Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka käytät alle 100€ kuussa ruokaan, mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
17.02.2019 |

Kysymys otsikossa, mistä ostat ja miten usein käyt kaupassa?

Kommentit (1264)

Vierailija
761/1264 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten paljon ihmiset käyttää rahaa pelkkään ruokaan kuukaudessa, olen itse työttömänä ja ostan kaupasta 4 nuudelia eurolla, syön päivässä yhden nuudelin. Eli 8 eurolla saan 32 nuudelia millä pärjään koko kuukauden. Pystyisin hyvin olemaan syömättä 2 päivää, en pystyis millään syömään useammin kuin kerran päivässä. Hirvittää kun katsoo kaupoissa asiakkaiden kärryjä pullollaan ruokaa millä mä eläisin ainakin puoli vuotta.

Mä en ymmärrä, miten just ruokamenot on se ainut menokohta josta voidaan säästää! Ei tarvitse ökyillä, eikä tuhlata, mutta ei myöskään yrittää elää jollain keskityssleirin ruokavaliolla. Ennemmin leikkaan mista kulutusmenoistani ja pidän terveydestäni huolta syömällä kunnolla.

Vierailija
762/1264 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehdin niitä joillekka kelpaa mikä tahansa kotiruoka mikä vaan mutta meillä ei.

Mitähän tuo "mikä tahansa kotiruoka" tarkoittaa?

Koiruoka ei ole huonoa, kun sen osaa valmistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1264 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten paljon ihmiset käyttää rahaa pelkkään ruokaan kuukaudessa, olen itse työttömänä ja ostan kaupasta 4 nuudelia eurolla, syön päivässä yhden nuudelin. Eli 8 eurolla saan 32 nuudelia millä pärjään koko kuukauden. Pystyisin hyvin olemaan syömättä 2 päivää, en pystyis millään syömään useammin kuin kerran päivässä. Hirvittää kun katsoo kaupoissa asiakkaiden kärryjä pullollaan ruokaa millä mä eläisin ainakin puoli vuotta.

Mä en ymmärrä, miten just ruokamenot on se ainut menokohta josta voidaan säästää! Ei tarvitse ökyillä, eikä tuhlata, mutta ei myöskään yrittää elää jollain keskityssleirin ruokavaliolla. Ennemmin leikkaan mista kulutusmenoistani ja pidän terveydestäni huolta syömällä kunnolla.

Syödä voi terveellisesti ilman kitumista.

Vierailija
764/1264 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mielenkiinnolla seurasin tätä viestiketjua. Miten jotkut voi olla noin taitavia ns. nyhjäämään tyhjästä, melkein olen kateellinen. Itse yritän olla taloudellinen mutta kun vieraita käy lähes joka viikonloppu niin harvoin jos koskaan meidän nelihenkisen perheen ruokalasku on alle 1200€/kk. Ja tähän vanhenpien työpaikkalounaat päälle 🙄

Vierailija
765/1264 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut kuitteja vahdittua mutta kerran viikossa käyn kaupassa ja menee parinkympin molemmin puolin eli ehkä se satanen kuussa. Hyvin saa syödä ja laadukkaasti. Tänään oli lihapotti uunissa paahtopaistista ja kasvislisukkeita. Kanafilettä, kunnon jauhelihaa etc. Ei ole mitään rakettitiedettä. Pitää vain nähdä vähän vaivaa että katsoo tarjoukset ja laittaa ruoan itse :)

Vierailija
766/1264 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaisesti olen huomannut, että annoskoko vaikuttaa yllättävän paljon ruokakuluihin ja toinen tekijä on hukkaruuan määrä. Jos joutuu jatkuvasti heittämään paketista tai kattilallisesta osan pois, koska se on kerennyt mennä huonoksi, kuluja syntyy samaan tahtiin biopöntön täyttyessä.

Jos syö vain kaksi pakettia nuudeleita päivässä, ehkä säilyt hengissä kuukauden, mutta jos oikeasti ruokavalio on ihan liian yksipuolinen ja sairastut siksi flunssaan tai vaikka pidemmässä juoksussa johonkin merkittävämpään, siitä tulee äkkiä kalliimpi case kuin kasvisten ostaminen olisi ollut (palkattomat sairaspäivät, lääkkeet, lääkärikulut). Mielummin säästän työttömänä jostain muusta kuin ravinteista.

Vierailija
767/1264 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan asumistukea aika tarkalleen 200e ja opintotukea n. 250e. Vuokran jälkeen rahaa on jäljellä noin 185e. Tästä vähennetään puhelinlaskun summa ja paikallisliikenteen kuukausimaksu. Jos aikoo kuukauden aikana ostaa muutakin kuin ruokaa, niin eipä siihen kannata paljon yli 100 euroa käyttää.

Juon aamulla kahvia ja syön päivän aikana usein kevyesti esim. hedelmiä tai kasviksia. Ruoat on jotain edullisia esim. pinaattikeittoa. Iltaisin syön usein jotain epäterveellistä missä paljon kaloreita, suklaata, sipsejä tms. Eihän tämä kovin terveellistä ole, mutta olen sentään normaalipainoinen. Kahviloissa en juurikaan käy.

Vierailija
768/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 aikuista ja 2 teiniä (joka toinen vko) ja kauppaan menee 1300€ kk.

Vierailija
769/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan asumistukea aika tarkalleen 200e ja opintotukea n. 250e. Vuokran jälkeen rahaa on jäljellä noin 185e. Tästä vähennetään puhelinlaskun summa ja paikallisliikenteen kuukausimaksu. Jos aikoo kuukauden aikana ostaa muutakin kuin ruokaa, niin eipä siihen kannata paljon yli 100 euroa käyttää.

Juon aamulla kahvia ja syön päivän aikana usein kevyesti esim. hedelmiä tai kasviksia. Ruoat on jotain edullisia esim. pinaattikeittoa. Iltaisin syön usein jotain epäterveellistä missä paljon kaloreita, suklaata, sipsejä tms. Eihän tämä kovin terveellistä ole, mutta olen sentään normaalipainoinen. Kahviloissa en juurikaan käy.

Tuo yksi lause kuvastaa jotenkin niin hyvin tätä yhteiskuntaa. Siis eihän tämä terveellistä ole, mutta ainakin ulospäin näytän siltä miltä pitää.

Vierailija
770/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€k/kk ruokaan? Ei jumalavi, ellei ruokavalio todella ole keskitysleiritasoa, niin tolla rahalla on kyllä aika nahkeaa syödä monipuolisesti ja terveellisesti.

Tekisi mieli väittää, että ellei ruokaansa varasta / dyykkaa ja/tai syö parilla egellä opiskelijaravintolassa, niin höpöhöpö. Blogia pystyyn ja kuittia kehiin, niin salee selviää miten 95%:lla näistä kituuttajista on "ihan sattumalta" pakastimessa 500 kiloa iskän ampumaa hirveä ja 200 litraa äitimamman poimimia kanttarelleja. Mikäs siinä on sitten sillä satkulla kuussa "kituutellessa".

Vierailija
771/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi satanen jaettuna 31:llä,eli tekee siis n. 3.20 e/päivä...

(itse en kyllä ainakaan kovin monia päiviä perättäin tuolla ruokabudjetilla  haluaisi viettää .)

Saati  jos pitäisi vielä tehdä jotain ,(varsinkaan mitään kovin ns. ruumiillista) työtä.

Vierailija
772/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi usein jonkun pastan (artisokka, herkkusieni, ruusukaali, karamellisoitu sipuli esim.). Illalla vaikkapa dippaan kukkakaalia ja kurkkua. Myös kananmunaa syön usein vaikkapa mustapapujen kera. Syön vain kahdesti päivässä.

Vierailija
773/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdatte olla sitten sen kokoisiakin tai sitten syötte file mignon

Vierailija
774/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syödä voi terveellisesti ilman kitumista.

Onko siis terveellisesti syöminen mahdollista, jos syö mahdollisimman halpoja nuudeleita eli riisimakaroneja?

Vierailija
775/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttuni kertoi säästävänsä euroja ruokakuluissaan tekemällä kaalilaatikon jota söi viikon. Tosin tuo toimii yksineläjälle jolla rautainen vatsa.

Toinen kertoi syövänsä makaronia, jauhelihaa ja leipää paljon. Itse en pystyisi tuohon jatkuvaan leivän puputtamiseen.

Yksi keino on pienentää annoskokoja. Suomalaisethan syövät jonkun tutkimuksen mukaan aika raskaita isoja annoksia.

Valmisruoat pois. Herkut kannattaa jättää kauppaan, sillä ne nostavat yllättävästi kauppalaskua. Mehut, maidot ja limsat vie turhaa rahaa. Kannattaa opetella juomaan vettä.

Vierailija
776/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdatte olla sitten sen kokoisiakin tai sitten syötte file mignon

Suurimmalle osalle ihmisistä ei riitä koko päiväksi 100g makaronilaatikkoa ja raikas voileipä.

Vierailija
777/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttuni kertoi säästävänsä euroja ruokakuluissaan tekemällä kaalilaatikon jota söi viikon. Tosin tuo toimii yksineläjälle jolla rautainen vatsa.

Toinen kertoi syövänsä makaronia, jauhelihaa ja leipää paljon. Itse en pystyisi tuohon jatkuvaan leivän puputtamiseen.

Yksi keino on pienentää annoskokoja. Suomalaisethan syövät jonkun tutkimuksen mukaan aika raskaita isoja annoksia.

Valmisruoat pois. Herkut kannattaa jättää kauppaan, sillä ne nostavat yllättävästi kauppalaskua. Mehut, maidot ja limsat vie turhaa rahaa. Kannattaa opetella juomaan vettä.

Ja kannattaa opetella jauhamaan vielä  pettua jauhojen jatkeeksi ja valmistamaan korviketta...

Vanhat kansantaidot ja perinteet taas  kunniaan !

Vierailija
778/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissallekin kun pitää vielä ruuat ostaa,niin johan jo pelkästään siihenkin  menee se  väh. 30 e./kk. !

Vierailija
779/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää menkö koronatesteihin. eläkää kuten ennenkin. miksi kenenkään pitäisi rajoittaa omaa elämäänsä koronan takia? ajattele omaa vapauttasi. älä jää karanteeniin

Vierailija
780/1264 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun helposti voi olla syömättä kaksi päivää ja sitten taas syödä yhden nuudelipussillisen, niin voiko tuota ruokavaliota jatkaa pitkään?

Siinähän säästää sievoiset summat jos pystyy elämään yhdellä nuudelipussilla kolme päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä