Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti omien lastensa kanssa laskettelemaan, mun lapsi jäi yksin kotiin. Mitä mieltä?

pöö
18.02.2019 |

Mä joudun nyt hiihtolomalla olemaan alkuviikon töissä. Mies suunnitteli laskettelureissun tälle päivälle. Otti mukaan omat lapsensa, ja mun 11-vuotias jäi kotiin. Syy tähän on se, että mun lapsi on lasketellut vain kerran, eli tarvitsee enemmän apua ja seuraa, eikä pysy muiden lasten mukana. Ymmärrän, että heilläkin saa olla kolmestaan yhteistä aikaa, mutta vituttaa että mun lapsen pitää tästä kärsiä ja tuntea olonsa kurjaksi kun on yksin siellä. Hän muutenkin on kärsinyt pitkään ulkopuolisuuden tunteesta suhteessa mieheen ja hänen lapsiinsa.

Näkökulmia asiaan? Yritin suhtautua tosi lungisti tähän, mutta kyllähän se vitutus eilen sit vähän purkautui... :/

Kommentit (367)

Vierailija
101/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihan ymmärrettävää. Lapset eri-ikäisiä. Sitten on erilaisia puuhia.

On aivan pystyyn kuollut ajatus raahata se koko 2-20-vuotias katras aina ja joka paikkaan.

Vierailija
102/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on taas ehdotuksia erosta alkaen. Onhan se selvä, että jos joku on tehnyt jotain vuosia ja toinen kerran elämässään niin eivät he ole samalla viivalla.

Jos muut osaavat lasketella ja menevät laskettelemaan niin ei jengiin voi ottaa tyyppiä , joka pääsee hädin tuskin rinnettä alas ehjänä.

Jos olisivat menneet metsästämään, sukeltamaan , pelaamaan tennistä jne. asetelma olisi ollut sama.

Kääntäen entä jos mies olisi mennyt sinfoniakonserttiin ja halunnut myös sinun lapsesi mukaan , olisitko pakottanut omasi vaikka väkisin vaikka ei pätkääkään kiinnosta ?

Ei ole kokemusta uusperheestä , lunta tupaan vaan , mutta ihmisillä mukaan lukien lapset on nyt vaan erilaisia kiinnostuksen kohteita ja mahdollisuuksia toteuttaa niitä. Ei kaikkea voi tasapäistää varsinkaan elämäntilanteessa , jossa jokaisella on jo takana elettyä elämää ennen sitä yhteistä, myös niillä lapsilla.

Mutta ketään ei saa jättää matkasta. Miehen olisi pitänyt perua lapsilleen lupaama lasketteluretki ja jäädä kotiin tai mennä jonnekkin Hoploppiin tms. mihin 11v olisi halunnut.

ja pahoittaa kahden lapsen mieli? Apn vastuulla on keksiä omalle lapselleen tekemistä, mutta ei ilmeisesti kykene siihen ja ulkoistaa tämän miehelle. Tuskin ihan ilmoittamatta lähtivät. Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meihen tulee siis huolehtia naisen lapsesta, koska nainen on kyvytön huolehtimaan tästä itse. Ap on vastuussa lapsestaan, vai viekö ap miehen lapsia omatoimisesti laskettelemaan? Varsinkin on lapsellista alkaa itkemään asiasta jälkikäteen, jos ei saa aikaisemmin suuta auki. Aplla on vastuu lapsestaan.

Tietysti ap on vastuussa lapsestaan, mutta jos perheen toinen aikuinen on töissä ja toinen kotona, niin kyllä minusta perusajatus on se että se kotona olija keksii sellaista tekemistä johon kaikki kotona olevat lapset voivat osallistua.

Tai sitten ajatus on että loppuviikosta on tekemistä johon kaikki voivat osallistua, kun ap:kin on lomalla. Muuten saataisiin lukea kuinka ikävä mies lähti lapsineen rinteeseen ja jätti ap:n muksuineen kotiin vaikka molemmilla on lomaa.

No sinä saat ihan vapaasti ajatella noin, kunhan et työnnä sanoja muiden suuhun.

Vierailija
104/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus provo, eipä ap:sta kuulu enää aloituksen jälkeen. Välillä toivoisi trolleilta enemmän panostusta näihin. Kuitenkin hyvää keskustelua saatu aikaiseksi, persu ulinoineen.

Vierailija
105/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että naisen lapsi/lapset on aina ykkösiä.

Fiksu mies hoitaa asian tasapuolisesti. Minulla on 5v edellisestä liitosta ja miehellä 14v ja 16v. Mies ottaa minun lapseni silti mukaan joka paikkaan. Olivat syksyllä viikon ulkomailla, kun minä en saanut samaan aikaan lomaa. Otti 5vuotiaani matkaan ja viettivät ihanan loman rannalla aurinkoa ottaen ja kierrellen huvipuistoja. Ei olisi tullut mieleenkään, että 5vuotiaani olisi jätetty kotiin ja päiviksi hoitoon, kun olen töissä ja miehen lapset vain olisi saaneet nauttia auringosta ja lämmöstä.

Ap, jätä se sika.

Vierailija
106/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolisuus kurjaa, jotenkin se pitäis hoitaa,. Mut ymmärrän, jos on mahis lasketella lastensa kanssa, aika epäreilua sekin et se laatuaika menee jonkun kaitsemiseen. Uusperheessä kun on kuitenkin rajallista se vanhemman ja lapsen välinen huomio. Kun itse esim joskus harvoin on ollut aikaa ja rahaa lähteä tyttären kanssa ratsastamaan, olis kyllä aika kohtuutonta jos vauhdikkaan vaelluksen sijaan kiertäisimme kenttää alkeistunnilla miehen lapsen tähden. Et rajansa sillä huomioonottamisellakin on. Jokaisen tarpeet tärkeitä, myös miehen ja hänen lasten

Vierailija
107/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on ihan ymmärrettävää. Lapset eri-ikäisiä. Sitten on erilaisia puuhia.

On aivan pystyyn kuollut ajatus raahata se koko 2-20-vuotias katras aina ja joka paikkaan.

Taas pitää vääristellä, kun ei omat argumentit tunnu muuten riittävän. Kukaan ei ole sanonut, että pitäisi raahata joka paikkaan. Mutta ei pitäisi jättää lasta yksin. Ap on loppuviikosta kotona, jolloin olisi muilla hyvin aikaa tehdä mitä haluavat. Samoin kaikki illat ja viikonloput. Eiköhän näitä päiviä ole lähinnä muutama vuodessa, kun lapsi/lapset on kotona ja vanhempi töissä.

Vierailija
108/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika sentään,minä antaisin kenkää välittömästi,kun ja jos henkinen äly puuttuu niin sitä ei voi kirjoista ostaa,itse laittaisin tämän kokemattomamnan lapsen vähintään samaan arvoon kuin omat lapset,ja opettaisin yhtälailla häntä kuin omiakin lapsiani.Sinukin pitää myös opetella pitämään lapsesi/lapsesi puolta,Joe et pidä se kostautuu lapsellesi ja itsellesi.Minun äitini oli varsinainen lammas,vaikka parhaansa yritti kun yksin huoltajanaLapsella pitää olla turvallinen aikuinen,ja siihen ei "lampaista"ole,ei ollut isääkään apuna missään,jouduin kirjaimellisesti raivaamaan tieni ja paikkani tähän maailmaan,enkä halua että lapsesi tai kuka tahansa lapsi joutuu kokemaan saman,älkää antako ihmisten kävellä heidän ylitse.

Vierailija
109/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivöt voineet tehdä mitään muuta sinä päivänä, jotta kaikki olisivat voineet osallistua????

Eikö laskettelureissun olis voinut tehdä silloin ku sinäkin pääset mukaan.. Voisit opettaa omaa lastasi ja mies voisi mennä omien kanssa nopeampaa.. Kaikki olisi päässyt mukaan.

Nyt pidät huolta että "korvaat" oman reissun omalle lapsellesi, ja selität muille että hänelläkin on oikeus tehdä jotain ilman toisia lapsia.

Vierailija
110/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on taas ehdotuksia erosta alkaen. Onhan se selvä, että jos joku on tehnyt jotain vuosia ja toinen kerran elämässään niin eivät he ole samalla viivalla.

Jos muut osaavat lasketella ja menevät laskettelemaan niin ei jengiin voi ottaa tyyppiä , joka pääsee hädin tuskin rinnettä alas ehjänä.

Jos olisivat menneet metsästämään, sukeltamaan , pelaamaan tennistä jne. asetelma olisi ollut sama.

Kääntäen entä jos mies olisi mennyt sinfoniakonserttiin ja halunnut myös sinun lapsesi mukaan , olisitko pakottanut omasi vaikka väkisin vaikka ei pätkääkään kiinnosta ?

Ei ole kokemusta uusperheestä , lunta tupaan vaan , mutta ihmisillä mukaan lukien lapset on nyt vaan erilaisia kiinnostuksen kohteita ja mahdollisuuksia toteuttaa niitä. Ei kaikkea voi tasapäistää varsinkaan elämäntilanteessa , jossa jokaisella on jo takana elettyä elämää ennen sitä yhteistä, myös niillä lapsilla.

Mutta ketään ei saa jättää matkasta. Miehen olisi pitänyt perua lapsilleen lupaama lasketteluretki ja jäädä kotiin tai mennä jonnekkin Hoploppiin tms. mihin 11v olisi halunnut.

No ei, vaan olisi pitänyt suunnitella lasketteluretki loppuviikkoon, jolloin ap olisi voinut tehdä omansa kanssa jotain kivaa, eikä lapsi olisi jäänyt yksin kotiin.

Vierailija
111/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas pitää vääristellä, kun ei omat argumentit tunnu muuten riittävän. Kukaan ei ole sanonut, että pitäisi raahata joka paikkaan. Mutta ei pitäisi jättää lasta yksin. Ap on loppuviikosta kotona, jolloin olisi muilla hyvin aikaa tehdä mitä haluavat. Samoin kaikki illat ja viikonloput. Eiköhän näitä päiviä ole lähinnä muutama vuodessa, kun lapsi/lapset on kotona ja vanhempi töissä.

Taas pitää kuvitella. Ne miehen lapset ei välttämättä ole siellä enää loppuviikosta.

Miksi ei ap ole esim sopinut lapselleen kaverikyläilyä tähän alkuviikkoon, kun ei itse ole paikalla?

Vierailija
112/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies hoitaa asian tasapuolisesti. Minulla on 5v edellisestä liitosta ja miehellä 14v ja 16v. Mies ottaa minun lapseni silti mukaan joka paikkaan. Olivat syksyllä viikon ulkomailla, kun minä en saanut samaan aikaan lomaa. Otti 5vuotiaani matkaan ja viettivät ihanan loman rannalla aurinkoa ottaen ja kierrellen huvipuistoja. Ei olisi tullut mieleenkään, että 5vuotiaani olisi jätetty kotiin ja päiviksi hoitoon, kun olen töissä ja miehen lapset vain olisi saaneet nauttia auringosta ja lämmöstä.

Ap, jätä se sika.

Kaikki aktiviteetit nyt vain eivät ole sellaisia että se 5v kulkee kätevästi mukana.  Huvipuistoreissu ulkomaille onnistuu hyvinkin, mutta jos miehesi olisi luvannut teineilleen laskettelureissun alpeille niin tilanne olisi ollut toinen.

Vierailija
113/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas pitää kuvitella. Ne miehen lapset ei välttämättä ole siellä enää loppuviikosta.

Miksi ei ap ole esim sopinut lapselleen kaverikyläilyä tähän alkuviikkoon, kun ei itse ole paikalla?

No jos näin on niin vähintään ap:n miehen olisi pitänyt ajoissa tehdä ap:lle selväksi, että menee laskettelemaan ma, ja vain omiensa kanssa. Jos mies teki näin niin ongelma on enemmän ap:n puolella.

Vierailija
114/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on tietenkin erilaisia. Mutta itse nautin 10 vuotiaana, kun sain olla päivän lomalla yksin kotona. Sai lojua rauhassa sängyssä ja lukea viisikkoa ja tehdä sänkyyn pari leipää ja nauttia olosta. Mutta ymmärrän, että on sellaisia lapsia, jotka ei yksinolosta nauti ja jopa tuon ikäisenä pelkäävätkin olla kotona yksin. Mutta itse olisin nauttinut, kun isäpuoli ja isäpuolen lapset olisi häipyneet päiväksi ja olisin saanut kodin ihan itselleni.

Vierailija
115/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jätä se sika.

Kaikki aktiviteetit nyt vain eivät ole sellaisia että se 5v kulkee kätevästi mukana.  Huvipuistoreissu ulkomaille onnistuu hyvinkin, mutta jos miehesi olisi luvannut teineilleen laskettelureissun alpeille niin tilanne olisi ollut toinen.

Sitten peruu reissun tai Alpeilla oltaisiin menty sen 5v ehdoilla.

Vierailija
116/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja 4 lapsen isä kirjoitti:

Ei hyvänen aika sentään,minä antaisin kenkää välittömästi,kun ja jos henkinen äly puuttuu niin sitä ei voi kirjoista ostaa,itse laittaisin tämän kokemattomamnan lapsen vähintään samaan arvoon kuin omat lapset,ja opettaisin yhtälailla häntä kuin omiakin lapsiani.Sinukin pitää myös opetella pitämään lapsesi/lapsesi puolta,Joe et pidä se kostautuu lapsellesi ja itsellesi.Minun äitini oli varsinainen lammas,vaikka parhaansa yritti kun yksin huoltajanaLapsella pitää olla turvallinen aikuinen,ja siihen ei "lampaista"ole,ei ollut isääkään apuna missään,jouduin kirjaimellisesti raivaamaan tieni ja paikkani tähän maailmaan,enkä halua että lapsesi tai kuka tahansa lapsi joutuu kokemaan saman,älkää antako ihmisten kävellä heidän ylitse.

Ihanaa, vihdoin odotettu laskettelureissu iskän kanssa. Mutta voi itku, sen aika meneekin paimentaessa uuden vaimonsa pentua. Ei sillä iskällä taaskaan ollut aikaa meille.

Vierailija
117/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei ole sanottu että miehen lapset olisivat jo teinejä. Voivat olla vaikka 10 ja 12 v. Parempia laskettelijoita vain.

Tämä tilanne on yhdenveroinen siihen että isäviikonloppuna isälle tulee työmeno/muu pakollinen meno ja ap jättää miehen lapset ominensa kotiin ja lähtee omansa kanssa kahdestaan koko päiväksi tekemään jotain kivaa. Ja siis sen ikäiset lapset jotka vielä kaipaavat vanhemman läsnäoloa.

Haluaisinpa on kärpäsenä katossa kun ap tekee vastavetonsa.

Vierailija
118/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en äitinä olisi päästänyt laskettelutaidotonta lastani koko reissuun mukaan. Mutta meidän perheessä tuollainen reissu ei olisi tullut yllätyksenä tietoon aamulla/edellisenä iltana ja 11v:lle olisi ollut päiväksi sovittuna jotain muuta.

Vierailija
119/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosiko tämä sama trolli pitää julkaista? Onko tää joku testi, että minkälaisia vastauksia tulee minäkin vuonna?

Vierailija
120/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos näin on niin vähintään ap:n miehen olisi pitänyt ajoissa tehdä ap:lle selväksi, että menee laskettelemaan ma, ja vain omiensa kanssa. Jos mies teki näin niin ongelma on enemmän ap:n puolella.

Miksi ap eo kysy ja hoida?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän