Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1521/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, Toivon sinulle parasta ja tosiaan pikaista plussaa!💖

Oot ihanan avarakatseinen ihminen😇

Ja ihana, että olet täällä!😘😊

Tähtitaivas☆

1522/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Tähti, että asia järjestyi ja sait korjaavan kokemuksen! Nyt saat ottaa rennosti ja levätä. Tulevaisuus järjestyy kyllä tavalla tai toisella. 🤗

Ihana Villahuivi. Kiitos. ❤ Tottahan tuo on, että subjektiivisesti aina koetaan eikä tunteetkaan koskaan vääriä ole, vaikka objektiivisesti tunteita herättävä asia oliskin "pienempi". Mä kärsin kivuista täällä sun kanssa! Jos se nyt yhtään helpottaa. 😩 Mulla alkoi joku vuotokin taas, ei menkat, mutta ei pientä tiputteluakaan. Toivottavasti sulla ei ala menkat vielä! Voimia!

Kyllä mä taas mietin tota samaa, mistä Portlandkin kirjoitteli, että jos vauvaa ei tulekaan. Mullahan menee kierrot näemmä vaan huonompaan ja meillä muutenkin huonot mahikset. Silti katsoin minkä ikäiseksi voi inseminaation saada, jos joskus sittenkin vielä siihen lähdetään. Tänä vuonna sitä ei tule tapahtumaan, jollei joku fiilis iske kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1523/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan Villahuivi, jokaisen huoli ja murhe on yhtä arvokas ❤️ Tämä raskauden yrittäminen ja vauvakuume on niin herkkää ja psyykkisesti rasittavaa että pienetkin asiat tuntuvat välillä maailmanlopulta. Tämä on kyllä ollut ihana ryhmä ❤️

Plussatuulia kaikille!

1524/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoittikin juuri sen mitä itsekin ajattelin ja naputtelinkin viestin joka hävisi jonnekin. Kiitos kauniista sanoistasi aiemmassa viestissäsi ❤️

Kanelille halaus, meidän kaikkien murheet, ilot ja surut, pelotkin ovat yhtä tärkeitä ja yhtä suuria koska ne ovat meidän henkilökohtaisia tuntemuksia.

Ja tosiaan hienoa kun täällä voi omana itsenään tuoda julki juuri ne tunnetilat ja ajatukset jotka sillä hetkellä tuntuvat tärkeimmiltä, eikä toinen toistaan vähätellä tai kyseenalaisteta.

Tähdelle myötätuulta uusien työkuvioiden suunnittelussa 🌬️

1525/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Villahuivi, Toivon sinulle parasta ja tosiaan pikaista plussaa!💖

Oot ihanan avarakatseinen ihminen😇

Ja ihana, että olet täällä!😘😊

Kiitos Tähti! Toivotaan että levähtelyn aikana keksit uuden suunnan työkuvioihin ja vielä sen plussan tikkuun sekä nyytin syliin adti!

Kaneli78, halauksia ❤ tämä tässä ob parasta, aina on joku samoja tunteita ja olotiloja kokeva. Toivon teille plussatuulia ja parempia hetkiä! Kivun alta nousee aina uutta vahvuutta ja taisteluintoa! Josoa ne menkat alkaisi äkkiä, ellei raskaus ole alkanut. Pääsudit seuraavaan kiertoon ja ajatukset eri raiteille. Tsemppiä ❤❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1526/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte kyllä todella ihania, alkoi ihan itkettää. ❤ Kiitos. 😢

Yö meni oudon kovissa kivuissa ja vuoto vähän yltynyt, joten mä taidan ajatella, että jonkinlaiset menkat mulla nyt on. Koin yöllä kivuissa jonkun pelkotilan tapaisen, kun sain kaikista ihme oireista päähäni, että mulla on varmaan syöpä. 🙈 No. Jos eilen alkoi se tiputtelua isompi vuoto, niin kai mä ajattelen, että nyt kp2. Hyvin niukat, hyvin kivuliaat kk:t, jos niistä nyt sitten kyse. Mistä tällaisista tietää. Onneks sain ens viikolle papan ja lääkäri maaliskuussa. Jos saisin jotain apua kaikenlaisiin terveysongelmiin.

Kiitos vielä ihanat, tsemppiä kaikille ja mahdollisimman rentoa perjantaita! ❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1527/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivää naiset, tein uuden testin tänään, mene ja sano nyt tuosta onko vahventunut vai haalentunut. Dpo jotai 13 ja 15 välillä, en tiedä, kun tää on eka kierto pillereiden jälkeen. Stressaa, ja anteeksi, tiedän, ettei mun stressi ole mitään teidän monien murheisiin.

Silti olisin toivonut jo kahta reipasta viivaa, jotka kertoisi, että kaikki hyvin

Onneksi otin tämän päivän liukumavapaata enkä aio pukeutua päivävaatteisiin koko päivänä, vaan möllin koiruuksien kanssa sohvalla, luen ja keitän hyvää teetä. Ehkä jopa haen bebeleivoksen!

Ihanaa ja plussatuulista viikonloppua kaikille ja Tähti, mahtavaa, että asiat kääntyi noin. Nyt lepäät ja resetoit, ja sit katse kohti uusia haasteita!

Ladies - you rock!

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

1528/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corianderher, plussa kuin plussa, jospa se vielä vahvistuu ❤🥰 siitäkin plussasta saa iloita! Tarrasukkia ja onnea matkaan! Jos huolettaa, pyydä verikoe 🙏

Mikähän negatiivisten tyyppien armeija tänne on pesiytynyt haamuina, kun kehtaavat jatkuvasti painella alapeukkuja, vaikka viesteissä ei ole mitään syytä alapeukkuun 🤔

Kaneli78, halauksia ❤ toivotaan että tilanne selkiytyyka kivut loppuu! Jos kipu ei asetuja vuoto ei ala, pyydä myös ultra papan lisäksi!

Tsemppiä naiset! Ja oikein ihanaa, rentouttavaa viikonloppua!

1529/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa! Pakko tulla kirjoittamaan tänne, vaikka nyt tulee täysin omanapa päivitys. Pakko purkaa tai kohta halkeen!!  Puoliso kuuntelee ja tukee kyllä, mutta on se vaan niin, ettei ymmärrä täysin samalla lailla kuin te ihanat täällä! <3 kait se on se sukupuoli juttu sitten :D don't know!

Tänään kp 26/26 mutta ollaan reissussa eikä ole raskaustestejä mukana. Sen verran ollaan skutsissa, ettei täältä päin testejä ihan noin vain edes haeta. Mulla ilmennyt oireita jos moista. Nyt on noin viikon olleet rinnat tosi kipeet ja esimerkiksi kun kävin avannossa juili nännejä aivan samperisti! Eipä oo koskaan ennen moista ollut! Avannossa käyn yleensä 1-3 kertaa viikossa. Yleensä rinnat kipeytyy ja turpoaa hieman vasta pari päivää ennen menkkoja. Nyt ne on vaan turvonneet turpoamistaan ja kipeytyneet yhä enemmän tässä viikon saatossa. Valkovuotoa ei ole tullut kuten on aiemmin ennen menkkoja tullut (ainakin mitä muistan parista viime kierrosta). Myös etova olo ollut ajoittain ja välillä sellainen olo, että meinaako oksennus tulla. Puoliso söi porkkanaa yksi päivä ja sen haju oli ihan järkyttävä ja ällötti.

Viime yön nukuin todella huonosti. Ihan kuin kehossa ois muurahaisia ollut. En kyennyt rentoutumaan millään ja vessassa piti juosta jatkuvasti. Myös pistävä alavatsakipu iski yhdessä vaiheessa. Sellainen äkillinen pisto mikä kesti hetken. Sitten tuntui ihme myllerrystä. 

Ajatukset siitä, että olisiko nyt OIKEASTI tärpännyt pyörii mielessä jatkuvasti. Toiveet raskautumisesta latautuu täysiin sfääreihin mutta kuitenkin ajatus siitä, että miksi muka tässä kierrossa se tapahtuisi, kun ei se ole näissä muissakaan kieroissa onnistunut. Miksi muka juuri NYT? Heinäkuusta saakka jumpattu ja aina on kierto päättynyt kuukautisiin. Se on se normi mihin tässä elämässä on tottunut. Kerran kuukaudessa ne menkat on aina tulleet, miksi ne muka jäisi tulematta? PÄÄ HAJOO!

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

1530/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Mikähän negatiivisten tyyppien armeija tänne on pesiytynyt haamuina, kun kehtaavat jatkuvasti painella alapeukkuja, vaikka viesteissä ei ole mitään syytä alapeukkuun 🤔

Minä oon jo vähän pidemmän aikaa tätä ihmetellyt, kun alapeukut viuhuu ihmisten plussauutisiinkin. Itseäni alapeukut ei heilauta suuntaan eikä toiseen, mutta toisten puolesta tuntuu pahalta kun iloisena kertovat plussanneensa tai muista hyvistä uutisista niin reaktiot on sitten ihan muuta. Ja tosiaan tuntuu että ovat vaan nyt lisääntyneet...tai sitten itse niitä herkemmin huomaan.

Corianderher, minun silmään viiva on selkeämpi kuin aikaisemmassa postaamassasi kuvassa, toivotaan että siitä alkaa vahvistumaan 🙏 Milloin sinulla pitäisi alkaa kuukautiset? Itse sain tuosta meidän olemassaolevasta vauvasta selkeän vahvan plussan vasta kun kuukautiset oli viikon myöhässä.

1531/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe mami, miksi? Siksi kun kaikki avaruuden tähdet ja aurinkokunnan tavarat paikollaan ja onni myötä 🤭 toivotaan vahvaa plussaa, kun reissusta kotiudut! 🙏❤

1532/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt viikon mittaan lueskellut kaikkien viestejä. Sitä ennen pidin taas taukoa täältä mutta aina kierron lopussa pakko päästä purkamaan ja lukemaan muiden kuulumisia :) Jäi vielä osa ketjusta kesken. Täytyypi lukasta vielä ne ennen kuin pääsee taas mukaan! 

Äitykälle valtavasti voimia ja halauksia! <3 tuossa "allekirjoituksessasi" kävi ilmi jo tapahtuneesta, ennen kuin pääsin siihen kohtaan missä kerroit keskenmenosta. Ihmettelinkin, että mitä on käynyt mutta ilmeisesti allekirjoitus päivittyy myös vanhoihin viesteihin. Jaksamista! Ihanan maanläheisesti suhtaudut. Olet vahva! Voimia myös muille menetyksen kohdanneille! <3

Onnea myös plussanneille! Niistä tulee aina vaan niin iloiseksi :) Myös ovisplussista!

Tsemppiä kaikille tähän odotukseen. On tämä jälkeläisten hommaaminen aikamoista touhua! En olisi ikimaailmassa uskonut, että tämä olisi tällaista kriiseilyä. Varsinkin mitä pidemmälle mennään. Sitä toivoo, että joku olisi etukäteen varoittanut. Tiedä jos ehkäisyä olisi koskaan käyttänytkään tai jättänyt jo aiemmin pois. No jälkikäteen on turha asiaa pohtia! Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Esikoinen 11/20

1533/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Villahuivi! <3 Kiitos sanoistasi. Sinä se olet aina tsemppaamassa vaikka itselläsikin paljon mielen päällä eikä helppoa ole ollut. Olen niin iloinen kun kerroit ja laitoit kuvaa vahvasta ovisplussasta! Eikö se ollut se hymynaama testi jos oikein muistan? :) Jospa se keho alkaisi pikkuhiljaa siitä toimimaan ja jopa jo tässä kierrossa tärppäisi! Pidän peukkuja ja toivon todella, että odottamisenne saisi jo toivottavan päätöksen. Eli pienen ihmisen luoksenne! 

Esikoinen 11/20

1534/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä, alapeukkuja olen minäkin ihmetellyt ja kenellä riittää energia seurata vauvakuumeilijoita haamuna taustalla ja peukutella ilokseen... no, meitä riittää joka junaan.

Äitykkä77, kuukautisia odottelin tänään, ehkä huomenna. Totta, että selkeä plussa voi tulla myöhemmin, juuri muistelin, että sillon 15 vuotta sitten, kun kuopusta testasin, ei tainnut olla markkinoillakaan näin herkkiä testejä kun nyt. Ja silloinkin oli menkkatuntemuksia, muistan ajatelleeni, että elämän menkat tulissa, mutta tulikin vauva.

1535/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi upea juttu Tähti tuo että pääsit vapaaksi rasittavista töistä, onnea!! 😊 Itse irtisanouduin jo viime vuoden keväällä uupumuksen takia ja syksystä asti tehnyt puolipäiväisesti rentouttavaa työtä käsillä, missä mulla ei oo vastuuta eikä stressiä. Toisaalta on kuitenkin oma taidelalan yritys yhdessä miehen kanssa jota käynnistellään, mutta se ei ihan samalla tavalla rasita kun se on unelmatyö.

Me saatiin lapsettomuusklinikan alkutestien tulokset ja muuta ei löytynyt kuin minun surkea munasolutilanne. Päätettiin kuitenkin yhdessä lääkärin kanssa vielä kesän yli yrittää luomusti terolutien avustuksella. Loppukesästä inseminaatioon ja jos ei vuoden yrittämisen jälkeen ole tärpännyt, suoraan IVF:ään. Se jännittää tosi paljon jo etukäteen, varsinkin kun suunnilleen samalle ajankohdalle on mahdollisesti tiedossa paljon liikkuvaa ja iltatyötä yrityksen tiimoilta.. Mutta toivon tietysti että tärppää niin mulla kuin teillä kaikilla muillakin ennen syksyä! ❤️

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

1536/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viime kierto päättyi taas pettymykseen ja uusi kierto lähenee pikkuhiljaa kohti ovulaatiota.

Pillerit jätin jo reilu vuosi sitten pois ja ajateltiin aloittaa kevyin mielin yrittäminen. Nyt kuitenkin poistuin kaupasta ovistestipaketin kanssa. Ajattelin, että mitä haittaakaan niistä olisi. Tässä on niin pitkä aika jo mennyt. Tein ensimmäisen kokeilumielessä, kunnes tikkuun piirtyikin kontrolliviivan kaveriksi haamu. Tutkin asiaa, että haamuja tosiaan voi näkyä ja vasta vahva on positiivinen. Päätin tarkkailla tilannetta ja tänään testiin piirtyi jo hieman vahvempi viiva.

Vaikka kyse onkin "vain" ovulaatiotestissä, kyllä ne haamutkin mieltä lämmittävät. En ole koskaan saanut raskaustestiin edes haamua ja nyt tiedän miltä sellaisenkin pitäisi näyttää enkä turhaan yritä etsiä sellaista, mitä ei ole.

Täällä jatkuu siis ovulaation metsästys ja jännityksellä odotan vahvistumista entisestään.

Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa

1537/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 1, eilen alkoi maha turvota ja aamulla alkoi vuoto 🙄 ja kivut on kovat ja itku herkässä 🥺 jos jotain positiivista niin ei tarvinnut arvuutella kun ei tiputtelu vuotoo ollu vaan alko ihan kunnon vuodolla.. jokohan tässä kierrossa sais ovisplussan 🤔

Tyhmää kun täällä ei näy kuka niitä alapeukkuja laittaa! Ja miks kukaan laittaa alapeukkuja noihin hyviin uutisiin 🤷

30v endo toiveissa eka

1538/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vielä kiittää ihania kommentteja joita sain liittyen niihin lapsuuden kokemuksiin. Pohdin siis sitä voiko lapsuuden traumat vaikuttaa vielä nykyhetkenä niin, ettei raskaaksi tuleminen siksi ota onnistuakseen. Sain paljon rohkaisuja, hyviä neuvoja ja muiden omia kokemuksia. Helviltä (?) taisi tulla tunnelukkojen käsittelyyn liittyen vinkkiä, kiitos siitä :) aloitin siis kuuntelemaan äänikirjaa aiheesta. En muista kirjan nimeä tai kirjoittajaa. Taisi olla Kaneli (?) myös joka sanoit, että olit yrittänyt jossain vaiheessa puhua äidillesi, mutta hän ei ottanut ymmärtääkseen sinua. Olit kuitenkin saanut ensimmäisen lapsen ennen sitä. Se antaa toivoa <3 Ikävä, että sinulla samanlaisia kokemuksia mutta ihanaa, että olet päässyt asiassa eteenpäin :) Toivottavasti muistin oikein! Pahoittelut jos meni väärin.

Keskustelen vanhempieni kanssa itse kun aika tuntuu sopivalta. Nyt tuntuu, että on liikaa meneillään etten jaksa alkaa avaamaan sitä asiaa tässä ja nyt. Vie enemmän voimia kuin se antaa helpotusta. Nyt haluan keskittyä tähän hetkeen ja ennenkaikkea hyvinvointiin! Tehdä hyvinvointia tukevia asioita ja sellaisia joista itse nautin :) Onko muille oma hyvinvointi kuinka isona prioriteettina? Itselle usein se valitettavasti jää kaiken muun ohella. Nyt haluan tosissaan priorisoida ja satsata minuun. Etenkin kun lasta ei kuulu, niin voin käyttää sen energian omaan itseeni sitten! 

Mahtavaa Tähti, että työ asia ratkesi! Vaikka kuulostaa tosiaan siltä, että aika kovilla olet ollut. Josko asiat alkaisi tästä etenemään ja pienen lapsukaisenkin loppujen lopuksi saisitte! :) Tsemppiä tulevaan!

Näettekö muut kuinka paljon unia raskauteen ja lapsiin liittyen? Itse aiemmin näin unia kuolleista lapsista tai lapsista jotka olivat niin pieniä, että hävitin tai vahingossa satutin niitä :O Siis tällaisia unia toistuvasti. Synnytystä ei koskaan tapahtunut mutta jostain lapsi minulle unissa aina ilmestyi. Sekin oli kysymysmerkki oliko lapsi todella meidän. Todella ahdistavia unia! Nyttemmin olen nähnyt unia, että KAIKKI on raskaana. KAIKKI tutut keneen unissa törmään ovat paksuna. Jopa sellaiset todella yllättävät tapaukset, kenen en koskaan vain osaa nähdä saavan lasta. Mitähän se alitajunta sieltä taas tahtoo puskea :D 

Esikoinen 11/20

1539/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, minähän oon saanu oikeen alapeukkuarmeijan liikkeelle. Sovitaanko haamupeukuttajat, että peukuttakaa ihan niin paljon ku tykkäätte, jos siitä tulee hyvä mieli :) ei tarvi sitten niin kovasti pihalla niitä pikkukiviä potkia.

Mie en nää raskausunia vielä ainakaan, mutta kaikkea muuta älytöntä kyllä. Aiemmissa raskauksissa synnytysunia paljonkin, ja joskus noita, että hukkasin vauvan tms.

1540/6611 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tuesta ja tsemppaavista sanoista!!💜💜💜 Nyt vähitellen pitää nousta jaloille...sain työkavereita myös nyt näitä kannustavia viestejä, sillä kuulivat asian ja heti huolestuivat...nyt jäätiin kaipaamaan..💜😇

Että itkua on väännetty ja täytyy sanoa, että vaikka väittäisi, ettei enää tunnu missään ja asiat helpotti, niin kieltämättä on tämä pysähdyttävä asia ja haikeat on tunnelmat😪 Pomo ehdotti, että on valmis suositteluihin, jos se auttaa. Välit töihin jäivät hyviksi, eikä siltoja poltettu. Järkytykseltä toki tuntuu, kun huolettaa myös se, että miten työkaverit pärjäävät.

Onneksi täällä on niin kiva ja ihana ryhmä, että tunnen kuuluvani tänne💖 Ilmsn tukea ei pärjää kukasn. Toivottavasti täällä muutkin tuntevat samaa💖 Minustakin on inhottavaa, että jotkut antavat tänne "ei tykkää" arvioita tahallaan. Toivottavasti tämä ryhmä säilyy ehjänä ja jättää arvioinnit sikseen.

Coriander, hyvältä näyttää tuo viivan vahvistuminen ja laita uutta kuvaa huomenna💜💜💜 Plussanneille onnea ja hyvää plussatuulta meille kaikille!!💜💜💜 Odottaville hyvää odotusaikaa!!💜💜💜

Tähtitaivas☆