Paljonko vuokra nousee jos pyytää vuokraisännältä pientä remonttia?
asunto oli alunperin halpa vuokra mutta suht huonokuntoinen. Ei tehty mitään remppaja paitsi kylppäri uusittu. Itse en osaa rempata. Olen nyt kuitenkin asunut täällä vuosia, mietin paikat alkaa vain rapistua enempi ja enempi. Pitääkö muuttaa vai kysyä vuokraisännältä remppaa?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää nyt muuttaa tai kysyä remppaa.
Mitä oikein kuvittelit saavasi vastaukseksi?
Mietin että haluaako vuokranantajat yleensä että hyvä kunnollinen vuokralainen muuttaa, vai haluaako he mieluummin tehdä rempan kun asunto on tyhjänä.
Luulisin vuokrankorotuksen olevan suhteessa tehdyn remontin hintaan ja aikaan jossa vuokranantaja haluaa saada sen kuoletettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin että haluaako vuokranantajat yleensä että hyvä kunnollinen vuokralainen muuttaa, vai haluaako he mieluummin tehdä rempan kun asunto on tyhjänä.
Olen pahoillani, minulla ei ole kristallipalloa josta näkisin mitä juuri sinun vuokranantajasi haluaa tai ei halua tehdä.
Ei nouse. Saat ilmaiseksi koska olet hyvä vuokralainen
Mikään ei ole vaikeampaa ja
arvokkaampaa kuin
saada lojaali vuokralainen.
Hän on dimangi.
Todella on näin.
Olen nähnyt satoja
kauhutarinoita somessa ja
mediassa, jatkuvasti.
Jopa JK Smeg ja liesi >
on varastettu mukaan.. 🤦
Serkkuni varoitteli..
'Älä vuokraa, vaan myy.' E
Vierailija kirjoitti:
arvokkaampaa kuin
Hän on dimangi.
Todella on näin.
Olen nähnyt satoja
mediassa, jatkuvasti.
Jopa JK Smeg ja liesi >
on varastettu mukaan.. 🤦
Serkkuni varoitteli..
Minulla
on
ollut
kolme
hyvää
vuokralaista,
ei
mitään
valittamista
yhdestäkään.
Yksi
halusi
'tapetoida
itse,
toinen
maalata
seiniä,
annoin
luvan
ja
maksoin
tarvikkeet.
Netistä
löytyy
jos
jonkin
laista
kauhu
tarinaa
joka
läh
töön,
ihan
kaik
kea
ei
tar
vit
se
us
ko
a.
F
...
U
Itse tein aikanani pintaremontin asuntoon vuokralla. Vuokranantaja maksoi materiaalit ja antoi asua sen pari kuukautta mitä remppasin ilman vuokraa. Vuokra pysyi samana. Molemmille hyvä diili ja asuin siinä, kunnes pystyin ostamaan oman. Tämän jälkeen vuokranantaja nosti vuokraa.
Nyt kun itselläni on yksi sijoitusasunto, remontoin sen itse kun nykyinen vuokralainen lähtee. En lähtisi remontoimaan asuttua asuntoa, koska se olisi liian hankalaa näin kun itse tekee omaan tahtiin, enkä maksa siitä että joku muu sen tekee.
Mutta toki joku vuokranantaja saattaa miellään maksaa remontista, jos siinä sitten pysyy hyvä vuokralainen pidempään. Vain kysymällä selviää.
Vuokra on aina suhteessa asunnon kuntoon. Kannattaa toki tiedustella, mitä vuokranantaja ajattelee remontoinnista, mutta samalla kannattaa varautua vuokran nousuun jos asunnnon varustus paranee.
Esittäisin asian niin, että toiveissasi olisi remontoitu/parempikuntoinen asunto, mutta ennen kuin teet mitään päätöksiä, kysyisit onko hän mahdollisesti pohtinut asuntonsa kunnostusta lähiaikoina.
Se vuokra Lordi saa ne materiaalit laittaa verovähennyksen, en tajua, miksi jotkut vuokra asunnot on silti jotain murjuja!
Vierailija kirjoitti:
Vuokra on aina suhteessa asunnon kuntoon. Kannattaa toki tiedustella, mitä vuokranantaja ajattelee remontoinnista, mutta samalla kannattaa varautua vuokran nousuun jos asunnnon varustus paranee.
Esittäisin asian niin, että toiveissasi olisi remontoitu/parempikuntoinen asunto, mutta ennen kuin teet mitään päätöksiä, kysyisit onko hän mahdollisesti pohtinut asuntonsa kunnostusta lähiaikoina.
Jos asunto on jo "elinkaarensa päässä" eikö vuokranantaja vain menetä rahaa, kun hyvä vuokralainen lähtee ja sitten mahdollisesti tulee tyhjiä kuukausia? Vai onko kannattavampaa tehdä suur remontti sittenkun vuokralainen lähtee? koska joutuisihan vuokralainen kuitenkin lähtemään jonnekin sen remontin ajaksi. Lisäksi minne kaikki tavarat ja huonekalut raahata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
arvokkaampaa kuin
Hän on dimangi.
Todella on näin.
Olen nähnyt satoja
mediassa, jatkuvasti.
Jopa JK Smeg ja liesi >
on varastettu mukaan.. 🤦
Serkkuni varoitteli..
Minulla
on
ollut
kolme
hyvää
vuokralaista,
ei
mitään
valittamista
yhdestäkään.
Yksi
halusi
'tapetoida
itse,
toinen
maalata
seiniä,
annoin
luvan
ja
maksoin
tarvikkeet.
Netistä
löytyy
jos
jonkin
laista
kauhu
tarinaa
joka
läh
töön,
ihan
kaik
kea
ei
tar
vit
se
us
ko
a.
F
...
U
Sormeta sinä suolesi,
päätä aukova mulkero.
Ihan tarpeetonta kiusaamista.
E
Itselle kelpaisi vanhahko asunto jos vain olisi siisti. Yleensä sitten ei ole. En tykkä sellaisista "liian valkoisiksi remontoiduista ikea kodeista"
Silloin kun vuokrasäätely poistui sain vuokraisännältä 350 euron vuokrankorotuksen. Kysyin, että mihin moinen perustuu, niin tämä perusteli asiaa sillä kun tulevana kesänä rappukäytävän puisteluparvekkeen lattia maalataan - että näin...
Irtisanoin asunnon välittömästi.