Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka käytät alle 100€ kuussa ruokaan, mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
17.02.2019 |

Kysymys otsikossa, mistä ostat ja miten usein käyt kaupassa?

Kommentit (1264)

Vierailija
1081/1264 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme nelihenkinen perhe ja kyllä meillä helposti menee ruokakulut kuukaudessa alle 1000e. Ihan tavallista kotiruokaa syödään, kanaa, jauhelihaa, kalaa jne. Kalleinta ja periaatteessa turhaa mitä usein ostetaan on pepsi max ja energiajuomat. Jaja jos teen ison satsin ruokaa saatetaan syödä sitä kolmekin päivää putkeen.

Ai että tonni kuussa? Ironiaako?

Kun tämä ketju oli niille, jotka syövät alle 100 e/kk /hlö. Eli palaatteko sitten asiaan, kun saatte niistettyä kauppalaskustanne 2/3 pois...

En usko, että kukaan satasella syövä vetää mitään pepsiä ja energiajuomia.

Vierailija
1082/1264 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön joka päivä saman työpaikkalounaan: Reissari, jonka välissä luomumuna, voita ja salaattia. Tämän halvempaa lounasta, joka myös pitää nälkää, en ole vielä keksinyt. Reissareita lukuun ottamatta leivon leivät itse. Kuten myös makeat herkut, yleensä omena- tai marjapiirakkaa. 

Mun ruokavalio:

Aamu: Banaani, viili, vähän mysliä. Pakastemarjoja, jos niitä on jäljellä. Kahvia. Appelsiinimehua.

Lounas: se reissari

Päivällinen: Lämmin ruoka, yleensä itse tehty kasvis- tai kalaruoka jota syödään monena päivänä. Kahvia + pala piirakkaa.

Joskus iltapala: Teetä. Leipää tai omena. Leivän päälle salaattia, kurkkua tai tomaattia. Harvoin juustoa.

Käytän aina luomua, jos saatavilla. Kesällä kasvatan salaatin itse. Ruokaan menee 120-130 e/kk, sisältää myös pesuaineet ym. Olen kevyttä työtä tekevä nainen, joten energiankulutus on pienempi kuin vaikkapa urheilevalla miehellä.

Miksi miinuksia? Onko ruokavalio huono? Liian kallis/ halpa?

Luomutuotteista tinkimällä saisi varmaan säästettyä muutaman euron. Mielestäni syön hyvin ja aika monipuolisesti. Reissarilounaan hinta on n. 0,50 e. Meillä ei ole työpaikkaruokalaa, vaihtoehtona olisi vetää jotain pizzaa tai kebabia alkaen 8 e. Ei ole vaikea valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1264 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reissumies ole lounas. Ei riitä pitään nälkää päivän.

Vierailija
1084/1264 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu et tää ketju koittaa vaan kauheasti vakuuttaa et muka ruoka olis Suomessa halpaa ja et ihminen muka pärjäis vaan iha hötöllä.

Vierailija
1085/1264 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme nelihenkinen perhe ja kyllä meillä helposti menee ruokakulut kuukaudessa alle 1000e. Ihan tavallista kotiruokaa syödään, kanaa, jauhelihaa, kalaa jne. Kalleinta ja periaatteessa turhaa mitä usein ostetaan on pepsi max ja energiajuomat. Jaja jos teen ison satsin ruokaa saatetaan syödä sitä kolmekin päivää putkeen.

Kiinnostaisi oikeasti nähdä mitä kaikkea tuolla 1000€ on oikein ostettu. Voitko laittaa listan mitä kaikkea se sisältää? Kuinka monta kiloa lihaa ym.

Vierailija
1086/1264 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luomumuna kannattaisi vaihtaa aitoon.

Vierailija
1087/1264 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei reissumies ole lounas. Ei riitä pitään nälkää päivän.

On se mulle riittänyt. Voihan siihen laittaa enemmänkin täytteitä tarvittaessa. Työpäivä on 8 h + 2 tuntia työmatkoihin. Jos ostaisin vaikka jonkun eineksen ja lämmittäisin kahvihuoneen mikrossa, niin viiden munareissarin hinnalla saisi vain yhden einesaterian. 

Tämä ketju oli köyhille tai säästäjille, itse kerään rahaa matkusteluun.

Vierailija
1088/1264 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu et tää ketju koittaa vaan kauheasti vakuuttaa et muka ruoka olis Suomessa halpaa ja et ihminen muka pärjäis vaan iha hötöllä.

Mikä sitä höttöä on joka on niin halpaa? Ketju on täynnä vihannes, linssi, herneruokia. Täysjyväpastaa ja vähärasvaisia ruokaa ja alle 10€/lihaa. Eikä edes juomat ole sokerilitkuja.

Ruoka on kallista, kun sitä ostaa paljon ja hifistelee.

Tee lista siitä sinun 200-300€ kuukauden ruokalistasta ja katsotaan yhdessä mikä siinä sinun ruokaostoksissa on niin kallista, että hinta nousee noihin yli 200€ lukuihin.

Vierailija
1089/1264 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on päinvastainen mielikuva. Ruoka on Suomessa hyvin kallista ja pitää nähdä tosi paljon vaivaa, että saa koostettua terveellisen, maistuvan ruokavalion vähällä rahalla.

Vierailija
1090/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, eilen lueskelin ketjua ja kauppareissulla huvitti kun iltsikan lööppi huusi miten onnistua syömään  viikko vain 50eurolla. Täällä olisi ollut tuhlaritoimittajalle monta konsulttia tarjolla:)  juttua en jostain syystä nettilehdestä löydä.

Vierailija
1091/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelijana käytän alle 100 euroa kuussa ruokaan. Syön kyllä oikein hyvin ja ostan paljon luomua.

-Yleensä  ruokalistaan kuuluu kanaa, riisiä ja kasviksia. Pinaattilettuja, lasagnea, hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kalaa yms. Aika tavallisia arkiruokia siis. Einesruokia ei tule juuri ostettua. Ainoastaan tuo purkkihernekeitto laiskoille päiville.

Monella vilahtelee  menussa nuo pinaattiletut eikä kukaan osta eineksiä. Vinkatkaa joku miten teette nuo letut?

Vierailija
1092/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella vilahtelee  menussa nuo pinaattiletut eikä kukaan osta eineksiä. Vinkatkaa joku miten teette nuo letut?[/quote]

Siis ihan normaali taikina ja tuoretta pinaattia, tai pakastepinaattia.

Vierailija
1093/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on outoa väittää ettei voi pärjätä noin vähällä. Siis ihmisethän ostaa täysin erilaisia ja eri hintaisia tuotteita.

Esim minä en osta eineksiä, maitoa, kahvia, limuja, alkoholia, jugurtteja, muroja, makeisia, sipsejä yms.

Teen itse kaikki ruuat ja syödään samaa ruokaa kolme päivää. Toiset tekee joka päivälle eri ruuan.

Te jotka ostatte yllä mainittuja juttuja niin vähentäkää huviksenne seuraavasta kauppalaskusta ne kaikki.

Mun kaveri harmittelee kun kauppaan menee niin paljon rahaa. No hän ostaa eineksiä, järjettömät määrät maitoa, ja herkkuja. Hän tekee jokaiselle päivälle eri ruuan koska ei pysty syömään seuraavana päivänä "lämmitettyjä tähteitä".

Hän ei myöskään osaa tehdä hernekeittoa, pinaattilättyjä, kiusauksia, leipää tai kasvisruokia. Käyttää kalliita puolivalmisteita.

No minä pystyn ja säästän siinä aikamoisen pennin.

Vierailija
1094/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja muistutan vielä että sieniä, marjoja ja omenia keräämällä säästää myös. Käydään myös kaupassa niin että klo 21 jälkeen punalaputetut tuotteet ovat - 60% alessa. Heitetään kaikki pakkaseen.

Meillä otetaan pakastimesta lihaa, kanttarelleja tai herkkutatteja kun jääkaapista on jo muut loppu. Just tein pakastimen antimista tattirisoton ja jälkkäriksi raparperikiisselin.

Meillä hyvät tulot mutta molemmilla tosi köyhät lapsuudenperheet. Sniiduillaan ruuan kanssa ihan tottumuksesta, ja näin voidaan matkustaa pari kertaa vuodessa.

Vierailija
1095/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelijana käytän alle 100 euroa kuussa ruokaan. Syön kyllä oikein hyvin ja ostan paljon luomua.

-Yleensä  ruokalistaan kuuluu kanaa, riisiä ja kasviksia. Pinaattilettuja, lasagnea, hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kalaa yms. Aika tavallisia arkiruokia siis. Einesruokia ei tule juuri ostettua. Ainoastaan tuo purkkihernekeitto laiskoille päiville.

Monella vilahtelee  menussa nuo pinaattiletut eikä kukaan osta eineksiä. Vinkatkaa joku miten teette nuo letut?

Atria toimittaa useimpiin pöytiin.

Vierailija
1096/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on outoa väittää ettei voi pärjätä noin vähällä. Siis ihmisethän ostaa täysin erilaisia ja eri hintaisia tuotteita.

Esim minä en osta eineksiä, maitoa, kahvia, limuja, alkoholia, jugurtteja, muroja, makeisia, sipsejä yms.

Teen itse kaikki ruuat ja syödään samaa ruokaa kolme päivää. Toiset tekee joka päivälle eri ruuan.

Te jotka ostatte yllä mainittuja juttuja niin vähentäkää huviksenne seuraavasta kauppalaskusta ne kaikki.

Mun kaveri harmittelee kun kauppaan menee niin paljon rahaa. No hän ostaa eineksiä, järjettömät määrät maitoa, ja herkkuja. Hän tekee jokaiselle päivälle eri ruuan koska ei pysty syömään seuraavana päivänä "lämmitettyjä tähteitä".

Eihän se ruoan hinta muutu mihinkään kokkaatko joka päivä vai enemmän joka kolmas. Ja onko pannulla sama vai eri ruoka jos kaikki on halvalla ostettu. 

Vierailija
1097/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein huvikseni inventaarion jääkaapistani. Asun yksin, nainen.

Ovessa noin litra sinistä maitoa, vajaa kurkkusäilykepurkki, yksi oluttölkki, jugurttia, rypsiöljyä, tummaa siirappia, pari pientä purkkia kaupan hilloa, kinuskikastiketta tetra, ketsuppia, sinappia.

Kaapissa pari vajaata palvilihaleikepakettia, vajaat oivariini- ja levitemargariinirasiat, vajaa maalaismaksapasteijarasia, vajaa sillipurkki, rippeet Koskenlaskija sulatejuustosta, mustikoita, puolukkasurvosta, porkkanoita, punasipulia, avaamaton nakkipaketti, kanaleike, leipää, vajaa valkosipuliperunarasia, yksi viineri, pari kananmunaa, itsetehtyä uunipannaria.

Lisäksi kuivakaappien sisällöt. Kahvia, suolaa, sokeria, teetä, mausteita, hunajaa, vajaa karkkipussi, pipareita ja keksejä, näkkileipää, hapankorppuja, jauhoja, suurimoita, makaronia, nuudeleita, ananassäilykkeitä, tonnikalaa, nötköttiä jne. En jaksa luetella.

100 euroa ei ihan riitä, mutta en silti tuhlaa. Mutta en laske tarkkaan, ostan mitä tekee mieli. Mutta en heitä hukkaan muuta kuin ihan pakosta.

Vierailija
1098/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Su tämän päivän iltaan mennessä rahaa ruokaan mennyt 8eur.

25eur viikko tulee jäämään ja nälkää en näe, arvot kuulemma erittäin hyvät ( verestä )

Ei nyt alle 100eur kk mutta koskaan ei ole 200eur mennyt.

Ruokakaupathan on täynnä ylihinnoiteltuja tuotteita, eli saat vähän euroille vastinetta jos ostelet niitä atrian tai hkn makkara, eines, "napsittavia" tuttu ulkomailta oli mukana k marketin oman kylän kaupassa ja silmät pyöri päässä miten kalliita lihoja ja 300g kanafileitä ja leipäpaketteja.

Vierailija
1099/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että tonni kuussa? Ironiaako?

Kun tämä ketju oli niille, jotka syövät alle 100 e/kk /hlö. Eli palaatteko sitten asiaan, kun saatte niistettyä kauppalaskustanne 2/3 pois...

En usko, että kukaan satasella syövä vetää mitään pepsiä ja energiajuomia.

Yksi välkky neuvoi 20€/viikko-budjetilla ostamaan hunajaa leivän päälle. Ihme ettei suositellut loistoravintolaa.

Vierailija
1100/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti laskettuna ja arvioiden kuukauden "perusrunko"  sapuskoille kaikkinensa tekee n. 90 eur ja kun kauppakuittien mukaan menee n 120 euroa niin loput on sitten herkuttelua ja sellasta mitä ei säännöllisesti tule ostettua kuten kylmäsavulohi, erilaisia juustoja, satunnainen sisäfilepihvi etc.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi