koska nää on kyllä AIVAN JULMETUN KIPEÄT! En oo pystyny käymään uimassa kun alkaa särkeä :/ Muilla samoja kokemuksia..?
Puoliso mullekin vihjaisi vähän, että pinna vähän kireellä ja mielialat heittelee :D Itsepähän tokasin, että aijaa enpä oo huomannu :D
PLUSSATUULIA IHANAT!! <3
Esikoinen 11/20
Äitykkä voi miten ihana kuulla! <3 Hienoa, että tyhjennys onnistui ja viimeisetkin tuhrut vielä ulos, niin voi jatkaa taas eteenpäin :)
Villahuivi voi kun oireesi liittyisi raskauteen! Uskon vahvasti, että vielä oman lapsen saatte :)
Erään kaverin äiti sanoi, että häntä yritettiin neljä vuotta ja eräs toinen kaveri sanoi, että häntä odotettiin 10 vuotta. Joten toivoa ei saa menettää!! Vaikka niin epätoivoista odotusta tämä onkin ja hermoja raastavaa. Silti uuteen nousuun vain! Vähän niin kuin tavoitteelliset treenit: jos haluaa tuloksia, on tehtävä töitä sen eteen :D En keksi nyt muuta miten sitä vertaisi.
En kyllä itsekään ota uskoakseni, että tämä olisi muka nyt tässä. En tosissaan! Yhä tikutan aamuisin, että onhan plussa varmasti plussa. Tänään en voinut tehdä, kun testit loppui enkä ole ehtinyt kauppaan, joten en tänään usko, että raskaana ollaan :D Eilen tein kokeilun vuoksi ovistikulla testin ja se oli kontrolliviivaa vahvempi! Olin vaan niin sata varma, että tässä menee vuosia. Nyt en osaa jotenkin olla, kun tosiaan asiaa työstänyt nyt yli puoli vuotta ja saman ajan myös sitä ajatusta, että lasta ei mahdollisesti tule ollenkaan. Nyt pitäisi sitten asemoitua, että hei!sellainen kaiketi on tulossa kun testi sanoo niin! Sitä niin paljon testaili ja toivoi, kuukausi toisensa jälkeen ja nyt kun se toinen viiva siinä on, niin ei usko, että pysyy! Mahdollinen lapsi on pelkkä viiva tällä hetkellä :D Ei mitään konkretiaa! Paitsi lieviä oireita kuten pahoinvointi, rintojen ja alavatsan kipuilu. That's it!
Nyt on neuvola kuitenkin varattu ja laskettu aika kaiketi lokakuun lopussa/marraskuun alussa. Neuvola tyyppi laski sen 28pv:n kierrolla, niin sai 2.11 kun itse laskeskellut sen sillä omalla 26pv:n kierrolla, niin osuu 31.10. En osaa vielä sisäistää asiaa esim, että ensi keväänä en olekaan tekemässä mitä ajattelin, vaan olenkin mahdollisesti mammalomalla. Can it be!?
Esikoinen 11/20