Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti omien lastensa kanssa laskettelemaan, mun lapsi jäi yksin kotiin. Mitä mieltä?

pöö
18.02.2019 |

Mä joudun nyt hiihtolomalla olemaan alkuviikon töissä. Mies suunnitteli laskettelureissun tälle päivälle. Otti mukaan omat lapsensa, ja mun 11-vuotias jäi kotiin. Syy tähän on se, että mun lapsi on lasketellut vain kerran, eli tarvitsee enemmän apua ja seuraa, eikä pysy muiden lasten mukana. Ymmärrän, että heilläkin saa olla kolmestaan yhteistä aikaa, mutta vituttaa että mun lapsen pitää tästä kärsiä ja tuntea olonsa kurjaksi kun on yksin siellä. Hän muutenkin on kärsinyt pitkään ulkopuolisuuden tunteesta suhteessa mieheen ja hänen lapsiinsa.

Näkökulmia asiaan? Yritin suhtautua tosi lungisti tähän, mutta kyllähän se vitutus eilen sit vähän purkautui... :/

Kommentit (367)

Vierailija
121/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja 4 lapsen isä kirjoitti:

Ei hyvänen aika sentään,minä antaisin kenkää välittömästi,kun ja jos henkinen äly puuttuu niin sitä ei voi kirjoista ostaa,itse laittaisin tämän kokemattomamnan lapsen vähintään samaan arvoon kuin omat lapset,ja opettaisin yhtälailla häntä kuin omiakin lapsiani.Sinukin pitää myös opetella pitämään lapsesi/lapsesi puolta,Joe et pidä se kostautuu lapsellesi ja itsellesi.Minun äitini oli varsinainen lammas,vaikka parhaansa yritti kun yksin huoltajanaLapsella pitää olla turvallinen aikuinen,ja siihen ei "lampaista"ole,ei ollut isääkään apuna missään,jouduin kirjaimellisesti raivaamaan tieni ja paikkani tähän maailmaan,enkä halua että lapsesi tai kuka tahansa lapsi joutuu kokemaan saman,älkää antako ihmisten kävellä heidän ylitse.

Ihanaa, vihdoin odotettu laskettelureissu iskän kanssa. Mutta voi itku, sen aika meneekin paimentaessa uuden vaimonsa pentua. Ei sillä iskällä taaskaan ollut aikaa meille.

Teillä taitaa olla aika huonot välit eksäsi uuden kanssa?

Vierailija
122/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi lapsena ollut ja olisi vielä aikuisenakin todellinen painajainen lähteä johonkin fyysiseen toimintaan, minkä muut osaa  hyvin ja mä en ollenkaan. Missä tietäisin olevani vain riesa ja este muiden menoille. Mieluummin olisin todellakin jäänyt vaikka itsekseni kotiin. Että en usko, että laskettelureissusta missään tapauksessa olisi tullut APn lapselle ihana ulkoilupäivä.

Sen sijaan sitä en ymmärrä, miksi tässä nyt lapsen kanssa ei ole ihan vain juteltu siitä, että nyt menee nuo, se on niiden juttu ja mitä kivaa sinä tahtoisit tehdä. Se voi olla jotain, mikä ei toisia lapsia kiinnosta. Miksi marttyyrinä vääntää suuta eikä vaan ottaa positiivisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ydinperhe, mutta silti harrastukset jakautuvat perheenjäsenten kiinnostustenkohteiden ja taitojen mukaan. Ei liity pelkästään uusperheys. Kieltääkö miehesi sinun ja tyttäresi aktiviteetteja samoilla perusteilla? Eikö tyttärellä ole omaa isää, jonka kanssa tehdä isä-tytär-juttuja?

Miksi isä ei saisi viettää poikiensa kanssa aikaa ihan keskenään ja nauttia harrastuksesta ilman että joutuu paapomaan sinun lastasi, vieden aikaa omiltaan? Omat lapseni olen opettanut laskettelemaan, joten tiedän että kaikki aika menisi sen noviisin kanssa. Kiva isä-poika-reissu, vai?

Meillä mies viettää poikien/tytön kanssa erikseen vaikka ollaan ihan ydinperhettä. 

Vierailija
124/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hommassa ei ole mitään väärää. Te ette ole perhe, vaikka kuinka sitä leikkisitte, vaan uusperhe, jossa sinun ja miehesi lapset eivät ole sisaruksia. Sinä olet ihan ulkopuolinen isän ja hänen lastensa elämässä kuten mieskin sinun ja lapsesi elämässä. Ei ydinperheissäkään kaikkia oteta aina mukaan asioihin eri syostä. Miksi uusperheessä pitäisi. Näillä lapsilla on oikeus isäaikaan. Ap järjestää itse oman menon lapsensa kanssa.

Vierailija
125/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ydinperheissäkään kaikkia oteta aina mukaan asioihin eri syostä. Miksi uusperheessä pitäisi. Näillä lapsilla on oikeus isäaikaan. Ap järjestää itse oman menon lapsensa kanssa.

Tai tyttären oikea isä voisi tehdä tytön kanssa jonkun isä-tytär-reissun. 

Vierailija
126/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hommassa ei ole mitään väärää. Te ette ole perhe, vaikka kuinka sitä leikkisitte, vaan uusperhe, jossa sinun ja miehesi lapset eivät ole sisaruksia. Sinä olet ihan ulkopuolinen isän ja hänen lastensa elämässä kuten mieskin sinun ja lapsesi elämässä. Ei ydinperheissäkään kaikkia oteta aina mukaan asioihin eri syostä. Miksi uusperheessä pitäisi. Näillä lapsilla on oikeus isäaikaan. Ap järjestää itse oman menon lapsensa kanssa.

Mutta vaikka näkisi noinkin kuten sinä, niin inhimillisyyskin on ihan hyvä arvo. Ja toisten huomioonottaminen.

Toki tässä myös yksin jääneen vanhemman olisi ollut hyvä ottaa huomioon ettei heillä ole yhteineset näkemykset asioiden kulkemisesta puolison kanssa ja lapsi joutuu kärsijäksi.

Tai ainakin ap.n mukaan. Voihan olla ettei 11-vuotiasta olisi edes kiinnostanut koko reissu jäiseen rinteeseen.

Vierailija
127/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ydinperheissäkään kaikkia oteta aina mukaan asioihin eri syostä. Miksi uusperheessä pitäisi. Näillä lapsilla on oikeus isäaikaan. Ap järjestää itse oman menon lapsensa kanssa.

Tai tyttären oikea isä voisi tehdä tytön kanssa jonkun isä-tytär-reissun. 

Uusperhe voi olla myös lesken kanssa.

Vierailija
128/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et lähtenyt mukaan lapsesi kanssa?

Vierailija
129/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö niitä tenavia sinne tänne sille ja tälle, niin ei tarvitsi uikuttaa. Niin makaa kuin petaa.

Joskus kun näitä itseään huvittaen lukee, ei voi kuin ajarella, että voi herranjestas, siinä on perheen "aikuiset" aivan pihalla näiden aikaansaannoksiensa kanssa.  Opetelkaa olemaan aikuisia ja ihmisiä toisillenne, sekä miettimään kannattaako laittaa rakkaudenhedelmä alulle joka ihastuksen kanssa.

Vierailija
130/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä nyt sekin, että jos aloittajan lapselle sattuisi jotain, niin mies olisi ollut vastuussa kun oli ottanut mukaan.

Omien lasten kanssa on eri asia, kun mies onkin vastuussa omista lapsistaan.

Itsekin hiukan miettisin, eri asia jos olisitte menneet koko porukka sinä mukana.

Tosin etukäteen olisi tarvinnut keskustella ja selittää asia sinun lapsellesi miksi joutui jäämään yksin kotiin.

Nämä on vaikeita tilanteita, riippuu myös paljon miehen lasten iästä ja laskettelutaidosta ja sinun lapsesi laskettelutaidosta. Jos erot suuria, niin ymmärrän miehen varovaisuuuden.

Ja myös sen näkökulman, että olisiko mies joutunut olemaan silloin enemmän sinun lapsesi kanssa, turvallisuussyistä, kuin omiensa jos tyttö olisi ollut mukana?

Jos kyllä, niin valitsi ilmeisesti sitten olevansa omien lapsiensa kanssa ja ehdoilla kokoaikaisesti.

Vierailija
131/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä tilannetaju pettänyt. Olisi siis voinut järkätä yhteisreissun sellaiselle päivälle kun sinulla on tekemistä oman lapsesi kanssa, ja tehdä tänään porukalla jotain muuta.

Vierailija
132/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matias kirjoitti:

Miksi ihmeessä et lähtenyt mukaan lapsesi kanssa?

Ap.n aloitusviestissä lukee, että on töissä.

Vierailija
133/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ydinperhe, mutta silti harrastukset jakautuvat perheenjäsenten kiinnostustenkohteiden ja taitojen mukaan. Ei liity pelkästään uusperheys. Kieltääkö miehesi sinun ja tyttäresi aktiviteetteja samoilla perusteilla? Eikö tyttärellä ole omaa isää, jonka kanssa tehdä isä-tytär-juttuja?

Miksi isä ei saisi viettää poikiensa kanssa aikaa ihan keskenään ja nauttia harrastuksesta ilman että joutuu paapomaan sinun lastasi, vieden aikaa omiltaan? Omat lapseni olen opettanut laskettelemaan, joten tiedän että kaikki aika menisi sen noviisin kanssa. Kiva isä-poika-reissu, vai?

Meillä mies viettää poikien/tytön kanssa erikseen vaikka ollaan ihan ydinperhettä. 

Todella ärsyttävää, siis onko tässä nyt jossain sanottu, että apn lapsi on tyttö ja miehen lapset poikia?

Teilläkin kannattaisi miettiä, onko lasten etu sukupuolittaa heitä tuolla tavalla ja oikein erikseen korostaa, miten eri sukupuolten kanssa tehdään eri juttuja eikä koko perhe yhdessä.

Vierailija
134/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheessähän on juuri se hyvä puoli, että asioista voi sopia avoimesti, kiinnostuksen kohteiden mukaan. Oletuksena ei ole se, että yhdessä tarvisi kaikki tehdä, mikä ydinperheessä on usein se ahdistava asia. Tietysti on toimivia ja ei toimivia perheitä. Oli sitten ydin tai uusperhe.

Ei kai puolet avioliitoista päättyisi eroon jos siinä ydinperheessä olisi elo yhtä auvoa. Uusperheitä on nykyään todella paljon, ja niistä uusperheistäkin tulee sitten taas ydinperheitä kun on myös yhteisiä uusia lapsia.

Tosin kaikki eivät opi ja eroavat uudestaan ja sitten on taas lisää perheitä. Ketä loppupeleissä kiinnostaa, mikä se määritelmä on, kunhan ihmiset ovat onnellisia.

Vierailija
135/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole sanottu että miehen lapset olisivat jo teinejä. Voivat olla vaikka 10 ja 12 v. Parempia laskettelijoita vain.

Tämä tilanne on yhdenveroinen siihen että isäviikonloppuna isälle tulee työmeno/muu pakollinen meno ja ap jättää miehen lapset ominensa kotiin ja lähtee omansa kanssa kahdestaan koko päiväksi tekemään jotain kivaa. Ja siis sen ikäiset lapset jotka vielä kaipaavat vanhemman läsnäoloa.

Haluaisinpa on kärpäsenä katossa kun ap tekee vastavetonsa.

Taitaisi ap.lta mennä hukkaan se vastaveto. Sillä tuskinpa nuoret haluaisi lähteä isän nyxän ja sen lapsen kanssa jonnekkin yhteiseen toimintaan. Oletan, että viettäisivät mielellään päivän kahdestaan iskän uudessa kodissa. Tai painuisivat äidilleen.

Vierailija
136/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saa sen kuvan, että uusperhekuvio on vielä ihan uusi ja miehen lapset, ilmeisesti teini-ikäiset, ovat tottuneet koko ikänsä käymään isänsä kanssa laskettelemassa. Tottakai he saavat jatkaa laskettelua keskenään, vaikka isä onkin muuttanut yhteen naisen kanssa, jolla on lapsi! Ja hiihtoloma nyt on kaikkein luontevin aika siihen! Ja jos nainen ei edes pääse mukaan, niin silloinhan on juuri hyvä hetki viettää aikaa keskenään. Naisen lapselle kannattaisi järjestää jotain muuta tekemistä sille päivälle. Eikö isä tai vaikka mummikaan saanut lomaa?

Vierailija
137/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut mukana Alpeilla laskettelumatkalla missä mies ja poika olisivat osanneet laskea ’kaikki mäet’ mutta minulle siellä riittivät hyvin ne siniset mäet.

No, suurimman osa aikaa lähetin miehet keskenään pitämään hauskaa kunnon mäissä, kahtena päivänä he ’tyytyivät’ minun mäkiini ( ja minusta tuntui kurjalta sekä lasketella yksin mutta varsinkin silloin kun koin heillä ’parhaiden laskettelukokemusten’ jäävän välistä.

Joten jos APn tyttö oikeasti ei pärjää samoissa rinteissä kuin miehen lapset niin olisiko so olut tyytyväinen jos hänen lapsi olisi ’dumpattu’ helppoon rinteeseen koko päiväksi yksin? - JS ne jotka eivät laskettelee, eivät ehkä tiedä, mutta se kokemus ei todellakaan ole sama niille taitaville siellä helpossa mäessä - se on deadly booooring... (yhden lapsen kanssa muutaman talven olen sitä helppoa rinnettä laskenut, joten tiedän myös se puolen asiasta).

Tämä laskettelureissu ei tainnut tulla hyvin sovittua perheen aikuisten kesken, mutta apn kannattaa nyt myös päästä yli pettymyksestään ja ymmärtää, että se on sinun vastuullasi opettaa lapsellesi, että pettymykset kuuluu elämään ja tuotanto kannata jäädä märehtimään (ja ehkäpä järjestää niin että lapsen oma isä vie lapsen treenaamaan sitä laskettelua?)

Vierailija
138/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä nyt sekin, että jos aloittajan lapselle sattuisi jotain, niin mies olisi ollut vastuussa kun oli ottanut mukaan.

Omien lasten kanssa on eri asia, kun mies onkin vastuussa omista lapsistaan.

Itsekin hiukan miettisin, eri asia jos olisitte menneet koko porukka sinä mukana.

Tosin etukäteen olisi tarvinnut keskustella ja selittää asia sinun lapsellesi miksi joutui jäämään yksin kotiin.

Nämä on vaikeita tilanteita, riippuu myös paljon miehen lasten iästä ja laskettelutaidosta ja sinun lapsesi laskettelutaidosta. Jos erot suuria, niin ymmärrän miehen varovaisuuuden.

Ja myös sen näkökulman, että olisiko mies joutunut olemaan silloin enemmän sinun lapsesi kanssa, turvallisuussyistä, kuin omiensa jos tyttö olisi ollut mukana?

Jos kyllä, niin valitsi ilmeisesti sitten olevansa omien lapsiensa kanssa ja ehdoilla kokoaikaisesti.

Mies olisi voinut perua koko reissun, koska ap.n lapsi ei laskettelutaidottomana voinut lähteä matkaan.

Vierailija
139/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on nyt mm.päätetty, että:

Ap.n lapsi on tyttö

Miehen lapset ovat teini-ikäisiä

Miehen lapset eivät asu perheessä

Äidin tytär tapaa säännöllisesti isäänsä

Mitään näistä ap. ei sanonut.

Vierailija
140/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei keskusteltu etukäteen tästä reissusta? Ja sitten selitetty sinun lapsellesi tilanne neutraalisti. Miksi tehdä tästä nyt, ehkä turhaan, mielensäpahoitus?

11-vuotias on niin iso, että hänen kanssaan voi keskustella järkevästi ja usein ihan hyvin ymmärtää kun selittää asiat miksi mitenkään toimitaan.

Miehesi meni nyt omien lastensa kanssa (ehkä etukäteen sovitusti) ja tytön kanssa teet (tai isänsä) sitten jotain muuta mukavaa. Tai menette laskettelmaan tytön ehdoilla.

Uusperheessä keskustelu ja selkeys on kaiken perusta. Ja nimenomaan etukäteen, säästytään monelta harmilta ja mielipahalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän