Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (352)

Rouva X kirjoitti:
Nez, olin malttamaton kuyäten arvata saattaa. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että pysyy kyydissä 😅

Paljon onnea! Pidän myös peukut pystyssä että pysyy matkassa 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sanokaa te viisaammat, uskaltaako toivoa että on raskaana?

Puhelimen appi laskee että kierto about 36 päivää mutta sen takia että pillereiden ja viimeisen pilleri-kuukautisten jälkeen kesti että se luomu-kuukautinen olisi tullut. Eli appsin mukaan ovis 3.11 ja edelliset kuukautiset lokakuun eka viikko. Kuitenkin (kuten jo kirjoittelin tänne) oli pari viikkoa pää tosi kipeä (tämä maanantai ensimmäinen kivuton), rinnat arat pari päivää ja turvonnut olo ala-vatsassa. 

Tänään uutuutena kolmen tunnin huimaus kohtaus, makasin lattialla ja maailma oli karuselli. Olin siis juuri syönyt ihan tavallisen illallisen ennen tätä niin ei alhainen/korkea verensokeri. Matala verenpaine välillä mutta ei oireile tällä tavalla. Ajattelin että voisinko sittenkin olla vaikka appsi laskee että ovis vasta 3.11 kun leffoissa naiset pyörtyy ja sitten se raskaus paljastuukin (lol). Muuten myös vähän flunssainen olo mikä kuulema yleinen oire (eka lasta siis yritetään).

Onko muilla ollut päänsärkyä/huimausta? Millaiset ne teillä oli jos on ollut. Se päänsärky oli jatkuva haluan-buranan-särky (mutta en ottanut kun kerran). Yritin googlettaa mutta tuli lähinnä raskaus-migreenistä siinä keski ja loppu-vaiheessa...

Onnea rouva x 😍
Täällä myös jännitetään, ollakko vai eikö olla 🙈 en vaan uskalla tehä testiä!
Käytin minipillereitä ja niiden aikaan kierto oli välillä tosi pitkä jopa 80pv vuodottomana tai sit saatto tiputella kolme viikkoo putkeen..
Viikko sitte perjantaina turposin, kuten yleensä ennen vuotoa mut sit se meniki ohi 😯 ajattelin et tulehdus taas tulossa niin alotin ph:ta tasapainottavan emätin geeli kuurin ja maitohappobakteerit 🤔 nyt viikon ajan oon heränny joka yö vessaan enkä sen jälkeen saa unta, välillä tulee huono olo..
Flo ennustaa et tää kierto ois 38pv nyt siis kierto pv 34 menossa.. tuntuu niin menkoilta mut sit ei kuitenkaan 😅 enkä haluais tehä turhia testejä.. niin jännää 🙊
Huimausta ei mulla oo 🤔 tsemppiä kaikille!

Oi onnea teille kellä on natsannut! 😍😍 Toivottavasti pitävät kovasti kiinni sielä 😊

Ite oon ollu melko pitkään pois linjoilta. Pillerit jätettii viime kuun puolessa välissä, koitin flo'n kanssa löytää ovista tikulla, mut en saanu kiinni.

Ehkä oottelen ekoi luomumenkkoja ja ehkä sit ois tarkempi se flo'ukin sen oviksen suhteen.
Jossei vieläkää kuulu ni täytyy ehkä varata jonnekki lääkärii aikaa ja varmistaa et kaikki on ok 🙈

Itekkin oon ostanu foolihappoa, hirveesti en alkoa käytä, mut jos joskus mieli tekee lasia viiniä ni en sitä iteltäni kiellä.
Sellanen säännöllinen syöminen pitäis munki opetella.

Onnea rouva X 😊 tarrasukkia matkaan ❤ meillä ei ole vielä ovista näkynyt vaikka flo'un mukaan olisi pitänyt olla torstaina. Peittoa silti heiluteltu ahkerasti. Jatkan tikuttelua vielä ensi viikon. Alkaa pian usko loppumaan tämän projektin kanssa

Täällä alkoi tänään vuoto, 11pv kierukan poiston jälkeen ✌🏻 Nyt toisaalta helpompi alkaa seurata miten kierto ja monella onkin kierukan poiston jälkeen just yhdet tullut välissä ja seuraavia ei kuulukkaan! Mut toivon et nyt kroppa "käynnistyy" kunnolla ja loppukuusta toivottavasti pääsis ekoja testejä sit tekemään ☺️ Tsemppiä kaikille!

Testi näytti negatiivista 😶 mut missä mun menkat on 🤔😬 kiertopäivä 36 menossa.. toivottavasti kaikki on ok 😩 kun oli viime kuussa se kohtutulehduskin 😵
Jos ei näy menkkoja ens viikolla niin sit uus testi..

Tsempeijä Nemi!

Täällä nyt jännitetään. Kuukautis appin mukaan ovis tänään mutta oli sellainen tunne että se oli ehkä eilen. Oli miten oli niin ollaan ainakin yritetty ahkerasti. Odotan niin kauan kun pystyn ja sitten testaamaan. Jännittää

Kiitos kaikille onnitteluista! ❤ Kp 27/25 ja tänään testasin vielä niin testiviiva on vahvistunut hyvin ja on aivan selkeä plussa. Tänään soitto neuvolaan ja sitten ehkä uskallan siirtyä odottavien puolelle..!

Seurailen kuitenkin teitä täältä takavasemmalta ja toivotan ihan jokaiselle valtavasti plussatuulia! 💞

Keskusteltiin eilen miehen kanssa lasten hankinnasta ja täytyy kyllä sanoa että alkoi vähän tympimään. Mä olisin valmis vaikka heti jättämään ehkäisyn pois, mutta miehelle tuli yhtäkkiä kauhia huoli ja murhe ajasta. On auttanut tässä yhtä sukulaista yhden remontin kanssa ja kohtapuoliin äitiänsä muutossa ja ehkä myös myöhemmin isänsä naisen muutossa. Ressaa ku ei nytkään aika riitä mihinkään kun pitää muiden hommissa olla kiinni niin miten lasta ehtii kasvattaa. Koitin sitten rauhoitella että se remppa on kuukaudessa ohi ja ne muutotkin tapahtuu väkisin ennen kuin edes varmaan plussattais. Ja aina tulee olemaan myös muutakin puuhaa vaikka lapsi onkin. Ja tarvittaessa niistä puuhista voi myös kieltäytyä.

Ei siinä, kyllä mä voin odottaa. Uskon että tämä mielentila kääntyy kun remontti on ohi ja on aikaa muuhunkin. Toki tämä voi olla taas niitä "Joo ei pysty seuraavaan 5 vuoteen" kuten puhui kihloistakin, mutta sitten kosikin siitä kuukauden päästä. Mutta pistää mieltä väkisinkin vähän matalaksi.

Pitää vielä keskustella aiheesta, jos se pahin stressipalloilu loppuisi sitten. Niinkuin monessa muussa aiemmassa asiassa. Ymmärrän kyllä tämän murehtimisen kun tiedän taustat, mutta kyllä se välillä tympii. Molemmat haluttais kuitenkin olla nuoria vielä kun lapset saadaan. Ja itseni kannalta se olisi myös fyysisesti parempi.

Olisiko kenelläkään antaa vinkkejä tähän tilanteeseen? Miten saisin rauhoitettua miehen mielen?

Käyttäjä4463 kirjoitti:
Tsempeijä Nemi!

Täällä nyt jännitetään. Kuukautis appin mukaan ovis tänään mutta oli sellainen tunne että se oli ehkä eilen. Oli miten oli niin ollaan ainakin yritetty ahkerasti. Odotan niin kauan kun pystyn ja sitten testaamaan. Jännittää

Kiitos ja toivottavasti sinullakin onnistaisi! ❤️Ja en tiedä mikä lagi iski kun edellinen viesti tullut tuplana minulla, en saa edes poistettua toista 😌 täällä menkat ihan entisenlaiset, kolmas päivä menossa, aika kivutonta ja vuoto kohtuullinen. Ensviikolla ovista odotellen 😊

Nez meillä mies ei tykkää hössöttämisestä ja mies tarvii aina aikaa miettiä asioita, kun aloin tätä vauva asiaa puhua niin piti edetä tosi hitaasti, viikon välein mainitsin asiasta varmaan viimesen puolen vuoden sjan 😅 eli anna aikaa! mies varmaan tarvii vaan enemmän aikaa sulatella asiaa ☺

Sini990 kirjoitti:
Nez meillä mies ei tykkää hössöttämisestä ja mies tarvii aina aikaa miettiä asioita, kun aloin tätä vauva asiaa puhua niin piti edetä tosi hitaasti, viikon välein mainitsin asiasta varmaan viimesen puolen vuoden sjan 😅 eli anna aikaa! mies varmaan tarvii vaan enemmän aikaa sulatella asiaa ☺

Meilläkään ei hössötyksestä tykätä ja oonkin koittanut malttaa muutenkin puhua suhteellisen vähän vauvajutuista. Muuten kuulee aiheesta liikaa ja takapakkia tulee 😅 joo eiköhän se tästä kun tilaa antaa. Tämmösiä vaan aina käy isojen asioiden kanssa. Puhutaan asiasta ja suunnitellaan että miten ja milloin. Sitten kun tulee ns tositilanne niin sit tarvii vielä kuitenkin vähän aikaa. Toistaiseksi kaikki vastaavat tilanteet on päättyneet siihen, että suunniteltu on tapahtunut. Mutta sille ei voi oikein mitään kun on innostunut jostain ja pitäisi sitten vielä odottaa että toinen on tarpeeksi sulatellut asiaa 😅

Heippa! Täällä toinen vauvakuumeilija 😊 Olisin kans heti valmis saamaan vauvan ja vauvakuumetta on ollut jo monta vuotta mutta mies ei ole valmis siihen.. Meillä on aika uusi suhde, ollaan oltu yhdessä 1,5v mutta tuntuu että oltais aina ollut yhdessä ja elämäntilanteen sopisi vauva. Olemme 25v, työt kunnossa, asunto kunnossa, tukiverkosto +.. Mies on luvannut että viimeistään seuraava syksy heitetään pillerit pois mutta en jaksaisi millään odottaa.. Joka kuukausi toivon että pillerit olisivat pettäneet😔 Mies tuntee ettei ole vielä valmis olemaan isä.. Joten "Nez" mä ymmärrän vähän sun tilanteen😅 Ei auta se että oon töissä äitiys ja lastenneuvolassa joten joudun olemaan tekemisessä vauvojen kanssa joka päivä🙈

Moi! Keskusteltiin miehen kanssa eilen illalla uudestaan (en vain pystynyt olemaan hissukseen). Tuo sen aiempi reaktio oli juuri sellainen, mitä aiemminkin epäilin. Tällä hetkellä käynnissä olevat isot projektit sotki ajatusta reippaasti. Puhuttiin siitä, mikä olisi hyvä aika aloittaa yrittäminen. Aloitetaan varmaan 3-4kk päästä, koska alkusyksystä olisi suunnitteilla reissu autolla, enkä halua olla ihan lopuillaan raskauden kanssa. Vähän tässä siis nyt sitten odotellaan, ennen kuin aloitetaan yrittäminen 😊

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat