Työpaikkaan vaaditaan video CV ja video haastattelu
Mistä välineet kun en omista kameraankaan? Eikä täällä kirjastossa edes saa editoida kun kysyin asiaa. Jää video CV ja haastis tekemättä. Toivottavasti perinteinen paperi CV kelpaa.
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää vaan ne videot laittamatta, niin me rohkeat saadaan teidän unelmatyöt >:P Tähän mennessä kolme videohakemusta tehnyt ja kaikkiin niihin paikkoihin valittu... Pelkillä pdf-hakemuksilla 2/7 paikasta kuului yhtään mitään, ja niistäkin kahdesta "ei kiitos"...
Unelmatöihin et millään video-cv:illä pääse. Ne menee suhteilla tai vankalla asiantuntemuksella.
No minäpä pääsin... Kaikkien unelmatyöt kun ei ole samoja ;)
Otin mitan keittiön kaapista ;)
Alhaalta 47,5 cm leveys, ylhäältä 46,8 - 46,9.
Tääkin kaappi taitaa olla suorinta mitä nämä humalaiset raksamiehet ovat (humalaisten?) valvojiensa kanssa saaneet aikaiseksi.
Mä tekisin kyllä tosiaan kännissäkin parempaa jälkeä, kuin nämä! Ikävää näihin vaan on yrittää ostaa jotain valmisosia ja asentaa jotain, kun ylhäältä on liian tiukka ja alas pitää laittaa lisää lankkua väliin tai jää ruuvit ilmaan!!
Sinccis
Niin ja vielä se, että sisämitta heittää sisäänpäin mentäessä vielä saman verran, mutta lyhyemmällä matkalla!! Tasoja joutuu siis sahaamaan syvälle päin mentäessä kapeammiksi!
Stanan stana!!
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muuten todettu kamerapelko.
Ihan mielenkiinnosta, millainen kännykkä sinulla on? Kun eikös niissä ole nykyään kaikissa kameroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää vaan ne videot laittamatta, niin me rohkeat saadaan teidän unelmatyöt >:P Tähän mennessä kolme videohakemusta tehnyt ja kaikkiin niihin paikkoihin valittu... Pelkillä pdf-hakemuksilla 2/7 paikasta kuului yhtään mitään, ja niistäkin kahdesta "ei kiitos"...
Unelmatöihin et millään video-cv:illä pääse. Ne menee suhteilla tai vankalla asiantuntemuksella.
Mistä se vankka asiantuntemus mahtaa tulla, ellei pääse edes aloitustason töihin?
On niin paljon erilaista vänkyrää ja "en mä ainakaan viitti" tyyppiä, että sillä videolla on helppo erottua vielä toistaiseksi.
Jos ongelmana on se, että paperihakemuksen ja CV:n perusteella hyviä hakijoita on liian paljon paikalle kutsuttavaksi, niin eikö voisi tarjota vaihtoehtona Skypeä tai vastaavaa? Se olisi kuitenkin monelle oikeasti helpompi tilanne olla oma itsensä, kun on vuorovaikutuksessa toisen ihmisen kanssa, eikä vain esiinny kameralle.
Miten ylipäätään vuorovaikutustaidoista muka saa paramman kuvan videolta kuin oikeasti tapaamalla ihmisen?
Jos taas firman hallitukselle tms. pitää saada video, niin eikö voi vain pyytää lupaa haastattelun videoimiseen?
Käy sääliksi epäsuositut tai ujot nuoret, jotka eivät snäppäile ja tubettele, kuten muut. Ovat vielä heikommassa asemassa kuin ennen esim. kesätyömarkkinoilla, mikä on jo vuosikausia ollut ekstroverttien markkina. Juuri nuoriahan näillä sirkustempuilla rekrytoidaan, kun ei ole vielä niin paljon CV:n täytettä, minkä perusteella tehdä johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut muutaman kerran hallituksessa tekemässä päätöstä rekrytoinnista. On ollut hankala tehdä päätöstä sen perusteella mitä haastatteluryhmä sanoo. Olisin ollut erittäin tyytyväinen jos käytettävissä olisi ollut videotallenne ihmisestä. Harvempi on sellainen sopiva tyyppi jonka bongaa paperista. Tällä tavoin yritys saa juuri sen oikean työntekijän millaisen he haluavat.
Haha. Hyvä näyttelijän saa, mutta osaajaa tuskin.
Ei ihme, että kaiken maailman sairaat pyrkyrinarsistit menestyy jos tehtävään valitaan henkilö videon perusteella. Yhtä hyvin kaikki voisivat ryhtyä prostituutioon. Nykyajan työnhaku on pahimmanlaatuista huoraamista, itsensä myyntiä halvimpaan hintaan, jossa aidolla osaamisella, empatiakyvyillä, oppimistaidoilla tai johtamiskyvyillä ei ole mitään merkitystä.
Belfie vaan kameralla ja töitä hakemaan:)
Jos mun pitäisi tuollainen tehdä niin kuvaisin varpaitani haastattelun ajan.
En hae paikkoihin jossa on ensimmäisessä hakuvaihessa koku naurettava 1 min videohakemus. Näihinkin olen törmännyt. Siis 1 min. eikä muuta. Tuntuu ettei tuollainen organisaatio hae osaamista vaan jotain "hyvää pöhinää"
Olen töissä asisntuntijahommissa eikä tarvetta vaihtaa, mutta toki seuraan alan työpaikkoja ja välillä haenkin.
2. Vaiheessa jossa karsitaan esim. 12 joukosta 6 haastateltavaa on jo perustellumpaa. Silloin porukka on karsittu osaamisen perusteella. Ja on eri asia tehdä melko työläs video siinä vaiheessa kun tiedät olevasi jollain tasolla jo jatkossa kuin hölöttää minuutissa osaamisestasi sadan muun joukossa.
Joku lyhyt esittelyvideo jopa 1. vaiheessa cv:n lisäksi on ok, mutta ei pelkkä videohakemus. Pidän minuuti perusteella valinnan tekevää todella laiskana rekrytoijana ja se kertoo organisaatiosta paljon kuten sanottu. Ei olla kovin tosissaan eikä haeta osaavinta.
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä. Ei kahden minuutin perusteella voi arvioida ammattitaitoa/kokemusta. Perustuu mielikuviin tuollainen haku. Kaikki kauniit ja nuoret pääsee.
Videohan on mitä muikein keino esittää omaa tuotantoaan työnantajalle. Mä ainakin tykkään video CV:stä. Erikoista vastarintaa taas. Nuoret onneks ovat jo tajunneet, että video on se kova juttu. Näitä on oikeasi jopa ihan hauskaa kuvata ja editoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäpä pääsin... Kaikkien unelmatyöt kun ei ole samoja ;)
Niinpä, ja juuri siksi tuskin olet videoillasi viemässä esim. minun unelmatöitäni. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä päädyin epätoivoissani hakemaan työtä pysäköinninvalvojana, kun kerran en muuhun kelpaa. Pääsin hakemuksellani seuraavaan vaiheeseen: tee itsestäsi videoesittely. Ajattelin, että noin palavasti en halua kokopäiväsolvattavaksi, ja jätin haun kesken.
Mikä firma? Itse olen ParkkiPatella ollut jo melkein vuoden ja ei tämä niin paskaa hommaa ole kuin mitä pelkäsin. Hae meille, ei varmana ole mitään videovaatimuksia!
Tästä on nyt jo monta ketjua. Yhdessä kirjoitettiin, että oli hakenut nimenomaan pysäköinninvalvojaksi. Sitten sieltä pyydettiin video. Kirjoittaja ei viitsinyt ryhtyä moiseen pelleilyyn,
Olihan tällainenkin mainittu että henkilökohtaista avustajaa etsivä vaati videoituja hakemuksia työnhakijoilta.
Joutavaa hifistelyä, karsii kaikki pro-tyypit kilometrien päähän.
VideoCv tai kutsu unryhmähaastattelu = työnantaja ei jaksa edes henkilökohtaisen työhaastattelun verran panostaa työntekijöihinsä.
Vierailija kirjoitti:
En hae paikkoihin jossa on ensimmäisessä hakuvaihessa koku naurettava 1 min videohakemus. Näihinkin olen törmännyt. Siis 1 min. eikä muuta. Tuntuu ettei tuollainen organisaatio hae osaamista vaan jotain "hyvää pöhinää"
Olen töissä asisntuntijahommissa eikä tarvetta vaihtaa, mutta toki seuraan alan työpaikkoja ja välillä haenkin.
2. Vaiheessa jossa karsitaan esim. 12 joukosta 6 haastateltavaa on jo perustellumpaa. Silloin porukka on karsittu osaamisen perusteella. Ja on eri asia tehdä melko työläs video siinä vaiheessa kun tiedät olevasi jollain tasolla jo jatkossa kuin hölöttää minuutissa osaamisestasi sadan muun joukossa.
Joku lyhyt esittelyvideo jopa 1. vaiheessa cv:n lisäksi on ok, mutta ei pelkkä videohakemus. Pidän minuuti perusteella valinnan tekevää todella laiskana rekrytoijana ja se kertoo organisaatiosta paljon kuten sanottu. Ei olla kovin tosissaan eikä haeta osaavinta.
Ei se osaaminenkaan aina auta, jos sulla ei ole sitä "hyvää pöhinää" etkä sovi yhteisöön. Tuollaisella asenteella ihan hyvä, että et edes hae niitä paikkoja. Jos etsitään "hyvää pöhinää", niin silloin sun on tarjottavaa "hyvää pöhinää".
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa nykyaikaan :) Kehitys kehittyy. Videoilla on helppo karsia jyvät akanoista. Ne, jotka oikeasti haluaa sen paikan, keksii kyllä keinot.
En usko, että kukaan on niin epätoivoinen.
korjatkaa asenteenne kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä. Ei kahden minuutin perusteella voi arvioida ammattitaitoa/kokemusta. Perustuu mielikuviin tuollainen haku. Kaikki kauniit ja nuoret pääsee.
Videohan on mitä muikein keino esittää omaa tuotantoaan työnantajalle. Mä ainakin tykkään video CV:stä. Erikoista vastarintaa taas. Nuoret onneks ovat jo tajunneet, että video on se kova juttu. Näitä on oikeasi jopa ihan hauskaa kuvata ja editoida.
Ainoat jotka puolustavat videorekrytointia, ovat rekrytoijat itse.
Mihin muuten teidän videonne päätyvät? Rekrytointi arkistoon?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että masentuneet purkivät karttamaan kameraa, olo sitten kyse valokuvaamisesta tai videosta. He pelkäävät hysteerisesti tulevansa kuvatuksi. Kerran yksi nuori pyörtyi kameran edessä kun kuvaamista harjoiteltiin työpajalla. Työ on kuitenkin paras lääke masennukseen.
Mä olen vältellyt kameraa koko ikäni, eikä sitä mikään työ ole muuttanut. Sukujuhlissakin olen aina sopivasti hakemassa kahvia, kun ryhmäkuvia otetaan.
Sinccis
Videorekrytointi sopii roboteille, katsotaan osaako ne kommunikoida ymmärrettävästi.
Sitten joko laitat selliset tai tuumaat, että pitäkööt tunkkinsa.