Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka käytät alle 100€ kuussa ruokaan, mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
17.02.2019 |

Kysymys otsikossa, mistä ostat ja miten usein käyt kaupassa?

Kommentit (1264)

Vierailija
1101/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein huvikseni inventaarion jääkaapistani. Asun yksin, nainen.

Ovessa noin litra sinistä maitoa, vajaa kurkkusäilykepurkki, yksi oluttölkki, jugurttia, rypsiöljyä, tummaa siirappia, pari pientä purkkia kaupan hilloa, kinuskikastiketta tetra, ketsuppia, sinappia.

Kaapissa pari vajaata palvilihaleikepakettia, vajaat oivariini- ja levitemargariinirasiat, vajaa maalaismaksapasteijarasia, vajaa sillipurkki, rippeet Koskenlaskija sulatejuustosta, mustikoita, puolukkasurvosta, porkkanoita, punasipulia, avaamaton nakkipaketti, kanaleike, leipää, vajaa valkosipuliperunarasia, yksi viineri, pari kananmunaa, itsetehtyä uunipannaria.

Lisäksi kuivakaappien sisällöt. Kahvia, suolaa, sokeria, teetä, mausteita, hunajaa, vajaa karkkipussi, pipareita ja keksejä, näkkileipää, hapankorppuja, jauhoja, suurimoita, makaronia, nuudeleita, ananassäilykkeitä, tonnikalaa, nötköttiä jne. En jaksa luetella.

100 euroa ei ihan riitä, mutta en silti tuhlaa. Mutta en laske tarkkaan, ostan mitä tekee mieli. Mutta en heitä hukkaan muuta kuin ihan pakosta.

Miksi pidät siirappia jääkaapissa?

Vierailija
1102/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno, että osaatte noin paljon säästää ruokakuluissa. Minun ja teini-ikäisen ruoka, wc-paperit, pesuaineet tms. kulut 500-600 eur/kk ja siihen vielä pizzat ja burgerit n.100 eur päälle. Ei ole ihme, että loppu kuusta aina tili lähes tyhjä :D. En jaksa elää säästäväisesti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirappipullo on aika iso ja usein silloun tahmainen kun on lämpimässä kaapissa.

Jääkaapin ovilokero on juuri sopivakokoinen, että pysyy siinä hyvin pystyssä ja kylmässä pysyy pullo siistimpänä.

Pullo vie paljon tilaa kun kaappitilaa on vähän ja korkeus on hyllyissä sellainen, että pullo ei mahdu.

En oikein ole keksinyt sille parempaakaan paikkaa.

Mahtuu siis paremmin siihen jääkaapin oveen kuin muuhun paikkaan.

Vierailija
1104/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikkoja k market ja City pakaste Ranskan perunat ketsuppia ja tuorekurkkua ,mehutiiviste.No ei mene ruokaan mitään kk makkaraa ja suolakurkkuja.

Vierailija
1105/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on uuniperunat pakasteesta seitiä ja jotkut elää kaalikeitolla.Ei maksa mitään.

Vierailija
1106/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Myyki kirjoitti:

Vähän kun suunnittelee

- Lihat, kalat, kanat 20e

- Vihreät ja hedelmät 20e

-Leivän päälliset 10e

- Täytöt kaappiin (mausteet, suurusteet) 10e

- Leipä 5e

-Maito 5e

-Perunoita 3kg 3e

-Riisi 3e

-Makaroni 1e

- Kaurahiutaleet 3e

- Ja pari kymppiä jää vielä pikku herkuille

- Puuromarjat kerätty itse

-Sienet kerätty itse

Tämmöstä oli alapeukutettu jonkin verran, mikä mättää.

Vierailija
1107/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelijana käytän alle 100 euroa kuussa ruokaan. Syön kyllä oikein hyvin ja ostan paljon luomua.

-Yleensä  ruokalistaan kuuluu kanaa, riisiä ja kasviksia. Pinaattilettuja, lasagnea, hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kalaa yms. Aika tavallisia arkiruokia siis. Einesruokia ei tule juuri ostettua. Ainoastaan tuo purkkihernekeitto laiskoille päiville.

Monella vilahtelee  menussa nuo pinaattiletut eikä kukaan osta eineksiä. Vinkatkaa joku miten teette nuo letut?

Atria toimittaa useimpiin pöytiin.

Pirkka tuo halvemmalla.

Vierailija
1108/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,50eur 4 vuorokauden ruuat, iso ahvenkeitto. ( Ahvenet järvestä )

Haukifileitä 10kg pakkasessa, pannun kautta voittaa norjan rasvalohen lukemin 10-0. Hauet 0eur järvestä

Iso oikea ruisleipä kestää juuri viikon, pari litraa maitoa.

Vihanneksiä, 10l mustikoita ja 10l puolukoita pakkasessa keräsin hiekkatien varresta parin tunnin aikana.

Oikeaa voita paketti aina jääkaapissa.

Vierailija
1109/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkini sipsienkorvikkeeksi: papadum-leivät etnisestä kaupasta. Meilläpäin 200g paketti maksaa 1,30e ja siinä on noin 15 esipaistettua leipää. Leivät paistetaan mikrossa ja ohjeen mukaan ne voidellaan öljyllä, mutta leivät maistuvat myös sellaisenaan voitelematta. Sadassa grammassa leipää on 0,5 g rasvaa ja 28 g proteiinia. Itselleni 1-3 leipää riittää taltuttamaan kovan sipsinhimon.

Vierailija
1110/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä ostan alle satasella kuukauden eväät. Vihanneksia, yrttejä, juureksia, mausteita. Tarvittaessa öljyä sun muuta. Lihaa, kalaa ja kanaa. Kokkaan toki itse alusta lähtien kaiken.

M35

Minulle riittää joskus satanen kuukaudessa ruokaan, mutta silloinkin Lidlin reissulla pitää ostaa 20 sentin makaronipusseja, -30% alennuksella sika-nautajauhelihaa, euron leipäpusseja, halvinta juustoa (alle 4€/kg), perunoita 60senttiä/kilo ym. Ei sieltä todellakaan mitään vihanneksia ja sen semmoisia ostella, jos meinataan satasella koko kuukausi pärjätä.

Kannattaa vaihtaa kauppaa! 

Vierailija
1111/1264 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsen kahden hengen taloudessa 300 € kuukausibudjettiin, josta pystyisi nipistämään ehkä vielä 50 €. Jo tämä edellyttää kyllä suunnittelua ja budjetointia. Joa 300 € tasolla pääosin mennään, olen tosi tyytyväinen.

Vierailija
1112/1264 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen hain pientä iltanaposteltavaa kahdelle + kelvollinen viini alkosta; 50 euroa on siinä selällään. Ei todellakaan jaksais kyllä viilailla pennien perään ja kaivella punalappuja iltaisin kauppojen hyllyiltä.

Ja tää ketju on vahvistanut käsitystäni siitä, että se joka väittää syövänsä hyvin 100€ kuukaudessa, puhuu kyllä ihan sitä itteensä. Tähän asti tulleet listaukset on silkkaa mautonta moskaa ja annoskoot mallia päästäisen poikanen.

Vierailija
1113/1264 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen Ekbergillä, leipää, leikkeleitä, kahvia, tuoreita hedelmiä ja jotain pikkumakeaa. Myöhäinen lounas Bulevardilla ja lasi Chiantia. Välipalaksi hedelmiä tai smoothie. Treenin jälkeen recovery drink ja illallinen japanilaisessa. Yleensä jää vielä muutama euro taskuun.

Vierailija
1114/1264 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan opiskellessa kämppis kävi kerran viikossa kaupassa ostamassa yhden siivutetun leivän ja sitä hän söi viikon kerran päivässä ruokaillen. Lisänä oikein laimeaksi laimennettua tiivistemehua. Oli kyllä laiha. Muuten istui huoneessaan lukemassa.

Hänellä jäi varmasti paljon opintotukea säästöön. Koskaan ei selvinnyt vuoden aikana, säästikö hän rahaa johonkin tarkoitukseen. Kun yritti jutella, hän vastasi vain kyllä tai ei. Hieman ahdistavaa mutta ei ollut asiani.

Vierailija
1115/1264 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvii miettiä mitä ostaa en myöskään jaksaisi laskea senttejä.

Nauttiminen juuri siitä, että saa huoletta mennä kauppaan ja ostaa niitä tuotteita joista tykkää.

Minulla on joskus tiukkaa ja joudun miettimään mitä ostan, mutta silloin kun on reilummin rahaa niin en mieti enkä stressaa itseäni.

100 euroa yksineläjälle riittää kun on pakkollut, mutta muuten ostan reilummin kuin satasella.

Vierailija
1116/1264 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen hain pientä iltanaposteltavaa kahdelle + kelvollinen viini alkosta; 50 euroa on siinä selällään. Ei todellakaan jaksais kyllä viilailla pennien perään ja kaivella punalappuja iltaisin kauppojen hyllyiltä.

Ja tää ketju on vahvistanut käsitystäni siitä, että se joka väittää syövänsä hyvin 100€ kuukaudessa, puhuu kyllä ihan sitä itteensä. Tähän asti tulleet listaukset on silkkaa mautonta moskaa ja annoskoot mallia päästäisen poikanen.

Eipä se ole rahasta vaan ihan osaamisesta kiinni. Vesi parempaa kuin sun viini.

Itse tekee parempaa ruokaa kuin puolet ravinteleista. Ohjeet mihin vain löytyy, äkkiä oppii.

Varma olen siitä että paremman makuista ruokaa saisin aikaan kolmella eurolla kin sun 25.

Vierailija
1117/1264 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se ole rahasta vaan ihan osaamisesta kiinni. Vesi parempaa kuin sun viini.

Itse tekee parempaa ruokaa kuin puolet ravinteleista. Ohjeet mihin vain löytyy, äkkiä oppii.

Varma olen siitä että paremman makuista ruokaa saisin aikaan kolmella eurolla kin sun 25.

Ehkä, voi olla, paha sanoa kun en tiedä taidoistasi. Kyllä minäkin ruokaa osaan laittaa, mutta sen sijaan että väännän pöperöä keittiössä tunnin, teen mielummin töitä tunnin ja saan siitä 100€ nettona kouraan. Sitten 50€:lla ostan iltapalaa.

Vierailija
1118/1264 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinasuva naishenkilö ja laskin juuri että tässä kuussa minulla on mennyt 190 euroa ruokakauppaan, joukossa toki vessapaperia ja tiskiainetta, mutta ei kuitenkaan mitään alkoholia, eineksiä, limsoja ja sipsejä ym. Ensi viikolla tulee varmasti vielä jotain pientä ostettua.

Vierailija
1119/1264 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain kotimaista banaania ja illalla kesäkeittoa (vettä kukkalautaselta)

Vierailija
1120/1264 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 3 krt viikossa ruokajonossa. Kaupasta ostan esim margariinia, hiivaa, -60% ostan lihaa jne.

Rahaa kuukaudessa menee n 50 euroa.

Enempään ei ole varaakaan.

Lomautetun arkea.