Juoksua harrastavat: kuinka kovalla pakkasella pystyt vielä juoksemaan?
Kommentit (19)
Mulla -5. Astma niin alkaa yskittämään pakkanen liikaa.
Kävin viimeksi eilen, menen tänään illemmalla.
Ei oo mitää rajaa, mä en mene sään armoilla jos tekee mieli juosta. Satoi tai paistoi, ihan sama
Vierailija kirjoitti:
Kävin viimeksi eilen, menen tänään illemmalla.
Suojaatko kasvot/suun erityisesti?
Mulla -12 pakkasraja. Peruslenkkiin kuuluu ylämäki osuuksia, joten hengästyn kunnolla.
Aiemmin noin -20C mutta nykyään viisikymppisenä -10C. Reipas kävely korvaa juoksulenkin kovimmilla pakkasilla.
-23 näytti olevan mittarissa. Lämpimämpi on hölkätä kevyesti kuin palella kävellen.
-30 asteen tienoilla hengitys ei enää toimi kunnolla, joten pysyn suosiolla sisällä.
Keuhkojen puolesta pystyn juoksemaan miten kylmässä vaan, tai siis ei ole tullut rajaa vastaan. Ei tietysti tehoja. Mutta oikein kylmällä juoksen pitkät lenkit kierroksina että voi lyhentää jos tulee kylmä. Siitä nimittäin on vaikea lämmetä enää. Varapaita ja -hanskat mukana.
En juokse koskaan pakkasella. Menen salille juoksumatolle juoksemaan.
Ei ole vielä tullut raja vastaan. N. 20 asteen ja kovemmilla pakkasilla käytän hengitysilman lämmityskennoa. Ilman sitä ei onnistuisi.
Juokseminen on kielletty
Pakkasella
Tuhoaa keuhkot!!!!
Eilen kävin ja huomenna uudelleen, täällä on ollut -20 hujakoilla, tuuli lisää tietenkin purevuutta. Vaatteita saa kyllä pistää päälle aika monta kerrosta ja silti tuntuu että takapuoli jäätyy. Keuhkoissa ei tunnu, mutta huomasin eilen että loppuvaiheessa lenkkiä alkoi tuntua siltä kuin polvet olisivat alkaneet jähmettyä. Kylmempi tuolla tulee koiran kanssa kävellessä kuin juostessa.
Pakkasella ei saa juosta!!!!
Pakkanen voi vaurioittaa keuhkoja vakavasti Tämä raja on syytä tuntea
Kovalla pakkasella keuhkoja kannattaa suojella huivin avulla.
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/ffd7ce71-d20e-4f5f-873a-90a531cebb…
Vierailija kirjoitti:
Pakkasella ei saa juosta!!!!
Pakkanen voi vaurioittaa keuhkoja vakavasti Tämä raja on syytä tuntea
Kovalla pakkasella keuhkoja kannattaa suojella huivin avulla.
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/ffd7ce71-d20e-4f5f-873a-90a531cebb…
Keuhkot voi suojata hengitysilman lämmityskennolla. Todellakin saa juosta kunhan ei hölmöile ja pitää huolen terveydestään.
Tammikuu näyttää ainakin olevan paras kuukausi uusia juoksukengät. Saa reilusti alle puoleen hintaan.
17