Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mennäkkö vasektomiaan?

Epäilevä
16.02.2019 |

Kaipaisin kokemuksia! Ikää 43v ja lapsiluku täynnä. Vaimolla ollut hormonikierukka ja poisto/vaihto kesällä edessä. Itse hän on maininnut menevänsä sterilisaatioon. Mutta varsinkin kun työkaverikin just kävi vasektomiassa, tuli mieleen, pitäiskö mun kuitenkin? Lopullisuus ei mietitytä yhtään, siitä olen varma, eikä toimenpide pelota, vaan muut vaikutukset, mm. seksielämään.. Psyykkiset tai fyysiset tai parisuhteeseen liittyvät. Kertokaa lyhyt- tai pitkäaikaisista vaikutuksista.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät fiilikset operaatiosta näin viiden vuoden jälkeen.

Viikon verran oli leikkauksen jälkeen aristavia tuntemuksia, sitten paluu normaaliin.

Henkisellä puolella yksi taakka elämässä vähemmän, kun ei tarvitse pelätä että vaimo ehkäisyn pettäessä saisi hulluuskohtauksen ja väkisin pitäisi lapsen.

Vierailija
42/60 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii! Jo 15 vuotta estotonta panoa :)

M46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä sanota, että se on miehelle pienempi operaatio, niin varmasti vaimo arvostaisi, jos ihan jo siksikin tekisit sen hänen puolestaan.

Yhdyn myös edelliseen kommentoijaan siinä, että halut paranivat kun otatutin hormonikierukan pois. (Yritetään vielä iltatähteä.)

Onhan se miehelle helpompi. Naisten sterilisaatio nukutuksessa ja pitää mennä vatsanpeitteiden läpi tähystämällä. Miesten toimenpide taas paikallispuudutuksessa.

Vierailija
44/60 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi vasektomiassa vajaa vuosi sitten. Helppo toimenpide ja seksielämä on sen jälkeen ollut taivaallista, mitään ongelmia ei ole ollut.

N36

Vierailija
45/60 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin teettämässä vasektomian reilu 10v sitten.

Leikkaus ei tosiaankaan ollut kivuton, päinvastoin.

Operaation suoritti naisurologi. Yksityisellä kävin.

Pahasti karrikoiden, hän oli yhtä pitkä kuin paksukin, vastenmielinen ilmestys, ylimielinen, komenteleva. Toimenpiteestä jäi sellainen fiilis, että hän kosti kaiken miessukupuolelta saamansa paskan potilaalleen.

Onneksi ne kaksi hoitajaa paikkasivat tilanteessa kaiken sen mitä pystyivät, muuten olisin lähtenyt kesken kidutuksen pois.

Mitään jälkivaikutuksia ei kuitenkaan jäänyt. Orgasmit olivat täsmälleen kuten aina ennenkin.

Vierailija
46/60 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut operoi Väestöliiton andrologi, nainen - jos sillä on tässä tapauksessa merkitystä, (kuten ilmeisesti edelliselle kirjoittajalle on.)

Hän oli hyvin taitava.

Vierailija
47/60 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla leikkaajan sukupuolella ollut minulle yhtään mitään merkitystä.

Mutta tuo kokemus nyt oli minulla kertomani kaltainen.

Vierailija
48/60 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä urologi tiesi lisääntymiselimistä?

Vierailija
49/60 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys oli varmaan minulle joka kerroin yllä naisurologin tekemästä vasektomiasta?

Olin vain ns. asiakas, jolle tehtiin tuo toimenpide. Töölöön Mehiläisessä noita teki ainakin tuolloin urologit.

Vierailija
50/60 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten poikki. Viikon, pari aristi, ei muuta. 

Leikkausta on vieläkin mukava fantasioida, kun kolme naista oli kyrvän ja kivesten kimpussa. 

Ehdoton plus operaatiolle, varsinkin jos vertaa naisten leikkauksen komplikaatioihin. 

Vierailija
51/60 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tästä psykologisia puolia kellään ennen tai jälkeen? Itsellä ollut hormonikierukka jo kauan ja se pitäisi mennä vaihtamaan. En haluaisi kierukkaa enää laittaa ollenkaan, juurikin koska sitten olisi halujakin enemmän. Kuten nyt on kun kierukan teho on jo heikentynyt. Ehdotin miehelle et jospa hän kävisi tässä toimenpiteessä, mies suuttui. Kysyi että mitä jos vielä haluan lapsia. En tosiaan halua enää tässä iässä 38v) kun lapsetkin jo teini-ikäisiä. Jätti sitten keskustelun siihen. Ajattelin että tähän nyt liittyy jotain muuta mitä en ymmärrä, toivon kuitenkin ettei mies enää halua lapsia.

Vierailija
52/60 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa miehesi puolesta vastata, mutta kehoitan häntä harkitsemaan.

Vasektomialla ei todella ole vaikutusta, itse en sitä enää mistään huomaa. En löydä edes viillon paikkoja.

Vierailija
53/60 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blah kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blah kirjoitti:

Mulla orgasmin tunne hävisi lähes kokonaan. Muuten hommat toimii normaalisti, mutta tosiaan tuo orgasmin tunne on tuhannesosa aikaisemmasta. Rouvakaan ei sitä kuulemma enää tunne ollenkaan. Perseestähän tuo on ja masennusta meinaa pukata.

Tuskin toimenpiteellä oli merkitystä? Korkeintaan pään sisään vaikutusta jota kautta sitten muualle.

En jaksa uskoa tähän, mutta kai se on mahdollista. Aikaisemmin se lähti hyvin syvältä kiveksistä, kun nyt tuntuu todella heikolta tykytykseltä. Myös ulostulo on pelkkää valumista aikaisemman purskeen sijaan.

Halut itsessään ei siis ole hävinneet minnekään. Palkinto maalissa vaan on helvetin paljon ohuempi.

Epäilen, ettei orgasmihäiriösi johdu nyt vasektomiasta vaikka onhan sekin mahdollista. Sanoit olevasi masentunut. Käytätkö mahdollisesti jotain masennuslääkkeitä? Omalla miehelläni paniikkihäiriön vuoksi käytössä ollut SSRI-lääkitys aiheutti orgasmiongelmia ja jopa vaikeuksia virtsata.

Kun mies saa orgasmin erogeenisten hermopäisen stimuloinnista niin hän saa orgasmin. Tyypillisesti lihakset supistuvat siten, että lisäkiveksistä puristuu siittiöitä siemenjohtimia pitkin virtsaputkeen. Samalla niihin sekoittuu vesiplasmaa, jota lopullinen ulos ammuttava sperma suurimmaksi osaksi on.

Myös vasektomian teettänyt kokee lauetessaan samat lihasten supistelut orgasmissa ja ejakuloinnin vaikka siitiöt eivät pääse "virtaamaan" vesiplasman sekaan katkaistujen siemenjohdinten läpi. Laukeaminen on siis sama kuin normaalisti paitsi, että siittiöiden sekoittuminen spermaan on estetty.

Miehen, jolle on tehty vasektomia, kuuluisi tuntea orgasmi samalla tavalla. Erogeenisten hermopäisen stimulointiin siemenjohdinten katkaisu ei vaikuta mitenkään, myöskään lihasten supistuminen ei ole siitä kiinni. Ainoana erona lisäkiveksistä siemenjohtimeen purkautuvat siittiöt eivät purkaudu/virtaa yhtä pitkälle siemenjohtimen sisällä. Kaiken muun orgasmin saavuttamisesta ja supistuksiin pitäisi tuntua samalta. Tarkka voi kenties huomata hienoisen eron ejakuloinnissa (siltä osin kuinka pitkälle siittiöt siemenjohtimessa kulkevat, supistumisessa ei vieläkään eroa) ennen ja jälkeen vasektomian, mutta itse orgasmikyvyn tulisi säilyä samana.

Sinua suosittelin ihan Googlen ja wikipedian kuvahaulla tutustumaan miehen anatomiaan. Vasektomialla ei pitäisi olla vaikutusta miehen orgasmeihin. Jos syy ei ole lääkityksessä, joko hermopääsi ovat vaurioituneet jotenkin tai ongelma on henkisellä puolella.

Vierailija
54/60 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaan kivekseen koskee viiltävästi, jos on taukoa ollut ejakulaatioissa yli viikko. Onkohan normaalia?

Vierailija
55/60 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tästä psykologisia puolia kellään ennen tai jälkeen? Itsellä ollut hormonikierukka jo kauan ja se pitäisi mennä vaihtamaan. En haluaisi kierukkaa enää laittaa ollenkaan, juurikin koska sitten olisi halujakin enemmän. Kuten nyt on kun kierukan teho on jo heikentynyt. Ehdotin miehelle et jospa hän kävisi tässä toimenpiteessä, mies suuttui. Kysyi että mitä jos vielä haluan lapsia. En tosiaan halua enää tässä iässä 38v) kun lapsetkin jo teini-ikäisiä. Jätti sitten keskustelun siihen. Ajattelin että tähän nyt liittyy jotain muuta mitä en ymmärrä, toivon kuitenkin ettei mies enää halua lapsia.

Pikkusen vaikuttas siltä, että miehellä on joku luolamiesmäinen ajatus, ettei tuon jälkeen olisi enää MIES. On ymmärrettävää, mutta kuitenkin vähän junttia. Kannattaisi koittaa saada se vaikka aiheesta hieman lukemaan, jos se auttaisi.

Tuo "jos haluat lapsia" kuulostaa vain hyvältä tekosyyltä...

Vierailija
56/60 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti suosittelen, jos olet täysin varma lapsiluvun olevan täysi. mieti vielä hetki, että voisitko haluta lisää lapsia, jos päätyisitkin joskus elämässäsi vielä uuteen suhteeseen? Parasta on se, että vaimolla on kunnon halut nykyään, kun ei tarvitse käyttää pillereitä tappamaan haluja. Ihan erilaista makuhuoneessa ja siis ehdottomasti plussaa siellä!

Vierailija
57/60 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys oli varmaan minulle joka kerroin yllä naisurologin tekemästä vasektomiasta?

Olin vain ns. asiakas, jolle tehtiin tuo toimenpide. Töölöön Mehiläisessä noita teki ainakin tuolloin urologit.

Mahtoiko olla Mehiläisellä S.V. ? Sain niin karmean tylyä ja ikävää kohtelua normaalilla käynnillä että mua ei tartte veitsen kanssa kyllä tämän naisen lähestyä.

Vierailija
58/60 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtoiko olla Mehiläisellä S.V. ? Sain niin karmean tylyä ja ikävää kohtelua normaalilla käynnillä että mua ei tartte veitsen kanssa kyllä tämän naisen lähestyä.

En muista tuon naisen nimeä. Luulen kuitenkin, että minulla on vielä tallella jotain papereita tuosta operaatiosta. Palaan asiaan kun ehdin katsoa mahdolliset paprut läpi. 

Vierailija
59/60 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin 30 v sitten. Operaatio on miehille pieni, siksi minulle. Ei ole haittoja ollut. Seksi on vähentynyt, koska vaimon halut on aika vähäiset. Kohta varmaan vähenee halut minultakin!

Vierailija
60/60 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Haju hävis, mut ei haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme