Sinä joka käytät alle 100€ kuussa ruokaan, mitä syöt päivän aikana?
Kysymys otsikossa, mistä ostat ja miten usein käyt kaupassa?
Kommentit (1264)
Vieläkään ei ole kukaan näistä 300€ kuukaudessa ruokaan käyttävistä laittaneet sitä listaansa tänne.
Näitä 100€ listoja alkaa jo olla. Siis muitakin kuin pelkkää nuudelia, joka on siis aika kallista verrattuna jos ostaa täysjyväpastaa tarjouksella useampia paketteja. Ne säilyy ihan vaikka kuukausia, jos kunnon tarjouksella löytää.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaas epäilevät tuomaat ostoslistoja eetteriin niin nähdään mistä kenkä puristaa.
Monella Akilleen kantapää voi olla juuri tuo ostoslista, että ostetaan mitä listassa on eikä anneta mahdollisuutta random punalaputetuille.
Eli ostettaisiin sitä mikä on juuri tarjouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei ole kukaan näistä 300€ kuukaudessa ruokaan käyttävistä laittaneet sitä listaansa tänne.
Näitä 100€ listoja alkaa jo olla. Siis muitakin kuin pelkkää nuudelia, joka on siis aika kallista verrattuna jos ostaa täysjyväpastaa tarjouksella useampia paketteja. Ne säilyy ihan vaikka kuukausia, jos kunnon tarjouksella löytää.
300 euron ostajat voi perustaa ihan oman ketjun, ei liity järkiostajiin mitenkään :)
Syön joka päivä saman työpaikkalounaan: Reissari, jonka välissä luomumuna, voita ja salaattia. Tämän halvempaa lounasta, joka myös pitää nälkää, en ole vielä keksinyt. Reissareita lukuun ottamatta leivon leivät itse. Kuten myös makeat herkut, yleensä omena- tai marjapiirakkaa.
Mun ruokavalio:
Aamu: Banaani, viili, vähän mysliä. Pakastemarjoja, jos niitä on jäljellä. Kahvia. Appelsiinimehua.
Lounas: se reissari
Päivällinen: Lämmin ruoka, yleensä itse tehty kasvis- tai kalaruoka jota syödään monena päivänä. Kahvia + pala piirakkaa.
Joskus iltapala: Teetä. Leipää tai omena. Leivän päälle salaattia, kurkkua tai tomaattia. Harvoin juustoa.
Käytän aina luomua, jos saatavilla. Kesällä kasvatan salaatin itse. Ruokaan menee 120-130 e/kk, sisältää myös pesuaineet ym. Olen kevyttä työtä tekevä nainen, joten energiankulutus on pienempi kuin vaikkapa urheilevalla miehellä.
Mistä ihmeestä te ihmiset ostatte tuolla hinnalla laadukasta lihaa? Pastan, perunan, kauden kasvikset ymmärrän että niitä saa halvalla, mutta liha ja juusto tuntuu vievän ison osan ruokabudjetista.
Mä ostan Resq:stä hävikkikasseja. Niitä on tarjolla vähän, mutta olen nopea. Hyvinä päivinä koko kassin sisältö on ollut lihaa ja eksoottisia hedelminä, huonoina vain leipää ja maitoa. Säästöä tulee kuitenkin.
Allergikoille ne eivät tietenkään sovellu, ikinä et voi kunnolla tietää mitä olet saamassa.
En syö lihaa. Kasvisproteiinit tulee halvemmaksi, kuten soijarouhe, linssit, pavut. Lisäksi seitiä ja tarjouksesta tuoreita kaloja. Juustot ihan minimissä, ehkä 1 paketti kuussa.
Riippuu paketista :D Reissumies Lidlissä about 0,49 /235 gr.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä te ihmiset ostatte tuolla hinnalla laadukasta lihaa? Pastan, perunan, kauden kasvikset ymmärrän että niitä saa halvalla, mutta liha ja juusto tuntuu vievän ison osan ruokabudjetista.
Millä tuolla hinnalla? Kympin kilo saa hyvää kotimaista lihaa, paistilihat on usein tarjouksessa, silloin tällöin jopa ulkofile tuohon hintaan. Moni heittää pakkaseenkin, itse en sitä harrasta. Pakkanen on täynnä kesän marjasatoa.
Pakettileipä kirjoitti:
Riippuu paketista :D Reissumies Lidlissä about 0,49 /235 gr.
Onko lidlin halpisversio noin kallis?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan oikeasti käyttää noin vähän.
En minäkään usko. Tai sitten kauppalaskusta on miinustettu kaikki muu "pakollinen" kuten pesuaineet, wc-paperi ym.
Vierailija kirjoitti:
en syö punaista lihaa juuri ollenkaan, hmmm ei hyvä, en sikaa, kanaa silloin tällöin, tofua paljon, kasviksia, marjoja, vihanneksia, kalaa lähinnä lohta, keittoja, rasvatonta raejuustoa useasti, tavallista juustoa säännöstellen, kikherneitä, joskus pinaattilettuja itse valmistettuna, avokadoja, banaaneja jatkuvasti, perunaa silloin tällöin, kaurapuuroa joka aamu, jukurttia jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan oikeasti käyttää noin vähän.
En minäkään usko. Tai sitten kauppalaskusta on miinustettu kaikki muu "pakollinen" kuten pesuaineet, wc-paperi ym.
"Sinä joka käytät alle 100€ kuussa ruokaan, mitä syöt päivän aikana?"
Budjetti on 280 euroo per kuukausi. Me kaksi syödään aamupala, lounas, sekä iltapala. Elikkä aamulla. Jogurtti, mysli, leipä, juusto, leikkele, levite, kahvi. Sitten lounaaksi joku seuraavista. Lasagne, lasagnette, kalakeitto, kokonainen broileri ja riisi, kebabkiusaus, tonnikalakiusaus, makaroonilaatikko,broilerin filee ja kermaviili, sekä riisi. Iltapalaksi sitten... leipä, levite, juusto, leikkele, silli, porkkana, jogurtti, banaani, sitrushedelmät, makuvesi, suklaa. Tähän päälle mausteet ja yrtit, sekä kahvi/tee, voi, öljy
Vierailija kirjoitti:
Kilon klöntin oltermannia saa vitosella, siitä jyystää aika kauan. EIkä oikea juustokaan ole kallista etenkin jos ostaa isomman pakkauksen.
Oliko tässä nyt kyse 100e per yksin asuva, 100e per pariskunta, 100e per pariskunnan osapuoli, 100e per lapsiperhe tai 100e per yksi lapsiperheen jäsen vai 100e per suku?
Vierailija kirjoitti:
Oliko tässä nyt kyse 100e per yksin asuva, 100e per pariskunta, 100e per pariskunnan osapuoli, 100e per lapsiperhe tai 100e per yksi lapsiperheen jäsen vai 100e per suku?
Oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en syö punaista lihaa juuri ollenkaan, hmmm ei hyvä, en sikaa, kanaa silloin tällöin, tofua paljon, kasviksia, marjoja, vihanneksia, kalaa lähinnä lohta, keittoja, rasvatonta raejuustoa useasti, tavallista juustoa säännöstellen, kikherneitä, joskus pinaattilettuja itse valmistettuna, avokadoja, banaaneja jatkuvasti, perunaa silloin tällöin, kaurapuuroa joka aamu, jukurttia jne
menee rahaa ruokaan enemmän ku 200 euroa kuussa.
Kyllä 100 eurolla syö vaan aika hyvin.Aloitan kaurapuurolla kaikki päivät.Siihen laitan yleensä päälle puolukoita tai mustikoita joita syksyllä itse poimin.Seikala-keittoa,tonnikalasta tehtyä makaronilaatikkoa ja Jauhelihaperunasoselaaatikkoa tein viime viikolla.Niitä sitten lämmittelin eri päivinä.Käytän paljon s-ryhmän ilta-alea hyväksi ja myös muissa kaupoissa on paljon -50% ja -30% tarjouksia.Ostan aina pakasteeseen ,mitä milloinkin löydän tarjouksesta.Ja leipää myös aina alennuksella.Näkkileipää syön mielelläni ja se on terveellistä ja täyttävää.Viiliä syön myös yleensä iltapalalla,laitan joko marjoja tai banaaniviipaleita päälle.Ostan myös pilttisoseita tarjouksesta,se on hyvää puuron tai viilin päällä.Omenat on hyviä ja yleensä alle euron kilo,niitä tulee myös syötyä.Juurekset on 2kg pusseissa myös halpoja .Niitä käytän keitoissa ja uunijuureksina.Porkkanat myös kivoja syödä välipaloina.Leivänpäällä syön keittokinkkua ja suolakurkkua tai tomaattia. Peruselintarvikkeet on halpoja ja terveellisiä.Pitää vain olla viitseliäisyyttä tehdä itse ruokaa niistä.Itselläni on rahaa ihan kohtalaisesti käytössä ja myös säästössä,mutta tykkäänkin sitä säästää,ja ruokakuluissa pystyykin.Pappa sanoi aina ettei ihmisen kannata olla "perseköyhä" eli siis sama mitä syöt,niin samana se kaikilla tulee pois.
Tänään on kauppapäivä, pitääkin ottaa kuitti myöhemmin luupin alle. En ole koskaan vahtinut kuluja vaikka tällä hetkellä pienituloinen olenkin. Tarkkana poikana toki katsoo tarjoukset ja yleensäkin ruoan kilohinnat kaupassa. Kauppiaalla on erikoinen tapa laittaa iso "tarjous"kyltti johonkin tuotteeseen vaikka myy sitä ihan normihinnalla. Tollasiin voi jokunen kiireinen ostaja haksahtaa..