Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä parisuhdekumppaniin liittyviä vaatimuksia et ymmärrä?

Vierailija
14.02.2019 |

Siis nimenomaan et ymmärrä miksi joku sellaista vaatii. Ei niitä juttuja joita et vain itse vaadi, mutta ymmärrät kuitenkin pointin.

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikkimaku. En ymmärrä että siinä pitäisi olla minkäännäköistä samaa makua.

Itse en edes kuuntele musiikkia lähes koskaan muuta kuin mitä nyt esim. kaupoissa ja kuntosaleilla soi musiikki.

Jos se tarkoittaisi sitä, että mies ei huolisi jos ei ole samaa musiikkimakua, niin voi voi. En muutenkaan kuuntele mitään musiikkia.

Tämä, tai ylipäätään harrastukset. Siis joo kyllä ymmärrän, että jonkinlainen arvomaailma/kiinnostus miten maailmaa katselee on ihan hyvä olla, mutta joskus tällaiset vaatimukset nostattavat vain kysymysmerkin. Joskus on tullut vastaan tapauksia, joista en ole varteenotettava kumppani, koska en ole erityisen kiinnostunut jostain samasta PELISTÄ?? Joku pelaaminenkin on kuitenkin sellaista harrastusta, jota tehdään pääasiassa yksin, joten en ymmärrä mitä tekemistä sillä on kiinnostaako toista se vai ei.

Vierailija
22/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi itse jatkaa samanlaista elämää kuin lapsuudenkodissaan vietti. Puoliso hoitaa kahden vanhemman hommat kodin ylläpitoineen, remontteineen ja lasten kasvatuksineen plus tietysti tuo leivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes kuuntele musiikkia lähes koskaan muuta kuin mitä nyt esim. kaupoissa ja kuntosaleilla soi musiikki.

Jos se tarkoittaisi sitä, että mies ei huolisi jos ei ole samaa musiikkimakua, niin voi voi. En muutenkaan kuuntele mitään musiikkia.

Tämä, tai ylipäätään harrastukset. Siis joo kyllä ymmärrän, että jonkinlainen arvomaailma/kiinnostus miten maailmaa katselee on ihan hyvä olla, mutta joskus tällaiset vaatimukset nostattavat vain kysymysmerkin. Joskus on tullut vastaan tapauksia, joista en ole varteenotettava kumppani, koska en ole erityisen kiinnostunut jostain samasta PELISTÄ?? Joku pelaaminenkin on kuitenkin sellaista harrastusta, jota tehdään pääasiassa yksin, joten en ymmärrä mitä tekemistä sillä on kiinnostaako toista se vai ei.

No joo, tähän kyllä sanoisin sen että jotain vaatimusta on sen suhteen että kumppani olisi jotenkin liikkuva kuten itsekin, ei välttämättä tarvitse käydä kuntosalilla jne kuten itsekin, mutta että on kiinnostusta johonkin liikkumiseen ettei nyt kumppani vain istu sohvalla.

sama

Vierailija
24/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä että kumppani ei saisi olla liian hyvännäköinen. Enkä myöskään sitä ettei hän saisi olla liian suurituloinen. Toiseen suuntaankaan ne eivät ole minulle tärkeitä, mutta silloin kuitenkin ymmärrän pointin niiltä kenellä se on tärkeää.

Kenellä on ollut tuollainen ulkonäkövaatimus? Voisi kuvitella, että ainoastaan ihan sairaaloisesti itseään vihaava ei voisi ottaa "liian hyvännäköistä" siinä mielessä, kun pitää itseään ihan susirumana ja pelkää että se hyvännäköinen kumppani pian löytää paremman ja häipyy.

Vierailija
25/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään täysin päinvastaista vaatimusta kuin mitä se kumppani on. Tyylillä valitaan kumppaniksi hiljainen nörtti ja yritetään vaatia häntä olemaan puhelias metroseksuaali.

Joo, tämä. Minua ihmetyttävät myös keskenään ristiriitaiset vaatimukset: kumppanin pitää olla kokematon mutta taitava sängyssä, pitää pysyä hoikkana mutta ei saa vahtia syömisiään, pitää olla varakas ja hyvässä asemassa mutta ei saa tehdä ylitöitä tai mennä työpaikan verkostoitumistilaisuuksiin, pitää haluta jäädä kotiin lasten kanssa ja silti tuoda puolet rahoista taloon jne.

No tuollaiset vaatimukset on kyllä usein naisilla, se logiikka kun useimmiten on mitä on.

Vierailija
26/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pituus. Siis sellaisissa tilanteissa että nainen on vaikka 165cm niin joku 175cm mies on liian lyhyt. En ymmärrä tätä.

Itse olen 160cm nainen ja minusta 175cm on jo pitkä. Se on kuitenkin suurinta osaa naisista pitempi joten ymmärrä miksi pitäisi olla joku 30cm pituusero väkisin. Ei se ole edes enää söpöä vaan pelkästään epäkäytännöllistä ja hankalaa. :D

Koska ne 10cm korkokengät, silloinhan ollaan jo samanpituisia ja sehän on äärettömään noloo niiQ.

Vierailija
27/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pelkäävät, että pelaamiseen käytetystä ajasta tulisi kuitenkin riitaa, jos kumppania ei kiinnosta asia yhtään. Jos jokin harrastus vie huomattavan osan vapaa-ajasta ja/tai rahasta, niin on ihan ymmärrettävää etsiä puolisoa samoista "piireistä". Ehdottomana kriteerinä jonkun tietyn musiikkityylin kuuntelu tai yksittäisen pelin pelaaminen on toki hassua.

Vierailija
28/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tajua miksi miehet vaatii naista olemaan ennenkaikkea iloinen, aurinkoinen ja hymyileväinen- ellei toki sitten mieskin ole sellainen. Naiset taas ei juuri koskaan edellytä miehiltä nimenomaan non stop hymyilyä ja hassuttelua.

Vierailija
29/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt semmoinen mikä ei koske itseäni, koska olen nainen, mutta melkein kaikkien miehien listalla vaatimus naisesta: iloinen ja erityisesti hymyileväinen.  Jotenkin ihmetyttänyt minua aina, miksi naantalin aurinkona olo on jotenkin niin tärkeää? :D  Jos ei ole niin, eihän se nyt mitään murjotusta tarkoita siltikään.

Olen miettinyt samaa. Miesten low-maintenance unelmanainen on ilmeisesti hymyilevä, iloinen, sopivan tyhmä (se on söpöä), kiltti ja haluaa paljon seksiä. Siis mahdollisimman helppohoitoinen, tahdoton kodinhoitorobotti. Enkä edes aloita ulkonäöstä.

Itse olen high-maintenance kotka joka ei hymyile. Ihan vaan piruuttani.

Vierailija
30/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, tähän kyllä sanoisin sen että jotain vaatimusta on sen suhteen että kumppani olisi jotenkin liikkuva kuten itsekin, ei välttämättä tarvitse käydä kuntosalilla jne kuten itsekin, mutta että on kiinnostusta johonkin liikkumiseen ettei nyt kumppani vain istu sohvalla.

sama

Tämä nyt kuitenkin taitaa liittyä esimerkiksi kokonaisvaltaisesti hyvinvointiin ja siten moneen muuhunkin asiaan, kuin siihen että pitäisi vaikka pelata just lentopalloa? Että on sikäli vähän eri asia. Yleensä tähän liittyy vielä ruokailutottumukset yms. muut.

Vierailija
31/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tajua miksi miehet vaatii naista olemaan ennenkaikkea iloinen, aurinkoinen ja hymyileväinen- ellei toki sitten mieskin ole sellainen. Naiset taas ei juuri koskaan edellytä miehiltä nimenomaan non stop hymyilyä ja hassuttelua.

Joo, ja minullakin on tullut sellainen olo usein tuosta toiveesta, että sitä nimenomaan odotetaan juuri naiselta. Että tavallaan ulkoistetaan se iloisuus ja hyvällä tuulella olo häneen. 

Vierailija
32/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekkin musiikki on tärkeää. Ja en kestäisi kuunnella päivästä toiseen/omissa koti "bileissä" esimerkiksi räppiä.

Vierailija
33/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että naiset kuvittelevat miesten olevan liimaa-leikkaa-askartele-paperinukkeja joita nainen voi muokata mieleisekseen. 

Vierailija
34/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pelkäävät, että pelaamiseen käytetystä ajasta tulisi kuitenkin riitaa, jos kumppania ei kiinnosta asia yhtään. Jos jokin harrastus vie huomattavan osan vapaa-ajasta ja/tai rahasta, niin on ihan ymmärrettävää etsiä puolisoa samoista "piireistä". Ehdottomana kriteerinä jonkun tietyn musiikkityylin kuuntelu tai yksittäisen pelin pelaaminen on toki hassua.

Juu, kyllähän tuo on ymmärrettävää, mutta monella tuntuu silti olevan todella mustavalkoinen käsitys tästä. Jos et rakastamalla rakasta, jotain toisen kiinnostuksen kohdetta olet heti ns. asiaa vastaan.

Vierailija
35/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisten asioiden tai ominaisuuksien vaatimista, joille ihminen itse ei voi mitään, tai voi niille vain hyvin vähän. En kiellä, etteikö ulkonäöllä olisi merkitystä siihen, että saattaako kiinnostus toista kohtaan syttyä tai olla syttymättä, mutta silti tuntuu tylsältä, jos kumppanilta vaaditaan esimerkiksi tietyn laista hiustyyliä (kumppani ei saa olla missään nimessä kalju) tai kumppanin pitää olla vähintään niin ja niin monta senttiä pidempi tai lyhyempi. Kumppanilla tulee olla siniset silmät tai harmaat, ehkä myös vihreät muttei missään nimessä ruskeita.

Kun sain pakit, kun horoskooppini oli väärä, niin melkein purin kieleni poikki, että sain pidettyä pokkani.

On myös erikoista, kun osa mielettömän utelias siitä, kuinka monta aiempaa seksikumppania on ollut. Itselläni ei ole ollut montaa.

Olen laittanut turhauttavan usein merkille kaksinais.moralismin. Kärjistäen niin, että siinä missä miesten arvo nousee, jos hänellä on ollut kokemusta eri seksikumppaneista niin vastaavasti naisen arvo laskee, mitä enemmän hänellä on ollut seksikumppaneita. (Jos miehellä on yli 30 poikuus tallella, niin kannattanee harkita toiseen kertaan haluaako kertoa asiata ääneen, koska on ilm. vaara, että sinua pidetään muunakin kuin friikkinä tai estyneenä kiihkouskovaisena hihhulina. Tai sitten vain homona.

Osa tosin antaa ymmärtää, että näkevät kumppanin seksikokemukset päältä päin, tiedä sitten mistä

On myös tympeää, jos  seksikumppaneiden määrää tivataan treffeillä, tai jos niillä haluaa rehennellä tai avautua vertaillen, silloinkin kun tuo vertailu olisi tarkoitettu kehuksi. (Rintakarvasi saava sinut tuntumaan/ näyttämään ihan  eritavalla mieheltä, kun mitä mun exä). 

En tajua heitä, jotka pitävät kirjaa treffien määrästä niin, että kun tietty määrä tulee täyteen, niin odotetaan vai pitääkö sanoa vaaditaan, että silloin viimeistään olisi päästävä harrastamaan seksiä. - Ja jollei niin tapahdu, niin annetaan ymmärtää, että yhteistä tulevaisuutta ei ole odotettavissa. - Tai sitten aloitetaan toisen halveksinta tai painostaminen seksiin.

- Hankalaa on käsittää sitten heitä, jotka sitten seksin harrastamisen jälkeen  kuvittelevat tai paremmin luulevat, että nyt suhde on varmalla pohjalla ja tämän jälkeen ei enää tarvitse olla huomaavainen ja kunnioittaa toista tai tosien mielipiteitä, kun kaikista arvokkain on jo nähty ja koettu. (Vaikka itse seksi olisi ollut - no joo... Arvaatte)  

Vaikeuksia on myös ymmärtää, heitä jotka ovat sitä mieltä, ettei kumppanilla saisi olla muita vastakkaisen sukupuolen edustajia läheisinä, kuten kavereina tai ystävinä.   

Vierailija
36/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemato tai lähes kokematon nainen, joka kuitenkin pitää seksistä ja haluaa sitä usein.

Oikeasti, miehet: sellaista EI ole.

Miksei muka ole? Jo ennen kuin harrastin ekan kerran seksiä, kaipasin sitä kovasti, fantasioin paljon...Heti tykkäsin siitä, koko ajan oli mieles, en saanut tarpeekseni...

Etkai tosissaan luule, että seksihalut on kiinni siitä saako seksiä, tai ettei kokematon kaipaisi seksiä ja tykkäisi siitä?!

Vierailija
37/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä en tajua mitään näitä vaatimuslistoja tai "ehdoton turn off"-listoja kumppaneille mitä täällä usein tulee vastaan. Ihminen on kiinnostava jos se on kiinnostava ja ne plussat ja miinukset nyt tulee siinä aina mukana. Jos se ihminen on tarpeeksi kiinnostava, niihin miinuksiin tottuu.

Vierailija
38/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä vaatimusta, että naisella on oltava pitkät hiukset. Oikeasti, mikä niissä on niin välttämätöntä, ettei ilman voi elää? Monelle sopii lyhyet tai puolipitkät hiukset.

Vierailija
39/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä en tajua mitään näitä vaatimuslistoja tai "ehdoton turn off"-listoja kumppaneille mitä täällä usein tulee vastaan. Ihminen on kiinnostava jos se on kiinnostava ja ne plussat ja miinukset nyt tulee siinä aina mukana. Jos se ihminen on tarpeeksi kiinnostava, niihin miinuksiin tottuu.

Tästä olen ihan samaa mieltä. Minusta on jotenkin todella...heh turn-offia listata mitään ehdotonta. Juurikin jotain tarkkaa, ulkonäössä tai missä vaan. Minulla ei oikeastaan ole yhtään mitään "vaatimusta" kumppanilta. Jos joku on ihana, siinä ei paina se onko sillä tukkaa päässä tai minkä koulun hän on käynyt. Kaikki ihastukseni ovat olleet keskenään hyvin eriliaisa, että listattuna vaikea miettiä heissä samankaltaisuuksia. Totta kai minullakin on joitain asioita, mistä sytyn erityisen paljon, mutta ne eivät ole mikään kynnyskysymys, jon tyyppi on muuten ihana.

Vierailija
40/158 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt semmoinen mikä ei koske itseäni, koska olen nainen, mutta melkein kaikkien miehien listalla vaatimus naisesta: iloinen ja erityisesti hymyileväinen.  Jotenkin ihmetyttänyt minua aina, miksi naantalin aurinkona olo on jotenkin niin tärkeää? :D  Jos ei ole niin, eihän se nyt mitään murjotusta tarkoita siltikään.

Olen miettinyt samaa. Miesten low-maintenance unelmanainen on ilmeisesti hymyilevä, iloinen, sopivan tyhmä (se on söpöä), kiltti ja haluaa paljon seksiä. Siis mahdollisimman helppohoitoinen, tahdoton kodinhoitorobotti. Enkä edes aloita ulkonäöstä.

Itse olen high-maintenance kotka joka ei hymyile. Ihan vaan piruuttani.

"High-maintenance kotka, joka ei hymyile"  Jeesus... Kuulostat melko kamalalta tapaukselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä