Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö rehellisesti kertomaan miksi salilla on "vain naiset keskenään" niin tärkeää kun kaikki muu liikunta sekaryhmissä? Jopa uimahalli.

Vierailija
12.02.2019 |

En keksi mitään muuta urheilua kuin kuntosali missä naisilla on kova tarve saada olla "vain naisten kesken". Uimahalliinkin suomalaisnainen menee mukisematta vartalonmyötäisessä uima-asussa.

Onko ne asennot niin miehekkäitä vai mikä on se oikea syy? Nyt voi hetken miettiä ennenkuin vastaa jotain päätöntä, kun olisi kerrankin mukava kuulla oikea syy.

Kommentit (535)

Vierailija
61/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umahallissa ei kukaan kuitenkaan näe mitään, kun kaikilla on nykyään silmälasit, ja niitä ei altaassa käytetä.

Vierailija
62/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te naiset vähän turhan herkkänahkaisia? Vai käyttekö vain vääänlaisissa paikoissa?

Itse olen 10 v. käynyt sekasaleilla eikä kukaan ole tullut iskemään. Katseita kyllä tulee jatkuvasti, mutta mitä sitten? Kyllähän minäkin voin katsoa hyvännäköisiä miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy naisten salilla mutta se miksi monet naiset kaipaavat tiloja ja paikkoja joissa on vain naisia on rakenteellisen epätasa-arvon ytimessä. Sitä on tosi vaikea selittää miehille mutta jos sen ymmärtäisitte, ymmärtäisitte naisten näkökulmaa ja kokemuksia muutenkin paljon paremmin. Mutta aina jos tätä yrittää selittää niin miehet juuttuvat jankkaamaan jostain irrelevantista yksityiskohdasta ja oikein tuntuvat pyrkivän olemaan ymmärtämättä. Joten en enää jaksa.

Vierailija
64/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te naiset vähän turhan herkkänahkaisia? Vai käyttekö vain vääänlaisissa paikoissa?

Itse olen 10 v. käynyt sekasaleilla eikä kukaan ole tullut iskemään. Katseita kyllä tulee jatkuvasti, mutta mitä sitten? Kyllähän minäkin voin katsoa hyvännäköisiä miehiä.

Sua ei häiritse, niin ketään muutakaan ei saa häiritä? Ootko sä joku yleisesti hyväksytty standardi, jonka mukaan mennään?

Vierailija
65/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ei häiritse, niin ketään muutakaan ei saa häiritä? Ootko sä joku yleisesti hyväksytty standardi, jonka mukaan mennään?

Se jota häiritsee niin pysyy poissa ja tekee niitä asioita jotka eivät häiritse. Ei kai muut sinun tunteista ole vastuussa.

Vierailija
66/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen ei saa katsoa toista ihmistä? Niin kauan kun tämä on laissa salluttu, te jotka syytätte toisia, te olette se jonka tulisi poistua.

No naisethan nimenomaan ovat poistuneetkin omille saleilleen, mutta se ei jostain syystä nyt miehille käy.

Vierailija
67/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn nykyään salilla, jossa on sekä naisten puoli ja yleinen puoli. Ennen kävin sekasalilla, vaihdoin koska nykyinen paikka on lähempänä kotia. En itse erityisemmin kaipaa erillistä naisten puolta. Ainoa etu on se, että joissain laitteissa on paremmat mitoitukset.

Mitään häiritsevää tuijottelua tai puheille tulemista en ole ikinä kokenut. Joku ehkä joskus vilkuilee, mutta niin teen itsekin jos salilla on joku silmää miellyttävä mies.

N25

Vierailija
68/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jota häiritsee niin pysyy poissa ja tekee niitä asioita jotka eivät häiritse. Ei kai muut sinun tunteista ole vastuussa.

Ohhoh! Ihanneyhteiskuntasi toimii vahvojen ehdoilla? Lasta kiusataan koulussa => kannattaa sen kiusatun pysyä pois koulusta? Jne?

T. Eri

Vierailija
69/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen ei saa katsoa toista ihmistä? Niin kauan kun tämä on laissa salluttu, te jotka syytätte toisia, te olette se jonka tulisi poistua.

No naisethan nimenomaan ovat poistuneetkin omille saleilleen, mutta se ei jostain syystä nyt miehille käy.

Toki käy jos siitä ei seuraa kuluja miehille.

Vierailija
70/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy naisten salilla mutta se miksi monet naiset kaipaavat tiloja ja paikkoja joissa on vain naisia on rakenteellisen epätasa-arvon ytimessä. Sitä on tosi vaikea selittää miehille mutta jos sen ymmärtäisitte, ymmärtäisitte naisten näkökulmaa ja kokemuksia muutenkin paljon paremmin. Mutta aina jos tätä yrittää selittää niin miehet juuttuvat jankkaamaan jostain irrelevantista yksityiskohdasta ja oikein tuntuvat pyrkivän olemaan ymmärtämättä. Joten en enää jaksa.

Rakenteellisen epätasa-arvon ytimessä ovat miehet jotka eivät saa katsoa mihinkään päin, olman että joku voi hyväksytysti pahoittaa mielensä.

Vierailija
71/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä nillittämistä. Ensin pyydetään poistumaan, jos ei kestä tuijottelua, mutta sitten itketään, kun naisilla on omat salit.

Vierailija
72/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän monet naiset ovat tehneetkin: menneet vain naisille tarkoitetuille saleille. Ei siis pitäisi olla kenelläkään mitään ongelmaa.

Vierailija
73/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuluja siitä muka miehille seuraa? ohis

Vierailija
74/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän kaikki on hyvin. Sinä saat käydä sekasalillasi ja naiset käyvät sitten muualla. Eikös ole upea maailma?

Vierailija
75/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakenteellisen epätasa-arvon ytimessä ovat miehet jotka eivät saa katsoa mihinkään päin, olman että joku voi hyväksytysti pahoittaa mielensä.

Maailma on muuttunut. Naisten ei enää tarvitse kestää tuijottelua, lääppimistä, ehdottelua, seurailua. Naiset eivät ole miesten omaisuutta ja jos joku ei halua itseään tuijotettavan, se on hänen oikeutensa. Miesten kannattaisi yrittää kehittyä pois viettiensä ohjaaman apinan tasolta sivistyneeksi ihmiseksi. Sitten ei tarvitse olla paniikissa metoo-kampanjan tms. vuoksi, kun elää ihmisiksi.

Vierailija
76/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tosiaanko ainoa urheilulaji? Mietis vielä uudestaan. Oletko kuullut naisten omista ryhmäliikuntatunneista tai joukkueista? Ja onhan joissain uimahalleissakin naisten vuorot erikseen. Lisäksi asiaa selittää se, että monissa muissa paikoissa asioita tehdään eri tilassa tai tosi isossa tilassa. Esim hiihtäessä et välttämättä näe ketään, kun etenette eri kohdissa tai squash-hallit varataan kokonaan omaan käyttöön, joten eipä siinä ole väliä, onko siinä viereisessä kopperossa miehiä vai naisia. 

Minä ainakin voin reilusti myöntää, että menisin paljon mieluummin hiihtämään tai luistelemaan, jos tietäisin, ettei kukaan katsele tai että katselijat olisivat jotenkin rajattu sellaiseen porukkaan, jotka ovat samalla tasolla kuin minä. 

Tai naisten kuntokeskukset. Saa olla rauhassa kaikissa liikuntatiloissa. Mä en tykkää tuijottamisesta.

Vierailija
77/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nope.

Vierailija
78/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset eivät vain pysy poissa sekasaleilta? Ilmapiiri olisi huomatavasti parempi näin. En jaksa nillittäviä naisia jos vaikka ajatuksissani katson seinään, niin joku luulee että katson limaisesti. Pysykää pois. Jokainen.

Vierailija
79/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käy sekasaleilla saati uimahallissa tai julkisilla rannoilla, jos käyn niin naisten vuorolla ja rannalla viihdyn shortseissa ja topissa.

En menisi koskaan sekasaunaan.

En ole uskonnollinen, en häpeä kroppaani. Olen itseasiassa äärimmäisen tyytyväinen kroppaani myös ilman vaatteita.

En silti koe minkäänlaista halua esitellä sitä muille kuin aviomiehelle. Toki oman perheen kanssa mökillä uidaan ja saunotaan välillä alasti ilman mitään ongelmaa, mutta vieraiden ihmisten kanssa en olisi alasti saati uimapuvussa.

En näe ongelmaa siinä että jotkut ottavat aurinkoa pienissä bikineissä puistoissa tai kyykkäävät stringit vilkkuen sekasalilla, antaa mennä vaan minun puolestani, ei häiritse. Itse kuitenkin päätän missä kroppaani esittelen.

Vierailija
80/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän ihan suoraan että pelkään osaa punttimiehistä, etenkin sellaisia jotka paukauttelevat painoja ja ärähtelevät tai karjahtelevat salilla. Sellaisista tyypeistä tulee tosi turvaton fiilis. Olen pienikokoinen arka nainen ja aikaa salille on lähinnä illalla. Tiedän ettei pelkoni ole miesten vika enkä inhoa heitä, kuntoilen vain mieluummin nätisti sisustetulla salilla vanhojen rouvien kanssa. Salille ei tulisi mentyä jos olisi pakko mennä sekasalille. Harmillista että se loukkaa joitain miehiä, eivätkö hekin voi perustaa itselleen vain miesten saleja vai eikö niille ole tarpeeksi kysyntää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän