Pystytkö rehellisesti kertomaan miksi salilla on "vain naiset keskenään" niin tärkeää kun kaikki muu liikunta sekaryhmissä? Jopa uimahalli.
En keksi mitään muuta urheilua kuin kuntosali missä naisilla on kova tarve saada olla "vain naisten kesken". Uimahalliinkin suomalaisnainen menee mukisematta vartalonmyötäisessä uima-asussa.
Onko ne asennot niin miehekkäitä vai mikä on se oikea syy? Nyt voi hetken miettiä ennenkuin vastaa jotain päätöntä, kun olisi kerrankin mukava kuulla oikea syy.
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
Koska osa suomalaisistakaan miehistä ei osaa pitää sisäistä häiritsijäänsä kurissa. Kuntosaleilla ei ole kovin paljon aina valvontaa ja treenaava nainen joutuu olemaan asennoissa ja tekemään liikkeitä, joita nämä häiritsijät tulkitsevat oman mielikuvituksensa pohjalta ja ilmaisevat sen epämiellyttävällä tuijotuksella tai pahimmassa tapauksessa konkreettisella häirinnällä.
Jos miehe käyttäytyisivät paremmin ei tarvetta olisi.
Mä en kyllä ota sitä tuijotusta minään häirintänä, ei se vaikuta edes tietoiselta toiminnalta.
Päinvastoin näyttää, että niitä hävettää kun havahtuvat tuijotuksestaan.
Itse vaan en -mitenkään miehiä syyllistämättä- tykkää siitä ja menen uhriutumatta naisten puolelle.
Ja varmasti se on niille tuijottelijamiehillekin parempi, kun kukaan ei häiritse heidän treeniään.
Miten jos keskitytte siihen treeniinne niin ette edes huomaa jos joku nyt voi kauhee sitten tuijottaa tai katsoo? Olen käynyt salilla jo kauan ja keskityn omaan tehokkaaseen treeniin ja en huomioi muita kuin siten, että pyyhin hiet laitteista tarvittaessa. Ihme ongelmia ihmisillä, kyllä huomaa kun asiat on hyvin kun tuommoiset aiheuttaa traumoja. N 47v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet yleensä ovat niitä, joita tämä asia tuntuu vaivaavan, naisia sen sijaan ei koskaan? Mietipä sitä, voit saada ahaa-elämyksen myös oman kysymyksesi suhteen.
Saattaisi naisiakin vituttaa jos miehille olisi erityisvuoroja joka sitten näkyisi hintojen nousuna. Nythän saleilla ja liikuntakeskuksissa on tietyllä maksulla vuoroja sekä naisille, että kaikille. #tasaarvo
Jos tunnin nimi on Äijäjooga, niin kuinka monta naista ryhmään menee? Jos ryhmät ovat aina täynnä, niin on ihan sama vaikka niitä rajoitettaisiin sukupuolen mukaan, ei se maksuja nosta.
Salit nyt yleensäkin toimii kuukausimaksuilla, joten jos kävijöitä riittää, niin miksi nostaa hintoja?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä naiset käynyt mielessä, että voisitte treenata sellaisissa vaatteissa, joissa ei ole mitään katseltavaa? Kokeilkaapa vetää sinne salille löysä t-paita ja rennot colleget, niin loppuu se tuijottelukin.
Vrt. "mitäs pisti liian lyhyen hameen päälle, ihan oma vikansa että tuli raiskatuksi!"
Et sitten yhtään klassisempaan uhrin syyllistämiseen onnistunut sortumaan...
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, että toisen sukupuolen käytös ja läheisyys saattaa tuntua epämiellyttävältä. Toivottavasti tulevsisuudessa naisille turvallisten tilojen määrä vain lisääntyy entisestään. Voi kuulostaa vähän utopistiselta vielä, mutta miettikää kuinka hienoa olisi, jos esimerkiksi perustettaisiin kaupunkeja tai valtioita joissa olisi pelkästään naisia. Siellä saisi olla rauhassa oma itsensä eikä tarvitsisi enää pelätä tai ahdistua. Ehkä joku päivä vielä..
Jossain Afrikan maassahan naiset perustivat kylän vain naisille, se oli aluksi tarkoitettu sek suaalisen väkivallan uhreille mutta myöhemmin muitakin naisia tuli. Kylän naiset aloittivat jonkin hyvin menestyvän (maatalous?) bisneksen. Miten kävi? Miehet alkoivat hyökkäillä ja tunkea väkisin kylään.
Samoin tämä jenkkiyrittäjän ideoima naisten saari Suomessa, netti täyttyi miesten suunnitelmista miten sinne voisi väkisin tunkea.
Että kyllä näitä on yritetty mutta tuntuvat kovasti haittaavan miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyttäysongelma ratkeaa vaatteilla. Miehet voi treenata kollegehousuissa tai löysissä shortseissa mutta naiset tarvii treeniä varten tiukat trikoot ja tissitopin :DD Sitten ahdistutaan niin kovasti kun jollakin katse vähän viipyy..
No miksi ne, joita katseet ahdistavat, eivät saisi mennä tissitoppeineen naisten salille tai vuorolle? Jos ne topit ym on hänelle mukavimmat treenivaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Miten jos keskitytte siihen treeniinne niin ette edes huomaa jos joku nyt voi kauhee sitten tuijottaa tai katsoo? Olen käynyt salilla jo kauan ja keskityn omaan tehokkaaseen treeniin ja en huomioi muita kuin siten, että pyyhin hiet laitteista tarvittaessa. Ihme ongelmia ihmisillä, kyllä huomaa kun asiat on hyvin kun tuommoiset aiheuttaa traumoja. N 47v.
Ei mulle ainakaan mitään traumoja ole aiheutunut, koen vain mukavammaksi treenata ilman tuijotuksia ja siksi treenaan siellä naisten puolella.
Salilla on paljon peilejä ja hämärän aikaan ihan ikkunan kauttakin huomaa, että joku on jähmettynyt taakseni tuijottamaan.
En syytä tästä ketään, minusta ne katseet on aivan luonnollisia - eihän ihmisen biologiset vietit jää salin ulkopuolelle.
Itse vain haluan pitää treenin nimenomaan treeninä enkä sotkea seksuaaliviettiä siihen, eli valintani on naisten sali/naisten puoli sekasalilla.
Tämä ei siis ole ONGELMA, vastasin vain kun kysyttiin, miksi en treenaa miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä naiset käynyt mielessä, että voisitte treenata sellaisissa vaatteissa, joissa ei ole mitään katseltavaa? Kokeilkaapa vetää sinne salille löysä t-paita ja rennot colleget, niin loppuu se tuijottelukin.
Löysä t-paita on näppärä, kun ei tee muuta kuin seisoskelee suorassa. Laita itse sellainen päälle ja kumarru suht suorin jaloin eteenpäin. Jopa näkyy kaikki niin edestä kuin takaa.
Pystyisikö joku mies rehellisesti kertomaan miksi naisten oma sali häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Umahallissa ei kukaan kuitenkaan näe mitään, kun kaikilla on nykyään silmälasit, ja niitä ei altaassa käytetä.
Minulla on uimalasit vahvuuksilla ja uin rintauintia oikeaoppisesti, joten tirkistelymahdollisuuksia riittäisi, mutta keskityn silti omaan uintiini ja sakalaisiin ajatuksiini - täti 60-v.
Vierailija kirjoitti:
Ei se estä tuijottamista. On tullut myös joskus kommenttia vaatteiden rumuudesta ja ettei ole mitään katsottavaa. On myös miehiä, jotka pukeutuvat tiukempiin vaatteisiin. Ei minullakaan ole mitään ongelmaa olla tuijottamatta näin pukeutuneita miehiä. Ei sen siis pitäisi olla toisinpäinkään mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Umahallissa ei kukaan kuitenkaan näe mitään, kun kaikilla on nykyään silmälasit, ja niitä ei altaassa käytetä.
Minulla on uimalasit vahvuuksilla ja uin rintauintia oikeaoppisesti, joten tirkistelymahdollisuuksia riittäisi, mutta keskityn silti omaan uintiini ja sakalaisiin ajatuksiini - täti 60-v.
Sinä oletkin nainen eikä sinua ohjaa jalkojesi välissä roikkuva uloke.
Itse pyrin savustamaan joka ikisen naisen ulos käyttämältäni salilta. Nuoret, vanhat, kauniit, rumat- kaikki saa mennä.
Ei minulla ainakaan ongelma ole se, että toppini on liian tiukka. Ongelmani on punainen ja hikinen naama, valuvat meikit (jos sellaisia on) ja hengästyminen, puuskuttaminen, kankeus ja "huonot" suoritukset. En halua näyttäytyä sellaisena kenellekään, mutta naisten joukossa tämä ongelma on hieman siedettävämpi, koska tiedän, että he harvemmin katsovat "sillä silmällä".
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrin savustamaan joka ikisen naisen ulos käyttämältäni salilta. Nuoret, vanhat, kauniit, rumat- kaikki saa mennä.
Ja milläköhän oikeudella ja lihaksilla aiot tehdä tämän?
Missä te oikein käytte salilla kun kyllä meilläpäin saa ihan jokainen käydä sekasalilla rauhassa. Täällä keskitytään omaan suoritukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jumpissa ja joogissa joskus näkee miehiä, mutta ei kovin usein. Ovat yleensä avoimia molemmille sukupuolille. Spinning näyttää kiinnostavan enemmän miehiäkin.
ryhmäliikunnassa on se puoli että siellä on pakko keskittyä omaan liikuntsuoritukseen eikä tuijotteluun jää aikaa.
Itse lopetin ryhmäliikunnat juuri naisten tuijottelun ja kuiskuttelun/naureskelun takia. Pelkästään miesten vuorojen kyselemisen lopetin jo vuosia sitten. Ei niitä kuulemma edes harkita, koska ei ole mitään syytä. En näe mitään syytä naistenkaan vuoroille. Se tuijottelu ja juttelu tulee vain kestää tai siirtyä lenkkeilyyn ja kotijumppaan kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jumpissa ja joogissa joskus näkee miehiä, mutta ei kovin usein. Ovat yleensä avoimia molemmille sukupuolille. Spinning näyttää kiinnostavan enemmän miehiäkin.
ryhmäliikunnassa on se puoli että siellä on pakko keskittyä omaan liikuntsuoritukseen eikä tuijotteluun jää aikaa.Se tuijottelu ja juttelu tulee vain kestää tai siirtyä lenkkeilyyn ja kotijumppaan kuten minä.
Miksi? Miksi asiaa ei voisi ratkaista naisten saleilla/vuoroilla ja miksei myös miesten jumppavuoroilla?
Vierailija kirjoitti:
Pystyisikö joku mies rehellisesti kertomaan miksi naisten oma sali häiritsee?
Siksi että vastaavia ongelmia on myös miehillä, mutta ne eivät ole syy muuttaa mitään käytäntöjä vaan miesten tulee vain kestää ne tai jäädä kotiin. Miksi naisten pitäisi saada erityiskohtelua?
Ei minua naisten yksityiset salit häiritse, omalla rahalla voi jokainen hankkia mitä lystää. En vain ymmärrä miksi julkisella rahalla tulisi tukea vain toista sukupuolta.
Enkä edes omista mitään helvetin collegehousuja tai muita räkärumia vaatekappaleita.