Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

3801/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä77 olet varmaati aivan oikeassa😊

3802/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menkathan sieltä alkoi... 😭

♥️♥️♥️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3803/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin odotellaan kuukautisia alkavaksi perjantaina, ovulaatio tikutettu 10pv sitten.. tänään ilmestyi testiin joku viivanpaikka, odotellaan vielä..

3804/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Be_not-to-be Kyllä tuo ihan plussalta minun silmiin näyttää ❤️

3805/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä piinailijoille ja pettyneille. :/ On tämä melkoista kyllä. Ja kyllä toi Be_not-to-be mustakin on plussa, onnea! :)

Olikohan se ÄitiKoo joka puhui tuosta pettymykseen valmistautumisesta? Kuulostaa tosi tutulta, tätä itse ainakin teen yhtenään. Auttaa satunnaisesti. :D Kyllä se pettymys kuitenkin aina on sitten pettymys vaikka kuinka olisi yrittänyt etukäteen psyykata.

Täällä kp 12, ovistesti tänään näytti pysyvää hymynaamaa (2 päivää ollut vilkkuva hymynaama). Kävin tänään hakemassa mielenrauhaa gyneltä -- halusin tietää että onhan kaikki ok ja näin näyttäisi olevan. Kuulemma "tosi hieno" follikkeli (23x26 mm) puhkeamassa tänään. ;) Ja limakalvokin kuulemma hyvän paksuinen (12 mm). Rauhoitti kyllä paljon kuulla, että ei ole mitään ainakaan ihan suorilta huolestuttavaa ole näkyvissä.

Eli nyt kai pitäisi vain osata olla rauhallinen ja armollinen?

3806/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista, aikaisemmin kirjoitin että tänään olisi 30. kiertopäivä. Olen sittenkin jo 31. päivässä!!! Ei ole kertaakaan mennyt 31 päivää! 

Be_not-to-be: mäkin sanoisin jo, että plussahan se! :) <3

3807/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan. Plussahan se oli. Clearbluen digitaalinen sen kertoi.. suosittelen kyseistä testiä. Itsellä vasta kp 23/27 ja testin herkkyys 25miu mutta näytti selkeämmin kuin 10miun testillä. .. plussa onnea kaikille! 💕

3808/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Be_not-to-be kirjoitti:

Tosiaan. Plussahan se oli. Clearbluen digitaalinen sen kertoi.. suosittelen kyseistä testiä. Itsellä vasta kp 23/27 ja testin herkkyys 25miu mutta näytti selkeämmin kuin 10miun testillä. .. plussa onnea kaikille! 💕

ONNEA ONNEA ONNEA!!😃🎂👍❤🎶❤🎶❤🎶❤🎶❤🎶❤🎶❤🎶❤🎶

Tähtitaivas☆

3809/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännät paikat täällä! Onnea plussista 😊 Minullakin juuri samanlainen ajatuksenjuoksu että innostun hieman ovulaation aikoihin ja sitten yritän selitellä itselleni että eipäs hätäillä vielä ja jos ei nyt tärppää niin ehkä ensi kuussa sitten. Ja sitten kun menkat alkaa niin tulee kuitenkin niin iso pettymys.

Minulla nyt dpo -1 tai dpo 0? Su aamulla ja illalla ja ma aamulla tuli cb digitestiin hymynaama. Tänään, siis maanantaina aamulla oli vahvin testiviiva kun otin tikun ulos siitä laitteesta. Ja tänään myös iltapäivällä voimakkaita vihlailuja oikealla alavatsalla mutta voikohan olla vielä ovulaatio jos aamulla oli vielä testissä plussa?

3810/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipari kirjoitti:

Jännät paikat täällä! Onnea plussista 😊 Minullakin juuri samanlainen ajatuksenjuoksu että innostun hieman ovulaation aikoihin ja sitten yritän selitellä itselleni että eipäs hätäillä vielä ja jos ei nyt tärppää niin ehkä ensi kuussa sitten. Ja sitten kun menkat alkaa niin tulee kuitenkin niin iso pettymys.

Minulla nyt dpo -1 tai dpo 0? Su aamulla ja illalla ja ma aamulla tuli cb digitestiin hymynaama. Tänään, siis maanantaina aamulla oli vahvin testiviiva kun otin tikun ulos siitä laitteesta. Ja tänään myös iltapäivällä voimakkaita vihlailuja oikealla alavatsalla mutta voikohan olla vielä ovulaatio jos aamulla oli vielä testissä plussa?

Mulla oli tässä kierrossa liuskassa tasavahvat viivat kp 12 illalla ja ensimmäinen digi hymy myös. Kp 13 aamulla liuskassa oli kontrollia vahvempi viiva ja digillä hymy ja kp 14 sain sen lähes mustan viivan ovisliuskaan aamulla, digillä en testannut enää. Oletin et ovis tapahtui silloin kp 14 myöhemmin iltapäivällä, koska sen jälkeen olot viileni taas ja maha tuntemukset rauhoittuivat. Liuskat loppui tuohon aamuun joten en päässyt testaamaan viivan haalenemista. Nyt on kp 27 (dpo13) ja tuntuu et menkat alkaa koska tahansa, eli stemmais paremmin siihen että ovis olis ollutkin jo kp 13 🙄 ota nyt tästä kropasta ja sen oikuista selvää..

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3811/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🖐täällä silmäilen taustalla....

.....hyvää tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!👍❤ Ilmat suosii, niin upean +25c kesäistä!🌞🌞🌞😅

Negoista/menkoista tänne halit❤

Olen nyt varaamassa aikaa klinikalle inssiin, ja koska nyt on lyhyempi työviikko, niin ovisplussan pitäisi ilmestyä testiin viimeistään torstai aamuna, tai muuten joudutaan skippaamaan tämäkin inssiyritys🤪

Tule pian ovis...hop hop...tule!🤞🤞🤞

Luomuna siis mennään, mutta jospa aikaistava Inositol pelastaisi tilanteen(?)🙄🤗🤗

Kp9 (kohti ovista)

Tähtitaivas☆

3812/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Be_not-to-be kirjoitti:

Onnea Plussasta Be _not-to - be😊

Tsemppiä kovasti Tähti ❤️

Jaksamista kaikille piinailijoille, pettymyksen kokeneille ❤️

Omaa napaa: tänään ollut aamusta asti paha olo, pää kipeänä, hajut ottanut nenään, luultavasti johtuu tästä kuumuudesta tai migreeni koettaa kylään 😥 Pelkään myös että menkat siellä jo enteilee tuloaan, alaselässä tuntui myös tuttua jomotusta.Viikon päästä maanantaina kp28 jos sinne asti pääsyään ilman vuotoja. Kp28 ollut pisin kierto, joten testiä varmaan pääsis koettanaan heti tiistaina, jos en malta oottaa 🤔 No eipäs mennä vielä asioiden edelle. Ja juu samanlailla täälläkin menkkojen alkaessa ihan surullinen ja ovista kohti mieli muuttuu toiveikkaaksi ja sitten tässä vaiheessa kiertoa alkaa pelkäämään menkkojen alkua ja pettymystä.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

3813/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! :)

Meillä ehkäisy jätetty pois toukokuun puolivälin jälkeen, plussasin vahvan plussan jo kp28

(kierto n. 29-31 päivää). Ei edes mitenkään tiuhaan harrasteltu seksiä joten järkytys oli suuri kun heti tärppäsi :D

No mutta katsotaan miten käy :)

3814/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🖐.....plussaa kaikille!👄🎶🎶

Yritin pitää tänne hetken taukoa, mutta jo jokunen päiväkin tuntuu niiiiin haastavalta🤪 Kukaan kokenut samaa?

Ensinnäkin vauvakuume jyllää nyt tuhatta ja sataa.....10000%.... että taitaapi vaihdevuodet lujaa kolkutella😪🤣

Eniten mua kyllä tsemppaa te ihanat naiset täällä❤ En ole kokenut mitään vastaavaa koskaan. Kaikilla on sydän täysillä mukana tässä, te olette niin ihania 💖👄,... olen saanut täältä niin ison kannustuksen mukaani, että sillä mennään toivottavasti maaliin saakka!❤💋

Tämä palsta on niin ainoa paikka jonne voin kuumeilusta puhua/ tuntoja purkaa. Kaikille toivon samaa!❤

Kohta yritän palailla täysillä vauva kuumeilemaan ja tässä välissä lähetän kaikille superisti plussasäteitä!!❤💖💋💋💋🎶🎶🎶🎶

Kp9

Tähtitaivas☆

3815/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais tulla äsken tulla iso pläjäys tunteenpurkausta, kun samalla katselin taaperon kanssa hänen omia vauvakuvia ja videoita❤

Ai että ne vauvakuvat osui juuri sinne...sydämeen ja vauvakuumeen alkulähteille❤

Siitä tuli tuo 10000%

Tähtitaivas☆

3816/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille <3

Minäkin tunnistan hyvin nuo mielialan vaihtelut..tässä on minulla vasta yritys alussa, mutta aikaisemmilla kerroilla oli ihan samoja ajatuksia. Itselläni seuraavat menkat pitäisi alkaa ensi viikon alussa...plussaa kovasti toivoisi, mutta olen myös itselleni koettanut ”uskotella”että jos ei tässä kierrossa vielä onnistu, niin sitten voi ainakin huoletta mökkeillä/reissata/tavata ystäviä jne.Minulla on edellisissä raskauksissa ollut alkuraskaudessa aikalailla väsynyt ja huono olo. Etenkin kuopuksen kohdalla oli. Lisäksi alkuraskauksiin liittyy minulla myös kova keskenmenon pelko, koska niitä on jo kaksi kohdalle osunut. Mutta toisaalta toivoisi että pian tärppäisi.

Ikää kyllä nyt sen verran enempi kuin aiemmilla kerroilla, että olen kyllä täysin varautunut siihen ettei ihan heti onnistu. Ja voi myös olla ettei onnistu ollenkaan.

Ja niinkuin Chard kirjoitti, minustakin tuntuisi kohtuuttomalta jos vielä joutuisi samoja vaikeuksia kohtaamaan kuin aikaisemmin...

Minustakin on ihan huippu juttu, että voi muiden samassa tilanteessa olevien kanssa ajatuksia täällä jakaa 😊

T:Oonanen/36v/kolmas toiveissa/yk1

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

3817/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa. Heti alkuun onnea plussanneille!

Olen koettanut vähän vähemmän olla ajattelematta vauva-asiaa ja olla lukematta keskustelua täällä. Lähes päivittäin kuitenkin tulee käytyä täällä lukemassa muiden kuulumisia ja jännäämässä teidän puolesta. Eli ihan on kyllä yritykseksi jäänyt myös tämä asian vähemmän ajattelu. 😅

Täällä elellään ovulaation jälkeistä aikaa, tänään dpo3 eli mennään ihan samoissa päivissä Äitykän kanssa. ☺️ Kp 25 siis tänään.

Viime kierrossa ovulaatio tuli vasta kp 29, mutta myöskin luteaalivaihe pidentyi 10 päivästä 14 päivään. En tiedä onko vehnänalkioöljyllä ja B-vitamiinilla osuutta asiaan, kun niitä olen käyttänyt vajaa kaksi kuukautta. Saa nähdä miten tämä kierto menee.

Samoja fiiliksiä täälläkin liittyen kierron eri vaiheisiin. Tuntuu että alan jo nyt henkisesti valmistautumaan menkkoihin, vaikka ovulaatiosta vain muutama päivä. Vaikka toisaalta yritän ajatella positiivisesti ja toivoa parasta.

26 ja 28 v. Yk 13 (15 kk). Haasteena endometrioosi ja PCO(S).

3818/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Ihan jäätävä vauva kuume koko ajan. Omien tuntemusten mukaan tänään oli ovispäivä ja peittoa herkuteltiin lehden kanssa. Nyt alkaa sit taas piina päivät. Ku ei millään jaksais odottaa et saa plussan testiin näkymään. Joka kerta kun menkat alkaa ni masennus iskee ei taaskaan onnistanut. Aina tulee ajatus et nyt luovutan ku menkat alkaa. Mut silti jostain syvältä tulee sit taas esiin se kauhee vauvakuume. Kuun vaihteessa sit taas näkee tärppäskö vaiko ei?

3819/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin.

ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE 🤩🤩🥰🥰

Ja tsemppiä muille yrityksiin 😊😊

3820/6611 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena tähän keskusteluun mukaan, ensimmäistä kiertoa viedään... Lueskellessani näitä juttuja tuntuu sille, että olenpas mä vielä pihalla kaikesta. Alunperin oltiin ajateltu alkaa yrittää vasta joskus syksyllä, mutta todettiin, että nyt on ihan yhtä hyvä hetki kuin syksylläkin. 

Harrasteltiin paljon seksiä sillä viikolla, kun arvioitu ovis oli (en testannut) ja kans on ollut alavatsan nipistelyä ja ihan jäätävää väsymystä, mutta on tässä tullut nukuttuakin kehnosti. Just kivasti juhannuksena pitäisi alkaa menkat ja tänään tein ensimmäisen RFSU:n testin, joka oli kyllä selkeä negatiivinen. On kyllä nyt tyhmä tunne, että tein testin näin aikaisin... Ja mietin tässä, että tekisinkö vielä yhden testin torstaina ennen mökille lähtöä.

Miten te muut kuumeilijat, aiotteko olla koko juhannuksen ilman alkoholia? Mulla ei oo juhannuksena oikein ikinä tapana juoda ihan älyttömästi, mutta kyllä mä yleensä olen jonkun lasin viiniä ruoan kanssa juonut + muutama sauna/paljuilu sidukka siinä viikonlopun aikana. Nyt ollut mietinnässä, että jos tekisi testin vielä torstaina ennen mökille lähtöä, ja jos sekin on nega, niin uskaltaisikohan just "vähän" taas viikonlopun aikana juoda alkoholipitoisia juomia... Täysin ilman oleminen herättäisi myös mun vanhemmissa kysymyksiä, ja en todellakaan haluaisi kertoa mun porukoille, että yritetään.

Toisaalta tekisi mieli huutaa koko maailmalle, että me halutaan vauva, mutta toisaalta aihe tuntuu jotenkin tosi aralta, enkä uskalla siitä puhua edes mun parhaimpien ystävien kanssa...