Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

3741/6611 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout, toivottavasti vain ja ainoastaan positiivisia tuntemuksia kaikki nippailut, lämpöilyt ja jomotukset 👍🌞

Halti, kuulostaa mahtavalta, että ootte selvinneet vähemmillä lääkkeillä ja kaikki näyttää niin hyvältä tässä vaiheessa kiertoa 👏 ja teillä on vielä tupla mahdollisuus 😍 👍👍

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3742/6611 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard, paljon plussaa ja tsemppiä!❤👍

En ole jäämässä taustalle. Pidän vaan vähän taukoa.....sillä kerään ajatuksia kasaan uutta uraa varten ja viritän työnhaun tulevaa syksyä varten.

Jospa me päästään inssiin tässä kierrossa, niin sitten olen taas kyllä mukana täällä kuumeilemassa..!😘

Aurinkoista kesää kaikklle!🌞🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3743/6611 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinailijoille paljon kärsivällisyyssäteitä ja suotuisia plussatuulia 🙏🌬️❤️

Tähti, toivottavasti urasuunnitelmat selkiytyy 👍 Kovasti olen itsekin alkanut pyörittelemään ajatusta opiskelusta ja ehkä ihan alanvaihdostakin. Vaikka rakastankin työtäni, niin haluaisin ehkä tehdä elämässäni vielä jotain muutakin kuin hoitaa vieroitusoireita. Lastensuojelu ja ylipäätään lasten asiat voisivat olla itselle se oma juttu, toki näistä paljon saanut pintaraapaisua jo oman työnkin kautta. Vaan täytyy kypsytellä ajatuksia rauhassa. Kuitenkin vielä se 2 vuotta aikaa olla kotona ja keskittyä ihan vaan omaan perheeseen ❤️

Ja vaikka vakuutin ja vannoin että en nyt kyttäile olojani, niin vaikeapa on olla huomioimatta että limoilu alkoi taas, kp 8...oletettuun ovikseen 4 päivää🥴 joskus sitä toivoo ettei "oireilisi" näin näkyvästi.

Kivaa ja aurinkoista keskiviikon jatkoa ja loppuviikkoa. Meillä tänään vielä vauvauinti edessä ja viikonlopulle kovasti retkisuunnitelmia ilmassa jos sää pysyy tälläisenä ☀️

3744/6611 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Äitykkä-77, plussa tähän kiertoon!👍❤🎶🎶🎶🎶

Alan vaihto lie monelle helpotus ja myös toki avartavakin juttu!😘 Jos ja kun vaan uskallusta riittää, niin suosittelen!👍

Oon "valitettavasti/onnesta" vaihtanut täysin alaa jo...kolme kertaa....riippuu siitä miten tuo asia tulkitaan. Nyt sitten ois tavallaan neljäs kerta/paluu nuoruuden "kuvioihin"....😚

Pyysin jo muinaisen todistuksen Yliopistolta, jonka oon tosiaan ehtinyt hukata -90-luvun jälkeen. Muut kaikki todistukset on kyllä tallessa ja siististi muovikuorissa kansioissa.

Tää on vähän jännääkin samalla, että mitä kivaa tästä voi "poikia"(?)😅🙄😚

.

Kp 4

Tähtitaivas☆

3745/6611 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oon päivittäin käynyt lukemassa mutten oo jaksanut mitään kommentoida, työ vienyt kaikki mehut 🤔 Nyt onneksi kaksi vapaapäivää☀️😊

Tänään kp16/28? yritystä on ollut päivittäin ❤️Mahan ja selän jomottelua on ollut ja usein saanut hypätä pissalla, silti en oo varma oliko ovulaatio jo vai oliko kunnolla ollenkaan 🤔Nyt ei ollut selvää kipu kohtausta mitä aiemmissa kierroissa. Viime kierto kesti 28 päivää, ja lyhyin ollut 24.Ekalle loma viikolle osuu piina päivät 🙈

Tähdelle iso tsemppi ❤️😊

Työpaikkoja hakeville neuvon hakemaan paikkaa😊👍 Itsekin odotin tietämättäni jo esikoista kun sain vakituisen työpaikan😊 Ehdin olla 8kk töissä ennenkö jäin äitiyslomalle. Kyllä niitä töitä ehtii tekemään vaikka kuinka elämän aikana 👍 Itselläkin uusi työ ollut kohta vuoden ja oikeasti vähän jännittää miten esimies suhtautuu jos raskaaksi tulen.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

3746/6611 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos te Ihanat!❤👄

Plussaa kaikille superisti ja tasapuolisesti!!❤ Yritän ehtiä lukea kaikkia viestejä, mutta pidän ihan pienen tauon....

Tähtitaivas☆

3747/6611 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard, kuulosti aivan omalta työpaikaltani. Samaa mieltä sun kanssa!

Tryout jos lämmöt pysyvät ylhäällä 18pv tai yli ovulaatiosta, se tietää hyvää ♥️ Syy on silloin hyvin todennäköisesti raskaus

Tähdelle tsemppiä 💪♥️

3748/6611 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia ihanat ja tsemppiä & voimia ihan kaikille! ❤🌞

Munkin mielestä kannattaa hakea paikkaa/paikkoja silti. Mäkin hain aikoinaan, vaikka olin jo raskaana, mutta niin alussa, ettei tarvinnut kertoa. Muistaakseni ihan selvitin sen silloin, kun asia painoi kovasti. No, sain sen paikan ja olin töissä ihan siihen äitiysloman alkamiseen asti. Itse en tosin 1v 4kk kotona oltuani palannutkaan kyseiseen paikkaan, kun hain ja sain paremman.🙈 Eli tosiaan, antakaa mennä vaan! Toivottavasti saatte haluamanne paikat. 😍 Ja Tähti saat toivottavasti uuden urapolun opetuksen puolelta. 😍

No, mulla alkoi sit eilen kuitenkin se tiputtelu. Tänään meen sen johdosta lääkäriin, taas. Ollut niin paha mieli, vaikka joka kuukaushan tää toistuu, mutta tuo yhtäkkinen tiputtelun loppuminen se vasta herättikin ne toiveet, tai voimisti niitä, ja tipuin sitten taas korkealta. Ens kiertoa odotellessa, mur! Vasta dpo10.

Toiveikasta torstaita teille! 🌞☺❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

3749/6611 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78, pahoittelut :( <3 

Tähti, onnea matkaan uusille (tai vanhoille :D ) urille! Itse vaihdoin alaa päälle kolmekymppisenä. Vuorotöistä päivätöihin ja oon kyllä tykännyt kovasti, on ihan mun juttu tämä. Aiempi ala oli sellainen mihin ikäänkuin ajauduin nuorena ja jäin sille tielle, koska säännölliset tulot. Opiskelin kun lapset olivat pieniä ja vaihdoin tosiaan ihan toisenlaiselle alalle, päivääkään en ole katunut.

Dpo 9. Vasen tissi on tullut kipeäksi. Vasen. Vain yksi siis. Kyllä nämä kierrot ovat sitten viihdyttäviä erilaisine oireineen ja variaatioineen. Ei pääse kyllästymään..

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3750/6611 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard, mulla kans dpo9 ja vasen tissi kipeä. Ihan kuin olisi mustelma nännin yläpuolella, ihan superkipeä! Oikeessa ei mitään tuntemuksia. Uskomatonta 😅

3751/6611 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen kirjoitti:

Chard, mulla kans dpo9 ja vasen tissi kipeä. Ihan kuin olisi mustelma nännin yläpuolella, ihan superkipeä! Oikeessa ei mitään tuntemuksia. Uskomatonta 😅

Hah, aika hauska sattuma 😂🙈

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3752/6611 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt enää tasan viikko kun pitäisi menkat alkaa eikä ole ollut minkäänlaisia tuntemuksia?! Normaalisti tähän aikaan on jo tissit kipeät ja itkuherkkyyttä ja muutenkin mieli mustana ja nyt ei mitään 😄

3753/6611 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Kaneli 😔 Toivottavasti apu löytyy lääkäri käynnillä ❤️

Te jotka mittaatte lämpöjä, neuvokaas vähän onko lämmöt näyttäneet raskauden. Itse en oo koskaan mitannut ja nyt alkoi kiinnostamaan niidenkin mittaus. Tänään sain mittariin 36,1 ja ovulaatiosta en siis oo varma oliko jo. Tissit taas tosi kipeät niinkuin joka kierto kunnes menkat alkaa.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

3754/6611 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä päivä! Kävin juuri aukiolo tutkimuksessa ja kontrolli-ultrassa. 7,5 mg letrotsolia oli kasvattanut yhden ison munarakkulan. (Olin etukäteen aika skeptinen, koska 2 aiempaa letro-annostusta eivät toimineet.) Sain irrotuspiikin ja huomenna meidän eka inseminaatio.

Tosin pessimisti minussa sanoo, että inseminaation varaan ei kannata laskea liikaa. Onhan onnistumisprosentti vain 10-15 % vs. luomuna terveillä 20 % per kierto.

Meille suositeltiin 3 inseminaatiokertaa, sitten tarvittaessa sekä IVF että ICSI miehen 100 % siittiö vasta-aineiden vuoksi - sitten IVF/ICSI-tuloksia voi vertailla ennen alkion siirtoa, pelkkä IVF ei välttämättä toimi.

Tsemppiä kaikille piinailuun ja raskautuneille paljon onnea raskauteen!

3755/6611 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nyt on progesteronitulos tarkistettu, se oli 60 eli selvästikin ovulaatio tapahtunut! Tässä kierrossa siis letrot 5mg päiväannoksella, ovis kp19, aukiolotutkimus tehtynä ja ovis varmistettu, nyt vaan toivotaan että kuun ja tähtien asennot on kohdillaan! Huomenna aamulla meinasin tehdä herkän testin, kun on dpo10 😇

3756/6611 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppista... Kp 9

Limailu muuttui kovin vetiseksi ja kun kätköistä löytyi vielä pari ovistikkua niin päätin testata. Entistä mystisemmäksi tämä vain menee ja rakas on yön yli työreissussa muualla....enkä halua häntä asiakseen ajeluttaa yöksi kotiin. Eilen illalla oli läheisyyttä ja seuraavaan mahdollisuus huomenna illalla... Eli edelleenkään ei tarvitse asettaa paineita tähän kiertoon

Tokihan tiedän että ovulaatio voi olla missä vaiheessa kieroa tahansa, mutta voiko nuo Inocapsit sitä aikaistaa? Niitä olen nyt rouskinut sieltä kp 3 lähtien, ja terojen vuoro olisi ensi keskiviikosta alkaen. Ihanaa olla nainen tässä kropassa 😂

3757/6611 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olisi kp 30/26, eka kerta pitkään aikaan etten ole osannut päiväntarkasti ennustaa milloin alkaa. Yleensä tiedän päivän koska tasan viikkoa ennen juilii hieman selästä, mutta eilen havahduin siihen että sitäkään ei ole tässä kuussa tuntunut. Eilen ja tänään on kuitenkin ollut aivan järkyttävän turvonnut olo, selkää juilii aivan kuin kuukautiset olisivat alkamassa, mutta ... siltikään mitään ei ilmesty.

En haluaisi nostaa omia toiveitani korkealle, sillä tähän mennessä tasan aina kun olen raskaustestiin sortunut (2-5pv teoreettisen alkamispäivän jälkeen), ovat menkat tulleet heti samana päivänä tai viimeistään seuraavana. Ja kun asiaa toivoo aivan hurjan paljon, eikä haluaisi enää samalla tavalla pettyä (kuin nähdessään vahvaa viivattomuutta), niin... Sitten pitää vain odotella. Mitään muita oireita ei tietenkään ole, vaikka onkin itselleni aika poikkeuksellista että menkat ovat yhtään myöhässä. Tässä kuussa toki en ovulaatiotakaan tikulla bongannut, todennäköisesti myöhästyin, mutta samoin omat pupurytmitkin hieman vaihtoivat ajoitustaan. Ärsyttävää, turhauttavaa, kun päässä pyörii kaikki pienetkin yksityiskohdat, mutta ei sitten mitään tietoa että mikä osoittaisi oikeaan suuntaan ja mikä on vain omaa vainoharhaisuutta! Sitä luulisi jo oppineensa, mutta aina uudestaan se alkaa näihin aikoihin kuukaudesta... Varsinkin jos säännöllinen aikataulu on näinkin myöhässä.

3758/6611 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla suunnilleen dpo 4 menossa. Ei vielä tuntemuksia. Saapi nähdä tuleeko mitään.

Tänään näin työkaverin vauvan ekaa kertaa..kyllähän siitä heti tuli tunne, että jospa itsekin sen pienen vielä saisi <3

Minäkin olen sitä mieltä, että kannattaa hakea rohkeasti töitä raskaussuunnitelmista huolimatta jos kiinnostava paikka on tarjolla. Ei voi ikinä tietää kuinka kauan tämä yrittäminen lopulta kestää.

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

3759/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti Kesäheinä: Raskauden voi nähdä aamulämmöistä. Tuo sinun lämpösi näyttää siltä, että ovulaatiosi olisi vasta tulossa. Minulla lämmöt ennen ovulaatiota pyörivät 36,0-36,3 ja ovulaation jälkeen 36,5-36,8. Menkkojen alkaessa lämmöt palaavat taas alas. Jos raskaus alkaa niin lämmöt pysyvät ylhäällä ja melko varmasti on raskaana jos lämmöt ovat 18 pvää koholla. Ovulaatio katsotaan tapahtuneeksi, kun lämmöt ovat olleet koholla vähintään 3 peräkkäistä päivää. Suosittelen lämpöjen mittaamista, jotta ei loppukierrossa tarvitse arpoa, että ovuloiko ja milloin. Lämpöjä mittaamalla ei tosin voi ennustaa milloin ovulaatio on, mutta jos pupuilee joka toinen päivä kuukautisten jälkeen niin sehän riittää. Käytän Fertility Friend sovellusta ja se määrittelee aika luotettavasti tapahtuneen ovulaation aamulämpöjen mukaan. Kannattaa myös seurata valkovuotoa, esim. kakalla käynnin jälkeen voi pyyhkäistä ensin emättimen suulta ja jos siinä näkyy kananmunanvalkuaismaista venyvää limaa niin silloin ovulaatio on lähellä. Sormet voi myös työntää syvälle emättimeen ja koukkaista kahden sormen väliin valkovuotoa lähempää tarkastelua varten. Jotkut seuraavat kohdunnapukkaa. Minä en ole koskaan löytänyt sitä, kun minun nakkisormeni eivät yletä niin pitkälle :D.

Omaa napaa: lämmöt ovat olleet nyt kaksi päivää koholla. Huomenna nähdään oliko ovis toissapäivänä. Limoja ei tässäkään kierrossa näkynyt, tuhrua sitäkin enemmän. On tämä naisen keho niin ihana XD.

Minullakin on urapohdintoja. Tähden tavoin mietin palaamista nuoruuden ammattiin. Ei siinä mikään hyvä työtilanne ole, mutta on hankala saada tässä iässä "oikea" työpaikka kun kokemusta on vain luovasta alasta. Mietintämyssyä päähän siis.

3760/6611 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä, ompa komea ovisplussa <3 :)

KaroliinaL, miten jännää! Pidän peukkuja että menkat eivät tulisikaan ja saisit testata plussan <3

Mustikkainen, miltä testi näytti? <3

Mä sain haamun onestepillä, mutta en uskalla ihan luottaa tuohon. Viime kierrossahan sain yhtenä iltana (oliko dpo 11 tai 12) yhtäkkiä punertavan haamun yhteen Onestep-liuskaan (kotitestiltä tilattu) ja kun dippasin heti samaan pissaan uuden liuskan niin nega. Eikä mikään muukaan testi näyttänyt haamulaisia koko loppukierrossa.

Nyt olen testaillut noilla raskauskeijun onestep-liuskoilla varmaan dpo 6 alkaen, kun olin jo tilannut niitä ennen kuin luin niin paljon huonoa niistä ja halusin vaan kuluttaa ne pois. Mitään eivät ole näyttäneet tähän mennessä, paitsi kahtena edellisenä päivänä märkänä tikussa häivähti haamu, joka kuivui kuitenkin vain ns. roskishaamuksi, joten en ajatellut siitä mitään. Tänään haamu näkyi paremmin heti kun testitikku kastui ja jäi siihen, ei siis kuivunut pois. Eli jotain logiikkaa tuossa voisi olla, mutta silti en luota :( Ja harmikseni tuo oli just viimeinen liuska siitä erästä, eli en voinut varmistusdipata. Todella törkeetä kyllä jos nytkin loppukierrosta yhtäkkiä näyttää jotain feikkihaamua, kuten viimeksikin.

Eilen saatoin saada kans iltapäivällä jonkun viivanpaikkahaamun CB:n early testiin, mut siihen kuulemma voi tulla sellaisia (kyseessä ei oo ne testit mihin tulee se + merkki vaan pystyviiva).

Iltapäivällä saan toivottavasti lisää herkkiä testejä, nyt mulla ei ollut kuin apteekin oma ja siinähän ei näkynyt kuin ehkä hyvällä kuvittelulla joku viivanpaikan serkun sisko.

Dpo 10.

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22