Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1561/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkuvioista vielä, en tietenkään kuvittele, että paikan saaminen on automaatio, mutta tiedän myös olevani siinä vahvoilla. Aikataulullisesti ongelma on se, että paikkaan tehdään valinta ensi viikolla, jolloin en todellakaan olisi kertomassa vielä yhtään kenellekään raskaudesta muussa tilanteessa (enkä olekaan, meillä ei tiedä edes perhe).

No, mutta se siitä.

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

1562/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heeei huithait noille alapeukuille, suurinosa varmasti vahinkonäppäyksiä kun puhelimella selaillaan. Mä en ollu aiemmin ees huomannut tota ominaisuutta. Sori jos oon jollekki antanu alapeukkua, on ollut täysi vahinko!

Täällä menkat alkoi eilen, kuten odotettua. Positiivista, että on säntillinen kierto nyt luomustikin. Harmittaa havahtua siihen, että en tule äidiksi vielä 28-vuotiaana. Hassua varmasti teille mua vanhemmille, ikään kuin sillä nyt olisi oikeasti mitään väliä. Omissa kuvitelmissa oon aina ajatellut tulevani äidiksi alle 30v. Vähän niinkuin joskus sitä kuvitteli, että 25-vuotias on jo niiiin aikuinen! 😁

Kaikkea saa kuvitella. Nyt seuraavat kuukaudet on onneksi paljon reissuja ja muuta mukavaa, että ehkä tää projekti vähän rauhoittuu ja kulkee mukana jo luontevasti arjessa. Alkuun oli niin kovin paljon odotuksia. Oli jopa vaikea myöntää ääneen, että kyllä me nyt yritämme, ja kyllä, emme onnistuneet heti 😁

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1563/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissusta palattu ja kauhee vessahätä heti kun kotiin pääsi. Pakko oli tehdä testi ja en voi uskoa tätä!! Kuva kertoo kaiken. 

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

1564/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea wannabe mami ❤️

1565/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp 26/27 ja n. 1,5h odotuksella tein testin ja miltei heti piirtyi tuo toinenkin viiva tuohon! 5 min päästä se vahvistui mutta ei ole silti yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Voiko tuohon uskoa?!?!? Aamulla testattava kyllä uudestaan kun toipuu tästä shokista. Kerroin puolisollekin ihan tyhmällä tavalla. Itkien ja kädet täristen revin vessaan mun perässä katsomaan testiä :D

En ole siis haamun haamua saanut raskaustesteihin aiemmin, mutta silti on pelko siitä, että mitä jos on kemiallinen, tuulimuna tai jotain muuta. Haluaisin kuitenkin niiiiiiiiiin toivoa, että tämä olisi se ihan oikea raskaus!! Voiko tähän luottaa?!?!? Apua miten epätodellinen olo!!

Tais mummoni tietää, että oon raskaana kun tokaisi: "Taidat olla vähän lihonnut" xD Thanks!

Esikoinen 11/20

1566/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabemami, onnea! Iloitset nyt vaan, huomisen murheet pitää huolen itestään, uskot nyt ja oot onnellinen, jos jotain ikävää sattuiskin (uskotaan, ettei satu) tänään murehtimalla se ei esty, mutta viet itseltäs tän hetken <3 onnea miljoonasti! (Mitä muuten ne tarrasukat on???? Niitä pitänee toivottaa??)

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

1567/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe mami kirjoitti:

Pakko oli tehdä testi ja en voi uskoa tätä!! Kuva kertoo kaiken. 

Wannabe mami, WAU!!🤪👍

Superisti onnitteluja plussasta!!💖💖💖

ONNEA!🤩🤩🤩

Tähtitaivas☆

1568/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea wannabe mami!! 😍😍😍 Kauanko teillä olikaan nyt yritystä takana?

Oireet tiesi sitten hyvää. 😍 Hurjasti tsemppiä matkaan, nauti!! 😍😍😍

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1569/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe mami kirjoitti:

Reissusta palattu ja kauhee vessahätä heti kun kotiin pääsi. Pakko oli tehdä testi ja en voi uskoa tätä!! Kuva kertoo kaiken. 

Onnea!! Hyvinhän tuo viiva näkyy👍. Miten pitkään yrititte?

1570/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuhannesti kaikille onnitteluista! <3 Puoliso naureskeli kun sanoin, että pakko tulla heti teille kertomaan :D Ootte olleet kyllä niin tuki ja turva. Ei tässä ois pärjännyt ilman! KIITOS <3

Yritän joo nauttia. Olo on vaan niin jotenkin menkkamainen just nyt, et toivon todella ettei ne pärähdä sieltä vielä päälle! Kiitos tsempeistä ja ihanista sanoista :) 

Tämä taisi olla yk 8. Eli yk 9 olisi kaiketi lähtenyt käyntiin nyt. Putosin laskuista silloin kun ei tikutettu ja muutenkin oltiin se yksi kierto ilman sen kummempia "hössötyksiä". Yritystä takana noin 6-7kk.

Tässä kierrossa kiinnitin enemmän huomiota jodin saantiin, sillä en ruokavaliostani sitä juuri saa, pidin taukoa rautakuurista, en tainnut juoda yhtään alkoholia (ainakaan ovulaatiosta nyt tähän hetkeen), söin melatoniinia koska tässä kierrossa oli paljon uni ongelmia. Hmm nämä ainakin nyt äkkiseltään muista mitä tein "eri tavalla". Jos jotakin siis edes kiinnostaa :D Listasin vain niitä itsellekin ylös. 

Oireet tosiaan piti paikkansa! Ei ole ennen olleet rinnat viikon verran kipeät eikä NÄIN kipeät! Plus öisin ollut polttelevaa kipua rintalastassa. Samaa mutta lievempää tulee jos vatsa on liian tyhjä. Kutsuisin tätä varmaan närästykseksi :D

Siis apua miten jännää tämä kyllä on! Nyt kun sai viivan tikkuun niin on sellainen olo, että häh mitäs nyt sitte? :D 

Hattara! Ihana kun muistit minut! <3 Miten sinulla menee?

Esikoinen 11/20

1571/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe mami, valtavasti onnea ja tarrasukkia matkaan! Toivotaan, että pieni pysyy matkassa loppuun asti 🥰❤ ihana uutinen näin illaksi!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1572/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin parikymmentä sivua kuulumisia, toivotan sekä onnea että voimia itse kullekin! <3

Meidän esikoinen sai alkunsa luomusti alle vuoden yrityksellä, käytössä tosin oli greippimehu, sokerilakko, vehnänalkioöljy, kiinnittelyviini. Lisäksi berberiini, lueskelin tuolloin että vastaisi vähän metformiinin vaikutuksia. Myo-inositol onkin ihan uusi juttu, en siitä muista tuolloin lukeneeni.

Meidän mahdollisia haasteita:

Gyne maininnut joskus vuosia sitten PCO-tyyppisistä munasarjoista, mutta tätä ei ole kukaan ikinä enempää kommentoinut. Ylipainoa on. Rintamaitoa erittyy hieman edelleen, vaikka imetyksen loppumisesta on ikuisuus. Kilpirauhasarvot viitteissä mutta ei ihanteelliset, ja vasta-aineet taivaissa, mutta ei aiheuta lääkäreiden mielestä toimenpiteitä. Niin kovasti välillä pelottaa että jokin on vialla, vaikka yrityksemme on vasta lähtökuopissa.

Positiivista:

Säännöllinen kierto, noin 28 päivää. Ovulaatiolimat ja -kivut tunnistan kuukausittain.

Kovasti yritän pitää rennon asenteen, mutta löysin jo itseni tilaamasta ovulaatio- ja raskaustestejä.

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

1573/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe mami, onnea plussasta! 🤩

Täällä keskustelussa on tullut seurailtua monia eri kokemuksia ja aina plussauutiset saa itsellekin hyvän fiiliksen. Sellaista tietynlaista toivoa myöskin 🥰

Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa

1574/6611 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä töiden ja odotuksen ja kaiken muunkin osalta! Täällä palstalla on huikee porukka!

Onnea wannabe mami! Mahtavaa! 😊

Täällä menee hyvin! Jännityksellä odotan, että aika kuluis ja pääsis ekaan ultraan (tänään 6+2). Pientä alkupaniikkia täälläkin, että miten kaikki menee, mut kyllä se tästä 😂

Toivon niin kovasti plussaa teille kaikille sitä odottaville!

1575/6611 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja edelleen tsemppiä yritykseen muille! ♥️

Täällä nyt vielä ainakin tasan viikko, että kuukautiset pitäisi alkaa ja järki meinaa lähteä. (Tietenkin kun hauaisi niiin kovasti heti ekasta yrityksestä jo raskautua.) Ovulaatio oli siinä 15-16 päivän välillä ja tällä viikolla alkoi menkkamaiset mahakivut ja nännit todella arat. Sen lisäksi jäätelöä tehnyt mieli kokoajan ! 😄 Enkä ole varma johtuuko ihan siitä, että lopetti pillerit vai mahdollisesta raskaudesta, mutta olen ollut normaalia pirteämpi.

Täällä oli myös keskustelua työpaikan vaihdosta ja itsellä nyt sama tilanne edessä ja hieman pelottaa kertoa, sitten ajallaan uudelle työnantajalle mahdollisesta raskaudesta.. Mutta asioilla on onneksi tapana järjestyä tavalla tai toisella!

1576/6611 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori musta tuntuu, että pölpöttelin vaan täällä eilen ihan päättömästi! Olin vaan haljeta innosta, eikä tosiaan muille olla yrittämisestä kerrottu. Yksi kaveri sai vahingossa tietää kun en osannut valehdella. Hänelle kerron varmaan aika pian. Päivätkin meni väärin! Eli eilen siis oli kp 27/26 ja tänään kp 28/26. EI 26/27 mitä taisin kirjoittaa :D

Tässä vielä tämän aamuinen testi. Viiva piirtyi heti kun tikku lähti kastumaan ja vahveni vielä sen 5 min odottelun jälkeen. Vahvempi kaiketi kun eilen, joten kyllä se täytyy vaan sitten uskoa!! OMG :O VOIKO OLLA??

No oireetkin kyllä sen kertovat. Yöllinen närästys vain pahenee ja pakko nostaa yläkroppaa tyynyllä, muuten nousee vatsahapot ylös asti. Yöllä oli pakko nousta ja nieleskellä. Tissit on niin kipeät, että kun edes itse vähän hipaisee, niin saakeli kun juilii! Ihan kun ois pieniä neuloja tissit täynnä! Puolisolle ärähdin, että varokin koskemasta. Hän uhmasi tätä, mutta onneksi hänen oli kädet niin viileät, että se jopa helpotti :D Alavatsassa myös myllertää aika ajoin ja menkkamaisia oloja. Niin ja tämä turvotus! Hohhoijaa, että on turpea olo :D Saas nähä mitkä housut menee enää kiinni kun maha pömpöttää ja muutenkin todella turvonnut koko kroppa. Mummo 90v oli tosiaan tarkka silmäinen kun tajus heti mainita, että oon tainnut lihota xD

En vaan voi uskoa todeksi! Niin käsittämätöntä! Olin niin asemoitunut jo siihen, että kierrot päättyy aina menkkoihin ja näillä mennään. Olin varma, että meillä kestää varmasti ainakin vuosi jollei jopa enemmän. Tulikin jotenkin tyhmä olo kun täällä oikeasti myös teitä kellä on mennyt se useampi vuosi ja sitten itse valittaa jo alle vuoden odottelun jälkeen :( No eihän sitä tietysti voinut tietää kauan tässä kestää ja joka kuukausi on tuskaa, niin kauan kun ei raskautta näy tai kuulu. Sen varmasti täällä kaikki tietää. Eikä tiedä onko tämä vielä edes oikea raskaus ja kestääkö, että ei vielä selvillä vesillä itsekään.

Sitä itse myös elää sitä omaa elämää ja vertaa siihen omaan lähipiiriinsä. Meillä kaveripiirissä ja tutut ovat tulleet raskaaksi heti ekasta tai tokasta kierrosta. Joten se vertailukohta omassa elämässä on todella lyhyt aika.

Mä niiiiiiin toivon kaikille pikaista plussaa ja lähetän plussapalloja ja plussatuulia ja kaikkea muuta PLUSSAA elämään ja raskautumiseen! <3 Ootte ihania super ihmisiä! :)

Ujosti kyselen, että saanko jäädä tänne vielä seurailemaan? Teistä on tullut jotenkin tärkeitä vaikka ei ketään oikeasti tunnekaan :D

Hattaralle tsemppiä odotteluun! :) Varmasti on jännät paikat! Perässä tullaan jos vain on tapahtukaseen!

Esikoinen 11/20

1577/6611 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe mami, saat jäädä! Miksipä ei? Minusta ainakin on kivaa kuulla kuulumisia heiltä, jotka pnnellisesti pvat jo plussanneet!

Ja tuohon, että valittaa kun yritys kestää, ja kesto on sen alle vuoden, niin mitä sitten? Ei minua haittaa muiden valitus, koska tiedän mille se tunne tuntuu kun vauvaa ei kuulu. Sillon se ärsyttää, kun valittaja valittaa aivan kaikesta ja kuvittelee olevansa maailman ainut jolla raskautuminen kestää. Onneksi täällä ei sellaisia ole, niin kuin eräällä toisella palstalla ota taustalta luen. Eli valituksetkin hyväksytään mutta varmasti jokaine toivoo myös niitä arkisia asioita jotka on mukavia kerrottaviksi.

Täällä kp32 dpo7. Jännittynyt olo, mahaa juilii ja valkovuoto on jotain niin käsittämätöntä. Alamahaa turvottaa. Jotenkin todella luottavainen mieli, hieman tosin innokkuutta on huomattavissa noiden päivien laskuissa 🤭🥰

Ihanaa laskiaissunnuntaita jokaiselle ihanalle naiselle!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1578/6611 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep minä hölmö kun luulin raskautuneeni ja menkathan ne nyt tuli. Olin illan tosi surullinen ja en jaksanut puhua mitään. Maaliskuussa tulee vuosi täyteen yritystä joskin tiedän että muutamassa kierrossa ovis on mennyt ohi meiltä. Pohdin näinköhän se enää onnistuu. Tulevalla viikolla multa testatasn kilpirauhashormonit laajemmin ja prolaktiini. Ne oli ne mitkä gyne näki parhaaksi. Ultrassa kaikki ok. En tiedä olisiko nyt vaan paras jättää yritys taaemmalle ettei koko ajan näitä mieti.

1579/6611 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katti76, taidan tietää tunteen. Hyvä, että sulta otetaan noita testejä! Kerro sitten miten meni.

Mekin aloitettiin maaliskuussa 2019 yritys ja, koska ikää jo tän verran, ei voi välttyä siltä, että toivottomuus ja suru vain lisääntyy. Mulla alkoi myöhemmin pe:na kunnolla menkat ja riekaleita tullut enemmän kuin koskaan. Veikkaan, että Primolut aiheutti nää erilaiset jutut kuitenkin. Sehän kai tota limakalvoakin paksuntaa. Anyway, oon ollut ihan järkyttävän kipeä ja surrut koko viikonlopun. Yk14 alkoi ja tosiaan ihan just vuos yritetty ja ikää on. Ei tässä tosiaan tiedä mitä pitäis tehdä. Mullakin työpaikka hirveä, esimiehestä puhumattakaan (pitäis just valitusta laatia, mutta kun en jaksais) ja mietin, että jos vauvaa ei tule, pitäiskö vaan vaihtaa alaa. Hakea opintovapaalle. Huoh. Anteeksi vain valitus, mutta kun ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin ei ole.

Levollista sunnuntaita kaikille.❤

Ps. Raskaana olevat, mun puolesta voitte totta kai jäädä palstalle. Kiva lukea teidän kuulumisia!

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1580/6611 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiiiii!! Paljon onnea sinne!! ❤️❤️

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.