Mies lähti omien lastensa kanssa laskettelemaan, mun lapsi jäi yksin kotiin. Mitä mieltä?
Mä joudun nyt hiihtolomalla olemaan alkuviikon töissä. Mies suunnitteli laskettelureissun tälle päivälle. Otti mukaan omat lapsensa, ja mun 11-vuotias jäi kotiin. Syy tähän on se, että mun lapsi on lasketellut vain kerran, eli tarvitsee enemmän apua ja seuraa, eikä pysy muiden lasten mukana. Ymmärrän, että heilläkin saa olla kolmestaan yhteistä aikaa, mutta vituttaa että mun lapsen pitää tästä kärsiä ja tuntea olonsa kurjaksi kun on yksin siellä. Hän muutenkin on kärsinyt pitkään ulkopuolisuuden tunteesta suhteessa mieheen ja hänen lapsiinsa.
Näkökulmia asiaan? Yritin suhtautua tosi lungisti tähän, mutta kyllähän se vitutus eilen sit vähän purkautui... :/
Kommentit (367)
Minä en voi kuvitella seurustelevani miehen kanssa, joka käyttäytyisi lapsiani kohtaan noin. Vastuu ei ole sen miehen, vaan vastuu on sinulla, sinä päätät millaisen ihmisen kanssa uusperheen perustat ja miten annat tässä perheessä lastasi kohdella. Minäminäminä minun lapset -ihmiset voivat asua erillään kunnes lapset ovat aikuisia, jos nyt välttämättä joku lapsia hankkinut haluaa jostain syystä tällaisen ihmisen kanssa seurustella. Suosittelisin kyllä, että etsitään alunperinkin sellainen kumppani joka ihan itse haluaa kohdella niitä kumppaninkin lapsia fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän itsekkyys loistaa niin nuorissa miehissä kuin palstalla. Fiksu mies olisi hoitanut asian toisin. Eikö löytynyt ketään toista miestä kukaan joka olisi ollut porukan mukana auttamassa. Minä, minä ja mieletön kylmyys vaan.
Vanhemmissa miehissä löytyy vielä herrasmismäisyyttä ja huomaavaisuutta useimmissa.
Ei uusperheäiti, mutta lasten äiti. Ymmärrän sinua. Syytäkin pahastua.
Jep! Kyllä huomaa, että uliukkelit on vallanneet palstan. Nämä naisvihasta kärsivät per suja kannattavat peräkammarinpojat täälläkin sympatiseeraavat törkeää miestä. Ennen palstan omituisesta hengestä huolimatta tämänkaltaisen ketjun sympatia olisi kohdistunut tuohon yksinjätettyyn lapseen.
Tämän perssu-ulisijan kiusaksi taidan äänestää perssuja seuraavissa vaaleissa. Niin hyvin osaa tätä puoluetta mainostaa täällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosimies kirjoitti:
Kaksi piipuinen homma. Mutta jos se sun lapsi on huonompi lasketteleen ja ei olis pysynyt muiden matkassa niin olisin miehenä tehnyt samoin. Mies haluaa viettää aikaa omien lasten kanssa ja sun lapsen paapominen olis leikannut sitä. Nää on näitä uusioperheiden juttuja ja kaikille se ei sovi. Parempi olis odottaa vaan että lapset aikuisia....
Jos yksi miehen omista lapsista olisi lasketellut vain kerran, olisiko hänet jätetty kotiin?
En tiedä ap:n miehen lapsista, mutta mut on kyllä jätetty penskana useammankin kerran kotiin kun faija lähti pari vuotta vanhemman isoveljen kanssa laskemaan. Toki käytiin sitten faijan kanssa harjoittelemassa että pääsin myöhemmin itsekin mukaan.
Ja ihan ok, kun perheessä on avoimet ja läheiset suhteet, eikä kotiin jättäminen ole syrjimistä.
Ap. kertoi, että lapsi on muutenkin kokenut etäisyyttä mieheen ja tämän lapsiin. Ehkä siinä olisi miettimisen paikka, jos tämä on yleinenkin tapa.
Sinällään olen sitä mieltä, että jokaisen lapsen on joskus hyvä saada ihan omaa aikaa vanhemmalta.
Totta kai ap.n lapsi tuntee ulkopuolisuuden tunnetta. Mieti nyt itse. Yhtäkkiä omaan kotiin alkaa tulla joka toinen viikonloppu outoja teinejä itsekkäästi valloittamaan hänen oman kotinsa. Vanhempia nuoria, kuin hän itse on. Kuka ei kokisi ulkopuoliseksi silloin itsensä, kun on tottunut, että muuten kuukauden saa olla ainoana lapsena perheessä. Kaksi kertaa kuukaudessa tulee ihan uppo-oudot ihmiset viemään huomion hänestä pois.
Tuntisit sinäkin itsesi ulkopuoliseksi, jos joka toinen viikonloppu tulisi oudot naapurit asumaan kotiisi. Miksi ei sitten ap.n lapsi.
Siitä olen täysin samaa mieltä kanssasi, enkä ymmärrä miksi perheessä asia hoidettiin noin kuin tuo laskettelureissu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta vaikka olisi kuinka isän laatuaikaa omien kanssa ja blaablaa, ei ole reilua jättää yhtä yksin kotiin, jos tämä haluaisi mukaan. Se on kuitenkin 11v lapsi, jolle tulee kurja olo tästä.
Asia olisi pitänyt keskustella ja antaa mahdollisuus keksiä sitten tälle lapselle jotain muuta kivaa. Tai sitten siirtää isän ja lasten reissu johonkin, kun ap pystyy omansa kanssa olemaan. Tai juurikin tuo, että huonompi laskija mukaan ja opetukseen.
Onko nyt naisen lapsien viihdyttäminen miehen vastuulla? Kuinka moni nainen vihaa miehensä lapsia, ja niistä huolehtiminen on nou nou? Täällä huudetaan kilpaa kuinka miehen tulee pitää huoli omista lapsistaan, ja nut kun apn mies tekee niin, tulee poru.
Täällä on kylläkin tasaisin väliajoin provoja, joissa äitipuoli kertoo kuinka ei piittaa pätkääkään miehen lapsista, ja nämä aloittajat saavat kyllä lähinnä p*skaa niskaan. Suurin osa on sitä mieltä, ettei sellaisen ihmisen pitäisi lähteä uusperhekuvioon lainkaan. Itseasiassa tässä ketjussa ollaan yllättävän paljon miehen puolella. Vastaavat äitipuolet olisi jo lynkattu.
Äideille toitotetaan aina että mies huolehtikoon omista lapsistaan. Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon.
Siis tulet oikeasti ketjuun, jossa suurin osa on miehen puolella, ja alat paasaamaan miten kyllä täällä oltaisiin naisen puolella jos osat olisi toisinpäin..? Nyt on kyllä ulimies näkemässä miesten sortoa paikassa missä sitä ei kertakaikkiaan ole.
Meihen tulee siis huolehtia naisen lapsesta, koska nainen on kyvytön huolehtimaan tästä itse. Ap on vastuussa lapsestaan, vai viekö ap miehen lapsia omatoimisesti laskettelemaan? Varsinkin on lapsellista alkaa itkemään asiasta jälkikäteen, jos ei saa aikaisemmin suuta auki. Aplla on vastuu lapsestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta vaikka olisi kuinka isän laatuaikaa omien kanssa ja blaablaa, ei ole reilua jättää yhtä yksin kotiin, jos tämä haluaisi mukaan. Se on kuitenkin 11v lapsi, jolle tulee kurja olo tästä.
Asia olisi pitänyt keskustella ja antaa mahdollisuus keksiä sitten tälle lapselle jotain muuta kivaa. Tai sitten siirtää isän ja lasten reissu johonkin, kun ap pystyy omansa kanssa olemaan. Tai juurikin tuo, että huonompi laskija mukaan ja opetukseen.
Onko nyt naisen lapsien viihdyttäminen miehen vastuulla? Kuinka moni nainen vihaa miehensä lapsia, ja niistä huolehtiminen on nou nou? Täällä huudetaan kilpaa kuinka miehen tulee pitää huoli omista lapsistaan, ja nut kun apn mies tekee niin, tulee poru.
Minusta uusperheessä kummankin on syytä pääasiallisesti vastata omien lastensa perushoivasta, kasvatuksesta, viihdyttämisestä ja kustannuksista, mutta toisen lapsiin tulee suhtautua ystävällisesti ja kohdella heitä hyvin. Se ettei jätä toisen lasta yksin kotiin kun vie omansa laskemaan ei tarkoita että miehellä olisi joku huolehtimisvastuu. Se on vaan normaalia inhimillisyyttä.
(Tosin koko tilannetta ei olisi pitänyt edes syntyä, mutta kun niin nyt kävi).
No jo on taas ehdotuksia erosta alkaen. Onhan se selvä, että jos joku on tehnyt jotain vuosia ja toinen kerran elämässään niin eivät he ole samalla viivalla.
Jos muut osaavat lasketella ja menevät laskettelemaan niin ei jengiin voi ottaa tyyppiä , joka pääsee hädin tuskin rinnettä alas ehjänä.
Jos olisivat menneet metsästämään, sukeltamaan , pelaamaan tennistä jne. asetelma olisi ollut sama.
Kääntäen entä jos mies olisi mennyt sinfoniakonserttiin ja halunnut myös sinun lapsesi mukaan , olisitko pakottanut omasi vaikka väkisin vaikka ei pätkääkään kiinnosta ?
Ei ole kokemusta uusperheestä , lunta tupaan vaan , mutta ihmisillä mukaan lukien lapset on nyt vaan erilaisia kiinnostuksen kohteita ja mahdollisuuksia toteuttaa niitä. Ei kaikkea voi tasapäistää varsinkaan elämäntilanteessa , jossa jokaisella on jo takana elettyä elämää ennen sitä yhteistä, myös niillä lapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Meihen tulee siis huolehtia naisen lapsesta, koska nainen on kyvytön huolehtimaan tästä itse. Ap on vastuussa lapsestaan, vai viekö ap miehen lapsia omatoimisesti laskettelemaan? Varsinkin on lapsellista alkaa itkemään asiasta jälkikäteen, jos ei saa aikaisemmin suuta auki. Aplla on vastuu lapsestaan.
Tietysti ap on vastuussa lapsestaan, mutta jos perheen toinen aikuinen on töissä ja toinen kotona, niin kyllä minusta perusajatus on se että se kotona olija keksii sellaista tekemistä johon kaikki kotona olevat lapset voivat osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ajatteli, että nyt kun ap on töissä, niin mies viettää aikaa omien lastensa kanssa, jotta sitten loppuviikolla ehditään viettää aikaa koko perheenä. Olisihan sekin tylsää, jos loppuviikolla, kun koko perheellä on lomaa, niin mies lähtisi omien lastensa kanssa rinteeseen. Siinä menisi mahdollisuus koko perheen yhteiseen aikaan.
Jättämällä yhden lapsen yksin? Itsekäs mies!!!
Järkeväpä. Tietää että jos se ap:n laskutaidoton muksu otetaan mukaan niin reissu on sitten muiden osalta siinä. Miehen aika menee lapsenvahtina, teinit laskee keskenään (ehkä niitäkin pitäisi vähän vahtia jos vaikeimpiin rinteisiin haluavat riippuen taidoista?) ja todnäk juniori väsähtääkin nopeammin joten päiväkin jää lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosimies kirjoitti:
Kaksi piipuinen homma. Mutta jos se sun lapsi on huonompi lasketteleen ja ei olis pysynyt muiden matkassa niin olisin miehenä tehnyt samoin. Mies haluaa viettää aikaa omien lasten kanssa ja sun lapsen paapominen olis leikannut sitä. Nää on näitä uusioperheiden juttuja ja kaikille se ei sovi. Parempi olis odottaa vaan että lapset aikuisia....
Jos yksi miehen omista lapsista olisi lasketellut vain kerran, olisiko hänet jätetty kotiin?
En tiedä ap:n miehen lapsista, mutta mut on kyllä jätetty penskana useammankin kerran kotiin kun faija lähti pari vuotta vanhemman isoveljen kanssa laskemaan. Toki käytiin sitten faijan kanssa harjoittelemassa että pääsin myöhemmin itsekin mukaan.
Ja ihan ok, kun perheessä on avoimet ja läheiset suhteet, eikä kotiin jättäminen ole syrjimistä.
Ap. kertoi, että lapsi on muutenkin kokenut etäisyyttä mieheen ja tämän lapsiin. Ehkä siinä olisi miettimisen paikka, jos tämä on yleinenkin tapa.
Sinällään olen sitä mieltä, että jokaisen lapsen on joskus hyvä saada ihan omaa aikaa vanhemmalta.
Totta kai ap.n lapsi tuntee ulkopuolisuuden tunnetta. Mieti nyt itse. Yhtäkkiä omaan kotiin alkaa tulla joka toinen viikonloppu outoja teinejä itsekkäästi valloittamaan hänen oman kotinsa. Vanhempia nuoria, kuin hän itse on. Kuka ei kokisi ulkopuoliseksi silloin itsensä, kun on tottunut, että muuten kuukauden saa olla ainoana lapsena perheessä. Kaksi kertaa kuukaudessa tulee ihan uppo-oudot ihmiset viemään huomion hänestä pois.
Tuntisit sinäkin itsesi ulkopuoliseksi, jos joka toinen viikonloppu tulisi oudot naapurit asumaan kotiisi. Miksi ei sitten ap.n lapsi.
Siitä olen täysin samaa mieltä kanssasi, enkä ymmärrä miksi perheessä asia hoidettiin noin kuin tuo laskettelureissu.
Teinit ovat jo sen ikäisiä, että heidän pitäisi ymmärtää, että vaikka isä antaa vieraalle lapselle jakamattoman huomion viikot, niin ei heillä ole oikeutta silti vaatia omaa laskettelureissua isänsä kanssa. Voisivat ymmärtää, että isä ottaa tietenkin tämän heille vieraan lapsen mukaan ja jakamaton isäaika on loppu sen jälkeen, kun isä muutti yhteen uuden naisen ja hänen lapsensa kanssa. Isähän on nyt isäpuoli ja viettää suurimman osan aikaa vieraan lapsen isänä, eikä ole enää pelkästään heidän isä. Joten pitäisi isompina ymmärtää, että tilanteet muuttuu ja isän kanssa ei enää tehdä mitään omalla porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ap on vastuussa lapsestaan, mutta jos perheen toinen aikuinen on töissä ja toinen kotona, niin kyllä minusta perusajatus on se että se kotona olija keksii sellaista tekemistä johon kaikki kotona olevat lapset voivat osallistua.
Tai sitten ajatus on että loppuviikosta on tekemistä johon kaikki voivat osallistua, kun ap:kin on lomalla. Muuten saataisiin lukea kuinka ikävä mies lähti lapsineen rinteeseen ja jätti ap:n muksuineen kotiin vaikka molemmilla on lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän itsekkyys loistaa niin nuorissa miehissä kuin palstalla. Fiksu mies olisi hoitanut asian toisin. Eikö löytynyt ketään toista miestä kukaan joka olisi ollut porukan mukana auttamassa. Minä, minä ja mieletön kylmyys vaan.
Vanhemmissa miehissä löytyy vielä herrasmismäisyyttä ja huomaavaisuutta useimmissa.
Ei uusperheäiti, mutta lasten äiti. Ymmärrän sinua. Syytäkin pahastua.
Jep! Kyllä huomaa, että uliukkelit on vallanneet palstan. Nämä naisvihasta kärsivät per suja kannattavat peräkammarinpojat täälläkin sympatiseeraavat törkeää miestä. Ennen palstan omituisesta hengestä huolimatta tämänkaltaisen ketjun sympatia olisi kohdistunut tuohon yksinjätettyyn lapseen.
Tämän perssu-ulisijan kiusaksi taidan äänestää perssuja seuraavissa vaaleissa. Niin hyvin osaa tätä puoluetta mainostaa täällä
Tunnistit siis itsesi kuvauksesta. :) sopii sinulle heidän arvomaailmansa, varmasti itsellesi oikean puolueen olet löytänyt, onnea siitä!
En ehdi nyt lukemaan koko ketjua läpi, joten jos tulee toistoa, ei voi mitään.
Kysymys ap:lle: koska itse ole käynyt kaikkien lasten kanssa (oma + miehesi), omalla kustannuksellasi, jossakin kivassa paikassa (elokuvat tms)? Tulee nimittäin nyt mieleeni, että ap olettaa, että kivojen järjestettyjen toimintojen palvelu pelaa vain toisinpäin eli miehen pitäisi tehdä sellaiset jutut aina kaikkien lasten kanssa. Jos olen väärässä, pahoittelut.
Ap:n tilanteessa olisin toivonut, että mies olisi keskustellut asiasta ensin minun kanssani, mitä mieltä olisin ideasta, että mies lähtee pelkkien omien lastensa kanssa laskettelemaan. Näin olisitte voineet miettiä vaihtoehtoja ennenkuin asia olisi julkistettu lapsille. Tällainen toimintapa olisi huomioinut kaikkia lapsia tasapuolisesti ja sinullakin olisi ollut asiaan vaikutusmahdollisuus. Toisaalta, vaikka olisitte jutelleet asiasta etukäteen, olen kyllä sitäkin mieltä, että kyllähän miehellä on oikeus tehdä lastensa kanssa, mitä haluaa, mutta tässä tapauksessa aikuiset olisivat ensin vetäneet ns. yhtäköyttä ja sinutkin ja mielipiteesi olisi huomioita, sinulla olisi ollut ikäänkuin vaikutusmahdollisuus asiaan. Kun olisitte sopineet asian ensin teidän aikuisten kesken, vasta sen jälkeen asia olisi voitu julkistaa lapsille ja silloin teillä olisi ollut samalla hetkellä tarjota ap:n lapselle joku vaihtoehtoinen kiva aktiviteetti, jolloin hänelle ei olisi tullut ulkopuolisuuden ja huonommuuden tunne ainakaan niin voimakkaana.
Kerroit, että lapsesi kokee jo valmiiksi ulkopuolisuuden tunnetta. Niin-in: uusperhekuviot ovat aina vaikeita ja se, että lapsia kohdellaan tasa-arvoisesti, riippuu vain ja ainoastaan perheen aikuisten yhteistyöstä. Korostan sanaa yhteistyö. Ei voi olettaa, että vain toinen aikuinen huomioi kaikki lapset jatkuvasti ja toinen ei. Kaikkia lapsia pitää aina, tilanteessa kuin tilanteessa, huomioida. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikkien lasten kanssa tehdään joka hetki samoja juttuja ja yhtäaikaisesti, kyse onkin henkisestä huomioinnista, kuulluksi tulemisen tunteesta, niin aikuisilla kuin lapsillakin.
Kuinka paljon olette siis tehneet yhteistyötä miehesi kanssa siinä, ettei oma lapsesi tunne ulkopuolisuutta vai oletatko automaattisesti, että kaikki työ (niin henkinen kuin konkreettinenkin) on vain miehellä?
Ulkopuolisuuden tunteen poistaminen lapselta lähtee nimittäin siitä, että ensin lapsi kokee aikuisten pitävän yhtä ja vetävän reilulla tavalla "yhtä köyttä". Sieltä se lähtee.
Loppusanat: en suosittele uusperhejuttuja saman katon alla, ovat lähes aina yhtä monimutkaisia kuvioita ja järjestelyjä täynnä. Harva aikuinen on niin "laupias", että kykenee lasten kannalta parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Mutta, kukin eläköön tyylillään. Harmi vain, että niin moni lapsi kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta uusperheessä kummankin on syytä pääasiallisesti vastata omien lastensa perushoivasta, kasvatuksesta, viihdyttämisestä ja kustannuksista, mutta toisen lapsiin tulee suhtautua ystävällisesti ja kohdella heitä hyvin. Se ettei jätä toisen lasta yksin kotiin kun vie omansa laskemaan ei tarkoita että miehellä olisi joku huolehtimisvastuu. Se on vaan normaalia inhimillisyyttä.
(Tosin koko tilannetta ei olisi pitänyt edes syntyä, mutta kun niin nyt kävi).
Näin juuri, täysin samaa mieltä. Kyse ei ole mistään huoltovastuusta vaan inhimillisestä kohtelusta.
Vierailija kirjoitti:
No jo on taas ehdotuksia erosta alkaen. Onhan se selvä, että jos joku on tehnyt jotain vuosia ja toinen kerran elämässään niin eivät he ole samalla viivalla.
Jos muut osaavat lasketella ja menevät laskettelemaan niin ei jengiin voi ottaa tyyppiä , joka pääsee hädin tuskin rinnettä alas ehjänä.
Jos olisivat menneet metsästämään, sukeltamaan , pelaamaan tennistä jne. asetelma olisi ollut sama.
Kääntäen entä jos mies olisi mennyt sinfoniakonserttiin ja halunnut myös sinun lapsesi mukaan , olisitko pakottanut omasi vaikka väkisin vaikka ei pätkääkään kiinnosta ?
Ei ole kokemusta uusperheestä , lunta tupaan vaan , mutta ihmisillä mukaan lukien lapset on nyt vaan erilaisia kiinnostuksen kohteita ja mahdollisuuksia toteuttaa niitä. Ei kaikkea voi tasapäistää varsinkaan elämäntilanteessa , jossa jokaisella on jo takana elettyä elämää ennen sitä yhteistä, myös niillä lapsilla.
Mutta ketään ei saa jättää matkasta. Miehen olisi pitänyt perua lapsilleen lupaama lasketteluretki ja jäädä kotiin tai mennä jonnekkin Hoploppiin tms. mihin 11v olisi halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kylläkin tasaisin väliajoin provoja, joissa äitipuoli kertoo kuinka ei piittaa pätkääkään miehen lapsista, ja nämä aloittajat saavat kyllä lähinnä p*skaa niskaan. Suurin osa on sitä mieltä, ettei sellaisen ihmisen pitäisi lähteä uusperhekuvioon lainkaan. Itseasiassa tässä ketjussa ollaan yllättävän paljon miehen puolella. Vastaavat äitipuolet olisi jo lynkattu.
Äideille toitotetaan aina että mies huolehtikoon omista lapsistaan. Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon.
Yhtään esimerkkiä et kuitenkaan viitsinyt kaivaa esiin. Koska olisit joutunut myöntämään, että kyllä niissä ketjuissa kuitenkin voittopuolisesti parjataan sitä lasta tökerösti kohtelevaa äitipuolta ja ne sinun toitottelijasi ovat vähemmistössä.
Olet oikeassa, en viitsinyt ja miksi viitsisinkään, sinun mielipiteen vuoksiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosimies kirjoitti:
Teinit ovat jo sen ikäisiä, että heidän pitäisi ymmärtää, että vaikka isä antaa vieraalle lapselle jakamattoman huomion viikot, niin ei heillä ole oikeutta silti vaatia omaa laskettelureissua isänsä kanssa. Voisivat ymmärtää, että isä ottaa tietenkin tämän heille vieraan lapsen mukaan ja jakamaton isäaika on loppu sen jälkeen, kun isä muutti yhteen uuden naisen ja hänen lapsensa kanssa. Isähän on nyt isäpuoli ja viettää suurimman osan aikaa vieraan lapsen isänä, eikä ole enää pelkästään heidän isä. Joten pitäisi isompina ymmärtää, että tilanteet muuttuu ja isän kanssa ei enää tehdä mitään omalla porukalla.
Enpä ainakaan itse kokenut noin. Minulla kyllä olikin fiksut vanhemmat, jotka hoitivat keskinäisen kommunikaation hyvin. ja meille lapsille puhuttiin ja selvitettiin asiat hyvin myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ajatteli, että nyt kun ap on töissä, niin mies viettää aikaa omien lastensa kanssa, jotta sitten loppuviikolla ehditään viettää aikaa koko perheenä. Olisihan sekin tylsää, jos loppuviikolla, kun koko perheellä on lomaa, niin mies lähtisi omien lastensa kanssa rinteeseen. Siinä menisi mahdollisuus koko perheen yhteiseen aikaan.
Jättämällä yhden lapsen yksin? Itsekäs mies!!!
Järkeväpä. Tietää että jos se ap:n laskutaidoton muksu otetaan mukaan niin reissu on sitten muiden osalta siinä. Miehen aika menee lapsenvahtina, teinit laskee keskenään (ehkä niitäkin pitäisi vähän vahtia jos vaikeimpiin rinteisiin haluavat riippuen taidoista?) ja todnäk juniori väsähtääkin nopeammin joten päiväkin jää lyhyeksi.
Olisivathan he voineet perua koko jutun ja lähteä vaikka hoploppiin ja sitten raxiin syömään, minne 11 vuotiaskin olisi halunnut.
Tuliko tilanne yllätyksenä tänä aamuna? Etkö järjestänyt omallesi tekemistä sille ajalle kun olit töissä?
Mutta joo, aika kylmää mieheltä jos hän vaan jätti yhden kotiin yksin. Toisaalta sun ei olisi pitänyt olettaa että hän hoitaa sinunkin lastasi.