Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä parisuhdekumppaniin liittyviä vaatimuksia et ymmärrä?

Vierailija
14.02.2019 |

Siis nimenomaan et ymmärrä miksi joku sellaista vaatii. Ei niitä juttuja joita et vain itse vaadi, mutta ymmärrät kuitenkin pointin.

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tajua miksi miehet vaatii naista olemaan ennenkaikkea iloinen, aurinkoinen ja hymyileväinen- ellei toki sitten mieskin ole sellainen. Naiset taas ei juuri koskaan edellytä miehiltä nimenomaan non stop hymyilyä ja hassuttelua.

Joo, ja minullakin on tullut sellainen olo usein tuosta toiveesta, että sitä nimenomaan odotetaan juuri naiselta. Että tavallaan ulkoistetaan se iloisuus ja hyvällä tuulella olo häneen. 

Naiseen kohdistuu erittäin vahvat "hymyily-odotukset". Asiaa onpi ihan tutkittukin, ja liittyy tietenkin tass sukupuolirooleihin. Naisen suopea hymy on itse asiassa pehmeätä alistumista. Ja tällä ei ole iloisuuden kanssa mitään tekemistä, vaan kyseessä on MIELLYTTÄMISHYMY, jota odotetaan naisilta. 

Vierailija
42/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut turhauttavan usein merkille kaksinais.moralismin. Kärjistäen niin, että siinä missä miesten arvo nousee, jos hänellä on ollut kokemusta eri seksikumppaneista niin vastaavasti naisen arvo laskee, mitä enemmän hänellä on ollut seksikumppaneita. (Jos miehellä on yli 30 poikuus tallella, niin kannattanee harkita toiseen kertaan haluaako kertoa asiata ääneen, koska on ilm. vaara, että sinua pidetään muunakin kuin friikkinä tai estyneenä kiihkouskovaisena hihhulina. Tai sitten vain homona.

Osa tosin antaa ymmärtää, että näkevät kumppanin seksikokemukset päältä päin, tiedä sitten mistä

On myös tympeää, jos  seksikumppaneiden määrää tivataan treffeillä, tai jos niillä haluaa rehennellä tai avautua vertaillen, silloinkin kun tuo vertailu olisi tarkoitettu kehuksi. (Rintakarvasi saava sinut tuntumaan/ näyttämään ihan  eritavalla mieheltä, kun mitä mun exä). 

En tajua heitä, jotka pitävät kirjaa treffien määrästä niin, että kun tietty määrä tulee täyteen, niin odotetaan vai pitääkö sanoa vaaditaan, että silloin viimeistään olisi päästävä harrastamaan seksiä. - Ja jollei niin tapahdu, niin annetaan ymmärtää, että yhteistä tulevaisuutta ei ole odotettavissa. - Tai sitten aloitetaan toisen halveksinta tai painostaminen seksiin.

- Hankalaa on käsittää sitten heitä, jotka sitten seksin harrastamisen jälkeen  kuvittelevat tai paremmin luulevat, että nyt suhde on varmalla pohjalla ja tämän jälkeen ei enää tarvitse olla huomaavainen ja kunnioittaa toista tai tosien mielipiteitä, kun kaikista arvokkain on jo nähty ja koettu. (Vaikka itse seksi olisi ollut - no joo... Arvaatte)  

Vaikeuksia on myös ymmärtää, heitä jotka ovat sitä mieltä, ettei kumppanilla saisi olla muita vastakkaisen sukupuolen edustajia läheisinä, kuten kavereina tai ystävinä.   

Täysin samaa mieltä! Tuo kaksinaismoralismi on kuvottavaa, että naisilta vaaditaan siveyttä ja miehiltä kokemusta. Palstallakin sen huomaa, jotkuthan kehuskelevat etteivät ole huo-ia kuten jotkut muut heidän mielestään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemato tai lähes kokematon nainen, joka kuitenkin pitää seksistä ja haluaa sitä usein.

Oikeasti, miehet: sellaista EI ole.

Mikä sitten lasketaan kokemattomuudeksi, mutta minulla on ollut tasan kaksi seksikumppania ja olen 34 v. Kun nuorena aloittaa suhteen, joka kestää pitkään, niin ei siinä seksikumppanien määrällä laskettavaa kokemusta ehdi kertyä.

Minulla sama, tosin olen sinua hieman vanhempi nainen, suhteita oli 2 ja ne kestivät vain hetken. En harrasta irtosuhteita, tarvitsen syvän henkisen yhteyden kumppaniin, ennen kuin tämä pääsee lakanoihini. Se taas toteutuu ainoastaan parisuhteessa. Nyt olen ollut yksin 15 vuotta, koska en yleensäkään edes ihastu helpolla.

Seksi on kuitenkin yksi parhaimpia asioita maan päällä. Kun löydän sopivan puolison - edelleen uskon, että löydän - niin voin viilata ja höylätä vaikka päivittäin ja kokeilla ties mitä hauskaa. Nyt pidän vaan omaa kivaa vaikka joka päivä. 

Eli, kyllä meitä on!

Vierailija
44/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä että ihmiset osaa tehdä listoja siitä mitä odottaa kumppanilta. Olen järkevä, aikuinen, kouluja käynyt nainen. Aina on riittänyt toiseen tutustuminen, ja sen kuuluisan yhteisen sävelen löytäminen, mutta elämäni miehet onkin olleet kaikki aivan erilaisia.

En voisi tehdä listoja, millainen miehen PITÄISI olla, mutta tiettyjä yksittäisia asioita on minkä kanssa EI VOI elää. 

Vierailija
45/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ylipäätään ulkoisilla asioilla, mukaanlukien status, on enemmän merkitystä kuin luonteella, emotionaalisella ja henkisellä yhteydellä ja sillä, miltä elo toisen kanssa tuntuu. 

Kun kysytään, millainen on sun ihannekumppani, alkaa sukupuolesta riippumatta yleensä ulkoisten ominaisuuksien, statusten, harrastuksen jne. listaaminen. Sen loppuun saatetaan sanoa jotain luonteesta.

Itse taas ihannekumppanini on joku, jonka kanssa minun on hyvä olla ja voin olla täysin oma itseni. Samaa tietysti haluan toistekin päin eli myös kumppanilla on hyvä olla minun kanssani ja hän voi/pystyy olemaan 100% oma itsensä kanssani. 

Vierailija
46/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut turhauttavan usein merkille kaksinais.moralismin. Kärjistäen niin, että siinä missä miesten arvo nousee, jos hänellä on ollut kokemusta eri seksikumppaneista niin vastaavasti naisen arvo laskee, mitä enemmän hänellä on ollut seksikumppaneita. (Jos miehellä on yli 30 poikuus tallella, niin kannattanee harkita toiseen kertaan haluaako kertoa asiata ääneen, koska on ilm. vaara, että sinua pidetään muunakin kuin friikkinä tai estyneenä kiihkouskovaisena hihhulina. Tai sitten vain homona.

Osa tosin antaa ymmärtää, että näkevät kumppanin seksikokemukset päältä päin, tiedä sitten mistä

On myös tympeää, jos  seksikumppaneiden määrää tivataan treffeillä, tai jos niillä haluaa rehennellä tai avautua vertaillen, silloinkin kun tuo vertailu olisi tarkoitettu kehuksi. (Rintakarvasi saava sinut tuntumaan/ näyttämään ihan  eritavalla mieheltä, kun mitä mun exä). 

En tajua heitä, jotka pitävät kirjaa treffien määrästä niin, että kun tietty määrä tulee täyteen, niin odotetaan vai pitääkö sanoa vaaditaan, että silloin viimeistään olisi päästävä harrastamaan seksiä. - Ja jollei niin tapahdu, niin annetaan ymmärtää, että yhteistä tulevaisuutta ei ole odotettavissa. - Tai sitten aloitetaan toisen halveksinta tai painostaminen seksiin.

- Hankalaa on käsittää sitten heitä, jotka sitten seksin harrastamisen jälkeen  kuvittelevat tai paremmin luulevat, että nyt suhde on varmalla pohjalla ja tämän jälkeen ei enää tarvitse olla huomaavainen ja kunnioittaa toista tai tosien mielipiteitä, kun kaikista arvokkain on jo nähty ja koettu. (Vaikka itse seksi olisi ollut - no joo... Arvaatte)  

Vaikeuksia on myös ymmärtää, heitä jotka ovat sitä mieltä, ettei kumppanilla saisi olla muita vastakkaisen sukupuolen edustajia läheisinä, kuten kavereina tai ystävinä.   

Täysin samaa mieltä! Tuo kaksinaismoralismi on kuvottavaa, että naisilta vaaditaan siveyttä ja miehiltä kokemusta. Palstallakin sen huomaa, jotkuthan kehuskelevat etteivät ole huo-ia kuten jotkut muut heidän mielestään...

Ja sinäkö katselet mieluummin hapannaamaa kuin positiivista ihmistä? 

Vierailija
47/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyllä tuntuu että monille naisille on hyvinkin tärkeää ettei miehellä ole ollut paljoa aikaisempia seksikumppaneita. Vaikka he eivät sitä ääneen sanoisikaan. Saattavat tivata hyvinkin yksityiskohtaisia tietoja menneisyydestä sillä varjolla että arvostavat avoimmuutta. Ja erityisesti tuollaiset hieman jopa kliseiset asiat menneisyydessä osoittautuvat naiselle ongelmaksi, kuten se onko ollut sängyssä tummaihoisen naisen kanssa, onko ollut paljon vanhemman naisen kanssa, onko harrastanut anaaliseksiä ym. Minulle tarkat tiedot naisen seksimenneisyydestä ovat enemmänkin sellaisia joita en edes halua tietää. Ainakaan kovin yksityiskohtaisesti.

Tuo on myös että jos menee naisen kanssa ensimmäisenä iltana sänkyyn, niin aika pian jälkikäteen saa kuulla sen kysymyksen että menenkö jokaisen naisen kanssa heti sänkyyn. Ja jos vastaa jotakin että joidenkin mutta en kaikkien, niin seuraavaksi aletaan tivaamaan kenen kanssa on mennyt ja kenen kanssa ei.

Vierailija
48/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Pitää olla hyvät seksitaidot, mutta edellisiä kumppaneita saa olla max kolme.

Minä taas en ymmärrä sinun mielipidettäsi yhtään. Ei kumppaneiden määrä vaikuta automaattisesti taitoihin.

Vierailija
49/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikkimaku. En ymmärrä että siinä pitäisi olla minkäännäköistä samaa makua.

Itse en edes kuuntele musiikkia lähes koskaan muuta kuin mitä nyt esim. kaupoissa ja kuntosaleilla soi musiikki.

Jos se tarkoittaisi sitä, että mies ei huolisi jos ei ole samaa musiikkimakua, niin voi voi. En muutenkaan kuuntele mitään musiikkia.[/quot

sinun kaltaiset ihmiset ketkä eivät ole ns musiikkidiggareita, eivät tätä ymmärrä. Itse olen aina ollut musiikin suurkuluttaja, käyn keikoilla paljon, soitan itse soitinta jne. Jos mies ei ymmärtäisi musiikin päälle, vaan kuuntelisi "sitä mitä radiosta soi" tai jotain muuta surkeaa musiikkia, niin en voisi olla sellaisen kanssa. Musiikin päälle pitää ymmärtää.

Vierailija
50/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on myös että jos menee naisen kanssa ensimmäisenä iltana sänkyyn, niin aika pian jälkikäteen saa kuulla sen kysymyksen että menenkö jokaisen naisen kanssa heti sänkyyn. Ja jos vastaa jotakin että joidenkin mutta en kaikkien, niin seuraavaksi aletaan tivaamaan kenen kanssa on mennyt ja kenen kanssa ei.

Minä myönnän kysyneeni tuota kerran. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä että minulle se oli oikeasti ensimmäinen kerta kun menin ekoilla treffeillä miehen kanssa sänkyyn. En väitä että olisi ollut mikään fiksu kysymys, mutta osittain se johtui vain siitä että olin aidosti kiinnostunut asiasta, enkä olisi tullut mistään vastauksesta mustasukkaiseksi.

Vierailija
51/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä nuorempi, mutta aikuismainen. Oikeesti, mikä siinä on niin vaikeaa kääntää katse omanikäisiin, koska niistä ylivoimaisesti suurempi osa elää "aikuisen elämää" kuin kaksikymppisistä?

Itse olen siis 20v, ja joskus 30v virkamiehet tai tj:t lähestyvät ja sitten ihmettelevät, kun en ole lähdössä ravintolaan viiniä ja pihviä nauttimaan/ulkomaanlomalle, koska kaupan kassalla työskentelyllä ei sellaisia rahoja saa ja koska kesät on oltava töissä enkä voi irrota jatkuvasti johonkin aurinkorannikolle tai kesämökille. Ja muina aikoinakin pitää lukea tenttiin.

Vierailija
52/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemato tai lähes kokematon nainen, joka kuitenkin pitää seksistä ja haluaa sitä usein.

Höpö höpö.minä olen sellainen nainen. Ainoastaan 3 miestä ja viimeisen kanssa naimisissa.kaikkien kanssa pitkä suhde ja rakastan seksiä ja olen todellakin aina tykännyt siitä.yhden yön jutut tai seksisuhteet vain eivät ole mun juttuni olleet ikinä.

Vierailija
53/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kiistatta typerin on se samanlaisen musiikkimaun vaatiminen.

Seuraavaksi on varmaan samojen harrastusten vaatiminen tai tietynlaisten harrastuksien listaaminen turn offiksi.

Yleisesti jos haetaan täysin samanlaista ihmistä kuin itse on jopa asioissa jolla ei oikeasti ole mitään väliä (musiikkimaku).

Vierailija
54/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ole ymmärtänyt tässä ketjussa kuvattua kaavaa, jossa mies etsi vastakohtaani ja tarjoutui esim. muuttamaan minut hiljaiseksi söpöksi hissukaksi kun olen meluisa ja rohkea. 

Vierailija
55/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Pitää olla hyvät seksitaidot, mutta edellisiä kumppaneita saa olla max kolme.

Minä taas en ymmärrä sinun mielipidettäsi yhtään. Ei kumppaneiden määrä vaikuta automaattisesti taitoihin.

Aika moni (nainen) antaa kyllä ymmärtää, jotain aivan päinvastaista. Mutta varmasti myös mieskin; tosin miesten osalta ehkä päinvastoin niin, että toivovat naisen olevan mieluummin kokemattomia, ettei heille (miehille) tulisi suorituspaineita. - Kun taas nainen toivoisi, että mies olisi niin kokenut, ettei tarvitsisi hänelle sanoa tai kertoa, mistä nauttii ja iloitsee seksin aikana eniten. - Ikään kuin olettaisivat, että kokenut mies kyllä olisi oppinut tämän tietämään. Vaan mistäpä mies tällaisen asian voisi tietää?  Voi korkeintaan olettaa, että koska aiempi kumppani tykkäsi ja nautti tästä tai tällaisesta, niin varmasti seuraavakin, mutta näin olettaessaan ja uskoessaan voi erehtyä ja pahasti.

Toisaalta osa, erityisesti miehistä saattaa puskea ja työntyä "päälle" niin vimmatusti, että kuvittelevat tai uskovat näin olevansa hyvin itsevarmoja ja kun itsevarmuutta ja kykyä ottaa "tilanne haltuun" pidetään yleisesti arvotettavana, niin kuvittelevat kai toimivansa juuri niin kuin pitää.  Ja voi olla, että osa naisista pitää tällaisesta suoraviivaisesta ja alkukantaisesta "miehisestä" toiminnasta. Mutta varmasti on myös heitä, jotka kokevat tällaisen vain toisen halut ja tunteet eleet ja ilmeet  sivuuttavana epämiellyttävänä alistamisena.   

Edellisen äärivastakohtana on vain odottaminen ja toive siitä, että toinen tekee ja toteuttaa, eikä itse halua tai osaa, eikä edes yritä tulla toista vastaan; elein ilmein tai miten nyt sitten vaan on kuin, kuten sanonta kuuluu (puoli)kuollut lahna sängyllä.

Vierailija
56/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myönnän kysyneeni tuota kerran. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä että minulle se oli oikeasti ensimmäinen kerta kun menin ekoilla treffeillä miehen kanssa sänkyyn. En väitä että olisi ollut mikään fiksu kysymys, mutta osittain se johtui vain siitä että olin aidosti kiinnostunut asiasta, enkä olisi tullut mistään vastauksesta mustasukkaiseksi.

Tuo onkin ihan ok kysyä noin. Naisesta joka alkaa kyselemään entisistä heiloista huomaa kyllä hyvin nopeasti sen kysyvätkö he vain mielenkiinnosta vai ovatko mustasukkaisia. Siihen ei oikeasti vaadita kummoisiakaan sosiaalisia tai psykologisia taitoja.

Vierailija
57/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.minä olen sellainen nainen. Ainoastaan 3 miestä ja viimeisen kanssa naimisissa.kaikkien kanssa pitkä suhde ja rakastan seksiä ja olen todellakin aina tykännyt siitä.yhden yön jutut tai seksisuhteet vain eivät ole mun juttuni olleet ikinä.

Mahtoi olla ukko aikamoinen pihtarimuna jos kerran naimisiin asti etenitte ja silti olet vieläkin 'kokematon tai lähes kokematon'.

Vierailija
58/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan tuo että on paljon kumppaneita ei kerro että henkilö olisi kovinkaan seksihullu. Kaikkein seksihulluimmat kuitenkin hakeutuvat vakisuhteisiin jossa saa kaikkein eniten. Ja pahoittelut tuon 'seksihullu' -sanan käytöstä, mutta ihan positiivisella mielellä sitä käytän.

Vierailija
59/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten väri tuntuu olevan monille, etenkin naisille, tosi tärkeää. Totta kai ulkonäköön liittyviä mieltymyksiä saa olla, mutta mielestäni on outoa miten monille naisille esim. blondi mies on täysi turn-off :D

Vierailija
60/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusten väri tuntuu olevan monille, etenkin naisille, tosi tärkeää. Totta kai ulkonäköön liittyviä mieltymyksiä saa olla, mutta mielestäni on outoa miten monille naisille esim. blondi mies on täysi turn-off :D

Blondi on täysi turn-off myös monille miehille. Blondeista tykkäävät miehet kelpuuttavat kyllä brunetin, mutta monille bruneteista tykkääville blondi on ihan ehdoton no no.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän