Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G Helsinkiläisille: kummassa asuisit, jos ois pakko: Konala vai Roihuvuori?

Vierailija
07.01.2008 |

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roihuvuori, vanha puoli

Vierailija
102/112 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalassa jauhenlihamies ou jee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
104/112 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roihuvuori on aivan ihana! Vehreää, meri lähellä, ihania vanhoja kerrostaloja kauniilla pihoilla, hyvät julkiset kulkuyhteydet. Paljasjalkaisena stadilaisena ja Itä-Helsinkiä rakastavana hymistelen aina tätä aluetta dissaavia. 99 % kritisoijista on junantuomia, jotka on joltain kumminkaimalta joskus kuulleet, että se Kontula on aivan kamala paikka. Eli Itä-Helsinki on ihan kamala paikka siis :D Ja siis Kontulassakin on aivan suloisia vanhoja alueita kauempana ostarista. Aika harva ostari missään on nykyään viihtyisä.

Lol, ihan näin paljasjalkalaisena punavuorelaisena hymistelen sun itähypetyksellesi. Aina valitaan länsi jos vaihtoehtona on itä, ihan pelkkien sosiaalisten ongelmienkin vuoksi. 

Kasva aikuiseksi. Oikeasti kenen aikuisen itsetunto perustuu johonkin asuinalueeseen. Jokainen asukoon siellä mihin rahat riittävät ja missä viihtyy.

Vierailija
105/112 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä Konalan valitsen mennen tullen, kun siinä vieressä asustelen. Tylsähän se tosiaan on, mutta eipä ole tulijoita kuten Rohikassa.

Rohikkaan pitää vielä matkustaa metrolla, eikä itä-helsinkiläisyys ei ole koskaan hyvä idea.

Et sä kyllä Roihuvuoreen metrolla pääse.

Hyvin harva asunto taitaa olla metrossa/metroasemalla, joten joudut kävelemään sieltä metroasemalta johonkin. Myös Roihuvuoresta osa on saavutettavissa metrolta kävellen ihan helposti.

Vierailija
106/112 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ullalinnasta katsoen Roihuvuori on jotenkin lähempänä kuin Konala. Itään pääsee nopeasti metrolla ja autolla sinne pääsee nopeammin kuin Konalaan. 

Mulla taas Ullanlinnasta katsottuna länsi aina ennen itää. Eikä mitään metroa todellakaan. 

Mulle Roihuvuori, kuten kaikki Itä-Helsingin paikat, on nimiltäkin aivan tuntemattomia. En oikein edes tiedä missä ne sijaitsee. Länsi tuntuu enemmän Helsingiltä.

Kuulopuheiden varassa dissaat alueita, joista osa on joskus ollut huonossa maineessa. No jos Ullanlinnassa asuu, ei ole kaikki muumit edes laakson ulkopuolella, vaan on kuolleet. Mitään sellaista ei Ullanlinnassa ole, joka tavalliselle ihmiselle tekisi siitä oikeasti paremman paikan asua kuin esimerkiksi hyvä alue Itä-Helsingistä. Harvan työpaikka kuitenkaan on Ullanlinnassa, joten ei edes työmatka alle 500m käy perusteeksi paremmuudesta.

Vierailija
107/112 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ullalinnasta katsoen Roihuvuori on jotenkin lähempänä kuin Konala. Itään pääsee nopeasti metrolla ja autolla sinne pääsee nopeammin kuin Konalaan. 

Mulla taas Ullanlinnasta katsottuna länsi aina ennen itää. Eikä mitään metroa todellakaan. 

Mulle Roihuvuori, kuten kaikki Itä-Helsingin paikat, on nimiltäkin aivan tuntemattomia. En oikein edes tiedä missä ne sijaitsee. Länsi tuntuu enemmän Helsingiltä.

Kyllä Konala on minulle enemmän luoteessa, kuin lännessä. Saat ajaa aika pitkään Porintietä päästäksesi sinne ja se on harpilla mitattuna yli 1,5 kertaa kauempana Ullanlinnasta kuin Roihuvuori. Minulla ainakin on täältä eteläisestä kantakaupungista aika usein asiaa Herttoniemen tai Roihupellon teollisuusalueelle joko auton huoltoon, rautakauppaan tai Motonettiin. Sinne pääsee myös autolla varsin näppärästi verrattuna siihen, että Porin tielle päästäkseen pitää kitkutella koko kaupungin läpi. Konala on ainakin minulle henkisesti paljon kauempana. 

Vierailija
108/112 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulopuheiden varassa dissaat alueita, joista osa on joskus ollut huonossa maineessa. No jos Ullanlinnassa asuu, ei ole kaikki muumit edes laakson ulkopuolella, vaan on kuolleet. Mitään sellaista ei Ullanlinnassa ole, joka tavalliselle ihmiselle tekisi siitä oikeasti paremman paikan asua kuin esimerkiksi hyvä alue Itä-Helsingistä. Harvan työpaikka kuitenkaan on Ullanlinnassa, joten ei ede

Aika moni meistä täällä asuvista on töissä keskustassa. Olen aina asunut kävelymatkan päässä töistä. 

Vierailija
109/112 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konala! Paremmat yhteydet keskustaan eikä ole missään itähelvetissä

Konalasta paremmat yhteydet keskustaan? Ei pääse kuin hitailla busseilla. Roihuvuoresta pääsee paljon nopeammin.

Ei parempi aina tarkoita nopeinta..

Mielummin bussi+metro idästä kuin bussi lännestä. Metro on oikeasti niin paljon nopeampi ja kapasiteetiltaan isompi, että vain juna kilpailee sen kanssa mukavuudessa lähiliikenteessä. Keskustassa spårat on käteviä ellei joku ida*I ole pysäköinyt liian lähelle kiskoja.

Metro on ainoastaan vaarallinen ja ällöttävä, ei minkäänlaista valvontaa ja täynnä hulluja. Aivan vihoviimeinen väline kulkemiseen. 

Jos sitä paitsi haluaa

Ennakkoluulot ovat sulla sitkeässä. Toki yöllä  loppuvuoden tapahtumien aikaan bussit ovat täynnä joka suuntaan, muttei niitä yhtään sen enempää mene silloin länteenkään, joten sama ongelma molempiin suuntiin. Muuten itä onkin sitten parempi, esimerkiksi hinta-laatusuhteeltaan ylivoimaisesti.

Vierailija
110/112 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ihan OK, ehkä kuitenkin toi Roihis miellyttää enemmän. Itäristä saa kaiken, rannat lähellä, venepaikkoja saatavilla, pääsee nopeesti porvoonväylälle (mökki  Kotkan lähellä, suku Kotkassa). Toisaalta metrolla 20 min keskustaan. 

Vierailija
111/112 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aika moni meistä täällä asuvista on töissä keskustassa. Olen aina asunut kävelymatkan päässä töistä."

Itse en ottaisi asuntoa lähelläkään, vaikka maksettaisiin mitä, jonkinlaisen etäisyyden tarvitsee kyllä työpaikkaan.

Vierailija
112/112 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalasta kokemusta. Ihan ok paikka. Jos on sillä pientalo / vanhemmalla alueella. Julkisilla kulkeminen on rasittavaa joka tapauksessa, joten auto on hyvä olla. Busseja tuolta toki menee hyvin ja pitskusta / malminkartanosta on juniakin tarjolla. Pitkussa lisäksi pikaratikka. 

Osa kouluista / päikyistä taisi olla Homeessa, mutta purkivat ja tekivät uusia. Joten sekin lienee kunnossa. 

Jos ne jotain jeesaa liikkumisessa. Itse hoidan sen niin että lyhyet matkat kävelle ja pyörällä. Työläät ja pitkät matkat aina autolla. Se sopi Konalaan hyvin. 

Roihuvuoren itäisyys epäilyttää lähinnä näiden raiteiden varsiin keskittyvien häirikkörosvoporukoiden takia.  Konalassa tosin oli kansallisasuisten osuus merkittävä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi