Mitä parisuhdekumppaniin liittyviä vaatimuksia et ymmärrä?
Siis nimenomaan et ymmärrä miksi joku sellaista vaatii. Ei niitä juttuja joita et vain itse vaadi, mutta ymmärrät kuitenkin pointin.
Kommentit (158)
Mä en ymmärrä sitä, että pitäisi olla tietyn värinen tukka tai silmät. Aikuisillakin ihmisillä tosi usein vaatimuksena joku tuollainen aivan täysin yhdentekevä seikka!
Vierailija kirjoitti:
Kokemato tai lähes kokematon nainen, joka kuitenkin pitää seksistä ja haluaa sitä usein.
Oikeasti, miehet: sellaista EI ole.
Kyllä minä ainakin olen.
Älä puhu kaikkien ihmisten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä, että pitäisi olla tietyn värinen tukka tai silmät. Aikuisillakin ihmisillä tosi usein vaatimuksena joku tuollainen aivan täysin yhdentekevä seikka!
Ei se ole mitenkään yhdentekevä, kaikki ei viehäty kaikenlaisista.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään mitään mikä on yli oman tason. Ensin katsotaan peiliin, hyväksytään karu totuus, ja sen jälkeen vasta ”vaaditaan”.
Niin siis perustuuko parisuhde mielestäsi vain ulkonäköön? Vai pitäisikö sitten myös vertailla palkkanauhat, mensa-testit, taiteelliset avut jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta kun se hiustenvärikin on vaihteleva asia. Loppuuko rakkaus, jos toinen blondaa hiuksensa? En siis mitenkään kykene ymmärtämään tämän tason vaatimuksia, millainen ihminen täytyy olla, että välittää moisesta... Saa olla tyhmä tai epäsopiva luonne, kunhan on silmät omaan makuun viehättävät? Eikö nämä ihmiset tajua, että joskus poikkeuskin voi viehättää? Vai onko kyse siitä, että ei todellakaan voi?
Alle 15-vuotiaiden unelmien poikaystävä -listoilla jotenkin tajuan tuollaisen, mutta muuten en.
Vierailija kirjoitti:
Hiusten väri tuntuu olevan monille, etenkin naisille, tosi tärkeää. Totta kai ulkonäköön liittyviä mieltymyksiä saa olla, mutta mielestäni on outoa miten monille naisille esim. blondi mies on täysi turn-off :D
Se on biologiaa.
Anteeksi mutta en ymmärrä sitä, miten joku ei ymmärrä, että muusikoille ja musiikin intohimoisille harrastajille musiikki voi todellakin olla yksi tärkeimmistä asioista elämässä. Tajuan sen, että kaikki eivät ole musikaalisia ja kaikille musiikki ei ole tärkeää, mutta miten sellaiset ihmiset eivät muka ymmärrä sitä, että toisenlaisille ihmisille musiikki on hyvinkin tärkeää, yksi merkittävimmistä asioista elämässä.
En todellakaan voisi kuvitella jakavani elämääni ihmisen kanssa, joka kuuntelee Popedaa, Yötä, Katri Helenaa, Kaija Koota, Klamydiaa, radiohittejä jne. koska tulen kirjaimellisesti todella ahdistuneeksi ja vihaiseksi musiikista, josta itse en pidä. Käytän musiikkia tunteiden purkamiseen ja olen tarkka siitä, millaista musiikkia kuuntelen missäkin mielentilassa, harrastan musiikkia ja olen kouluttautunut musiikin saralla. Aion tulevaisuudessa linkittää musiikin osaksi ammattiani. Kuuntelen musiikkia monesti aamusta iltaan, lähes aina kuin mahdollista. Käyn myös keikoilla. Musiikki on minulle yhtä tärkeää kuin uni, ilman sitä tai vääränlaisella musiikilla voin todella pahoin.
Minulle taas pilkutarkka siivous ei ole ollenkaan tärkeää ja viihdyn sotkuisammassakin huushollissa. Ymmärrän kuitenkin ihmisiä, joille sotkuisuus ja laiskuus siivoamisessa on oikeasti kynnyskysymys. Kyse on vähän verrattavissa olevasta asiasta. Ehkä minä en jaksa ymmärtää ihmisiä, jotka eivät ymmärrä erilaisuutta ja sitä, että eri ihmisten kohdalla eri asiat ovat tärkeitä. Minusta sellainen ajattelemattomuus on henkistä laiskuutta ja typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiusten väri tuntuu olevan monille, etenkin naisille, tosi tärkeää. Totta kai ulkonäköön liittyviä mieltymyksiä saa olla, mutta mielestäni on outoa miten monille naisille esim. blondi mies on täysi turn-off :D
Blondi on täysi turn-off myös monille miehille. Blondeista tykkäävät miehet kelpuuttavat kyllä brunetin, mutta monille bruneteista tykkääville blondi on ihan ehdoton no no.
No niin koska monelle miehelle on joku pakkomielle saada edes joku nainen, kun taas naiset voivat olla yksinkin jossei tarpeeksi miellyttävää kumppania tule.
Entinen kaverini ei voinut seurustella miehen kanssa jos miehellä ei ollut autoa. Hänellä itsellään ei siis ollut autoa joten miehellä piti olla että pääsi hänen kyydillään liikkumaan.
Mä ymmärrän kyllä musiikkimaun tärkeyden. Esim. hevareille se musiikki on myös tärkeä osa vapaa-ajan viettoa (keikat, festarit, hevibaarit) ja sosiaalisia ympyröitä, ja parisuhteessa ei jäisi paljoakaan aikaa yhteisille jutuille, jos toinen ei jaa samoja mielenkiinnon kohteita. Sama juttu harrastusten kanssa: esimerkiksi larppaaminen voi olla todella intensiivinen ja aikaa vievä harrastus, johon liittyy tietyt kaveripiirit, ja voi olla vaikea jakaa elämäänsä jonkun kanssa, joka ei sitä tajua. Nyrkkisääntönä: mitä suurempi intohimo joku asia ihmisen elämässä on, sitä helpompaa, jos sen voi parisuhteessa jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokemato tai lähes kokematon nainen, joka kuitenkin pitää seksistä ja haluaa sitä usein.
Tässä yhteydessä tuolla "kokemattomuudella tai lähes kokemattomuudella" on voitu tarkoittaa sellaista naista, jolla ei ole ollut kymmeniä-satoja seksikumppaneita aiemmin. Ymmärrän kyllä miehenä tuollaisen "vaatimuksen", sillä ei minullakaan ole ollut kymmeniä eikä satoja seksikumppaneita. Mitä pahaa siinä on jos haluaa arvoiltaan vastaavanlaisen kumppanin?
Kaikilla on biisejä, bändejä ja musiikkityylejä mistä tykkäävät, mutta kaikki ei saa autistisia inho/raivokohtauksia kun kuulee jotain mistä ei pidä. Ne jotka saa eivät kovin fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän kyllä musiikkimaun tärkeyden. Esim. hevareille se musiikki on myös tärkeä osa vapaa-ajan viettoa (keikat, festarit, hevibaarit) ja sosiaalisia ympyröitä, ja parisuhteessa ei jäisi paljoakaan aikaa yhteisille jutuille, jos toinen ei jaa samoja mielenkiinnon kohteita. Sama juttu harrastusten kanssa: esimerkiksi larppaaminen voi olla todella intensiivinen ja aikaa vievä harrastus, johon liittyy tietyt kaveripiirit, ja voi olla vaikea jakaa elämäänsä jonkun kanssa, joka ei sitä tajua. Nyrkkisääntönä: mitä suurempi intohimo joku asia ihmisen elämässä on, sitä helpompaa, jos sen voi parisuhteessa jakaa.
Nimenomaan noin. Moni muusikko joutuu parisuhteessa painimaan ja vääntämään sen asian kanssa, kuinka paljon saa käyttää aikaa treenaamiseen ja käydä keikoilla. Toinen muusikko tai musiikista ymmärtävä käsittää mukisematta sen, että treenaaminen ja keikkailu vie aikaa eikä jää mustasukkaisesti kilpailemaan ajasta ja vaatimaan treeniajan vähentämistä. Puhumattakaan siitä, jos toinen kuuntelee pelkkää iskelmää ja toinen vaikka pelkästään örinäheviä ja kumpikaan ei voi sietää toistensa musiikkimakua. Ei mitkään kovin järkevät lähtökohdat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on biisejä, bändejä ja musiikkityylejä mistä tykkäävät, mutta kaikki ei saa autistisia inho/raivokohtauksia kun kuulee jotain mistä ei pidä. Ne jotka saa eivät kovin fiksuja.
En minäkään saa autistista inhoa tai raivokohtausta, en todellakaan raivoa, mutta lähden pois paikalta. Ei tarvitse autistisesti vetää kaikkia omia kuvitelmiaan äärilaidasta toiseen. Mustan ja valkoisen välillä on aika paljon variaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta kun se hiustenvärikin on vaihteleva asia. Loppuuko rakkaus, jos toinen blondaa hiuksensa? En siis mitenkään kykene ymmärtämään tämän tason vaatimuksia, millainen ihminen täytyy olla, että välittää moisesta... Saa olla tyhmä tai epäsopiva luonne, kunhan on silmät omaan makuun viehättävät? Eikö nämä ihmiset tajua, että joskus poikkeuskin voi viehättää? Vai onko kyse siitä, että ei todellakaan voi?
Alle 15-vuotiaiden unelmien poikaystävä -listoilla jotenkin tajuan tuollaisen, mutta muuten en.
Eli sinun logiikkasi mukaan pitäisi ottaa valmiiksi vaalea mies koska se tumma mies saattaa värjätä hiuksensa joskus blondiksi?
Sitä paitsi jos on tummat piirteet ei blondiksi värjääminen muuta tätä, ei tumma mies muutu vaaleaksi pelkällä hiusten värjäämisellä ellei nyt ihan albiinoksi itseään vedä mikä on aika harvinaista.
Mikä tuo oletus on että jos haluaa miellyttävän ulkonäön niin luonne on sitten ei-miellyttävä? Tietenkin molempien pitää olla sopivat että suhde onnistuu, luulisi tuon olevan päivänselvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yhteydessä tuolla "kokemattomuudella tai lähes kokemattomuudella" on voitu tarkoittaa sellaista naista, jolla ei ole ollut kymmeniä-satoja seksikumppaneita aiemmin. Ymmärrän kyllä miehenä tuollaisen "vaatimuksen", sillä ei minullakaan ole ollut kymmeniä eikä satoja seksikumppaneita. Mitä pahaa siinä on jos haluaa arvoiltaan vastaavanlaisen kumppanin?
Jostain syystä osa naisista suuttuu tuosta vaatimuksesta enemmän kuin mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä vaatimusta, että naisella on oltava pitkät hiukset. Oikeasti, mikä niissä on niin välttämätöntä, ettei ilman voi elää? Monelle sopii lyhyet tai puolipitkät hiukset.
Monia viehättää pitkät hiukset, niin minuakin ja olen itsekin pitkätukkainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en tajua miksi miehet vaatii naista olemaan ennenkaikkea iloinen, aurinkoinen ja hymyileväinen- ellei toki sitten mieskin ole sellainen. Naiset taas ei juuri koskaan edellytä miehiltä nimenomaan non stop hymyilyä ja hassuttelua.
Joo, ja minullakin on tullut sellainen olo usein tuosta toiveesta, että sitä nimenomaan odotetaan juuri naiselta. Että tavallaan ulkoistetaan se iloisuus ja hyvällä tuulella olo häneen.
Naiseen kohdistuu erittäin vahvat "hymyily-odotukset". Asiaa onpi ihan tutkittukin, ja liittyy tietenkin tass sukupuolirooleihin. Naisen suopea hymy on itse asiassa pehmeätä alistumista. Ja tällä ei ole iloisuuden kanssa mitään tekemistä, vaan kyseessä on MIELLYTTÄMISHYMY, jota odotetaan naisilta.
Kuka tuota kyseistä miellyttämishymyä sitten odottaa? Minä en ainakaan oleta, että joku automaattisesti hymyilisi minut nähdessään. Hymyilköön silloin kun siihen on oikeasti aihetta ja huvittaa hymyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä osa naisista suuttuu tuosta vaatimuksesta enemmän kuin mistään muusta.
Johtuu siitä, että tuollainen vaatimus kuulostaa siltä, että jälleen kerran pyritään kontroloimaan ja rajoittamaan naisen itsemääräämiaoikeutta ja seksuaalisuutta, oikeutta omaan kehoon. Naiset ovat totaalisen kyllästyneitä siitä, että kautta aikojen naisia ja naisten seksuaalisuutta on alistettu, kontroloitu, se on ollut jonkun muun kuin naisen omistuksessa. Minulle tuollainen vaatimus tarkoittaisi sitä, että ko. henkilö kuvittelee voivansa omistaa minut ja minun kroppani, minun seksuaalisuuteni. Hän kuvittelee omistavansa sen jo ennen, kuin edes minut tapaa mikä on aika röyhkeää. Miehille pätee aivan toiset säännöt ja miehiin suhtaudutaan täysin eri tavalla.
Tinder on panosovellus, ei mikään aviomieskatalogi.