Kumpaa hoitoalan työtä tekisit mieluummin?
Kommentit (9)
Th
Perustelut:
- päivätyö
- asiakkaat yleensä suht terveitä
- itsenäinen työ, kollegat ei kyttää vieressä ja omaa työtä saa suunnitella paljon oman maun mukaan
- toimii yleensä paremmissa työyhteisöissä kuin sh, terkan työkavereita esim. Kuraattorit, opettajat, psykologit, lääkärit, fyssarit jne.
- ei ole fyysinen työ
- eritteitä näkee paljon vähemmän kuin sh työssä
- ei tarvitse tapella omaisten kanssa kuten sh työssä
Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Arvostan kyllä sh työtä aivan älyttömästi ja todella hienoa, että toiset sitä työtä tekee. Äärettömän tärkeää työtä, tsempit teille, arvostan teitä suuresti.
Kannattaa mennä töihin semmoseen paikkaan missä kirjoitellaan saikkulappuja. Siellä saa ehdottomasti parhainta mahdollista kohtelua asiakkailta/potilailta 😂
Äitini vastasi "terveydenhoitaja". Lähihoitaja, jos kysytte.
Sairaanhoitaja. Vuorotyö sopisi minulle yökyöpelille hyvin, ja muutenkin ehkä tuntuisi vielä hienommalta hoitaa sairaita kuin melko terveitä. Voisin vielä haluta jonnekin sellaiseen paikkaan missä monet ei halua olla kuten geriatriselle puolelle, koska minua ei erityisemmin masenna tai ahdista vanheneminen, sairaus ja kuolema.
Terkkari ehdottomasti mieluummin. Musta tuntuu, että th:t on jotenkin vähän omaa porukkaansa verrattuna sairaanhoitajiin. Tuntuu että sairaanhoitajilla on paljon enemmän kaiken maailman ilmapiiriongelmia ja nokittelua. Eihän terkkarilla oo välttämättä edes kollegaa ollenkaan saman katon alla tai jos on niin ovat melko todennäköisesti hyviä työkavereita keskenään.
Muutenkin tuntuu että kaikki nää terkkarit, fyssarit, röntgenhoitajat, bioanalyytikot, suuhygienistit yms saa olla enemmän rauhassa. Lähärin tai sh:n työtä en tekisi.
Mun kaveri vaihto sh:sta terkkariksi. Piti kyllä sh:n työstä paljonkin, mutta kuulemma se vuosikausia sairaiden näkeminen ja sairauksien ympärillä eläminen vaan yksinkertaisesti kuluttaa tosi paljon.. ei varmasti kaikkia, mutta hän koki omalla kohdallaan niin. Halusi siis pysyä hoitotyössä, mutta halusi vaihtaa ympäristöä sellaiseksi, että pääsisi mieluummin ennaltaehkäisemään niitä sairauksia mitä oli vuosia katsellut. Mielestäni todella hyvä ajatustapa... Kun olet vuosia nähnyt lukuisia elintapasairauksia, haluat siirtyä työhön, jossa tarkoituksena olisi pyrkiä ehkäisemään niitä sairauksia. Hän valmistui terveydenhoitajaksi ja on nykyään TH:n töissä ja tykkää paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja. Vuorotyö sopisi minulle yökyöpelille hyvin, ja muutenkin ehkä tuntuisi vielä hienommalta hoitaa sairaita kuin melko terveitä. Voisin vielä haluta jonnekin sellaiseen paikkaan missä monet ei halua olla kuten geriatriselle puolelle, koska minua ei erityisemmin masenna tai ahdista vanheneminen, sairaus ja kuolema.
Vaikka itse olisin mieluummin th, niin peukutin tätä. Sinunlaisia todella tarvitaan ja sairaanhoitajan työ on äärimmäisen tärkeä työ. Arvostan kaikkia jotka sitä tekee.
Noihin töihin hakee erilaiset ihmiset.
Sairaanhoitajaksi hakee yleensä semmoset ihmiset, jotka just kaipaa semmosta haastetta työhönsä ja moni haluaa sen vuorotyön. Monet sh:t on semmosia jotenki tosi jämptejä tyyppejä jotka kykenee tekemään ripeästi asioita ja viihtyvät just siellä sairaalan puolella. Ovat kiinnostuneita tekemään hoivaavaa työtä. Monen haave on just joku leikkuri tai päivystys.. :D
Eritteet, veri, kuolema ja elvytystilanteet on näille "peruskauraa". Kiinnostus on sairaanhoidossa. Tiimityötä.
Terkkariksi taas hakee semmoset Ihmiset, jotka tykkää enemmän hyödyntää työssä ns. Teoriatietoa kuin kädentaitoja (vaikka toki kädentaitojakin on). Terkkarit on yleensä semmosia ihmisiä, jotka tykkää enemmän miettiä ja pohdiskella rauhassa asiakkaiden tilannetta ja haluavat päivätyön, ei vuorotyötä. Tykätään enemmän ohjauksellisesta työstä. Tykätään keskustella ja ohjata ihmisiä. Terkkariksi hakee ihminen, joka haluaa itsenäisen työn, tykkää toimia itsenäisesti. Kiinnostus terveyden edistämisessä.
Molempia tarvitaan ja onneksi meillä on näitä molempia. Tärkeitä ammatteja 😊❤️
Olipas helppo valinta 😂