Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

3761/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Neiti Kesäheinä: Raskauden voi nähdä aamulämmöistä. Tuo sinun lämpösi näyttää siltä, että ovulaatiosi olisi vasta tulossa. Minulla lämmöt ennen ovulaatiota pyörivät 36,0-36,3 ja ovulaation jälkeen 36,5-36,8. Menkkojen alkaessa lämmöt palaavat taas alas. Jos raskaus alkaa niin lämmöt pysyvät ylhäällä ja melko varmasti on raskaana jos lämmöt ovat 18 pvää koholla. Ovulaatio katsotaan tapahtuneeksi, kun lämmöt ovat olleet koholla vähintään 3 peräkkäistä päivää. Suosittelen lämpöjen mittaamista, jotta ei loppukierrossa tarvitse arpoa, että ovuloiko ja milloin. Lämpöjä mittaamalla ei tosin voi ennustaa milloin ovulaatio on, mutta jos pupuilee joka toinen päivä kuukautisten jälkeen niin sehän riittää. Käytän Fertility Friend sovellusta ja se määrittelee aika luotettavasti tapahtuneen ovulaation aamulämpöjen mukaan. Kannattaa myös seurata valkovuotoa, esim. kakalla käynnin jälkeen voi pyyhkäistä ensin emättimen suulta ja jos siinä näkyy kananmunanvalkuaismaista venyvää limaa niin silloin ovulaatio on lähellä. Sormet voi myös työntää syvälle emättimeen ja koukkaista kahden sormen väliin valkovuotoa lähempää tarkastelua varten. Jotkut seuraavat kohdunnapukkaa. Minä en ole koskaan löytänyt sitä, kun minun nakkisormeni eivät yletä niin pitkälle :D.

Omaa napaa: lämmöt ovat olleet nyt kaksi päivää koholla. Huomenna nähdään oliko ovis toissapäivänä. Limoja ei tässäkään kierrossa näkynyt, tuhrua sitäkin enemmän. On tämä naisen keho niin ihana XD.

Minullakin on urapohdintoja. Tähden tavoin mietin palaamista nuoruuden ammattiin. Ei siinä mikään hyvä työtilanne ole, mutta on hankala saada tässä iässä "oikea" työpaikka kun kokemusta on vain luovasta alasta. Mietintämyssyä päähän siis.

Kiitos vastauksesta Ikäneito 😊 Tänään mittari näytti 36.4. Kainalosta oon mitannut, luin kyllä että suusta pitäs mitata mielummin. Mulla siis laskuri näytti ovulaatiota tiistaille 9.6,mutta kierto on siis vaihdellut 24-28 päivää, joten arvio tuokin. Kirjoitin tuossa aiemmin että sellasta kunnon ovis kipua ei oo tullut tässä kierrossa, limasuutta kyllä ollut ja nippailuja vatsalla, turvotusta jne.. Greippimehua oon juonut joka päivä. Limakalvoista oon huomannut että tässä kierrossa ovat paremmassa kunnossa kun silloin kierukan kanssa 😊

Kovasti plussatuulia meille jokaiselle ❤️😊👍

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

3762/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meni vika Onestep aamulla, haamulaiseksi epäilen mutta niitähän tuo testi tuntuu kaikille antavan.. kuva tuoreesta testistä, pitemmän kuivumisen jälkeen sellainen harmaa haamu jäi. Täytyy jatkaa testailua!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3763/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lisäsin tuon kuvan niin eihän siinä näy juurikaan mitään 😂 mutta livenä tuntui olevan häivähdys punertavaa väriä, ehkä zoomaten näkee. Nämä herkät testit pitäisi kieltää lailla! 😅 Jos malttaisi odotella pari päivää...

3764/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täällä yksi kuumeilija, joka parin kuukauden ajan on seuraillut keskustelua, mutten ole saanut aikaiseksi ilmiantaa itseäni. Täällä tuntuu olevan niin kiva meininki, että haluaisin kovasti liittyä seuraanne. Hullu vauvakuume iski jo viime syksynä, vaikka lapsiluku piti olla jo ehdottoman täynnä. Meillä on jo viisi ihanaa lasta, joista kaksi viimeisintä ovat olleet ehdottomasti viimeisiä.. mutta nämä eivät taida olla järjen asioita. Meillä on ollut puhetta yrityksen aloittamisesta nyt kesällä, mutta varsinaista ehkäisyä ei ole ollut käytössä vuoden alusta alkaen. Olen kyllä seuraillut kiertoani tarkasti, että tietäisin missä mennään. Ikä alkaa olla huolena hedelmällisyydessä. Mutta jospa saisimme vielä yhden kullanmurun joukkoomme!

3765/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Neiti Kesäheinä: Raskauden voi nähdä aamulämmöistä. Tuo sinun lämpösi näyttää siltä, että ovulaatiosi olisi vasta tulossa. Minulla lämmöt ennen ovulaatiota pyörivät 36,0-36,3 ja ovulaation jälkeen 36,5-36,8. Menkkojen alkaessa lämmöt palaavat taas alas. Jos raskaus alkaa niin lämmöt pysyvät ylhäällä ja melko varmasti on raskaana jos lämmöt ovat 18 pvää koholla. Ovulaatio katsotaan tapahtuneeksi, kun lämmöt ovat olleet koholla vähintään 3 peräkkäistä päivää. Suosittelen lämpöjen mittaamista, jotta ei loppukierrossa tarvitse arpoa, että ovuloiko ja milloin. Lämpöjä mittaamalla ei tosin voi ennustaa milloin ovulaatio on, mutta jos pupuilee joka toinen päivä kuukautisten jälkeen niin sehän riittää. Käytän Fertility Friend sovellusta ja se määrittelee aika luotettavasti tapahtuneen ovulaation aamulämpöjen mukaan. Kannattaa myös seurata valkovuotoa, esim. kakalla käynnin jälkeen voi pyyhkäistä ensin emättimen suulta ja jos siinä näkyy kananmunanvalkuaismaista venyvää limaa niin silloin ovulaatio on lähellä. Sormet voi myös työntää syvälle emättimeen ja koukkaista kahden sormen väliin valkovuotoa lähempää tarkastelua varten. Jotkut seuraavat kohdunnapukkaa. Minä en ole koskaan löytänyt sitä, kun minun nakkisormeni eivät yletä niin pitkälle :D.

Omaa napaa: lämmöt ovat olleet nyt kaksi päivää koholla. Huomenna nähdään oliko ovis toissapäivänä. Limoja ei tässäkään kierrossa näkynyt, tuhrua sitäkin enemmän. On tämä naisen keho niin ihana XD.

Minullakin on urapohdintoja. Tähden tavoin mietin palaamista nuoruuden ammattiin. Ei siinä mikään hyvä työtilanne ole, mutta on hankala saada tässä iässä "oikea" työpaikka kun kokemusta on vain luovasta alasta. Mietintämyssyä päähän siis.

Tää lämpöasia oli todella selkeesti kerrottu, kiitos!

Aloin tässä kierrossa nyt ekaa kertaa mittaamaan lämpöjä (suusta) ja kp6 tuli kunnon dippi, mutta sama jatkuu tänäänkin (kp7). Kerkesin jo hetken miettimään voiko ovulaatio tulla näin aikasin, kun yleensä tulee kp14-16, mutta tämä rauhoitti mielen. Seuraillaan siis 😊

N 28v., M 33v. | Lievä endometrioosi | Esikoinen haaveissa |
Yritys aloitettu 3/20

3766/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen, olipa tää nyt tuskallista 🙄

Laitan kuvan mun haamusta kans mut ei tosiaan auta kun jatkaa testailua. Tsemppiä ja toivotaan et viivat olis kuitenkin sitä itteään 👍🧡

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3767/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard, kyllä sinulla hentoinen viiva tosiaan näkyy.

Mustikkainen sinun testissä myös mielestäni häivähdys viivaa paistaa.

Toivottavasti kummankin viivat tuosta vahvistuu ❤️ Nuo hennot viivat on niin raivostuttavantuskallisenärsyttäviä ja niiden tulkinta jotenkin hankalaa 🤪

3768/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni näen sekä Mustikkaisella että Chardilla haamut, onnea matkaan! Toivottavasti vahvistuvat!

Eka inseminaatio juuri hetki sitten takana. Ei tarvinnut jäädä makuulle, ja on kuulemma myös tavallista, että spermaa valuu jonkin verran ulos.

Meillä sperman laatu oli parantunut inseminaatiota edeltävässä pesussa tuntuvasti ja lääkkeellisen ovulaation tilanne näyttää hyvältä, joten lääkäri uskoi, että tämä hoitomenetelmä auttaa meitä.

3769/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🖐 hei....

tulee nopea välikommentti teille Chard ja Mustikkainen:.....tosi lupaavalta testit näyttää!!❤👍👍👍

.

Tihrustelen huomenna teidän testejä!🤗🎶🎶🎶🎶🎶

Plussaa tasapuolisesti tänne kaikille!!👍❤🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

3770/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukut pystyssä chard ja mustikkainen!

Kp 23/25-26 dpo 9. Oireita en ole juuri seurannut. Mutta rinnat on varmaan kuppikoon verran isommat ja hiivatulehdus tuli kylään..(Viimeksi 5 vuotta sitten)

Oli pakko tehdä testi; ovulaatiotesti positiivinen. Tästä rohkaistuneena tein r-testin, nega.

Joo on ehkä liian aikaista, mutta miksi hitossa se ovistesti näytti selkeät viivat? 🤔

♥️♥️♥️

3771/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen näkevinäni haamuviivat chardin ja mustikkaisen testeissä! Toivotaan että viivat vahvistuu 😊

Minulla nyt dpo 5. Tilasin raskaustestejä ja vitamiinipurkin ja tulivat pari päivää sitten. Kyllähän se jännitys alkaa tässä vaiheessa hieman jo nousta pääseekö testailemaan 😀..mulla on yleensä pitkähköt kierrot noin 29-33 päivää.

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

3772/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn en tiedä onko höpöjuttuja, mutta olen usemmankin kerran törmännyt kirjoituksiin että ovistesti reagoisi myös kiinnittymiseen 🤔 Ja tottahan on, että dpo 9 on aikainen aika testata jos kiinnittyminekin mahdollisesti tapahtuu esim dpo 6-7, ei siinä hcg oikein ehdi nousta. Mutta toivotaan että se plussa sinnekin tärähtää 🌬️❤️

Rakas kotiutui päivällä, ja no rakkaushetken jälkeen kerroin että ovulaatiotesti oli eilen iloisen positiivinen. No vähän murahti jotta miksi en pyytänyt yöksi kotiin, mutta ymmärsi kyllä etten halunnut ajattaa satoja kilometrejä kun ei elämä tähän kiertoon lopu. Tekee kummallekin hyvää ottaa vähän rennommin.

Nyt hyvää viikonloppua, me viritellään taas grilliherkkuja tulille kun minimies alkaa jo treffata unimasaa ☀️

3773/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Rakas kotiutui päivällä, ja no rakkaushetken jälkeen kerroin että ovulaatiotesti oli eilen iloisen positiivinen. No vähän murahti jotta miksi en pyytänyt yöksi kotiin, mutta ymmärsi kyllä etten halunnut ajattaa satoja kilometrejä kun ei elämä tähän kiertoon lopu. Tekee kummallekin hyvää ottaa vähän rennommin.

Nyt hyvää viikonloppua, me viritellään taas grilliherkkuja tulille kun minimies alkaa jo treffata unimasaa ☀️

Äitykkä-77, ei jessus...!!❤❤❤

Anteeksi tää tunteenpurkaus, mutta juuri tällaista diplomatiaa kyllä maailmaan kaivataan👄🎶🎶

Oli nyt ihan pakko välikommentoida😘....

Jäädään kuulolle!🖐😀👍

Täällä vasta kp4

Tähtitaivas☆

3774/6611 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Chard ja neiti Kesäheinä! ❤

Mustikkainen ja chard mäkin näen kummallakin hailakkaa viivaa! Toivottavasti tänään näkyy jo vahvat.😃😍

Mä menin tosiaan torstaina sinne lääkäriin tiputtelun takia. Odotin ilmoittautumisen jälkeen puolisen tuntia, kunnes menin jo kysymään onkohan lääkäri unohtanut tms. Sitten selvisi, että ei mulla ollut aikaa! Ei ollut kirjautunut järjestelmään varattaessa, korona-aika kuulemma aiheuttanut tässäkin kaikenlaisia hankaluuksia, kun aikoja varataan muilta terveysasemilta. Huoh. Oon sitten lähinnä mököttänyt, tiputellut ja miettinyt elämää.🙈 Dpo12 ja viimeistään huomenna alkaa menkat, lämpö on jo laskenut.

Mietin myös Haltin ja käyttäjä 345.. (anteeksi, en muistakaan numeroa), että varmasti helpottavaa olla asiantuntijoiden hoidettavana! Hurjasti onnea kumpaisellekin, toivottavasti saatte pian plussat! ❤ Mä välillä aina mietin pitäiskö sittenkin mennä vaan hoitoihin, mutta mieshän ei ollut laisinkaan innostunut sinne suuntaan. Itseäni pelotti lähinnä se miten kestän kaikki hormonit, kun oon niin herkkä.

No mutta, jännäilen teidän kaikkien muiden puolesta nyt! Plussakuvia odotellessa! 😃😍❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

3775/6611 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään uutta kerrottavaa. Oon saanut nyt eilen illalla ja tänään aamulla haamujen esiäitien serkkuja mm rfsun ja sofin testiin ja nyt pregcheckiin mitä en ole ikinä aiemmin saanut, mutta todella vaikea saada kuvaa niistä. Just nyt olis tarvittu niitä herkkiä testejä, mutta ne tulee vasta maanantaina todennäköisesti, samoin digi.

Viime yö oli eka kun vatsallaan nukkuminen tuntui epämiellyttävältä. Mä haluisin jo tietää ollakko vai ei ☹️🙄

Toivottavasti Mustikkaisella sujuu plussarikkaammin tämä homma 👍➕🌞

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3776/6611 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo ei-herkät testit näyttää huomennakin yhtä hailuraa viivaa, niin asennoidun kyllä odottelemaan menkkoja ensi viikolle. Nyt on semmonen olo, että ehkä jotain kiinnittymisen yritystä on voinut olla oireista ja oloista päätellen (sekä testien hailuroista) mut parempi onni ensi kierrossa. Tissitkään ei ole enää kipeät kuten aiemmin.

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3777/6611 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin näkyy haamut molemmissa testeissä. Chard jos sinulla nuin monessa eri merkin testissä näkyy haamu niin eikös se ole hyvä merkki 😊

Minulla kp 16. Aamulla tuli ovislimat, ovulaatiotesti negatiivinen. Minulla ei ole tuollaisia limoja ollut kuin parissa ekassa yrityskierrossa. Viime kierrossa oli sitä venyvää kananmunan valkuaisen tapaista vuotoa kolme päivää ennen positiivista ovulaatiotestiä. Pitäisiköhän nyt illalla vielä testata varmuuden vuoksi.

3778/6611 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tänään edes testannut, masennuin kun tein illalla first responsen joka pitäis olla super herkkä ja täysin nega oli. Myöskin sellaset pms-kiukut päällä ja menkkatuntemuksia alavatsalla on, että odotan about keskiviikkona menkkoja alkavaksi. En halua tuhlata testejä enempää, mieli on jo maassa ja luovuttanut tämänkin kierron suhteen. Toisaalta mitäpä suotta innostuin kun jo kp11 ultrassa limakalvo oli surkea, eihän siihen mikään voiskaan kiinnittyä 😑

3779/6611 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen, mä pidän vielä toivoa yllä sun puolesta 🧡👍

Omat olot on kyllä kans niin negat kun olla voi. Kaikki oireet ja olot hävinneet tai helpottaneet tänään, ainakin siltä tuntuu. Testaan kyllä huomenna ihan varmasti, koska testejä on. Mut odotuksia ei oikein nyt ole ☹️

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3780/6611 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipari kirjoitti:

Minustakin näkyy haamut molemmissa testeissä. Chard jos sinulla nuin monessa eri merkin testissä näkyy haamu niin eikös se ole hyvä merkki 😊

Kiitos optimismista 😊 olisi se kai hyvä merkki jos edes joku niistä viivoista olisi ollut miehennähtävä myös. Nyt uskon, että tehtailen niitä hailuroita tikkuihin ajatuksen voimalla.

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22