G Helsinkiläisille: kummassa asuisit, jos ois pakko: Konala vai Roihuvuori?
Kommentit (112)
Olen asunut siinä lähistöllä, Talissa, ja täytyy sanoa että tykkäsin jotenkin siitä Länsi-Helsingin ilmapiiristä.
Toki jokaisesta asuinalueesta saa kaivettua jotain negatiivista. En usko muuten, että Roihuvuorikaan olisi mitään karseaa asuinaluetta. Riippuu hiukan millä tiellä ja millaisessa talossa asuu.
rakennettu väljästi, kaikki palvelut kävelyetäisyydellä ja hienot uimarannat ja ulkoilumaastot.
mun sisko asui ja kovasti oli kiva alue... konalakin voi olla kiva, mutta en tunne aluetta enkä ketään sieltäpäinkään
Asuin Konalassa muutaman vuoden ja se on eräs Helsingin rauhallisimmista alueista, kaupungin vuokra-asuntoja on tosi vähän ja muutenkin rauhallista. Väestö on suomalaista jos se jollekin jotain merkitsee
Asuttiin kolme vuotta, kahden lapsen kanssa, tosi rauhallista, kuulemma pasilan poliisipiirin rauhallisinta aluetta, ei mikään kauhea kerrostalolähiö, omakotitaloja ja sen sellasta. Lyhyt matka selloon esim. Ei mitään rauhatonta ostaria. Ainut, jos keskustaan kulkee töissä, kestää 30 - 40min bussilla. Muuten autolla kehä 1 lähellä. mielestäni hyvin pääsee kulkemaan ympäri pk-seutua.
Vaikka on tunninkin työmatka jo aika tylsä...
Vierailija kirjoitti:
Puppa👴 ja Mumma 👵 kävivät Konalan jauhelihamiehen 🥩 luona syömässä 👍👍
TEE UUSI KETJU P UPPA
Nykyään vastaisin Konala, ennen olisin vastannut Roihuvuori. Olen syntyisin Roihekasta.
Roihuvuori on aika gettoutunut nykyään.
Roihuvuori. Muuttaidin heti jos vaan sopiva luukku löytyisi säälliseen hintaan
Vierailija kirjoitti:
Roihuvuoressa on Stadin halvimmat vuokrat nykyään, Oikotiellä on mistä valita että sinne vaan ma mujen joukkoon.
Itse hylkäsin kuusi asuntoa joita tarjottiin Roihuvuoresta. Se on getto nykyään.
Roihuvuoressa on meri, Konalassa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roihuvuoressa on Stadin halvimmat vuokrat nykyään, Oikotiellä on mistä valita että sinne vaan ma mujen joukkoon.
Itse hylkäsin kuusi asuntoa joita tarjottiin Roihuvuoresta. Se on getto nykyään.
Outoa puhetta (näin roihuvuorelaisen näkökulmasta)
Vierailija kirjoitti:
Vuosaaressa se vasta meri onkin, paljonko auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Konalassa on RAAKAA SIKANAUTAA 🥩
Konalassa, olen asunutkin siellä ja nimenomaan uusi kauppakeskus houkuttelisi sinne.
Roihuvuori aivan outoa aluetta (vaikka olen asunut itäisessaä V:saaressakin)