Sivut

Kommentit (4230)

Hei!

Uutena täällä jos mahdun mukaan. Ollaan 22&23, työt, talo ja kaikki muukin kohdallaan. Ollaan suunniteltu jättää ehkäisy lähiaikoina pois (pillerit) ja ollaan tässä pohdittu, että pitäisikö odottaa yks normaali kierto ennen varsinaista yrittämistä vai sopiiko samantien aloittaa yrittäminen?

Koitetaan olla yrittämisestä mahdollisimman hissun kissun, ettei tarvitse ylimääräisiä kommentteja ja uteluita kuunnella ja jos ei onnistukaan tai menee kesken niin ei olla siitäkään "raporttivelvollisia" kenellekään... Läheiset on vaan vähän turhan suulaita että tämmönen leviää kuin kulovalkea ihan vahingossa. Itsessäkin samaa vikaa, mutta helpompi se on varmaan kahden pitää suu kiinni kuin useamman. Ainakin toivottavasti. Yhdelle ystävälleni voin toki kertoa, tiedän hänen olevan hiljaa asiasta ja hän pystyy olla myös vertaistukena. Hän itsekin kertoi minulle heidän yrityksestään ja puhutaan paljon muutenkin lapsiaiheista.

Millaisia ajatuksia tuleva/jo käynnissä oleva raskaus ja tuleva perheenjäsen teissä muissa herättää? Mä olen tällä hetkellä vain ja ainoastaan innoissani! Sukat vaan pyörii jaloissa!

Saanko udella minkäkokoisessa kämpässä asutte? Koko? Oma? Vuokra? Ja ootteko säästellyt kuin paljon kaikkiin hankintoihin ym?

Ollaan tässä mietitty että oisko järkevä eka hankkii vauva tähän nykyiseen asuntoon (54neliöö) ja myöhemmin sit muuttaa omaan isompaan kämppään. Sillä kyllähän tähän nyt aluks mahtuu, mut ois kyl hyvä saada enemmän tilaa ja vauvalle oma huone ym....

Päässä pyörii ihan liikaa kaikkee, esim matkustus. Sillä ollaan mietitty et ois hyvä käydä vielä jossain kunnon ulkomaanreissussa ennen vauvaa. Sillä johonkin "perus paikkaan" on helppo matkustaa myös lapsen kanssa.
Eli toisaalta pitäis säästää reissuun, kotiin, vauvaan🤯😅

Sori tosi sekavaa😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Deeva kirjoitti:
Saanko udella minkäkokoisessa kämpässä asutte? Koko? Oma? Vuokra? Ja ootteko säästellyt kuin paljon kaikkiin hankintoihin ym?

Ollaan tässä mietitty että oisko järkevä eka hankkii vauva tähän nykyiseen asuntoon (54neliöö) ja myöhemmin sit muuttaa omaan isompaan kämppään. Sillä kyllähän tähän nyt aluks mahtuu, mut ois kyl hyvä saada enemmän tilaa ja vauvalle oma huone ym....

Päässä pyörii ihan liikaa kaikkee, esim matkustus. Sillä ollaan mietitty et ois hyvä käydä vielä jossain kunnon ulkomaanreissussa ennen vauvaa. Sillä johonkin "perus paikkaan" on helppo matkustaa myös lapsen kanssa.

Sori tosi sekavaa😅

Me asutaan 110 neliöisessä omassa omakotitalossa. Hankintoihin ei olla vielä mitään erityisiä säästöjä tehty, mutta rahaa löytyy taustalta mukavasti. Toki ajateltiin vaatteiden ja vaunujen osalta käytettyä suosia. Ihan vain vaatteiden lyhyen käytön vuoksi ja vaunutkin on käytettynä hyvät ja toimivat, kunhan on asianmukaisesti säilytetty. Pinnasänky löytyy jo.

Uskon että pääsette hyvin alkuun tuossa nykyisessä asunnossanne, mutta aika äkkiähän se saattaa jäädä pieneksi. Varsinkin jos haluatte lapsen mahdollisimman nopeasti omaan huoneeseen (me aiotaan laittaa heti alun alkaenkin omaan huoneeseen).

Tuosta ulkomaanreissusta en osaa sanoa. Onhan se tietysti helpompi käydä nyt kuin vasta sitten kun muksu on jo. Varsinkin jos kyseessä on erikoisempi paikka tai muuta. Lasten kanssa ei sitten mennäkään kauhean helposti millekään "kunnon" reissulle ennen kuin on jo kerryttäneet ikää.

Et ole ainut, jolla on ajatukset vähän sekaisin :D

Meillä omakotitalo n 95+95 neliötä kahdessa kerroksessa. Ylhäällä makkarit yms alhaalla takkahuone ja sauna. Me ei sinäänsä mitään ylimääräistä olla säästelty muuta kuin että laitetaan tietty summa rahaa yhteiselle tilille josta menee yhteiset kustannukset ja jää säästöön. Molemmilla omat säästötilit vielä erikseen. Luulen että saadaan aika hyvin mun siskoilta tavaraa tai sovitaan joku pieni summa heidän kanssa esim vaunut tms suuremmat ostot

Kiitos kuukuumeilija! Varmaan todellinen pettymys tulee kun menkat alkaa, nyt vielä pieni toivo elää.

Me asutaan omassa rivarikolmiossa, jossa tarkoitus olla useampi vuosi vielä. Meillä on miehen kanssa sopimus, että mies säästää vauvaan ja minä yritän saada opintolainan maksetuksi. Toive olisi useampi tonni säästössä, että olisi pahan päivän varaa sitten hoitovapaalla.

Deeva kirjoitti:

Sori tosi sekavaa😅

Me asutaan omistusasunnossa kerrostalo kaksiossa, tilava ja sijainti unelma. Täällä mahtuu elämään lapsen ensivuodet hyvin, kunnes rakennamme oman. Säästöjä on ja aion suosia myös kierrätystä ihan perus rattaista vaatteisiin asti. Uutta vastaavaa löytyy enkä myös näe tarvetta upo uudelle kaikessa. Turvaistuimet ja perus hygieniatarvikkeet jotka uutena aion hankkia.

Tervetuloa uusille mukaan ❤️

Itselle ei nyt mitään uutta kuulu, kierukan poistosta viikko eikä edelleen ole mitään vuotoja tullut. Oletan, että tuhru 16.9. oli niitä olemattomia menkkoja (kierukan ollessa siis menkat katosi/oli super niukat) ja nyt vain odotellaan. Kuluisipa viikot äkkiä niin pääsis testaamaan, jos siis menkkoja ei tule. 😊

25v/31v | Esikoinen | LA 11/20 ❤️

Niin ja jos haluut miehen kaa matkailla ulkomailla ni toki ennen vauvahaaveita. Mekin tykätään reissata, mutta ei koeta mahdottomaksi lähteä roadtripille vauvankaan kanssa. Asenne ratkaisee! Toki pitää osata varmasti varautua ja ennakoida, mutta tuttavakin on käynyt lapsiensa kanssa telttailemassa ihan Lapin erämaassa vauvan ja taaperon kanssa. Ei se tavatonta tai mahdotonta ole. ☺️

Kiitos kaikille vastauksista😊

Joo tosiaan itellä on hieman rahaa säästössä (miehellä ei niinkään), mutta joku sievoinen summa yritetään hommata)
Ja aiotaan todellakin hankkia suurinosa tarvikkeista käytettynä perus turvakaukaloa lukuunottamatta. (Ja uskon että isovanhemmat + muut sukulaiset ovat innoissaan auttamassa ja ostelemassa kaikkea😄)

Tässä kämpässä tosiaankin loppuu aika pian tila kesken, eli on todellakin mietittävä kunnolla mitä oikeesti tarvii, sillä esim hoitopöytää tänne ei saa mitenkään mahtumaan.. eli on suosittava hoitoalustaa tms. Ja on vähän järjesteltävä paikkoja että pinnis mahtuu meiän makkariin..
Mutta ajattelimme yrittää asustella täällä jonkun aikaa vielä vauvan syntymän jälkeen ennen oman isomman kodin hankintaa.

Vielä on miehen kanssa juteltavaa näihin kaikkiin mm. matkustukseen liittyen ja päästävä yhteisymmärrykseen ennen tositoimien aloittamista😄

Muokattu
klo 13:21 | 29.10.2019

Deeva kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista😊

Joo tosiaan itellä on hieman rahaa säästössä (miehellä ei niinkään), mutta joku sievoinen summa yritetään hommata)

Ja aiotaan todellakin hankkia suurinosa tarvikkeista käytettynä perus turvakaukaloa lukuunottamatta. (Ja uskon että isovanhemmat + muut sukulaiset ovat innoissaan auttamassa ja ostelemassa kaikkea😄)

Tässä kämpässä tosiaankin loppuu aika pian tila kesken, eli on todellakin mietittävä kunnolla mitä oikeesti tarvii, sillä esim hoitopöytää tänne ei saa mitenkään mahtumaan.. eli on suosittava hoitoalustaa tms. Ja on vähän järjesteltävä paikkoja että pinnis mahtuu meiän makkariin..

Mutta ajattelimme yrittää asustella täällä jonkun aikaa vielä vauvan syntymän jälkeen ennen oman isomman kodin hankintaa.

Vielä on miehen kanssa juteltavaa näihin kaikkiin mm. matkustukseen liittyen ja päästävä yhteisymmärrykseen ennen tositoimien aloittamista😄

Komppaan kyllä, et pienemmässäkin pärjää kun vain osaa sisustaa tarpeellisen. Hoitopöytäkin on toisaalta "turha" ja moni ystävä kertonut, että kyllä se hoitoalusta melkein eniten käytössä. Oon jo suunnittelut mielessäni kylpyhuoneeseen pesukoneen päälle vauvanhoito tilaa (siis sellainen kunnon tukeva pesukone edestä täytettävä) mihin hoitoalusta, seinille erilaisia säilytysratkaisuja ja näin. Olen myös miettinyt miten kestovaippa toimisi käytännössä? Ja joo.. Kaikkea sitä tulee mietittyä vaikka vauvaa ei vielä mahassakaan (ehkä toivottavasti aluilla silti? ) ☺️

Rskentavia keskusteluhetkiä miehesi kanssa sinulle ✌️

"Oon jo suunnittelut mielessäni kylpyhuoneeseen pesukoneen päälle vauvanhoito tilaa (siis sellainen kunnon tukeva pesukone edestä täytettävä) mihin hoitoalusta, seinille erilaisia säilytysratkaisuja ja näin. Olen myös miettinyt miten kestovaippa toimisi käytännössä?"

Mä ajattelin pääasiassa hoitaa pesukoneen päällä, siinä on vesipiste näppärästi vieressä. Hoitoalusta vaan siihen. Toki sitten muualla jos kone pyörii mutta muuten ajatus siinä.

Mä oon suunnitellut käyttäväni kestovaippoja! Säästyy rahaa, luontoa. Ottaahan se toki enemmän aikaa, kuin kertakäyttöinen, mutta eri yhteyksissä säästöstä on kuullut about 700€ jos pelkillä kestoilla mennään. Mä oon ajatellut että varaan kuitenkin kertiksiä jos iskee tilanne päälle. Jos on vaikka jotain yökyläreissuja tai muuten vaan ympäristöstä tai muusta johtuva haaste. Mutta pääpaino olis kestoissa. Kodin kestot ry on laittanut YouTubeen paljon hyviä videoita aiheesta.

Nez kiitos YouTube vinkistä, aion katsoa! Ja joo kestovaipat juurikin kiinnostaa ekologisuudestaan sekä siinä rahaa myös säästää. Toki niinkuin sanoit, että kertakäyttöiset sitten erityistilanteisiin passelit aina varana.
Pohdit myös aloittaisitteko heti pillereiden jälkeen vai ei - toki jos odotat kierrot kuntoon niin helpottaa lasketun ajan laskemista, mutta itse kyl aloittaisin heti yrittämisen jos ei mitään kieltoa lääkäriltä itseltään tulisi.

"Millaisia ajatuksia tuleva/jo käynnissä oleva raskaus ja tuleva perheenjäsen teissä muissa herättää?"
Itsessäni valtavaa onnea ja iloa, koska tämä on niin tärkeä ja olen AINA rakastanut vauvoja/lapsia sekä omiani toivonut jo vuosia. Jo ollessani vielä lapsi, kävin vaunulenkeillä vanhempien veljieni vauvojen kanssa ja olen aina kiinnostunut heidän hoidosta. Tietysti kun asia konkretisoitui että nyt oma vuoro yrittää saada vauvaa ja mahdollisuus niin tuli mieleen "apua osaanko hoitaa, onko minusta" mutta tuo sitten kyllä myös nopeasti katosi. Uskoisin aika monella esikoista haaveillessa/saadessa samoja ajatuksia käyneen läpi. Mies myös hyvin innoissaan ja yhdessä asioita käyty läpi ja käydään läpi. Yksi ystäväni tietoinen tästä vain, koska hän kertoi aikanaan esikoisensa yrityksestä ja voimme luottaa toisiimme, ettei sana leviä.
Paljon paljon ajatuksia, mukava purkaa tänne ja anteeksi jos olen liian aktiivinen 🙈😅 Tämä ryhmä oma pieni "päiväkirja" sekä te olette tuki ja turva, johon voi luottaa omat ajatuksensa sekä tunteensa ❤️

Nemi, ihanaa että täällä on aktiivisia kommentoijia ja mukavaa saada apua ja vertaistukea!😊

Tuleva raskaus/vauva herättää iloa, onnea. Oon myös aina ollut lapsirakas ja veljien lapsia on tullut hoidettua🙂
Tuleva arki hieman jännittää että miten se arki alkaa sujumaan ja miten osaan handlata kaiken ja mitä jos en osaa jotain (eli ihan perus)😁

Mies myös aika innoissaan asiasta ja samat asiat jännittää, juteltu myös kaikesta ja tosiaan lisää juteltavaa on.

Tulevasta yrittämisesta ei olla kerrottu kenellekkään,mutta luulen että sukulaiset ja muut aavistavat että lähitulevaisuudessa on perheenlisäystä tulossa😅

Tosta hoitoalustasta, meillä kylppärissä suht pieni päältä täytettävä pesukone..elikkä siinä hieman hankala tehä mitään, mutta toisaalta se on alkanu vetää viimesiään🤷
Hoitoalusta on siitä helppo et sitä voi siirellä mihin tahtoo ja vaipoille ym.tarvikkeille on paikka jo valmiina. PS. Noi kestovaipat alko kiinnostaa,pitääkin ottaa selvää😊

Liityn keskusteluun! Olemme 28 ja 33. Koulut, työt ja koti kunnossa. Säästöjä niin että voisi olla kotona pari vuotta.

Jätin pillerit pois elokuun lopussa, kaksi kertaa on tullut menkat sen jälkeen joten varmaan luomumenkat ainakin ne toiset? En ole varma. Ennen pillereitä oli vähän epäsäännöllisen säännöllinen kierto. Ovilaatiokipua on ollut silloin ennen pillereitä ja suurin syö että mä niitä söin. Nyt lopettamisen jälkeen ei kipua ja olen epävarma että onko se ”parantunut” tai oliko molemmat menkat jotenkin vale-kuukautisia??

Noh, kun en noista tiedä niin en tiedä että mikä yritys nyt edes menossa. 3.11 pitäisi olla ovis eli peitto heiluu koko viikonlopun, toivottavasti tärppää. En halua vielä osta ov-testiä. Ehkä
Sitten jos tulee menkat marraskuussa. Edelliset oli siis lokakuun alussa ja koko lokakuu on ollut pää kipeä ja ala vatsassa turvonnut/menkka olo.

Olen ihan sekaisin kuten näette. Raskaana vai ei? Siinäpä kysymys 😂 en uskalla tehdä mitään, odotan että joko tulee kuukautisen tai aamiainen lentää pyttyyn 😂

Maaliskuussa ulkomaanmatka jo ostettu joten se(kin) pistää ajatukset vähän sekaisin. Tavallaan ihan ok että ei ainakaan syyskuussa onnistunut niin saa lentää mutta rannalla varmaan valan kokoinen?

Tervetuloa uudet!

Ja kivittäkää, toinen testi piti tehdä uudestaan vasta perjantaina kp 25 mutta "huvikseni" tein töiden jälkeen parin tunnin pidätyksellä. Testi rfsun 25mIU/ml. Onko tämä nyt haamu vai viivan paikka? 🙈

Rouva X, minusta tuo on haamu! Mä oon kauheasti viivanpaikkoja nähnyt ja ne ei ole ollut tuollaisia.  En ainakaan aio kivittää, luulen että kun meillä alkaa ensimmäiset yritykset niin varmaan ostan "perhepakkauksen" testejä :D

Rouva X kirjoitti:
Tervetuloa uudet!

Ja kivittäkää, toinen testi piti tehdä uudestaan vasta perjantaina kp 25 mutta "huvikseni" tein töiden jälkeen parin tunnin pidätyksellä. Testi rfsun 25mIU/ml. Onko tämä nyt haamu vai viivan paikka? 🙈

Minusta tuo on haamu ja toivottavasti kunnon plussaksi vahvistuu ja pieni pysyy matkassa !! En kivitä vaan onnea 🥰❤️ Ja itekki tulen testaamaan varmaan paljon kun aika 😂

Tervetuloa uusille mukaan ❤️✌️

Kiitos armosta! 😁

Tänä aamuna oli vielä mielenkiintoisempaa. Tein herkän 10 mIU testin ja samanlaisen eilisen 25mIU testin. Herkkä testi näytti negaa ja toinen haamua... Vähemmästäkin menee sekaisin. 🙈 Kai mene ostamaan jonkun näytöllisen testin niin selvitään tästäkin epätietoisuudesta.

Rouva X kirjoitti:
Kiitos armosta! 😁

Tänä aamuna oli vielä mielenkiintoisempaa. Tein herkän 10 mIU testin ja samanlaisen eilisen 25mIU testin. Herkkä testi näytti negaa ja toinen haamua... Vähemmästäkin menee sekaisin. 🙈 Kai mene ostamaan jonkun näytöllisen testin niin selvitään tästäkin epätietoisuudesta.

Voi ei, tuo kyllä sekoittaa huolella! Ehkä se herkkä testi oli vain viallinen? Jos koitat odottaa pari päivää, vaikka la tai su testata? Luulis että näkyis sitten selkeämmin kun pitoisuus kasvaa. Tuo on kyllä niin piinaavaa, mutta koita ottaa rennosti, vaikka se onkin vaikeaa🙈

Rouva X kirjoitti:
Nez, olin malttamaton kuyäten arvata saattaa. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että pysyy kyydissä 😅

Paljon onnea! Pidän myös peukut pystyssä että pysyy matkassa 😊

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat