Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4961/6611 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tutkittiin kovia kipuja vatsan/suoliston seutuvilla pariin otteeseen tk-lääkärin toimesta jo muutama kuukausi ehkäisyn poisjättämisen jälkeen. Nämä ei siis varsinaisesti mitään lapsettomuusselvittelyjä olleet vaan selviteltiin mistä kivut johtuu. Lääkäri sitten ohjasi neuvolan gynelle tutkimaan ultralla mahdollista endometrioosia (olikohan tässä vaiheessa noin 6 kk yritystä takana). Mitään ei kuitenkaan löytynyt, joten ohjeeksi tuli ottaa kipuihin särkylääkettä ja yrittää se vuosi. Ultraus sinänsä rauhoitti mieltä, vaikka jäikin epäily että endometrioosia kuitenkin jossain olisi vaikka ei ultrassa näkynyt. Nyt vuoden yrittämisen jälkeen epäilykset vahvistuneet ja ehtinyt miettimään kaikkea mahdollista mikä voisi olla vikana. Toivotaan kuitenkin parasta että mekin joskus perhe saataisiin!

Nyt meneillään dpo 10. Ihmeellisen oireetonta ollut. Yleensä rinnat kipeytyneet heti ovulaation jälkeen tai viimeistään muutama päivä ennen menkkoja, samoin menkkakivutkin alkaneet 2-4 päivää aiemmin. Nyt ei siis kumpaakaan ole. Dpo 6 oli menkkajomotuksia ja sen jälkeen aika ajoittain vihlaisuja pitkin vatsaa, mutta niitä minulla on pitkin kiertoa joten ei välttämättä tarkoita mitään. Aamulla kyllä tein jo herkän testin, mutta negahan se oli. :D Luteaalivaihe minulla ollut 10-12 päivää joten jos ei parin päivän sisään menkat ala niin testailen uudestaan. :)

Jaksamista kaikille! ❤️

26 ja 28 v. Yk 13 (15 kk). Haasteena endometrioosi ja PCO(S).

4962/6611 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Chard kirjoitti:

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin 👍

Miten menee Tryoutilla, haltilla ja portlandilla (kirjotinko tän viimeisen nimimerkin oikein edes 🙈)?

Mulla on joku dpo5 menossa mut oon saanu aika hyvin vauva-ajatukset työnnettyä taka-alalle. Tuntui et ne ekat 3 tai 4 yrityskiertoa oli tosi intensiivisiä ja sit jotenkin "luovutin". Kai se johtuu siitä kun oon kokenut lapsettomuuden aiemmin niin elättelin toiveita et nyt tärppää joko nopeasti tai ei ollenkaan. Ja kun ei tärpännyt nopeasti niin heitin kirveen kaivoon 🥺 toivon silti salaa vielä jotain ihmettä mutta päätin että en voi elää ja hengittää näitä yritysasioita koko ajan. On paljon kevyempi olo sen suhteen ainakin ☀️

Minulla on ollut samanlaisia mietteitä, ollaan aloitettu yrittäminen yhtä aikaa ja ollaan saman ikäisiä myös 😊

Itsekin odotin ensimmäiset kierrot, että tärppi käy, ja eipä käynyt 😔 Kokoajan yrittää hiipiä se epätoivo, että entä jos ei enää onnistu ja sitten taas usko on kova, että vielä se onnistuu, kun aika on oikea ❤️ Mies on saman ikäinen kuin minä, tilastojen valossa sekin on heikentävä tekijä.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ❤️

Mun mies on jonkun vuoden minua vanhempi eikä hänellä ole lapsia ennestään, joten "sokkona sotaan" tässä on lähdetty. Ehkä ensimmäinen askel tässä olisikin, että mies kävisi antamassa näytteensä, niin tiedetään että onko mitään mahdollisuuksia vai pitääkö se suoraan taas hypätä hoitoihin, kuten kävi ex-puolison kanssa. Onneksi ei silloinkaan yritetty yhtään kauempaa kuin se pakollinen vuosi ja mentiin tutkimuksiin. 

Tsemppiä sinullekin <3 Kun aika on oikea, niin.. <3

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4963/6611 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Tsemppiä Chard ja Neiti Kesäheinä. Minulla mittarissa oli 40v, puolisolla 43v kun taapero saatiin alulle 8 kk yrittämisen jälkeen. Joten ei se mahdotonta ole näin kypsemmälläkään iällä vaikkakin mahdollisuudet kokoajan pienenevät.

Toiveikkaana vain eteenpäin ❤️

Kiitos kannustavista sanoistasi <3

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4964/6611 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaaveilija34 kirjoitti:

Onko joku muu tehny ovistestejä kierron loppupuolella? Kp19 (kierto 28-29) ja ovistestin viiva taas vahvistunut. Oviksen jälkeen siis heikkeni. 😅 Epätoivoista🙈

Mielestäni vastasin tähän jo eilen, mutta nyt en nähnyt vastaustani missään..? Mä oon joskus mielenkiinnosta tikutellut myös oviksen jälkeen ja erikseen loppukierrosta. Saan aika vahvaa viivaa läpi kierron, mutta ovis on silti selvästi vahvempi, ettei voi erehtyä. Joskus viiva haalenee selvästi mutta sitten taas seuraavana päivänä voi olla tummempi, siis oviksen jälkeenkin.

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4965/6611 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teillä viivanpaikkoja näillä pregcheckin liuskoilla? Aiemmin mulla on tullut tältä merkiltä vaan puhtaita negoja jos en oo ollut raskaana, nyt tuntuu että joka toinen testi ois puhdas negatiivinen ja joka toisessa ois jonkunlainen viiva. Vähän meinaa hämmästyttää 🙄

4966/6611 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin ed kierron aikana kiinnittymisvuodosta, et viime raskaudessa oli. Vaikuttaisi että tänään tuli juuri samaa ja juuri samana päivänä kp 23 🥰 tai sitte nyt menkat oiski alkamassa tosi aikaisin mutta uskallan pitää nyt toiveet korkealla. Jos ny ketään kiinnostaa tai on samaa, niin tuo vuoto oli hyvin hyvin niukka joka vois jäädä huomaamattakin.

En oo ite koskaan testannu pregcheckillä, mut rfsu lla mulla useinki aikoinaan tuli viivanpaikkoja, semmosia harmaita viivoja. Pitää tietääkseni olla punaista tai purppuraa väriä,ees sen vähän jotta on positiivinen.

4967/6611 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistatoiveilija. kirjoitti:

Kirjoitin ed kierron aikana kiinnittymisvuodosta, et viime raskaudessa oli. Vaikuttaisi että tänään tuli juuri samaa ja juuri samana päivänä kp 23 🥰 tai sitte nyt menkat oiski alkamassa tosi aikaisin mutta uskallan pitää nyt toiveet korkealla. Jos ny ketään kiinnostaa tai on samaa, niin tuo vuoto oli hyvin hyvin niukka joka vois jäädä huomaamattakin.

En oo ite koskaan testannu pregcheckillä, mut rfsu lla mulla useinki aikoinaan tuli viivanpaikkoja, semmosia harmaita viivoja. Pitää tietääkseni olla punaista tai purppuraa väriä,ees sen vähän jotta on positiivinen.

Mullakin on rfsulla tullut mutta tuo pregcheck oli sellanen luottotesti mihin ei ennen ainakaan 😬

Toivottavasti sulla on juurikin kyse kiinnittymisvuodosta ja siellä ois pieni matkassa! ❤️

4968/6611 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on tullut Pregcheckin puikkotestiin viivanpaikka. One stepin ja rsfu:n herkkiin testeihin kyllä olen monet kerrat saanut viivanpaikan/hailuran viivan ja kuitenkin menkat alkaneet aina ajallaan. :/

26 ja 28 v. Yk 13 (15 kk). Haasteena endometrioosi ja PCO(S).

4969/6611 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliapila kirjoitti:

Tuleeko teillä viivanpaikkoja näillä pregcheckin liuskoilla? Aiemmin mulla on tullut tältä merkiltä vaan puhtaita negoja jos en oo ollut raskaana, nyt tuntuu että joka toinen testi ois puhdas negatiivinen ja joka toisessa ois jonkunlainen viiva. Vähän meinaa hämmästyttää 🙄

Neliapila, testisi näyttää lupaavalta!👍❤

Pregcheck ei anna yleensä turhia haamuja....

Uutta testiä aamulla!👍💕💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

4970/6611 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliapila kirjoitti:

Itse en ole saanut koskaan viivanpaikkoja, kun testaan kai aina niin myöhään. Ei siis sillä että olisi monesti ollut testattavaa. Molemmilla kerroilla ollut raskaana, kun olen testannut.

Tuo näyttää kyllä lupaavalta tuo sinun testi. Siinä selkeästi näkyy jotain - ehkä jopa punertaa hieman :) Huomenna uusi testi? Toivottavasti olet raskaana, olisi niin ihanaa :) ♡ Kaupassa oli tänään useampi viimeisillään oleva, olisipa itselläkin jo pikkuinen mahassa.

4971/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, nyt tuli selkeää "tiputteluvuotoa" äsken, ei hitto jos ne ny kuitenki on kuukautiset jotka tulollaan 😀🥴 mutta ku näin aikaisin alkaa, saapa nähä miten käy. Varmaan tiputtelen viikon ja sit vasta alkaa menkat 😬 mut kylläpä sen siitä tietää jos enenee ja huomenna vielä on niin sit voi kirveen heittää kaivoon tämän kierron osalta.

Ootan innolla neliapilan uutta testiä, oisko viiva vahvistunu 😍

4972/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussatuulia kaikille ❤️

Täällä kp16, ovulaatio ilmeisesti mennyt, joten loppu kierto vaan matelee eteenpäin 🙃

Kivaa viikonloppua kaikille 🍁🍂

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4973/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitaa tuo mun aiempi ”viiva” olla ihan vaan vahvasti näkyvä viivanpaikka. Jokaisessa testissä kyllä näen hailuraa mutta kyllähän tuo ois varmasti jo tummentunut jos ois plussa 😄 Ylin siis sama missä näkyi viiva, keskimmäinen eilisillalta ja alin tämänaamuinen.

4974/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihminen voikin tulla niin onnelliseksi, kun odotus viimein palkitaan ja menkat alkoi! 34pv kierto oli näin keskenmenon jälkeen. Eli vain 4-6pv normaalia pidempi. Hetken aikaa kyllä luulin olevani taas raskaana, kun ihan samat oireet nyt kuin silloin kun olin raskaana. Oon pitänyt oirepäiväkirjaa ja täytyy jatkossakin muistaa, että vasta kun vuotoa ei näy, niin voisin olla raskaana.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

4975/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliapila, haluaisin uskoa, että alin on vahvin.....toivotaan että vahvistuu selkeäksi plussaksi!👍❤

Uutta testiä aamulla💕💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

4976/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kyllä tulla ihmettelemään.. kp 14 sain ovistestiin plussan, sen jälkeen haaleaa viivaa. Tuntemuksetkin tukivat plussaa tuolloin. Nyt kuitenkin on käsillä Flon arvioima ovispäivä (kp18), oireita on ja päätin tehdä viimeisen ovistestin. Taas plussa?!? Kumpi näistä voi olla oikea? Vai onko kumpikaan. Pitää nyt varmaan hakea lisää noita testejä ja seurata. Onkohan maca ja gelee sekoittaneet kokonaan mun hormonit. ?Naamakin kukkii ja hiukset rasvoittuu ennätysnopeasti. Tuskin se ainakaan noista greipeistä johtuu.. 😅 Ensi kiertoon taidan jättää pois noi apuaineet jos näin sekoittaa pakkaa!

4977/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten rasvoittuminen tosiaan ihan karmeeta. Tietääkö joku mistä hormoneista se johtuu? Mä uskoisin Heleena siihen jälkimmäiseen plussaan koska joissain tilanteissa ovuloiminen voi kai pysähtyäkin hetkeksi.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

4978/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa21 hienoa, että kuukautiset alkoivat ja pääset taas jatkamaan yrittämistä❤️

Heleena täälläkin hiukset rasvoittuu ja iho kukkii 😕Tilanne tuntuu pahenevan mitä enemmän aikaa on kulunut kierukan poistosta. Kai mun kroppa ainakin hakee jotain hormoonitasapainoa edelleen 🤔

Taas ollaan lippu korkealla, että plussa tulisi ❤️ja toisaalta tullaan kovaa alas jos menkat alkaa 😪

Olen popsinut nyt päivittäin tyrniä suoraan puskasta, toivottavasti siitä olisi apua raskautumiseen 🤣

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4979/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Taas ollaan lippu korkealla, että plussa tulisi ❤️ja toisaalta tullaan kovaa alas jos menkat alkaa 😪

Olen popsinut nyt päivittäin tyrniä suoraan puskasta, toivottavasti siitä olisi apua raskautumiseen 🤣

Neiti kesäheinä, täällä on suuret odotukset kohdallesi, pikaista PLUSSAA!❤👍💕💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

4980/6611 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, tänään odotin ovisplussaa kevään ja kesän kiertojen mukaan.... Vaan eipä näy. Noinkohan sekin nyt asettuu vanhaan uomaansa sinne kp 13-14 tienoille.

Eli tikuttelut jatkuu ja lemmiskelyt myös ilman paineita 😘