Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

61/6611 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa, toivotaan että plussa vahvistuu Lumihiutale_ 😍

Tsemppiä kaikille ketjussa kirjoittaville❤️

62/6611 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja tarrasukkia plussanneille! Kertoilkaa väliaikatietoja tänne meille, minä ainakin jännitän mukana!

Tänään mies totesi, että polkaistaan vauvaprojekti käyntiin ja jätetään viimeinenkin ehkäisy pois. Olo on iloinen, mutta myös hieman paniikinomainen kun asiasta tuli todellista. Elämme jännittäviä aikoja ystävät hyvät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/6611 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli vahvistunut niin, että ei tuosta enää voi erehtyä, toki suht haalea edelleen mutta plussa kuitenkin 😍

64/6611 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva X ompa ihana kuulla, että vihdoin teilläkin alkaa se yritys! Paljon tsemppiä ja toivon, että saisitte pienen pian alulle ❤️

Lumihiutale_ uutisesi on niin ilahduttava lukea heti aamusta, onnea hirmuisesti! 💕

Toivottavasti teillä plussanneilla pienet rakkaudenhiput pysyvät matkassa ja vahvistuvat päivä kerrallaan ☺️

Itse odottelen malttamattomana, että tämä viikko kuluisi nopeasti, että pääsisi jännittämään milloin pieni tärppäisi matkaan mukaan 🤗

Kuulen myös mielellään kokemuksia, jos jollakin kokemuksia raskaudesta hormonikierukan jälkeen!

65/6611 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aika varma et ovuloin alku viikosta kun olin niin turvoksissa ja mahaa nipisteli, en oo ihan varma osuko peiton heiluttelut just oikeelle päivällä 🙆 ehkä jopa tärppäs koska kivut loppu, normaalisti oon kipee ovulaatiosta menkkojen loppuun asti.. toisaalta jos pillereiden pois jättö vaan muuttaa rytmiä 🤔 joka tapauksessa ens kuun alkuun pitäis ootella ennen testiä.

Jos ei vaan alkais menkat niin vois testata isänpäivänä 😍

30v endo toiveissa eka

66/6611 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini990 toivottavasti osui oikeaan ja pääset kohta testailemaan ☺️ plussatuulia!

67/6611 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussasta 😍😍 meillä pärähti yk 4 käyntiin kun eilen tuli menkat odotetusti ajallaan, ei tässä kuussa pystytty edes yrittää kun olin viikon putkeen kipeenä ja mies poissa kotoa ovulaation aikaan joten tästä kuukaudesta ei harmita niin paljoa.

68/6611 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nemi ja onnea plussasta Lumihiutale! 💕 Toivotaan, että hän vahvistuu päivä päivältä!

Homma on räjähtänyt omalta osaltani käsiin. Yritin ajatella, että en "sekoaisi" tästä yrittämisen aloituksesta mutta toisin kävi. En pysty ajattelemaan mitään muuta ja kaivan kaiken mahdollisen tiedon aiheesta. Näin minulle tosin aina käy, kun jokimön uusi projekti alkaa kuten sisustus tms.

Tuntuu vaikealta pitää jalkoja maassa ja olla neutraali. Tiedän, että raskautumismahdollisuudet ensimmäisestä kierrosta ovat vähäiset. Ja olen varautunut, että perussairauksieni (astma, kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi tästä tulisi kivikkoinen tie.

Silti alitajunta on opitimistinen, liiankin! Tänään kp 12/25-26 ja luulen, että ovulaatio oli eilen/tänään, en tikuta vaan tarkkailen kehoa muuten. Yritän ajatella, että teen esimerkiksi raskaustestejä vasta jos tulee oireita ja kuukautiset myöhästyvät. Todellisuudessa lasken jo nyt päiviä, milloin mahdollisesti varhaisin testi voisi antaa mitään tulosta. 🙈

Sanonaa nyt, ennen ole ainoa "seonnut".

69/6611 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun meillä oli eka yritys kierto niin sillon oli jotenkin super herkkänä ja kuunteli kroppaa ja kuvitteli kaiken maailman oireet 😂 ja laskeskeli että milloin voi tehdä herkän testin sitä jatkui 2 kierrossa vielä mutta sen jälkeen mielirauhoittui. Kuuluu asiaan Rouva X sanoisin

70/6611 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneet ! 😻 Päivittelen tähän nyt kilpirauhasesta tulleet tulokset; T4-V 9.70 (viitearvot 9-19) ja TSH 3.44 (viitearvot 0.4-4.0). Näköjään T4-V on just ja just viitearvojen sisällä, joten hoitoja ei aloitettu. Arvoni ovat siis heittäneet edellisistä tuloksista siten, että ne ovat nyt viitearvojen sisässä ns. Turva-alueella 😅 En usko tuon vaikuttavan raskautumiseen negatiivisesti siis.

Nyt ollut tässä kuussa jotenkin jännä olo että kohta tärppää. Ehkä olen oikeassa 🙂 Kuukautisiin on 4 päivää, jostain syystä pms oireet ovat jääneet nyt tooosi vähäisiksi. Eli halut ja lämmöt yhä korkeella, ei vatsakipua. Katsotaan nyt, vasta toka yrityskerta menossa. 🙂

19v | Raskaana

71/6611 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva X, yhtä sekaisin yksi täällä! Olen käynyt kaiken tiedon läpi miten kierukan jälkeen mahdollisuudet raskautua, lasken päiviä torstaihin ja odotan kuin kuuta nousevaa. Tuntuu ihan sekopäiseltä, mutta varmaan kuuluu asiaan vielä kun esikoisesta kyse 😅

Vienna toivottavasti oli onnistunut ❤️

72/6611 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sopivasti työpaikan kautta labrat juuri ja pyysin että sujauttavat ferritinin mukaan kokeisiin arvo oli 66 eli viitearvoissa,kuitenkin suositeltava naiselle olisi 70-100 🤔 pähkäilen pitäisikö syödä yksi levy rautaa

73/6611 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuumeilija, eihän se rautavarasto koskaan ole pahaksi täydentää. Onkos siun Hb arvosi mikä? Ja toki jos on oireita kuten väsymystä enemmän kuin yleensä niin kyllähän sellainen pieni rautakuuri ei ainakaan haitaksi ja jos raskaaksi piankin pääset , kuten varmaan toivottavaa täällä jokaisella on, niin sittenhän raudan kulutus tulee olemaan suurempaa.  :)

74/6611 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itsellä aika kierukan poistoon onkin jo huomenna aamulla sairaustapauksen vuoksi!! Positiivinen yllätys sillä ehdin säikähtää jo kun tuli puhelu, että nyt viivästyy, mutta onneksi toisin kävi. En ehkä pysy housuissani sillä tästä olen haaveillut niin monet vuodet, että pääsen yrittämään saada vauvaa rakkaimman ihmisen kanssa ❤️☺️

75/6611 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb arvo on hyvä 130, mutta olen valitettavasti sen verran laiska juomaan ainakin työpäivien aikana ja se voi Hb arvoa nostaa ja huijata että on hyvä arvo. Luulen että syön tästä yhden laatan ainakin :) voi ihanaa että pääsit aikaisemmin Nemi ottamaan kierukan pois.

76/6611 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuumeilija kirjoitti:

Hb arvo on hyvä 130, mutta olen valitettavasti sen verran laiska juomaan ainakin työpäivien aikana ja se voi Hb arvoa nostaa ja huijata että on hyvä arvo. Luulen että syön tästä yhden laatan ainakin :) voi ihanaa että pääsit aikaisemmin Nemi ottamaan kierukan pois.

No ei se haitaksi varmaankaan ole ☺️👍🏻

Ja tosiaan nyt olen sitten ilman kierukkaa 💕 Tosi helpottunut olo, poisto oli kivuton ja nopea. Seuraavat viikot sitten katsotaan miten lähtee menemään. Terveydenhoitaja kertoi, että voi plussata jo heti muutamankin viikon kulututtua. Hedelmöitys voi tapahtua heti kun kierukka poistetaan ja jos sattuu olemaan otollinen aika. Olisi kyllä aika uskomatonta, mutta en halua liikoja toivoa. Voi ottaa aikansa.

Silti tosi valoisana tulevaan ja nyt virallisesti on alkanut yritys ❤️🥰

77/6611 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi, hyvä etten ole ainoa! Ja ihanaa, että pääsette myös aloittamaan yrityksen! ❤

Viennna, omaan korvaani pisti nuo kilpirauhasen arvot, sillä itse olen perehtynyt niihin asioihin hieman kun kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastan. Tämä on sellainen sairaus, ettei kaikilla yleislääkäreillä ole riittävää osaamista asiaan sillä viitearvot eivät useinkaan ole riittävä mittari sopivalle lääkitykselle. Mutta arvoihisi liittyen, minun tietojeni mukaan raskautta suunnitellessa T4-V tulisi olla yläkolmanneksessa ja TSH alle 2, eli siihen nähden arvoissasi olisi toivomisen varaa. Toki nämäkin ovat niin henkilökohtaisia juttuja, mikä arvo sopii kenellekkin mutta itse ainakin noilla arvoilla vointini olisi luokkaa zombi. 😅 Mutta jos raskautta ei kuulu, niin kannattaa katsoa uudestaan noita arvoja. Huonot arvot lisäävät valitettavasti myös keskenmenon riskejä (en halua pelotella).

Täällä menossa kp 15/25-26, dpo 4 (oletetusti). Kuvittelen tuntevani välillä alavatsassa jotain, mutta pelkään mielikuvituksen tekevän tepposia kun niin kovasti toivoo tärpänneen. Eihän näillä päivillä mitään pitäisi kai edes tuntua. Sen sijaan ranteessa kyllä tuntuu, nimittäin ystäväni jännetupintulehdus sekä nivelsäryt muissakin nivelissä. Kipuja on, mutta en uskalla särkylääkettä ottaa kun en uskalla riskeerata, jos vaikka olisikin tärpännyt. Odottavan aika on pitkä, varsinkin näiden särkyjen kanssa. Aikaisimman testin voisi kai tehdä jo kp 20 eli 6 päivää ennen menkkoja, mutta siitö ei suurella todennäiköisyydellä mitään näkyisi joten odotettava on vielä reilu viikko ainakin. Siihen asti siis kaurapussia, kuuma/kylmä suihkuja ja yrittää taivutella miestä hieromaan.

Pahoittelut kilometrin mittaisesta valitusvirrestä!

78/6611 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva X kirjoitti:

Nemi, hyvä etten ole ainoa! Ja ihanaa, että pääsette myös aloittamaan yrityksen! ❤

Viennna, omaan korvaani pisti nuo kilpirauhasen arvot, sillä itse olen perehtynyt niihin asioihin hieman kun kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastan. Tämä on sellainen sairaus, ettei kaikilla yleislääkäreillä ole riittävää osaamista asiaan sillä viitearvot eivät useinkaan ole riittävä mittari sopivalle lääkitykselle. Mutta arvoihisi liittyen, minun tietojeni mukaan raskautta suunnitellessa T4-V tulisi olla yläkolmanneksessa ja TSH alle 2, eli siihen nähden arvoissasi olisi toivomisen varaa. Toki nämäkin ovat niin henkilökohtaisia juttuja, mikä arvo sopii kenellekkin mutta itse ainakin noilla arvoilla vointini olisi luokkaa zombi. 😅 Mutta jos raskautta ei kuulu, niin kannattaa katsoa uudestaan noita arvoja. Huonot arvot lisäävät valitettavasti myös keskenmenon riskejä (en halua pelotella).

Täällä menossa kp 15/25-26, dpo 4 (oletetusti). Kuvittelen tuntevani välillä alavatsassa jotain, mutta pelkään mielikuvituksen tekevän tepposia kun niin kovasti toivoo tärpänneen. Eihän näillä päivillä mitään pitäisi kai edes tuntua. Sen sijaan ranteessa kyllä tuntuu, nimittäin ystäväni jännetupintulehdus sekä nivelsäryt muissakin nivelissä. Kipuja on, mutta en uskalla särkylääkettä ottaa kun en uskalla riskeerata, jos vaikka olisikin tärpännyt. Odottavan aika on pitkä, varsinkin näiden särkyjen kanssa. Aikaisimman testin voisi kai tehdä jo kp 20 eli 6 päivää ennen menkkoja, mutta siitö ei suurella todennäiköisyydellä mitään näkyisi joten odotettava on vielä reilu viikko ainakin. Siihen asti siis kaurapussia, kuuma/kylmä suihkuja ja yrittää taivutella miestä hieromaan.

Pahoittelut kilometrin mittaisesta valitusvirrestä!

Niimpä ❤️ Tsemppiä sinulle kipujesi kanssa ja täällä saa ja pitää vähän valittaakkin 😅☺️👍🏻

79/6611 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätähousuna testasin tänään kp 20/25-26 puhtaan negatiivisen herkällä testillä. Toisaalta ei yllättänyt, koska rehellisesti kroppaa tarkastellessa selviä raskausoireita ei ole.

Odottelen vielä perjantaihin kp 25, jolloin menkkojen tulisi alkaa. Ajattelin silloin testata vielä toisen kerran ja sitten valmistautua uuteen yrityskiertoon, jos ei plussaa pärähdä tauluun.

80/6611 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä :) muistan kuinka ensimmäinen nega harmitti, vaikka silloin tiesikin että suurimmalla todennäköisyydeltä sieltä nega tulee. Aloin nyt tästä kierrosta tikuttamaan ovulaatiota (olen tähän asti luottanut flowhin katsotaan kuinka paikkaansa pitää). ovu pitäsii olla torstaina ja tänään tuli haalea viiva tikkuun jokahan siis on nega mutta voiko siitä ajatella että on noususuunnassa? Tikuttelen tässä kunnes huomaan positiivisen ja kunnes sen jälkeen taas neg. Rautaa hakemaan tänään myös :)