Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 kk seurustelua ja naimisiin. Onko järkeä vai ihan hullua?

Vierailija
23.02.2019 |

Olen rakastunut kunnolla ensimmäistä kertaa elämässäni ja tyttöystävä tuntuu oikealta. Haluaisin kosia mutta odotanko vielä? Onko kukaan palstalaisista mennyt pikaisesti naimisiin?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni menimme 4 kk seurustelun jälkeen naimisiin. Silloin se ei tuntunut ollenkaan lyhyeltä ajalta. Käytimme ajan keskustelemiseen ja toisiimme tutustumiseen. Olimme kumpikin todella sitoutuneita. Nyt yli 20 vuoden jälkeen sanon, että olisi sitä vähemmälläkin kiireellä kerennyt. Toisin sanoen, jos olette joka tapauksena koko loppu elämänne yhdessä, kerkeätte kyllä myöhemminkin ne häät järjestämään.

P.S. Olimme toisillemme ensimmäiset kumppanit, ja ikääkin oli jo melkein 30v.

Vierailija
122/127 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi mennä heti naimisiin? Mihin on sellainen hoppu? Nopeasti alkavat suhteet usein näyttäisi myös päättyvän nopeasti, poikkeuksiakin toki on mutta taitavat olla vähemmistöä ne.

Avioliitto tuo turvaa ja haluamme olla yhdessä, koska olemme oikeat toisillemme. Kosimisella ei sinällään ole kiire mutta ajatus naimisissa olemisesta kuulostaa perinteiseltä ja romanttiselta. En halua ketään toista naista elämääni.

Tuo "ajatus naimisissa olemisesta kuulostaa perinteiseltä ja romanttiselta" pisti hiukan silmään. Olisiko tämän pikaisesti roihahtaneen naimisiinmenoinnostuksen taustalla pikemminkin se, että romantisoit ideaa avioliitosta ja heijastat sen nyt tähän tyttöystävääsi? Entäpä millaisena vaimona tyttöystäväsi kuvittelet? Onko kuva ollenkaan linjassa sen kanssa, millainen hän on oikeasti ihmisenä?

Hyviä pohdintoja mutta rakastumisesta huolimatta olen järkevä enkä elä pilvilinnoissa. Olemme varmoja suhteesta ja yhdessä pysymisestä joten esittelimme toinen toisemme vanhemmille. Olemme molemmat romanttisia ja kunnioitamme toistemme lisäksi vanhoja perinteitä mutta en yliromantisoi suhdettamme. Avioliitto toisi turvaa ja voimme olla yhdessä vapautuneemmin sekä yhdessä samassa maassa ilman että toisen joutuu poistua kotimaahan kolmen kuukauden välein. Aviomiehenä olen samanlainen kuin parisuhteessa eli rakastava, hellä ja suojeleva ja tyttöystävä on kiltti, rakastava ja ahkera. Kaikki on linjassa siihen mitä olen nähnyt joka kerta kun olemme yhdessä.

Montako kertaa olette tavanneet tämän 3 kuukauden aikana? Hyvä että olette ihan aikuisen ikäisiä ja siten tunnette ainakin oman itsenne paremmin. Ja sinulla on kiire naimisiin tietysti tuon selibaatin takia, mutta eikö sinua tai tyttöystävää yhtään jännitä kohtaavatko tarpeenne tuossa osiossa? Kannattaa ehkä jutella avoimesti toiveistaan ja tarpeistaan sängyn puolella ennen avioliittoa, vaikka ette mitään konkreettista tekisikään. Ettehän muuten voi yhtään tietää haluaako toinen kerran vuodessa vai joka päivä ja oletko sinä valmis näkemään vaivaa vaimon tyytyväisyyden eteen. Kiinnostaa myös, miksi ette menisi naimisiin Suomessa, kun kerta kahdestaan sen tekisitte ja molemmat asutte täällä?

Tapaamme useita kertoja viikossa ja viestittelemme sekä soitamme toisillemme päivittäin. Minulla on kiire naimisiin selibaatin takia?? Anteeksi vain mutta jos kiirehtisin sänkyyn tyttöystäväni kanssa en suunnittelisi kosintaa ja olisi arvomaailmani erilainen eli olisimme jo tehneet sen aikoja sitten. En pidä sanasta kiire ja kosiminen ei liity selibaattiin joten olet ymmärtänyt asian väärin. Olemme puhuneet asiasta ja nukkuneet vierekkäin joten meille on luontevaa olla toistemme lähellä eikä kumpikaan painosta toista mihinkään. Kuvittelitko että kosin keskustelematta lainkaan ja vastaanotan sian säkissä? En todellakaan vaan olemme keskustelleet kaikesta mahdollisesta mitä mieleen tulee ja kyllä sen tietää mitä haluaa etenkin kun on kohdannut sen oikean. Naimisiin emme mene Suomessa koska tyttöystävä ei sitä halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää mikä se kotimaasi ja kulttuurisi on? Kirjoitat erittäin hyvää suomea, olet ilmeisesti ollut täällä kauan? Onko sinulla kaksoiskansalaisuus?

Olen syntynyt Etelä-Koreassa korealaisille vanhemmille jotka muuttivat Suomeen minun ollessa pieni. Olen Suomessa osan vuodesta työni takia ja matkustan paljon maiden välillä. Tyttöystäväni on suomalainen ja perheeni asuu nykyään Koreassa.

Vierailija
124/127 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kiire? Muuttakaa nyt aluksi yhteen, ja asukaa yhdessä ainakin vuosi ellei kaksi. Sitten kun rakastumishormonit ovat haihtuneet, näkee paremmin onko suhteella tulevaisuutta.

Rakastamme toisiamme ja haluamme elää yhdessä. Emme voi muuttaa heti yhteen koska en tule olemaan Suomessa kovinkaan kauaa. Näillä näkyvin kaukosuhde tulee olemaan ensimmäinen koetinkivi suhteellemme.

Vierailija
125/127 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi heti naimisiin, ellei ole joku taloudellinen tai juridinen syy.

Mitä ovat taloudelliset ja juridiset syyt? Kertoisitko mitä tarkoitat syillä.

Vierailija
126/127 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet täällä, jos olet noin varma? Ei mekään miehen kanssa kyselty palstoilla vaan mentiin vihille, kun siltä tuntui.

Mielenkiinnosta ja pitääkseni yllä keskustelua. Olen varma että tyttöystävä on oikea minulle mutta askarruttaa tuleva kaukosuhde - eiköhän siitäkin selvitä yhdessä.

Vierailija
127/127 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukosuhteessa on paljon hyviäkin puolia - etenkin, kun olette suunnittelemassa yhteistä elämää jatkossa. Välimatka pitää yllä kipinää ja antaa suhteelle aikaa kehittyä