Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Tähdelle Tsempit testin tekoon ❤️
Aloy älä vielä luovuta ❤️ehkä kaikkea toivoa ei ole vielä menetetty 😊
NeitiJupiter onnea plussasta ❤️
Täällä oon nauttinut greippimehua kahdesti päivässä, ei se mitään herkkua ole, mutta koetan nyt näinkin edistää tätä juttua 😊
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Tropicanan greippimehu oli mun mielestä hyvää, mutta tosi kallista! Enkä enää voi sitä juoda lääkityksen ja vitaminien takia.
Aloy, ei we oikeastaan ole niin justiinsa. Me harrastettiin seksiä ehkä jt 4 päivää ennen ovulaatiota :D plus en todellakaan saanut orgasmia sillä kerralla...
36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21
Täällä myös uusi yrittäjä ilmoittautuu mukaan. Kolmas lapsi siis toiveissa. Meillä ennästään 7v ja 10v. lapset. ikää minulla 36v ja miehellä 37v. Jännittää aikalailla. Ei ole ihan sormia napsauttamalla edelliset raskaudet alkaneet. Esikoista yritettiin melkein vuosi. Toista yrittäessä tuli ensin tuulimunaraskaus ja lopulta meni noin puoli vuotta ennen kuin kuopuksen raskaus alkoi. Muutama vuosi sitten yritettiin kolmatta lasta ja tulinkin raskaaksi, mutta se raskaus päätyi keskenmenoon rv.8. Sitten päätettiin antaa yrityksen olla ja keskittyä muihin asioihin. Nyt on kuitenkin tämän kevään aikaan tullut kova vauvakuume ja vaikka keskenmeno pelottaa, niin silti on päätetty antaa pienelle mahdollisuus tulla. Molemmilla on tunne,että nyt olisi sopiva aika.Vauva-ajoista olen nauttinut,se olisi ihana kokea uudestaan <3
Mukava nähdä että täällä on monta muutakin yli 30v vauvakuumeilijaa!! Ikä vähän mietityttää, koska olen nyt yli 10v vanhempi kuin esikoista yrittäessä. Mutta toisaalta minulla ei esim.perussairauksia ole, liikun paljon,kierto on aika säännöllinen jne.
Mitä vitamiineja tms. olette syöneet nyt raskautta yrittäessä?
Onnea kaikille teille yritykseen,jospa meitä kaikkia onnistaa :)
T: Oonanen 36v. yk 1. Kolmas toiveissa.
Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20
Oih, onnea NeitiJupiter plussasta! 😊
Äitykkä-77 kyseli testailijoiden perään.. täällä piinapäivät lopuillaan, dpo 12 (kp27) nyt. Kohdunnapukka edelleen tuntuu kovalta, mutta hieman myös rusehtavaa valkovuotoa jää sormiin kokeilun yhteydes. Aiemmin kirjotinkin, ettei kovin vahvat luotot enää ollu omaan tärppiin, joten nyt ootan sitten menkkojen alkua 🙂 Uusi ovis sitten vähän ennen juhannusta 🤔
N 28v., M 33v. | Lievä endometrioosi | Esikoinen haaveissa |
Yritys aloitettu 3/20
Tervetuloa uusille ja paljon tsemppiä omiin tilanteisiin kaikille!!👍❤🎶🎶🎶🎶
Ja ihana kiitos tsempeistä huomiselle❤ .....oishan se super epätodellinen luomuihme......Uskon kaikkien muiden plussaan täällä enemmän, kuin omaani.
Kiitos ihanasta tsempistä kuitenkin, sitä tarvitaan❤🌞🎶🎶🎶🎶
.
Tähti
Dpo 13 (yk 30?)
Tähtitaivas☆
Nyt varmaan suututan ihmiset, mutta tässä tarinoita seuratessa on alkanut vahvasti epäilyttää että onko kaikki kirjoittajat ihan oikealla asialla vai ainoastaan provosoimassa.
Ja todella toivon olevani epäilyksineni väärässä, koska tämä keskustelupalsta on oikeasti aivan väärä paikka millekään hiekkalaatikkoleikeille, täällä on ihmisiä jotka ovat kauan toivoneet lasta, joutuneet pettymään useita kertoja ja aina vain jaksavat uskoa pieneen ihmeeseen. Täällä etsitään tukea ja tsemppaamista toinen toisistamme, eikä nämä asiat eivät ole mikään vitsailun ja pilailun aihe.
Anteeksi avautumiseni, mutta nyt kasvoi ahdistus liian suureksi 🥺
Uusille kovasti tervetuloa ❤️
Tervetuloa Oonanen 😊Minä oon syönyt Minisun mama monivitamiinia maaliskuusta asti, yritys aloitettiin huhtikuulla. Minä täytän tänä vuonna 38v ja samoilla ajatuksilla iäin suhteen että kuinka onnistuu nyt 10 vuotta vanhempana raskautuminen.
Äitykkä77 luulen että kaikki täällä oikeasti kaipaa sitä lasta ❤️Toki aina somessa liikkuu niitä, jotka eivät ole sitä mitä antavat ymmärtää. Olis kyllä tosi inhottavaa pilailla tällaisilla asioilla 😥 Kovasti Tsemppiä sinulle ja kaikille muillekin kuumeilijoille ❤️❤️
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Äitykkä-77 kirjoitti:
Nyt varmaan suututan ihmiset, mutta tässä tarinoita seuratessa on alkanut vahvasti epäilyttää että onko kaikki kirjoittajat ihan oikealla asialla vai ainoastaan provosoimassa.
Ja todella toivon olevani epäilyksineni väärässä, koska tämä keskustelupalsta on oikeasti aivan väärä paikka millekään hiekkalaatikkoleikeille, täällä on ihmisiä jotka ovat kauan toivoneet lasta, joutuneet pettymään useita kertoja ja aina vain jaksavat uskoa pieneen ihmeeseen. Täällä etsitään tukea ja tsemppaamista toinen toisistamme, eikä nämä asiat eivät ole mikään vitsailun ja pilailun aihe.
Anteeksi avautumiseni, mutta nyt kasvoi ahdistus liian suureksi 🥺
Uusille kovasti tervetuloa ❤️
Toivottavasti mun viestit eivät ole antaneet provo-fiilistä, koska en niitä todellakaan sellaisiksi ole tarkoittanut. 🙂 Oma yritys on vielä hyvin alkutekijöissään, enkä uskokaan nopeaan tärppiin vaikka sitä luonnollisesti toivon. Taustalla yli 10v ajan e-pillereiden syönti, ja omien kiertojen seuraaminen niiden lopetuksen jälkeen on suoraan sanottuna mielenkiintoista ja samalla myös ihmetystä herättävää - uusia asioita oppii omasta kehosta. Myös erilaiset tunnekuohut ovat aivan uusi tuttavuus, koska en ikinä oo kärsiny PMS oireista (vatsakipua lukuunottamatta), ja se hämmentää kovin.
Anteeksi oma napailu, mut koin tarpeen avata omia ajatuksia siltä varalta, että olisin huonon kuvan viesteilläni välittänyt. Poistun hetkeksi takavasemmalle seurailemaan 🙂
N 28v., M 33v. | Lievä endometrioosi | Esikoinen haaveissa |
Yritys aloitettu 3/20
Oonanen, minulla esikoisen ja kuopuksen syntymien välissä on 21 vuotta ja molempia raskauksia sain odottaa 8kk. Ikää kuitenkin nyt 42v ja vielä siitä yhdestä haaveilen 🙏
Minulla on myös ollut minisun mamavitamiini käytössä jo kuopuksen yrittämisestä saakka. Nyt laitoin tauolle, kun testaan tuota Inocapsia.
Ärrä, en ole sinua tarkoittanut ❤️
Äitykkä-77, minustakin täällä kaikki toivovat vauvaa, mutta itseäni on jossain vaiheessa ihmetyttäneet ne negapeukutukset viesteihin, jossa onnitellaan/on muutoin hyviä iloisia viestejä.....🙄 Tai että peukutetaan negaa, kun kaivataan tsemppiä🙄
Vai osuuko todella sormi vahingossa aina negaan, kun puhelimella viestejä selaa(?)...tuskin!🤔
Äitykkä, oon jäänyt jotenkin hämmästelemään tätä, että mistäköhän johtuu🤔 Tai sitten on muita, jotka eivät kirjoittele, mutta tekevät negapeukuttelua "tahallaan"🤔
Minustakaan ei ole kivaa, mutta muutoin palstalla on tosi mukava kuumeilla ja tsempata kaikkia❤🎶🎶🎶🎶
Tähtitaivas☆
NeitiJupiter kirjoitti:
Katoin lähemmin testiä niin kyllä siinä oli todella haalea plussa 😍 soitin äitiysneuvolaan ja siellä sanottiin että maanantaina pitäisi tulla käymään. Saa nähä millä viikoilla oon vai oonko vielä ollenkaan. Vatsaa on juilinut tänään ja vessassa on saanut ravata... väsymystäki pukkaa. Koko päivän on väsyttänyt.
Neiti Jupiter, todella toivotaan, että olet raskaana❤❤❤🎶🎶🎶
Laitahan kuvia uusista testeistä ja sitren heti neuvolakuulunisista!👍❤🎶🎶🎶
Tähtitaivas☆
Me saadaan nyt kesällä vihdoin vieraita, kun on nähty viimeksi jouluna.....että on ihanaa nähdä❤
Ja taaperokin todella odottaa "iso-serkkua" kylään, joka on kaksi vuotias😘
Lyhyessä ajassa lapset kasvavat paljon.
Tähtitaivas☆
Mitähän olisi sellaisia ”luomu”tuotteita mitä voisi kokeilla yrityksen tueksi? Minulla ei ilmeisesti ole munasoluissa mitään erityistä vikaa, mutta kohdun alueen leikkaukset vaikeuttavat minulla raskaaksituloa. Toki myös se että minulla ei ole kun toinen munasarja mistä voin ovuloida 😅 haluaisin vaan tehdä konkreettisesti jotain että tuntuu että itse edistäisin raskaaksituloa. Meillä meni niin monta vuotta ja niin monta raskautta ennenkö saatiin oma pieni syliin niin olen varautunut pitkään yrittämiseen. Onko jotain hyviä vinkkejä? Monivitamiiniä, foolihappoa ja rautaa olen syönyt aina koska arvot ovat olleet huonot.
Kiertopäivä 56/29 menossa ja edelleen testit negatiivisia. Koskaan ikinä ei ole elämäni aikana jäänyt menkat välistä, koska kierto ln ollut hyvin säännöllinen. Turhauttaa aivan suunnattomasti kun ei pääse edes jatkamaan yrittämistä!
Edelliset menkat olleet 12.4
Suttua paperiin kp 13
Kolme tuhrupäivää kp 20, 21 ja 22
Negatiivinen verikoe kp 38
Vahva positiivinen ovulaatiotesti kp 45
En tiedä mitä pitäs ajatella... Neuvolaan soittoa taas maanantaina, että mitä tässä pitää tehdä että menkat alkaisi jälleen. 😔
Äitykkä-77, jostain syystä itselle tullut samanlaisia fiiliksiä. Toivotaan ja uskotaan kuitenkin, että kaikki on ihan oikealla asialla ja yhdessä yritetään tsempata toinen toisiamme ❤️
Tervetuloa myös kaikille uusille! Toivon pikaista plussaa ihan kaikille. Joku uudemmista, en muista nimeä, kertoi ja kyseli omista ajatuksistaan, että uskaltaako. Voin samaistua ja samaistun siihen yhä. Toivon raskautta paljon ja ollaan saatu asiat hyvään järjestykseen (valmistuin juuri ja alkaa työt, ostettiin isompi talo, miehellä vakipaikka jne), mutta silti välillä tulee epävarma olo. Osaanko, pystynkö, entä jos, apua. Pakko luottaa siihen, että sitten jos ja kun saadaan oma käärö käsivarsille, niin sitä vaan päättää onnistua sen lapsen takia, eikä pelkää epäonnistumisia tai hapuiluja. Olen aika varma, että niitäkin hetkiä tulee. Suurimman osan ajasta tulee leijuttua pilvissä ja mulle on sanottu, että nauti tai ainakin yritä nauttia nyt tästäkin ajasta!
Täällä menossa kp 19, en ole ihan varma mikä dpo, mutta oletettu ovulaatio tapahtui n. viikko sitten ja taas on joitain oireita, mm. tuntemuksia alavatsalla.. Vähän ollut havaittavissa mulle tyypillistä ahdistusta/ärsyilyä, kuten yleensä tässä vaiheessa kiertoa. Tämä on nyt yk 2, mutta ajattelin, että jos tästä ei tärppää, niin sitten voisi ehkä rueta seuraamaan ainakin lämpöjä ja ostaa ovistikkuja.
Nytkin kun kirjoitan tätä, niin alavatsalla tuntuu erikoinen tunne 😅 Ei tässä ihan vielä ole piinapäivät ja olen koittanut ajatella ihan muuta, mutta kyllä se vaan tulee mieleen, että entä jos.. ❤️
Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.
Kurjaa, kun on tullut fiilis, että täällä ei olla tosissaan. Itse olen sellainen lukija ja kirjoittelija, etten aina ehdi lukea jokaista viestiä, ennenkuin tuikkaan jo omani tulille. Toivon, etten ole loukannut sinua Äitykkä-77 ( ollaan muuten vähän samassa tilanteessa ja saman ikäisiä😊) ja minulle saa kyllä ihan ”nimellä” sanoa jos olen moukkamainen. Tosissani toivon vielä yhtä villapöksyä ja nyt alkaakin olemaan taas ovulaatiopäivä lähellä...pääsee taas jännäämään😊.....tai piinailemaan😂
Kiitos kaikille täällä. On tärkeä ”paikka” minulle, kun ei ole miehen lisäksi yhtään ketään, jonka kanssa näitä juttuja jakaa.
❤️
P.S. Joko Tähti testaili????????
Olen niin turhautunut. Tässä kierrossa yrittämällä yritettiin niin paljon, että siinä ei ollut enää mitään hauskaa. Ja kaiken huippu on se, että ovis myöhästyi ja kaikki työ tehtiin ihan turhaan. Harrastettiin kuutena peräkkäisenä päivänä, jonka jälkeen kumpaakaan ei kiinnostanut enää yhtään, ja ovis tuli vasta siitä kahden päivän päästä. Ja kokemuksesta tiedän, että talletus kaksi päivää ennen ovista ei riitä meidän kohdalla. Teimme kaikkemme, että olisi saatu talletukset ovista edeltävälle päivälle ja ovis-päivälle, jotka on ne parhaat päivät. Mutta ei. Ei niin ei. Ei vaan voi onnistua. Tutkimusten mukaan naisen orgasmi edistää raskautumista eikä tosiaan ollut helppoa kummallekaan tulla, kun väkisin yritettiin. Tosi paha mieli jäi tästä kierrosta molemmille.
Meidän ns. normaalitahti on joka toinen tai joka kolmas päivä, ja sehän ei tosiaan ole johtanut tuloksiin, joten nyt sitten kokeiltiin tämmöistä. En voi suositella. Miksi kroppakin on näin arvaamaton, että joskus LH nousee nopeammin ja joskus hitaammin!? Luitteko muuten sitä uutista, jossa kerrottiin naisten kiertojen pidentyneen korona-aikana? Mulle ainakin on käynyt niin enkä pysy aikataulussa yhtään. Entinen tarkka ovis kp14 on nyt kp18 enkä osaa tähdätä siihen ollenkaan. Siksi nyttenkin kävi näin, että jauhettiin 6 päivää liian aikaisin.