Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko paljastaa lukusi?

Vierailija
21.02.2019 |

Mitä sait tulokseksi Sitran elämäntapatestissä (https://elamantapatesti.sitra.fi/)? Uskallatko kertoa, ja mitä olet valmis tekemään tuloksen pienentämiseksi?

Oma tulos: 5,7 tonnia co2-päästöjä.

Lupaan jatkossa: kierrättää tehokkaammin, ostaa vieläkin vähemmän ja kompensoida matkustamisesta syntyvät päästöt [työmatkoista en pääse eroon, ellen hankkiudu eroon työstä :( ]. Suosin jatkossa vielä enemmän juureksia ja kauden tuotteita. Yritän tuottaa enemmän syötävää itse.

Teen jo: en omista autoa vaan pyöräilen ja kävelen jokapaikkaan, käytän myös vain vihreitä junia. Syön vain kasvisruokaa. Mulla ei ole lapsia. En juurikaan osta vaatteita, ostan kirppikseltä, kun haluan päivittää sisustusta tai tarvitsen jotain pakollista.

Mitäs sää lupaat?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän hiilen jalanjälki on kokoa 38 ja jalkoja kaksi kpl.

Vierailija
2/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta yhtään. Auta sinäkin meidän holokaustihallituksemme kiduttamia vahuksia ja sairaita ja lopeta vöyhkä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4800

Parantaa pitäisi siinä että ruoka käytettäisiin tehokkaasti ja syötäisiin vähemmän jotain. En keksinyt mitä, lihaa?

Vierailija
4/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilijalanjälkesi

3 400 kg CO₂e

Keskimääräinen testin tehneen hiilijalanjälki

7 300 kg CO₂e

Vierailija
5/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4800

Parantaa pitäisi siinä että ruoka käytettäisiin tehokkaasti ja syötäisiin vähemmän jotain. En keksinyt mitä, lihaa?

Ao niin, lapsia on kolme ja lennettykin ollaan. Ehkä autoton elo sitten kompensoi?

Vierailija
6/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 tonnia. Huono on mistään vähentääkään, auto on käytännössä välttämätön jos töissä tahtoo käydä.

Vierailija
7/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8700

Vierailija
8/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6100kg. Asuminen vie selvästi keskivertoa enemmän, sille en voi oikein mitään kun ei ole varaa muuttaa mihinkään uudempaan taloon. Liikennettä en käytä lähes lainkaan ja siitä tulikin päästöjä 0 tolla testillä, ja olen kasvissyöjä mutta syön päivittäin juustoa (enkä aio vähentää :D).

En aio luvata parantaa mitään kun en sitä kuitenkaan toteuta.

Vierailija
9/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6300 en tajua miten mulla noin iso? Koska asun yksin=???

Vierailija
10/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein uhka...

Vierailija
11/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6000, laatutietoinen hemmottelija.

Vierailija
12/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3200

Vierailija
13/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5700 kg. Testi nyt on ylimalkainen eikä huomioi monia henkilökohtaisia valintojani. Esimerkiksi syön päivittäin munia ja usein lihaa omasta kotikanalasta, jonne kierrätän liki kaikki keittiöstä tulevan biojätteen kuorista tähteisiin. Todellisuudessa olisin varmasti vielä kiltimpi ympäristölle jos mittaaminen olisi mahdollista.

Vierailija
14/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hiilijalanjälkeni nousee tuossa testissä kun vastaan, etten osta mitään turhaa...?

Vierailija
15/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilijalanjälkesi

2 800

kg CO₂e

Asun maalla puu ja sähkölämmitteisessä omakotitalossa ja omistan auton. ;)

M35

Vierailija
16/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 1,9 tonnia. Olenpa ällistynyt! 

Asun maalla, työmatkat 3 km suuntaansa kuljen kävellen tai pyörällä. Autolla ajan viikossa n. 80 km, julkisia en käytä. Taloudessa 5 hlöä, ei lemmikkejä, neliöitä 140, maalämpö. Olen kasvissyöjä, käytän hieman voita ja maitotuotteita. En ole vuosiin ostanut yhtään mitään turhaa, vain tarpeeseen ja mieluiten käytettynä. Ruokaa ei mene roskiin. En lentomatkaile, enkä myöskään laivamatkaile. 

Koko perhe elää tähän malliin, nuorisolle on pakko tietysti ostaa vaatetta joskus, kun kasvavat entisistä ulos. 

Vierailija
17/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2800. Yllätyin, koska en edes mieti näitä asioita liiemmin. En tykkää lihasta joten syön kasvisruokaa, enkä omista ajokorttia, suihkussa en ehdi lotrailemaan, ja kun rahaa ei ole liikaa niin en halua heittää ruokaa pois.

Vierailija
18/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4600

Vierailija
19/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hiilijalanjälkeni nousee tuossa testissä kun vastaan, etten osta mitään turhaa...?

Siksi että vaikka ei ostaisi turhaa, kaikki ostaa kuitenkin jotain ja siitäkin tulee päästöjä.

Vierailija
20/91 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2800. Yllätyin, koska en edes mieti näitä asioita liiemmin. En tykkää lihasta joten syön kasvisruokaa, enkä omista ajokorttia, suihkussa en ehdi lotrailemaan, ja kun rahaa ei ole liikaa niin en halua heittää ruokaa pois.

Ja en matkustele, koska ei ylimääräistä rahaa ja yhden laivamatkan tein kesällä kun se tarjottiin minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän