"Yli 70 000 euroa vuodessa tienaavia on noin kolme prosenttia ansiotulojen saajista" VOIKO tämä pitää paikkansa?
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/79817-2420-eukk-tasta-tilinauhasta-ei-…
Onko tuo totta? Kuulostaa järkyttävältä Suomen hintatasoon nähden kun kävin siellä äskettäin pitkästä aikaa.
Olen itse ulkomailla töissä Japanissa, joskin provikkapohjaisissa töissä (peruspalkka n. 30 000 euroa) ja helposti menee 70 000 eur rikki bonukset kun tulee mukaan. En olisi ikinä kuvitellut että tuohon tuloon jotenkin vaikea päästä varakkaassa Suomessa? Olin aikeissa muuttaa jossain vaiheessa takaisin, mutta en tiedä uskaltaako edes kuvitella.
Kommentit (136)
Ja siellä jaappanissa mikä mahtaa olla tienuu 3 prosentin parhaimistolla?
Itse tunnen useita yli 100.000€, yli 300.000€ ja yli 100.0000€ vuodessa palkka - ja tai pääomatulona saavia henkilöitä. Jokaisessa on jotain "vikaa".. avioeroja, terapiaa, oikeustaisteluita, mielialalääkkeita yms. Eniten tienaavat ovat täysiä narsisteja.
Rahalla ei tod. saa onnea tai edes parempaa, terveellistä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Suomessa voi mitenkään olla neljää miljoonaa ansiotuloja saavaa? Eli prosenttiosuus on suurempi tai henkilömäärä väärin.
- 80 000 tienaava, jolla on matikka hallussa
Hyvin voi olla koska ansiotulonsaajaksi lasketaan myös kaikki tukien saajat.
Älä lankea provoon. Edellisellä ei todellakaan ole "matikka" hallussa.
Neljästä miljoonasta kolme prosenttia on todellakin on 120 000 ihmistä. Ainoa vain että ko. henkilö ajatteli varmaan että ansiotulonsaajia ovat vain palkansaajat. Vaikka ansiotulonsaajia ovat myös, kuten jo mainittukin, erilaiset tuet ja eläkkeet.
Eli matikassa ei varsinaisesti ollut mitään vikaa, ainoastaan ansiotulon määritelmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
</p>
<p>Osaako joku antaa jotain esimerkkejä mitä korkeita veroja maksava hyvätuloinen saa takaisin vastineeksi Suomessa?[/quote kirjoitti:Tiet, sillat, infrastruktuuri. Oma koulutus, lasten koulutus. Kirjastot. Lapsilisät. Tarvittaessa vaativa erikoissairaanhoito, jota yksityisiltä ei saa.
Ja jos jaksaa tuijottaa muuhunkin kuin omaan napaan, ymmärtää olevansa mukana yhteiskunnan pyörittämisessä omalla panoksellaan, vaikka ei justhetinyt siitä suoraan hyödy.Poliisilaitos, pelastuslaitos, puolustusvoimat, kaikki virkamieskoneistot sekä kunnissa että valtiolla, perusterveydenhoito, sosiaalitoimi jne.
Tiet ovat kehitysmaita vastaavassa kunnossa. Paljon heikkokuntoisia siltoja. Myös infra rappeutuu. Koulutuksesta leikataan sekä omasta että lasten koulutuksesta. Penskojen PISA-tulokset putoavat ja yliopistoihin suunnitellaan lukukausimaksuja suomalaisillekkin. Kirjastot eka OK tuossa listassa. Lapsettomana ei huvittaisi syytää rahaa lapsilisiin, joilla elätetään heikomman aineksen lapsia. Erikoissairaanhoito OK. Poliisit, pelastuslaitos ja puolustusvoimat OK. Virkamieskoneistoa on aivan liikaa, sieltä löytyisi vähentämällä paljon säästöjä. Perusterveydenhoidossa PALJON parantamisen varaa. Hoitojonot ovat pitkiä ja hoitoon pääsy kestää pahimmillaan kuukausia. Lisäksi näistä arvauskeskuksista käännytetään usein takaisin, vaikka tarvetta hoidolle olisi. Sosiaalitoimikin tekee usein mielivaltaisia päätöksiä, eikä apua tarvitseva saa sieltä apua.
Eli joo. Onhan se kivaa suurituloiselle maksaa hirvittävällä prosentilla veroja, kun vastine niille on isoilta osin hyvin heikko ja suurituloisen verorahat menevät ison työtävieroksuvan lauman elättämiseen.
On tosi luku. Yllättäen tuo kolme prosenttia on kuitenkin kokoontuneena juuri tänne Av:lle (palkkakeskusteluja kun seuraa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
</p>
<p>Osaako joku antaa jotain esimerkkejä mitä korkeita veroja maksava hyvätuloinen saa takaisin vastineeksi Suomessa?[/quote kirjoitti:Tiet, sillat, infrastruktuuri. Oma koulutus, lasten koulutus. Kirjastot. Lapsilisät. Tarvittaessa vaativa erikoissairaanhoito, jota yksityisiltä ei saa.
Ja jos jaksaa tuijottaa muuhunkin kuin omaan napaan, ymmärtää olevansa mukana yhteiskunnan pyörittämisessä omalla panoksellaan, vaikka ei justhetinyt siitä suoraan hyödy.Poliisilaitos, pelastuslaitos, puolustusvoimat, kaikki virkamieskoneistot sekä kunnissa että valtiolla, perusterveydenhoito, sosiaalitoimi jne.
Ja kaikki ne noista, jotka näkyvät taviksen päivittäisessä elämässä, ovat huonommassa kunnossa kuin melkein koskaan.
- Poliisien resurssien puutteesta puhutaan koko ajan, eli ei ole aikaa nykyään tutkia "pikkujuttuja" lainkaan. Turha soittaa poliisille jos joku vaikka tekee ilkivaltaa tai varastetaan jotain.
- Puolustusvoimissa tehdään uudistusta, jossa sotilaista tehdään virtuaaliramboja jotka istuvat koneen ääressä joten yhtä tyhjän kanssa
- Jonot sairaanhoidossa älyttömät ennen ja nyt!
Pelastuslaitoksen toiminnasta ei moitittavaa. Poliitikot tietty kääri kivat sopeusumisrahat jne. joten eduskunnan pyörittämiseen maksettavista veroista ei voi sanoa muuta kuin että hohhoijaa.
Niin, poliisille tehdään paljon myös täysin turhia ilmoituksia, ehkä juuri sen takia koska tämä on vapaa ja turvallinen maa ja poliisit on rehellisiä. Poliiseja todellakin tarvittaisiin enemmän, ja siihen nähden poliisit tekevät hyvää työtä koska meillä pysyy yhteiskuntarauha ja porukat on suurinpiirtein ruodussa. Lapset uskalletaan päästää yksin kävellen kouluun, tai vaikka bussilla ja vauvoja nukutetaan pihalla vaunuissa ilman pelkoa. Naiset uskaltavat liikkua myös pimeässä, jopa yöllä, ilman että heti joku käy kimppuun.
Jonot sairaanhoidossa ei ainakaan meillä ole mitenkään kauheat. Jopa hammashoidon jonot on purettu kun maakunnan yhteinen sote tuli, hyvin saa päivystysaikoja myös iltaisin ja lauantaisin, myös hammaslääkärit antaa lauantaillekin ihan normaaleja aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Suomessa voi mitenkään olla neljää miljoonaa ansiotuloja saavaa? Eli prosenttiosuus on suurempi tai henkilömäärä väärin.
Ansiotuloja ovat niin palkansaajan palkkatulot kuin eläkkeet. Kyllä se pitää paikkaansa.
Kyllä siinä tehdään aika tarkoitushakuista propagandaa, kun kirjoitetaan, että vain 3 % saa yli 70 000 euroa ansiotuloja. Minusta menee puurot ja vellit sekaisin, jos siihen otetaan eläkkeet, työttömyystuet, vanheimpanvapaa- ja äitiyslomakorvaukset jne.
Olisi viisaampaa verrata työstä maksettavaa palkkaa kuten vaikka keskipalkan ja mediaanin ja kvartaalien laskennassa tehdään. Ihmiset ovat tottuneet siihen laskentamalliin.
Vierailija kirjoitti:
On tosi luku. Yllättäen tuo kolme prosenttia on kuitenkin kokoontuneena juuri tänne Av:lle (palkkakeskusteluja kun seuraa).
Toisaalta tänne kokoontuu aina myös supersäästeliäät jotka syö hyvää monipuolista ja maittavaa ruokaa koko kuusihenkinen perhe viidellä kympillä viikossa ja siitä ostetaan myös lemmikkien ruuat, vaipat ja pesuaineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiotuloja ovat niin palkansaajan palkkatulot kuin eläkkeet. Kyllä se pitää paikkaansa.
Kyllä siinä tehdään aika tarkoitushakuista propagandaa, kun kirjoitetaan, että vain 3 % saa yli 70 000 euroa ansiotuloja. Minusta menee puurot ja vellit sekaisin, jos siihen otetaan eläkkeet, työttömyystuet, vanheimpanvapaa- ja äitiyslomakorvaukset jne.
Olisi viisaampaa verrata työstä maksettavaa palkkaa kuten vaikka keskipalkan ja mediaanin ja kvartaalien laskennassa tehdään. Ihmiset ovat tottuneet siihen laskentamalliin.
Mitä väliä sillä on mistä ne tulot tulee? Rikkaita on se muutama prosentti kansasta, ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
</p>
Ja jos jaksaa tuijottaa muuhunkin kuin omaan napaan, ymmärtää olevansa mukana yhteiskunnan pyörittämisessä omalla panoksellaan, vaikka ei justhetinyt siitä suoraan hyödy.V**tuako niillä sellaiset tekee, joilla ei ole lapsiakaan?
Ovat itse saaneet ne ensimmäiset 17 elinvuottaan... että sitä vittua.
https://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_tulot.html
Tämän mukaan 5 % ihmisistä ja he saavat 20,3 % tuloista. Tilasto vuodelta 2017.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tienaavat eivät saa Suomessa ansiotuloja, vaan tulot pyöritellään yritysten kautta ja muutetaan pääomatuloiksi. Porvarimaassa kun ei paljon huudella yrittäjien tuloista, niitä ei koskaan julkaista missään. Aina vaan jauhetaan palkansaajien ansiotuloista.
Palkkatuloinakin pitäisi olla enemmän 70 000 tienaavia.
No Suomessa on liian pienet palkkaerot. Huippuosaajat eivät saa niin hyviä palkkoja kuin ansaitsivat saada. Yrittäjän laariinhan tämä sataa. Yritysten tuotot kärsisi, jos hyville maksettaisiin parempia palkkoja. Tulopoliittiset ratkaisut ovat työntekijöiden selkänahasta pois. Muistakaa äänestää kokokoomusta, jos haluatte vahvistaa ilmötä.
Hassua, että juuri tänään joku nosti asian täällä esiin. Itse mietin tuossa päivälenkillä muutama tunti sitten, miten etuoikeutettua elämää sitä itse saakin elää. Tienaamme puolison kanssa kumpikin hieman yli 70 k€, asumme rauhallisella, viihtyisällä alueella, jossa hyvät koulut lapsille. Naapurustossa samanhenkistä porukkaa. Meillä on mahdollisuus tarjota lapsille mieluisat harrastukset, reissata koko perheen voimin yms.
Tottahan sitä voisi paljon hyvätuloisempi ja/tai rikkaampikin olla, mutta osaan todellakin arvostaa elämääni juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo totta? Kuulostaa järkyttävältä Suomen hintatasoon nähden kun kävin siellä äskettäin pitkästä aikaa.
Olen itse ulkomailla töissä Japanissa, joskin provikkapohjaisissa töissä (peruspalkka n. 30 000 euroa) ja helposti menee 70 000 eur rikki bonukset kun tulee mukaan. En olisi ikinä kuvitellut että tuohon tuloon jotenkin vaikea päästä varakkaassa Suomessa? Olin aikeissa muuttaa jossain vaiheessa takaisin, mutta en tiedä uskaltaako edes kuvitella.
Aika vähältä tuntuu? Itse tunnen 2 tyyppiä minkä nto tulot yli 100000€
Minä en tunne ketään. Yhden lääkärin tunnen mutta en usko että silläkään on palkka yli viittä tonnia kuussa kun on kunnalla töissä ja on pariin otteeseen ollut äitiyslomalla. Vain isompien firmojen omistajat tässä kaupungissa tienaa tuollaisia summia, enkä tunne heistä henkilökohtaisesti yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tunne ketään. Yhden lääkärin tunnen mutta en usko että silläkään on palkka yli viittä tonnia kuussa kun on kunnalla töissä ja on pariin otteeseen ollut äitiyslomalla. Vain isompien firmojen omistajat tässä kaupungissa tienaa tuollaisia summia, enkä tunne heistä henkilökohtaisesti yhtäkään.
Tunnen yhden lääkäripariskunnan. Vaimo tienaa 160 tonnia ja mies 190 tonnia. En kyllä ymmärrä mihin rahat häviää, kun eivät asu mitenkään ihmeellisesti, eikä autotkaan ole mitään ihan ökyjä.
Tuolla palkalla pitää olla jo jotain tarjottavana mitä muilla ei ole. Yleensä johtotehtävistä kokemusta. Paljon kontakteja. Tai ihan virtuoosi asiantuntijatehtävässä. Taviksille maksetaan aina niin vähän kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on mistä ne tulot tulee? Rikkaita on se muutama prosentti kansasta, ja siinä se.
Hoh hoijaa. Ei sillä 70 000 eurolla vuodessa brutto vielä mitään rikkaita olla. Suomi on pienten tuloerojen maa. Hyvässä ja pahassa.
Ja on sillä väliä. Tuensaaja ei voi vaikuttaa tulonsa suuruuteen (enää siinä vaiheessa). Palkansaaja, ainakin teoriassa, voi hakeutua paremman ansion äärelle.
Forbesin määritelmä rikkaasta on vähintään miljoona dollaria passiivista tuloa työskentelit tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
</p>
Ja jos jaksaa tuijottaa muuhunkin kuin omaan napaan, ymmärtää olevansa mukana yhteiskunnan pyörittämisessä omalla panoksellaan, vaikka ei justhetinyt siitä suoraan hyödy.No nyt löytyi syy, miksi Suomesta ei käytännössä koskaan tule kansainvälisiä supermenestyjiä. Jos lähdetään tuollaiselle perkeleenmoiselle tunteilulinjalle, niin eipä ihmekään ettei tule. Tunteilu ei kuulu liike-elämään tai siihen, kun aletaan tienaamaan oikeasti isoja rahoja!