3 kk seurustelua ja naimisiin. Onko järkeä vai ihan hullua?
Olen rakastunut kunnolla ensimmäistä kertaa elämässäni ja tyttöystävä tuntuu oikealta. Haluaisin kosia mutta odotanko vielä? Onko kukaan palstalaisista mennyt pikaisesti naimisiin?
Kommentit (127)
Tuskin tyttöystävä haluaa mennä kiireessä naimisiin. Häiden järjestämiseen menee aikaa, vaikka pitäisikin vain pienet häät. Ja rahaa menee pukuun, ruokailuun, valokuvaukseen jne. Siinä voi olla kohta ensimmäinen koetinkivi suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi mennä heti naimisiin? Mihin on sellainen hoppu? Nopeasti alkavat suhteet usein näyttäisi myös päättyvän nopeasti, poikkeuksiakin toki on mutta taitavat olla vähemmistöä ne.
Avioliitto tuo turvaa ja haluamme olla yhdessä, koska olemme oikeat toisillemme. Kosimisella ei sinällään ole kiire mutta ajatus naimisissa olemisesta kuulostaa perinteiseltä ja romanttiselta. En halua ketään toista naista elämääni.
Turvaa miltä? Naimisissa oleminen tuskin on erityisen romanttista. En käsitä naimisiinmenon kiirehtimistä, voihan yhdessä olla avoliitossakin. Mun näkökulmasta tuo kiire alkuhuumassa avioliittoon vaikuttaa lapselliselta ja naiivilta. Ei toista tunne tuossa vaiheessa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaudu riitaiseen avioeroon ja helvetillisiin uusperhekuvioihin.
Minä ja tyttöystäväni emme ole riidanhaluisia eikä meillä ole lapsia koska aiempia suhteita ei ole kummallakaan.
Naivi, uusperhekuviot eronne jälkeen.
En olisi yhdessä tyttöystävän kanssa jos hän ei olisi yhtä tosissaan kanssani kuin itse olen. En usko uusperhekuvioihin, joten en kosi lainkaan ja päätän suhteen heti jos tyttöystävä tekee väärin minua kohtaan esim. pettää. Haluan pitää ydinperheen kasassa enkä haluan lapsen elävän eroperheessä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiire? Oletteko uskovaisia?
Miten kiire ja uskonto liittyvät toisiinsa?
Enpä usko, että seurustelun kesto ennen avioitumista mitenkään erityisemmin korreloi liiton onnistumisen kanssa. En nyt tarkoita että välttämättä kannattaa heti ensitreffeillä kosia, mutta se onko seurusteltu 3 kk vai 3 v tai 13 v, niin sillä ei varmaankaan ole lopulta hirveästi väliä.
Itse kosin kun oltiin tunnettu puoli vuotta, ja puoli vuotta siitä mentiin naimisiin. Pari kaveria silloin hieman varoitteli että liian nopeaan edetään, ja 'älkää heti alkako lapsia tekemään jos ei liitto vaikka kestäkään, jne. Hyvin on toistaiseksi kestänyt, kesällä tulee 25 v täyteen.
Onko ihan varmaa, ettei kumpikaan teistä sairasta kaksisuuntaista mielialahäiriötä?
Mun eräs uskovainen naiskaveri meni n. 24-vuotiaana naimisiin miehen kanssa, joka oli myös uskovainen ja he olivat aloittaneet seurustelun syyskuussa, kihloihin joulukuussa, naimisiin ja yhteen muutto toukokuussa. He eivät olleet harrastaneet kenenkään kanssa sexiä ennen avioliittoa.
He olivat muutaman vuoden naimisissa. En tiedä mitä sitten tapahtui, miksi he erosivat, kun he tosiaan olivat uskovaisia, joten varmasti täytynyt olla painava syy eroon.
Me muutimme yhteen kun olimme seurustelleet 3 viikkoa. Naimisiin mentiin kyllä vasta 4 vuoden avoliiton jälkeen. Nyt yhteisiä vuosia on 28.
Miksi heti pitäisi mennä naimisiin? Avoliitto? Kihlat?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat ihanan naiiveja ja luulevat joka kerta kyseessä olevan loppuelämän rakkaus, vaikka samasta tilanteesta on jo viisitoista kertaa päädytty puolessa vuodessa täyteen kyllästymiseen.
Geez! Hyvä nainen et ymmärrä miehiä sitten yhtään - miehetkin ovat yksilöitä. Tilanne on minulle ja tyttöystävälleni uudenlainen koska meillä ei ole aiempia suhteita ja turha tulla vetoamaan kokemuksen puutteeseen koska elämänkokemusta on molemmilla kaikesta muusta.
TOSI uskovaisilla ei ole seksiä ilman papin aamenta joten siksi kiire.
Vierailija kirjoitti:
3kk seurustelua, siis ei vielä edes yhdessä asumista, ja tyyppi intoilee avioitumista. Voin kuvitella, minkälaisia nimiä lapsilleen todennäköisesti tulee.
No minkälaisia? Me menimme naimisiin 4 kk seurustelun jälkeen ilman yhdessä asumista. Olemme molemmat akateemisesti koulutettuja. Tiedätkö meidänkin lastemme nimet?
Ei voi tietää. Joko kestää tai ei. Omassakin tuttavapiirissä:
Seurustelua 5 kk >naimisiin > yhdessä jo 15 vuotta, ja vastaavasti pariskunta joka oli yhdessä 10 vuotta ennen naimisiin menoa (saivat myös kaksi lasta), ero tuli 6 kk häistä.
Miksi ei voisi olla aitoa rakkautta? Meillä ainakin oli ja on yhä nyt 28 vuotta myöhemmin.
Joskus sen vaan tietää. Ja jos ei uskalla ja on kyyninen niin voipi jäädä ilman.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein noin ja meni ihan päin h*lvettiä, Mikä kiire teillä on, ei se naimisiinmeno lopulta muuta mitään. Eli en suosittele.
Miksi et suosittele ja mikä teillä meni pieleen? Kertoisitko enemmän kokemuksestasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se naimisiinmeno mitenkään vaarallista ole. Avioehto vaan kuntoon, kyllä sitä erota voi avioliitostakin. Se hääjuhla mua nyt mietityttää, sukulaiset voi katsoa vähän vinoon ja rahanmeno saattaa mennä kankkulan kaivoon. Mutta jos noi ei haittaa niin antaa mennä! Kuten joku täällä jo vähän sanoikin, elämä on tehty elettäväksi.
Kenen rahoista puhut nyt? Meidän vai muiden? Jos kosin niin karkaamme ja menemme naimisiin kotimaassani - hääjuhlan sukulaisille ajattelimme pitää myöhemmin kahdessa maassa.
Vierailija kirjoitti:
totta hemmetissä on järkeä jos on toinen osapuoli rikas !
sitten sinnittelet pari vuotta ennen eroa .
2 v vaan . Jos taas kuolee niin ei saa lesken eläkettä koska pitää olla 5 v naimisissa. Avoliittolaiset kannattaa mennä naimisiin.
En lukenut koko ketjua, vastaan vain omasta puolestani;
Me muutettiin mieheni kanssa yhteen viiden päivän tuntemisen jälkeen. Mies kosi siitä kahden viikon päästä. Naimisiin mentiin kun tapaamisestamme oli kulunut 4kk.
Nyt ollaan oltu naimisissa kaksi vuotta ja hyvin menee. Tosin mulla onkin se asenne, että jos ero tulee, on se ihan sama erotaanko avo- vai avioliitosta.
Ihan hullun rakastuneita ollaan ❤️
Vierailija kirjoitti:
Minä juoksisin karkuun, jos kolmen kuukauden päästä kosittaisiin.
Miksi ihmeessä juosta karkuun kun rakkaus kolkuttaa ovelle? Ymmärrän jos haluat elää sinkkuna etkä halua avioliiton auvoiseen satamaan. Vai oletko kenties moderninainen ja haluat itse kosia miestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Eikös sillä naisellakin ole jotain sananvaltaa asiaan? Ap ei ole vielä edes saanut myöntävää vastausta.
Tietysti tyttöystävälläni on mielipide asiasta ja hänkin haluaa naimisiin. En ole kosinut vielä joten on mahdotonta saada myöntävää vastausta.
Me muutettiin 2kk päästä tutustumisesta yhteen.6kk päästä naimisiin..
Kaikki epäili.
Joulukuussa oli 20.hääpäivä.
Päivääkään en pois vaihtaisi.
Kuuntele sydäntä,muulla ei ole väliä..