Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pelkäät yksin pimeässä metsässä?

Vierailija
14.02.2019 |

Pelkäätkö enemmän sellaista, mikä voisi ainakin teoriassa oikeasti uhata sinua (esim. jotain ihmistä tai eläimiä), vai alatko pelätä sellaista, mitä ei ole edes olemassa (jotain hirviöitä tms. pahoja olentoja)?

Mitä pelkäät yksin pimeässä metsässä?

Vaihtoehdot

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei ollut vaihtoehoissa, mutta pimeässä metsässä pelkään lähinnä eksymistä.

Vierailija
82/88 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäisin eniten karhuja ja sitten jotain hullua murhamiestä. Ja mielikuvituksen ja paniikin ansiosta alkaisin todennäköisesti näkemään ”mörköjä ja kummituksia” vaikken niihin uskokaan. Pimeä metsä ei todellakaan ole mun paikka, onneksi sinne ei ole pakko mennä.

Karhut ovat näillä seuduilla enimmäkseen nukkumassa siihen aikaan, kun on pimeää. Syksyisin ehtii tulla pimeitä öitä ennen kuin karhut menevät talviunille, mutta enemmän karhuilla on ollut syytä pelätä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeässä ei tosiaan näe muuta kuin sen, mitä lamppu valaisee. Jos on pilvistä, ei voi suunnistaa edes tähtien perusteella.

Vierailija
84/88 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susia ja karhuja.

Vierailija
85/88 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina ihmetyttää, kun jenkeissä on paljon näitä metsään lopullisesti kadonneita mysteeritapauksia. Porukka on ihan, et siellä on jetejä ja skinwalkereita, ei kannata mennä metsään! Itse taas olen aina tuntenut metsän todella turvalliseksi paikaksi, varmaan kaikista turvallisimmaksi. Petoeläimetkin haistaa ihmisen ja häviää nopsaan, ennenkuin ihminen ehtii huomata mitään (yleensä). Tietysti siellä metsässä on vilkkaampaa pimeään aikaan, että kuuluu enempi ääniä. Eniten pelkäisin murhaajia, mutta eipä nekään siellä pimeässä sen paremmin näe ja aika epätodennäköistä, että sellainen sattuisi omassa mökkimetsässä vastaan tulemaan. Toki eri jos on jotkut yleiset ulkoilupolut.

Vierailija
86/88 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on maailman toiseksi tappavin eliö (hyttynen on ykkönen) joten luonnollisesti vaarallisinta metsässä on törmätä ihmiseen.

Kaikkein pelottavin tilanne oli kävellä polulla kun läheistä tietä pitkin meni auto, joka pysähtyi kohdallani ja miesääni huusi HEI TOI! eikä ketään muuta ollut paikalla kuin minä, ja toinen miesääni vastasi jotain. Juostiin muuten vähän lujaa koirien kanssa pakoon äkkiä pois näkyvistä ja suorinta tietä kotiin :(

Noin muuten pelkään suonsilmäkkeitä, heikkoja jäitä, kaatumista, puista putoavia isoja oksia ja lumipaakkuja, punkki- ja hirvikärpäskeskittymiä, maa-ampiaispesiä ja koirien takia käärmeitä.

Vierailija
87/88 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeässä ei tosiaan näe muuta kuin sen, mitä lamppu valaisee. Jos on pilvistä, ei voi suunnistaa edes tähtien perusteella.

Siksi en käytäkään lamppua. Suomessa on HYVIN vähän paikkoja, joissa olisi öisin umpipimeää. Todella pimeää on syksyisin marraskuun tienoilla, kun ei ole lainkaan lunta, mutta maa on märkää ja pudonneet lehdet ovat tummuneet (ainoa aika vuodesta, kun tarvitsen itse valoa metsässä kulkiessani). Kuitenkin varmaan 75% suomalaisista tai enemmänkin elää alueilla, joihin kajastaa AINA valoa kaupungista, kasvihuoneista, maatilalta (niillä on isot valot navetan päädyssä), jostain tehtaasta tms. Sitä kajastusta ei huomaa tasku/otsalampun kanssa, vaan vain ilman valoja.

Mutta monet pelkäävät pimeää ja hämärää. Meilläkin on koira, joka tarvitsee taskulampun valonkajon uskaltautuakseen metsälenkille pimeimpinä hetkinä. Olen siis tinkinyt omasta mukavuudestani ja kannan mukana lamppua, jotta koira pääsee iltalenkilleen.

Vierailija
88/88 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skinwalkereita on oikeesti olemassa. Wendigo on kans oikeesti olemassa.