Yhdynnän jälkeen repeämä emättimen suuaukolla
Moi,
Olen 16v tyttö ja harrastin yhdyntää ensimmäistä kertaa viime lauantaina (9.2.2019). Seksi oli suojaamatonta ja sen aikana vuosin paljon verta. Yhdyntä sattui alussa, mutta helpotti melko nopeasti. Seuraavana päivänä huomasin kuitenkin melko suuren haavauman emätinaukon suulla, ikäänkuin välilihassa. Haava on max. 1cm pitkä ja 0,5cm leveä. Alkuun se oli keskeltä hyvinkin valkoinen ja reunoilta punaisempi. Se oli sunnuntaina tosi kipeä ja sattui jopa istua. Nyt 5 pv jälkeen haavauma on haalentunut hieman, eikä ole kovinkaan kipeä. Veikkaan että haavan ”valkoisuus” on vain limakalvoa. Virtsatessa kirvelee vähän. Olen huuhdellut sitä lämpimällä vedellä ja rasvannut Bepanthenilla ja Bacibactilla ainakin kerran päivässä. Olen myös ollut mahdollisimman paljon ilman pikkuhousuja. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja miten toimitte? Kuinka nopeasti parantuu?
Kommentit (3)
Ei kukaan ole noin tyhmä, pakko olla provo. Siksi ei vaatauksia. Suojaamatonta seksiä, sukupuolitaudin oireet ja pilde rikki, mitähän tekisi?
Nyt viikon jälkeen tapahtuneesta, haavauma on parantunut hiukan eikä ole enää ”vaalea” nyt näyttää vain ihan normaalilta haavalta. Olen putsannut sitä nyt lisäksi laimennetulla desinfiointiaineella (septidin) ja rasvaan pari kertaa päivässä. Hommaa vaikeuttaa se että minulla on menkat samaan aikaan ja se on aikamoista säätöö. Olen koittanut olla mahdollisimman paljon ilman pikkareita ja välttänyt tiukkoja housuja. Kuinkahan kauan tuollaisessa intiimialueen haavassa kestää parantua?
Seksissä on mennyt jotain todella väärin jos tulee repeämä. Ne ei kuulu seksiin.
Kannattaa käydä näyttämässä lääkärille. Asia on ihan normaali esim terveuskeskuslääkärille tai koululääkärille.