Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4981/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliapila missä vaiheessa kiertoa oot, onko kuukautiset myöhässä vielä? jotain hailua näkyy kyllä, just niin vähä että kuitenki nega testi mutta toivoa voi olla, tuollaista viivaa jää varmasti haaveillen tihrustamaan eikä osaa päättää mitä mieltä ois😁🧐 toivotaan että seuraavassa testissä ois sulla jo selkeä väri 🥰

Jännittää kyllä loppuuko tää mun vuoto vai muuttuuko kuukautisiksi, tosi ristiriitainen olo ku ajoittuu ihan kiinnittymisvuodon aikoihin mutta kun silti voi olla menkatki, kumpi vain 🤪

4982/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään dpo 11 ja kp 30/33-36 ja tuli hiukkasen rusehtavaa valkovuotoa eli eiköhän ne menkat sieltä taas tuu päälle, voihan prkleen prkle...😔 no aion kuitenkin huomenna aamusta tehdä testin niin sitten kun se on nega niin voin taas asennoitua uuteen kiertoon. Harmittaa kyllä niin suunnattomasti, oli taas toiveet korkealla ja pudotus kova 😣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4983/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistatoiveilija. kirjoitti:

Neliapila missä vaiheessa kiertoa oot, onko kuukautiset myöhässä vielä? jotain hailua näkyy kyllä, just niin vähä että kuitenki nega testi mutta toivoa voi olla, tuollaista viivaa jää varmasti haaveillen tihrustamaan eikä osaa päättää mitä mieltä ois😁🧐 toivotaan että seuraavassa testissä ois sulla jo selkeä väri 🥰

Jännittää kyllä loppuuko tää mun vuoto vai muuttuuko kuukautisiksi, tosi ristiriitainen olo ku ajoittuu ihan kiinnittymisvuodon aikoihin mutta kun silti voi olla menkatki, kumpi vain 🤪

Tää on mun ensimmäinen kierto sitten synnytyksen (kuopus nyt vähän yli 1v) ja luulisin että on kp26/? Mulla siis ollut aina vähän epäsäännöllinen kierto, yleensä noin 30 päivää. Sain tosi tumman ovulaatioplussan 30.7. mutta siitä 3 päivän päästä alkoi verinen vuoto, jotka mielsin menkoiksi 😅 Tiedä sitten. Nyt en ole aivan varma oonko saanut ovista napattua tikkuun tai onko koko ovulaatiota edes tässä kierrossa tapahtunut, on tullut kyllä selkeitä viivoja mutta vähän siinä ja siinä onko tasapaksu kontrollin kanssa 🤔

4984/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormet ristissä Toistatoiveilija että olisi kiinnittymisvuotoa!

Täällä dpo 6, kp 22/25-27 Tänään vatsassa menkkamaisia tuntemuksia, ovulaatio tuli normaalia myöhemmin kp 16. Jännän äärellä ollaan. En ala testailemaan ennen dpo 10. 🤪

♥️♥️♥️

4985/6611 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Quinn ja toivottavasti ois plussakierto sielläkin! Jännät paikat sielläkin kyllä. Hmm mulla ois nyt dpo10, lankeaiskohan jo huomisaamuna testaamaan, tekis kyllä mieli 😬

Neliapila suht aikainen vaihe testaamisella ollut sulla, niin hyvinkin voi vahvistua viiva tuosta 🙂

4986/6611 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliapila toivon että testisi vahvistuu kunnon plussaksi! Tsemppiä muillekin.

Pakko nyt jakaa omakin tilanne. Minulla dpo 13 ja menkat pitäisi alkaa tiistaina. Eilen illalla ekaa kerta ikinä sain raskaustestiin todella haalean haamun joka juuri ja juuri näkyi. Tänään aamulla haamu oli hieman selkeämpi ja näkyi heti testiajalla mutta silti tosi tosi haalea.

Käytin Clearbluen herkkää testiä. Onko muilla kokemusta tästä testistä? Olen käyttänyt joka kierrossa tätä testiä ja aina ollut puhdas nega. Ehdin jo vähän innostua mutta yritän toppuutella ettei tulisi suurta pettymystä. Ja vaikka olisi vain kemiallinenkin niin tietäisi että ainakin hedelmöittyminen onnistuu.

4987/6611 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummuu tummuu, josko illalla tai huomenna aamulla olisi lh-piikki 🤗

Ja mikä parasta tänään kp12 👍🏻 Olen vähän epäileväinen ollut noiden aikaisten ovisten suhteen, ehtiikö siinä edes mitään kunnolla kypsyäkään 🤔

Tsemppiä piinailijoille ja kaikille muillekin paljon suotuisia tuulia ❤️

Mulla villasukkatehdas käynnistyi viikolla, ihanaa neuloa taas kesän jälkeen 😊

4988/6611 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa21 kirjoitti:

Miten ihminen voikin tulla niin onnelliseksi, kun odotus viimein palkitaan ja menkat alkoi! 34pv kierto oli näin keskenmenon jälkeen. Eli vain 4-6pv normaalia pidempi. Hetken aikaa kyllä luulin olevani taas raskaana, kun ihan samat oireet nyt kuin silloin kun olin raskaana. Oon pitänyt oirepäiväkirjaa ja täytyy jatkossakin muistaa, että vasta kun vuotoa ei näy, niin voisin olla raskaana.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Hienoa kuulla!

Mietinkin tossa että pitää katsoa tää ketju.

Mulla nyt 28pv km jälkeen. Saa nähdä montako päivää menee viel menkkoihin. Raskauden mahdollisuutta ei ole. Jostain oon lukenut et km jälkeen menkat voi tuoda muistoja mieleen sit, mut mä ainakin nyt ajattelen et se on vaan semmonen uuden kierron alku. Toivottavasti sulla hyvät fiilikset kans. Meinaatteko heti tästä kierrosta yrittää uudelleen?

N36 M44
Km 8/20
Esikoinen 8/21

4989/6611 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähti tsempeistä ❤️

Piiparille peukut pystyssä että plussa tulee ❤️

Äitykällä lupaavat näköiset ovistestit ❤️

Täällä on aamulämmöt koholla ollut jo monta päivää ja nyt ilmaantunut menkka finnit, rinnat kipeytyneet uudelleen 🤔 Pitkin kiertoa on ollut kummallisia nipistyksiä alavatsalla. On ollut myös ihmeellistä tykyttelyä rinnassa levossa, sykemittari kyllä mittas ihan normaalin sykkeen. Menkkojen pitäisi alkaa aikaisintaan ensi viikonloppuna, mutta voi mennä sitä seuraavallekin viikolle.

Mukavaa alkavaa syyskuuta🍁toivottavasti saadaan paljon plussia ja kevät /kesävauvoja ❤️

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4990/6611 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipari, jos viiva vahvistuu niin aika varmasti on positiivinen! Varovaiset onnittelut jo täältä! ❤️

Mä oon nyt yrittänyt odottaa ennen seuraavaa rtestiä, että tulos olisi sitten varmasti selkeä eikä tarvitsis tihrustaa ja pohtia. Viime päivinä ollu juilintaa mahassa, ihan hyvin saattaa menkat alkaa. Huvikseni tein eilen ovulaatiotestin, joka näytti omiin silmiin plussaa, tänään taas oli haaleampi 😄 En itse oikein usko enää raskauden mahdollisuuteen. Enemmän mietityttää missä vaiheessa kierto on.

Plussatuulia plussaa odottaville ja tarrasukkia plussanneille! 😍

4991/6611 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä, että ollut jo muutaman päivän flunssainen olo ja palellut sekä pissalla saanut käydä enemmän. Aiemmista kierrosta viisastuneena tiedän, että kaikki oireet voi olla kumpi lopputulos vaan, mutta en voi sille mitään, mitä tunnen 😕 Ja tottakai sitä toivoisi plussaa ❤️

4992/6611 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tuli kuukautiset 😑 yk 3 alkakoon.

4993/6611 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalta olen keskustelua seuraillut... tämä vaikutti hyvältä: https://www.adlibris.com/fi/kirja/womancode---perfect-your-cycle-amplif… Löytyy myös StoryTellistä 🙂

4994/6611 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Neiti Kesäheinä! Neliapila toivon että sinulla vahvistuu testi ❤

Tein kolmannen testin ja oli vahvistunut viiva lisää ja on selkeästi sininen vaikkakin vielä melko haalea ❤ Nyt on ihan epätodellinen olo. Toivottavasti tämä plussa nyt pysyisi. Jos tästä vielä vahvistuu koskahan olisi hyvä aika käydä verikokeessa varmistamassa?

4995/6611 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä uuteen kiertoon Toistatoiveilija ❤️

Mukavaa uutta viikkoa kaikille ☀️

4996/6611 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, tänään sain testiin ihan kunnolla kaksi viivaa 🥰 toivottavasti pysyy menossa mukana!

4997/6611 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neiti kesäheinä tsempeistä 🙃

Onnea piipari ja kaunis päivä plussista💚

Mun tietääkseni verikokeissa ei erikseen tarvitse käydä, ekalla neuvola-ajallahan otetaan kokeet niin kattookohan ne siitä samalla hcg nkin. Mut pissatesteihinkin voi hyvin luottaa, itse tekisin niin et viikon tai vähä pitemmän ajan päästä tekisin vielä viikkonäytöllisen testin niin näkeepi onko hormonitaso noussut asiaankuuluvasti.

4998/6611 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flomama kirjoitti:

Haaveissa21 kirjoitti:

Miten ihminen voikin tulla niin onnelliseksi, kun odotus viimein palkitaan ja menkat alkoi! 34pv kierto oli näin keskenmenon jälkeen. Eli vain 4-6pv normaalia pidempi. Hetken aikaa kyllä luulin olevani taas raskaana, kun ihan samat oireet nyt kuin silloin kun olin raskaana. Oon pitänyt oirepäiväkirjaa ja täytyy jatkossakin muistaa, että vasta kun vuotoa ei näy, niin voisin olla raskaana.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Hienoa kuulla!

Mietinkin tossa että pitää katsoa tää ketju.

Mulla nyt 28pv km jälkeen. Saa nähdä montako päivää menee viel menkkoihin. Raskauden mahdollisuutta ei ole. Jostain oon lukenut et km jälkeen menkat voi tuoda muistoja mieleen sit, mut mä ainakin nyt ajattelen et se on vaan semmonen uuden kierron alku. Toivottavasti sulla hyvät fiilikset kans. Meinaatteko heti tästä kierrosta yrittää uudelleen?

Etukäteen vähän pelkäsin menkkoja, että tuleeko huonot fiilikset, mutta onneksi ei tullu. Enemmän sellainen elämä jatkuu fiilis. Eipä taideta kovin aktiivisesti nyt yritellä. Taidetaan mennä tulee jos on tullakseen fiiliksellä. Helppo sanoa noin tässä vaiheessa kiertoa.😁 Miehen työt painottuu vahvasti kesäaikaan ja mieluummin yritettäis sen takia saada talvivauva. Mutta koska tiedän, että lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan, niin katsellaan.

Jospa sun ei tartte montaa päivää enää odotella 🙂

4999/6611 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yk2 menossa ja tänään dpo8 testasin negan. Mieli aikalailla maassa ja mietin miten tsempata itseään seuraavaan kiertoon. Viimetippaan jäänyt lasten hankinta kun molemmilla meillä ikää 40 vuotta.

5000/6611 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellivelli, eikös dpo8 ole vielä aika aikainen vaihe testata? Eli vielä saattaisi plussa ilmestyä kun odotat muutaman päivän? 😊