Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti omien lastensa kanssa laskettelemaan, mun lapsi jäi yksin kotiin. Mitä mieltä?

pöö
18.02.2019 |

Mä joudun nyt hiihtolomalla olemaan alkuviikon töissä. Mies suunnitteli laskettelureissun tälle päivälle. Otti mukaan omat lapsensa, ja mun 11-vuotias jäi kotiin. Syy tähän on se, että mun lapsi on lasketellut vain kerran, eli tarvitsee enemmän apua ja seuraa, eikä pysy muiden lasten mukana. Ymmärrän, että heilläkin saa olla kolmestaan yhteistä aikaa, mutta vituttaa että mun lapsen pitää tästä kärsiä ja tuntea olonsa kurjaksi kun on yksin siellä. Hän muutenkin on kärsinyt pitkään ulkopuolisuuden tunteesta suhteessa mieheen ja hänen lapsiinsa.

Näkökulmia asiaan? Yritin suhtautua tosi lungisti tähän, mutta kyllähän se vitutus eilen sit vähän purkautui... :/

Kommentit (367)

Vierailija
361/367 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kommentoitte vanhaa aloitusta,tuskin ap tätä enää lukee.

Mielestäsi asioista voi keskustella vain yhden kerran. Jokainen tajuaa että tämä on vuodelta 2019 ,eikä vielä edes ole hiihtolomat käynnissä. Asia voi nostajan mielestä olla silti ajankohtainen ja kiinnostava. Uusioperheen ristiriidat.

Vierailija
362/367 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kommentoitte vanhaa aloitusta,tuskin ap tätä enää lukee.

Mielestäsi asioista voi keskustella vain yhden kerran. Jokainen tajuaa että tämä on vuodelta 2019 ,eikä vielä edes ole hiihtolomat käynnissä. Asia voi nostajan mielestä olla silti ajankohtainen ja kiinnostava. Uusioperheen ristiriidat.

Toki voi. Silloin vain yleensä se ketjun nostaja sanoo nostokommentissaan tyyliin että "vanha ketju mutta mielenkiintoinen aihe" tms. Sitten on näitä ikivanhojen ketjujen nostajia, jotka saa jotain sairasta tyydytystä siitä että ihmiset eivät hoksaa ketjun olevan vanha ja alkavat antamaan innolla ap:lle ohjeita. Ja tämänkertaisessa nostokommentissa on kyse jälkimmäisestä tapauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/367 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäpuoleni teki tuommoista jatkuvasti. Olin toisen luokan kansalainen perheessäni. En ole vielä nelikymppisenäkään antanut anteeksi - äidilleni. Hänhän se minulle tuollaisen elämän valitsi menemällä naimisiin isäpuoleksi sopimattoman yksilön kanssa.

Vierailija
364/367 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän miestä. Laskettelu on sellaista, että kaikkien on oltava suht samalla tasolla, jotta se onnistuu yhdessä. Jos ei ole, niin joko neljällä henkilöllä on tylsää tai yhdellä henkilöllä on tylsää.

Se, mikä tässä meni väärin on se, että reissu oli suunniteltu äidin työpäivälle. Tai sekin on ok, jos tuo yksi lapsi saisi oman päivänsä rinteessä.

Vierailija
365/367 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sun tyttären isä tehnyt samoin?

Vierailija
366/367 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isäpuoleni teki tuommoista jatkuvasti. Olin toisen luokan kansalainen perheessäni. En ole vielä nelikymppisenäkään antanut anteeksi - äidilleni. Hänhän se minulle tuollaisen elämän valitsi menemällä naimisiin isäpuoleksi sopimattoman yksilön kanssa.

Eli sinun isäpuoli oli omien lastensa kanssa muttei sinua otettu mukaan ? Luulisi aikuisen ihmisen jo tajuavan että sinun äitisi ja sinun isäsi tehtävä olisi ollut järjestää sinulle ohjelmaa ja viettää aikaa sinun kanssa, ei sen isäpuolen. Ihme kitinää kun isät viettää aikaa omien lastensa kanssa eivätkä ota mukaan sitä lapsipuolta jolla on omat vanhemmat.

Vierailija
367/367 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän miestä. Laskettelu on sellaista, että kaikkien on oltava suht samalla tasolla, jotta se onnistuu yhdessä. Jos ei ole, niin joko neljällä henkilöllä on tylsää tai yhdellä henkilöllä on tylsää.

Se, mikä tässä meni väärin on se, että reissu oli suunniteltu äidin työpäivälle. Tai sekin on ok, jos tuo yksi lapsi saisi oman päivänsä rinteessä.

Aika erikoista että pitää yhdessä lasketella paita ja peppu tyyliin. Ainakin kun itse oli lapsena rinteessä, niin jokainen meistä sisaruksista lasketteli omia latujaan. Sovittiin että johonkin tiettyyn aikaan nähdään rinnekahvilassa. Nykyään kun on vielä kännykät, niin luulisi olevan todella helppoa saada tarvittaessa porukka kasaan. Aika helkkarin tylsää jos pitää koko ajan lasketella yhdessä. Varsinkin jos on sisaruksista kyse, jotka yleensä ovat eri ikäisiä. Ja jos yksi on aloittelija, niin hänhän olisi voinut mennä hiihtokouluun.

Ap tuskin on näitä enää lukemassa, mutta kyllä tuo on ongelma jos uusperheessä on lapsille eri jutut sen mukaan, kenen lapsia ovat. Ikinä en muuttaisi yhteen, jos olisi alaikäisiä lapsia edellisestä liitosta itsellä. Lasten lapsuus on ohi todella nopeasti ja haluaisin että saavat sen viettää ilman kokemusta ulossulkemisesta omassa kotonaan.