Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

3781/6611 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Chard tsempistä, sinne myös vielä toivoa!! ❤️ Koska sulla sentään kunnon haamu näkyi ja ilmeisesti useammassa testissä! Mulla edelleen toinen rinta kipeä, muuten hyvinkin tyypillinen menkkoja edeltävä pms meneillään. Kiitos myös muille jotka uskoi nähneensä jotain pientä hailuraa mun testissä, tuli hetkellisesti sellainen olo että jospa tämä surkea kroppa kuitenkin voisi onnistua raskautumaan. Mutta nyt se tunne on taas tipotiessään.. ehkä joskus sitten.

Mulla enää vain yksi apteekin raskaustesti, säästän sen johonkin dpo14 asti jos ei ole alkanut menkat siihen mennessä. 😊

3782/6611 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard kirjoitti:

Jos nuo ei-herkät testit näyttää huomennakin yhtä hailuraa viivaa, niin asennoidun kyllä odottelemaan menkkoja ensi viikolle. Nyt on semmonen olo, että ehkä jotain kiinnittymisen yritystä on voinut olla oireista ja oloista päätellen (sekä testien hailuroista) mut parempi onni ensi kierrossa. Tissitkään ei ole enää kipeät kuten aiemmin.

Itse en ole saanut aiemmissa kierroissa minkäänlaista viivan tapaistakaan noihin sofin/rfsun testeihin, tai mihinkään herkkiin testeihin vaikka miten käännellyt, joten toivoa on! 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3783/6611 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti chard viivat vielä vahvistuu! Mustikkainen, tällä sama tilanne.. Dpo 10 menossa, tänään ei ollut enää viivoja ovulaatiotestissä ja herkkä r-testi oli täysin nega. Huoh, jotenkin olin hyvillä fiiliksillä tästä kierrosta.. Menkkojen pitäis alkaa ma tai ti, nyt en käytä yhtään testiä ennen kuin JOS menkat on myöhässä. Positiivisesti yritän vielä ajatella että toivoa on niin kauan kun menkat ei ala, mutta eiköhän tää kierto ollut tässä..

♥️♥️♥️

3784/6611 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelin ajanvaraus sekaannus kuulosti kurjalta 😥 Iso halaus sinulle ❤️

Chard ja mustikkainen älkää vielä luovuttako ❤️

Omaa napaa: Eilen kokeilin kohdun napukkaakin, en oo koskaa aiemmin kokeillut, mielestäni oli kova ja hankala löytää 🤔 Ei ollut kyllä kovin mukava kokemus tunnustella 😬 Lämmöt pysynyt samassa nyt 2 päivää, alavatsalla aina vaan nippailuja yms.. Tänään jo kp19/28?, mietin voiko ovulaatio edelleen olla tulossa vai onko mennyt mutta raskaus ei ole alkanut tässäkään kierroksessa 😥 Yk3 siis menossa vasta mutta ainahan sitä toivoo että pian raskautuisi ❤️ Edelleen mietittävä oma ikä, mieskin sitä mieltä että jos ei enää tärppää niin sitten ei mutta mulla itsellä on tosi kova vauvan kaipuu 😔

Välillä ajattelen että voinko ees ajatella voin kun on niitä jotka vasta yrittävät ensimmäistä ja jotka ovat joutuneet odottamaan tosi kauan 😥

Plussatuulia edelleen kaikille tasapuolisesti ❤️

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

3785/6611 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein eka pregcheckin, joku aavistus viivanpaikkahaamusta, mies ei ikinä näkisi mitään. Joten tein rfsun kans, sama juttu. Kiukkuisena dippasin vielä apteekin oman, nega. No kyllä ne tässä vaiheessa jo näyttäisivät vähän selvemmin jos olisi jotain näytettävää, olen varma siitä.

Nyt harmittaa vaan se, kun en pääse niillä herkillä testeillä tutkimaan et olisko hcg kuitenkin vähän koholla, sehän olis positiivinen merkki jo sinänsä et jotain ois yrittänyt tapahtua ja pääsis paremmilla mielin seuraavaan kiertoon. Seuraava ovulaatio sattuu sellaiselle viikonlopulle kun lapset ovat meidän kanssamme plus joudutaan hautaamaan erittäin läheinen ihminen. Saa nähdä millä intensiteetillä päästään edes yrittämään 🙄☹️

Dpo 12 ja menkkoja odotellessa.

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3786/6611 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin menkkojen oletettu alkamisaika ma-ti ja nyt tuli jo rusehtavaa paperiin... 😭 Ei tästä tainnut tulla taaskaan mitään. En kohta jaksa enää. Sit sattuu vielä tämmöiseen aikaan ettei varmaan saa aukiolotutkimustakaan tähän kiertoon kun ajat on niin tiukilla julkisella puolella. Ja jos se piti tehdä kp 10 mennessä. Kyllä tämä on niin epäreilua.

3787/6611 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään dpo 10, aamulämpö ollut noin 36,6. Kaapissa odottelee apteekin oma r-testi, mutta luulen että menkat kurvaa pian paikalle. Ei minkäänlaisia raskausoireita ja fiilis sellainen että huti tässäkin kierrossa.

Tsemppiä testailijoille, toivottavasti tulee plussia tässäkin kuussa!

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

3788/6611 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille, varsinkin nega-kanssasisarille ❤️

Täälläkin dpo10-12 (en saanut ovulaatiota varmasti kiinni) ja eilen alkoi tiputtelu 😟. Tullee lyhyehkö kierto (nyt kp25/27-33). Kerran saatiin talleteltua, sattumalta oikeaan aikaankin (mies ei joutunutkaan leikkaukseen!), joten uskalsin jopa jostain syystä vaihteeksi vähän toivoa.

Viime aikoina olen ollut levänneempi ja energisempi, joten olen taas alkanut miettimään hoitoja ja tarkentavia tutkimuksia. Olisinpa viisi vuotta nuorempi, ei olisi kiire ja pakko tehdä päätöksiä heti... Haluan lapsen, mutta samalla minulla ei henkisellä tasolla ole kiire asian kanssa, joten siksikin tämä biologian asettama tikittävä kello tuottaa tuskaa.

Noh, täytyy vaikka syksyyn mennessä taas tehdä jonkinlaisia päätöksiä.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

3789/6611 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit testaajille❤️ Toivotaan että tulis plussat tai pääsisitte uuteen kiertoon ❤️ epävarmuus on kurjaa 😔

Itsekin tilasin kaksi raskaustestiä, kun kaapissa odottaa yksi 😊 Ostin herkkiä puikkotestejä raskauskeijusta. Toivottavasti pääsis testaamaan juhannuksen jälkeen ❤️

Lämpö oli tänään korkeampi kun mikään päivä aiemmin ja nippailut on olleet poissa tämän päivän 🤔 Lisääntynyttä limavuotoa ollut, johtuuko sitten tästä hikoilusta vai mistä. Jännittää 😁

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

3790/6611 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä dpo 7...minulla usein oireet ennen menkkoja hyvin samanlaiset kuin raskauden alussa eli vasta menkkojen pois jäänti on ollut ensimmäinen varma merkki.Jotenkin on itsellänikin semmoinen olo ettei tähän kiertoon tärpännyt.

Nyt alkoi onneksi yli kuukauden loma ja miehelläkin parin viikon päästä. Ihana kun on ollut niin lämmintä nyt,oltiin lasten kanssa ulkona melkein koko päivä 😊☀️

Tsemppiä minultakin kaikille!!

T:Oonanen 36v (mies 37v). Kolmas lapsi toiveissa. Yk 1.

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

3791/6611 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppihalauksia pettymysten keskelle ja uuden toivon säteitä samalla ❤️

Täällä elo tasaisen varmaa, jotenkin kiva kun ei tarvitse oireita miettiä vaan ajatus on jo seuraavissa menkoissa. Nyt kun säästyisin siltä viikon tiputtelulta niin olisin jo voittaja. Kyllähän rakkauttakin on ollut, mutta se h-hetki meni varmaan ohi, eikä oikeasti edes harmita.

Edelleen pelottaa vaan nuo Terot, ja niiden sivuvaikutukset. Onneksi rakkaan kanssa on asiasta puhuttu, ja hän ehkä osaa asennoitua minun kilahteluihin jos niitä tulee. Toki toivon että säästyisin kaikilta turhilta hurrikaaneilta pääni sisällä.

Aurinkoista uutta viikkoa jokaiselle

3792/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kanssakuumeilijat ❤️

Täällä näyttää olevan muutama muu aikalailla samassa syklissä mun kanssa, ainakin tryout, chard ja mustikkainen?? Toivotaan, että jollekin tärppäisi tähän kiertoon 😊

Tänään tai huomenna pitäisi alkaa menkat.. Viikko sitten oli vielä tosi toiveikas olo, että voisiko olla... Alavatsalla on ollut outoja tuntemuksia ja rinnat on ollut nyt tosi herkät ja kioeätkin. Mielialan vaihteluja on ollut ja olen kyllä herkkä ihminen ja itken normaalistikin, mutta jotenkin itkunaiheet olleet nyt absurdeja. Yleensä kyllä ennen menkkoja mulla tulee äkäisyys ja itkuisuus vaihe. Mutta jotenkin ollut erilaista.. Tämä aamuna kuitenkin on nyt tuntunut, että kyllä ne vaan taitaa menkat tulla.. Mutta niin kauan on toivoa, kun ne ei ala! 😄

Jos ne ei ala tänään eikä huomenna, niin sitten ehkä uskaltaudun testaamaan.

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.

3793/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Lumokeiju <3

Dpo 13 ja eilen pettymysitkut itketty. Yllätyn itsekin miten vahvasti olen nyt reagoinut näihin pettymyksiin, mutta luultavasti se on nuo aiemmat lapsettomuuskokemukset mitkä taustalla kummittelee todella vahvoina. Kun TIETÄÄ miten vaikeaksi kaikki voi mennä ja muistaa sen epätoivon ja siihen päälle vielä lisää sen faktan, että aikaa meillä ei ole samalla tavalla kuten viimeksi oli. Ei ole aikaa epäonnistua kovin montaa kertaa, ei ole aikaa olla mitään isompaa vialla, ei vaan ole aikaa :( Ja sitten se hemmetin epäreiluuden tunne, että enkö mä ole jo maksanut aika kovan hinnan  (sekä ihan rahassa että etenkin henkisesti) asiasta, mikä pitäisi olla iloinen ja ilmainen juttu kaikille. No eihän se sitä todellakaan ole, yhä enenevissä määrin ihmisillä on haasteita tulla raskaaksi, valitettavasti. Mut jotenkin mä nyt takerrun siihen, että mä olisin oman osani jo siihen kärsimyskekoon kantanut niiden vuosien aikana ja haluisin kerrankin päästä helpommalla. Onko se liikaa toivottu? :(

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3794/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard kirjoitti:

Tsemppiä Lumokeiju <3

Dpo 13 ja eilen pettymysitkut itketty. Yllätyn itsekin miten vahvasti olen nyt reagoinut näihin pettymyksiin, mutta luultavasti se on nuo aiemmat lapsettomuuskokemukset mitkä taustalla kummittelee todella vahvoina. Kun TIETÄÄ miten vaikeaksi kaikki voi mennä ja muistaa sen epätoivon ja siihen päälle vielä lisää sen faktan, että aikaa meillä ei ole samalla tavalla kuten viimeksi oli. Ei ole aikaa epäonnistua kovin montaa kertaa, ei ole aikaa olla mitään isompaa vialla, ei vaan ole aikaa :( Ja sitten se hemmetin epäreiluuden tunne, että enkö mä ole jo maksanut aika kovan hinnan  (sekä ihan rahassa että etenkin henkisesti) asiasta, mikä pitäisi olla iloinen ja ilmainen juttu kaikille. No eihän se sitä todellakaan ole, yhä enenevissä määrin ihmisillä on haasteita tulla raskaaksi, valitettavasti. Mut jotenkin mä nyt takerrun siihen, että mä olisin oman osani jo siihen kärsimyskekoon kantanut niiden vuosien aikana ja haluisin kerrankin päästä helpommalla. Onko se liikaa toivottu? :(

Chard, kiitos tsempistä ja virtuaalihali ❤️ Tuntuu kohtuuttomalta ja väärältä, että raskautuminen on toisille niin vaikeaa ja epävarmaa. Tulee paha mieli toisten puolesta, täällä palstalla ollut monella paljon haasteita eikä sellaista toivoisi kenellekään, kun on kyse näin kallisarvoisesta asiasta. Toivottavasti sinun ja myös muiden tuuli kääntyy ja se näyttäisi plussatuulta 🙏🏻

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.

3795/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

neiti Kesäheinä, kiitos. ❤ Tuohan on käsittääkseni hyvä merkki, että kohdunnapukka kova ja ylhäällä? Plussaonnea teille.😍

Mulla nyt sitten kp2 ja yk18.

Ehdin jo löytää positiivista, sillä la:na ei tiputellut eli tiputtelupäivät jäi tässä kierrossa neljään, kun niitä on ollut kuusikin ja kaiken lisäksi aiemmissa kierroissa dpo11-12 on alkanut tulla riekaleita jo ja nyt ei tullut vaan menkat alkoi paljon "normaalimmin". Jo tää helpottaa ja ilahduttaa mua suuresti! Voisko olla, että B6 vitamiini tosiaan pistää mun luteaalivaiheen kuntoon!!

Nyt siis ihan hyvä mieli, vaikka yk:tkin senku lisääntyy. 😬 Aurinko kuitenkin paistaa ja linnut laulaa.

Tätä tunnelmaa toivon teille muillekin! Voimiakin kuitenkin, etenkin chard, Tryout ja Mustikkainen pettymyksen käsittelyyn, jos tarvetta on. ❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

3796/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei!

Ihan ensiksi, mitä meinaa dpo?

Ja tsemppiä kaikille kärvistelijöille. <3

Päivitys omaan tilanteeseen. Mies lämmennyt mun vauvahaaveille aika hyvin. Sanoi että voidaan alkaa yrittää kuukauden päästä, niin hänkin ehtisi hoitaa opinnot ennen vauvan syntymää, jos kävisi niin hyvin että tulisin jo raskaaksi. :)

Me ollaan oltu ilman kondomia reilu viikko sitten, kun mulla piti olla "varmat päivät". Mulla normaali kierto kestää 28 tai max 29 päivää, tänään menossa jo 30. päivä. En oo hirveesti kiinnittänyt huomiota asiaan, mutta täytyy myöntää että tää on saanu mut haaveilemaan siitä että "vahinko" olis tapahtunu. Huomaan ohimennen ajattelevani raskaana olemista, ja viime yönä näin untakin. Enkä tiiä onko mulla ees sellanen olo, että ne kuukautiset alkais. Joskus kestäny kierto sen 30 päivääkin, eli en vielä tänään sanoisi että on myöhässä.

En vaan millään olisi uskonut, että tulisin näin helposti raskaaksi. Ja pelottaa että tääkin on nyt vaan toiveajattelua. Mieskin onneksi sanoi, että ei se nyt haittaisi olla, ja olisihan se mukavaa.

Kauankohan viitsin odottaa ennen r-testin tekemistä :D Jännittää, mutta yritän olla ihan chillisti, kuin elämä olisi normaalia.

3797/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emerald: ihana kun siellä aletaan lämmetä oikein tosissaan❤️❤️❤️Ja aika mahtavaa jos olisikin pikku vahinko käynyt, kun se molemmille sopisi🤗

Dpo on lyhenne sanoista Day past ovulation, eli esimerkiksi minä sain ovulaatiotikkuun plussaa viime keskiviikkona, niin nyt on mulla dpo 5.

3798/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kyllä voisit ihan hyvin testailla jo. Vaikka niin, että käyt tänään ostamassa testin ja teet sen huomenna aamupissasta. Hui, kuinka jännittääkin sun puolesta.

Täällä tosiaan dpo5 ja joka päivä käyn täällä lukemassa, myötäelämässä ja toivomassa meille jokaiselle sitä kaikkein ihaninta asiaa😊

Mulla ei mitään tuntemuksia missään mihinkään suuntaan😂Liekö sitten hyvä vai huono. Edellisessä kierrossahan niitä oli vaikka muille jakaa ja sieltä ne menkat vain tulivat ja ihan ajallaan. Onneksi on juhannusviikko ja ollaan lähdössä vähän mökkeilemään pois kotoa. Saan ajatukset muualle näiksi päiviksi, kun ei voi muutakuin odotella...onko muille muuten tuttua sellainen, että alkaa menkkojen lähestyessä jo vähän ikään kuin valmistumaan pettymykseen? Olen tosi peruspositiivinen ihminen, mutta huomaan jo nyt ”tsemppaavani” itseäni tyyliin: ”ei se mitään jos tästä kierrosta ei tärppää, kun on mun parhaan ystävän pyöreät synttäritkin tulossa loppukuusta...” ”Ei se mitään jos ei nyt tärppää. Saanpahan nauttia kesästä ilman alkuraskauden mahdollisia negatiivisia oireita.” Jne jne jne....Ja silti tiedän, että kun se paperi on eka kertaa jälleen vähän vaaleanpunainen pyyhkiessä, tiedän, että harmittaa....näin se ihmismieli toimii.

Ihanaa kesäpäivää kaikille! Ihana kun kuuntelitte.

3799/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käsittänyt että ovispäivä on dpo 0, eli päivä plussatikun jälkeen, plussahan tulee yleensä 24-36h ennen ovista 🤔.

Kun itse plussasin torstaina oli se dpo -1, ja ovis/dpo 0 olisi ollut pe ja nyt dpo 3.

Korjatkaa jos olen väärässä, koska näin olen aina laskenut 🤷‍♀️ Ei kai se päivän parin heitto nyt mitään kaada, mutta kun haluaa asiat tehdä oikein 😂

3800/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄitiKoo kirjoitti:

Niin ja kyllä voisit ihan hyvin testailla jo. Vaikka niin, että käyt tänään ostamassa testin ja teet sen huomenna aamupissasta. Hui, kuinka jännittääkin sun puolesta.

Täällä tosiaan dpo5 ja joka päivä käyn täällä lukemassa, myötäelämässä ja toivomassa meille jokaiselle sitä kaikkein ihaninta asiaa😊

Mulla ei mitään tuntemuksia missään mihinkään suuntaan😂Liekö sitten hyvä vai huono. Edellisessä kierrossahan niitä oli vaikka muille jakaa ja sieltä ne menkat vain tulivat ja ihan ajallaan. Onneksi on juhannusviikko ja ollaan lähdössä vähän mökkeilemään pois kotoa. Saan ajatukset muualle näiksi päiviksi, kun ei voi muutakuin odotella...onko muille muuten tuttua sellainen, että alkaa menkkojen lähestyessä jo vähän ikään kuin valmistumaan pettymykseen? Olen tosi peruspositiivinen ihminen, mutta huomaan jo nyt ”tsemppaavani” itseäni tyyliin: ”ei se mitään jos tästä kierrosta ei tärppää, kun on mun parhaan ystävän pyöreät synttäritkin tulossa loppukuusta...” ”Ei se mitään jos ei nyt tärppää. Saanpahan nauttia kesästä ilman alkuraskauden mahdollisia negatiivisia oireita.” Jne jne jne....Ja silti tiedän, että kun se paperi on eka kertaa jälleen vähän vaaleanpunainen pyyhkiessä, tiedän, että harmittaa....näin se ihmismieli toimii.

Ihanaa kesäpäivää kaikille! Ihana kun kuuntelitte.

En tiedä uskallanko vielä huomenna tehdä, jos se näyttääkin negaa :D Ehkä keskiviikkona sitten, jos ei huomennakaan ala menkat. Tulen sitten heti päivittämään tilanteen tänne! :D

Mäkin jo tällä hetkellä valmistaudun siihen pettymykseen. Tai olen tässä muutaman päivän jo valmistautunut, kun oon oottanu menkkoja. Joka aamu kun ne ei alakaan, olen samaan aikaan tyytyväinen, mutta samalla valmistaudun siihen että ne alkavat vielä sen päivän aikana. Ja psyykkaan itteeni että vielä ei ollutkaan tarkoitus. Mietin jo myös sitä, myöhästyykö ne vaan jo tän odottamisen takia.