Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö rehellisesti kertomaan miksi salilla on "vain naiset keskenään" niin tärkeää kun kaikki muu liikunta sekaryhmissä? Jopa uimahalli.

Vierailija
12.02.2019 |

En keksi mitään muuta urheilua kuin kuntosali missä naisilla on kova tarve saada olla "vain naisten kesken". Uimahalliinkin suomalaisnainen menee mukisematta vartalonmyötäisessä uima-asussa.

Onko ne asennot niin miehekkäitä vai mikä on se oikea syy? Nyt voi hetken miettiä ennenkuin vastaa jotain päätöntä, kun olisi kerrankin mukava kuulla oikea syy.

Kommentit (535)

Vierailija
81/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin ihan tyhjästä saliharrastukseen , ja ajatus rautaa nostelevista muskelimiehistä tuntui vain jotenkin olevan too much siihen tilanteeseen, kun olin itse pieni ja heiveröinen kukkakeppi.

Tämä perutui vain ja ainoastaan ennakkoluulooni kuntosaleista, kuntosaliharrastus ei ollut silloin vielä niin yleistä joten oikeasti ajattelin salilla käyvistä näin.

Myöhemmin olen käynyt myös sekasaleilla ja ihan rauhassa olen saanut olla, ei mitään ongelmaa missään. Mutta naisille suunnatut salit on olleet viihtyisämpiä: lämmin ja hyvä palvelu, paikat aina siistit, on shampoot yms. salin puolesta, ei niin ruuhkaisia, tuoksuu hyvälle, viihtyisä sisustus.

Miksipä ei sekasalitkin voisi olla noita kaikkia, mutta ei ole ollut ainakaan omalla kohdalla.

Vierailija
82/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Itse en käy sekasaleilla saati uimahallissa tai julkisilla rannoilla, jos käyn niin naisten vuorolla ja rannalla viihdyn shortseissa ja topissa.

En menisi koskaan sekasaunaan.

En ole uskonnollinen, en häpeä kroppaani. Olen itseasiassa äärimmäisen tyytyväinen kroppaani myös ilman vaatteita.

En silti koe minkäänlaista halua esitellä sitä muille kuin aviomiehelle. Toki oman perheen kanssa mökillä uidaan ja saunotaan välillä alasti ilman mitään ongelmaa, mutta vieraiden ihmisten kanssa en olisi alasti saati uimapuvussa.

En näe ongelmaa siinä että jotkut ottavat aurinkoa pienissä bikineissä puistoissa tai kyykkäävät stringit vilkkuen sekasalilla, antaa mennä vaan minun puolestani, ei häiritse. Itse kuitenkin päätän missä kroppaani esittelen.

No eihän normalai saunominen ole mitään esittelyä. Tuosta huomaa ettet osaa suhtautua neutraalisti alastomuuteen tai vartaloosi vaikka yrität antaa sellaisen vaikutelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kaupungin halvalla sekasalilla, ja siellä on kaikenlaista porukkaa. On nuorta ja vanhaa, miestä ja naista. En ole huomannut että kukaan tuijottaisi, eikä kukaan ole tullut juttelemaan. Käyn kyllä yleensä mieheni kanssa mutta treenaamme erikseen.

Siistiäkin on.

Siellä ei kyllä ole niitä painonnostojuttuja, joten ei ole niitä huutajia ja painojen paiskojia.

Vierailija
84/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sukupuolia ei ole vain kaksi vaan kymmeniä", kertoo naistoimittaja suu vaahdoten Hesarissa.

Työpäivän jälkeen sama naistoimittaja lähtee naisten salille koska ei kestä miesten katseita. Silloin sukupuolia olikin juuri ne kaksi perinteistä ja ei ole mitään ongelmaa tehdä jakoa kahteen.

Vierailija
85/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni miesvoittoisella salilla oli se että koko ajan haluttiin neuvoa, pyytämättä. Oli häiritsevää. 

Ilmeisesti teit sitten tosi väärin liikkeet 

Höpö höpö, kävin kaikki liikkeet itseäni viisaamman kanssa läpi. Joku kommentoi että liian vähän painoja, toinen että liikaa. Niin ja kuulemma jalkaprässiin olisi pitänyt laittaa enemmän painoja, vaikka se olisi aiheuttanut kipuja. Minulla on huonot nivelet ja siksi halusin parantaa lihaskuntoani, mutta totta kai joku random mies tietää paremmin, ihan vaan siksi että sattuu olemaan mies...

Vierailija
86/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän ihan suoraan että pelkään osaa punttimiehistä, etenkin sellaisia jotka paukauttelevat painoja ja ärähtelevät tai karjahtelevat salilla. Sellaisista tyypeistä tulee tosi turvaton fiilis. Olen pienikokoinen arka nainen ja aikaa salille on lähinnä illalla. Tiedän ettei pelkoni ole miesten vika enkä inhoa heitä, kuntoilen vain mieluummin nätisti sisustetulla salilla vanhojen rouvien kanssa. Salille ei tulisi mentyä jos olisi pakko mennä sekasalille. Harmillista että se loukkaa joitain miehiä, eivätkö hekin voi perustaa itselleen vain miesten saleja vai eikö niille ole tarpeeksi kysyntää?

Minulla loppui alkava saliharrastus siihen kun ne karjuvat miehet oli siellä aina ja se oli niin hermostuttavaa että ei ollut kiva mennä sekaan. Pienellä paikkakunnalla ei ollut naistensalia

Vierailija
87/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttäysongelma ratkeaa vaatteilla. Miehet voi treenata kollegehousuissa tai löysissä shortseissa mutta naiset tarvii treeniä varten tiukat trikoot ja tissitopin :DD Sitten ahdistutaan niin kovasti kun jollakin katse vähän viipyy..

Vierailija
88/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyttäysongelma ratkeaa vaatteilla. Miehet voi treenata kollegehousuissa tai löysissä shortseissa mutta naiset tarvii treeniä varten tiukat trikoot ja tissitopin :DD Sitten ahdistutaan niin kovasti kun jollakin katse vähän viipyy..

Mä treenaan löysissä collegeissa ja urheilut-paidoissa. Silti avoimesti tuijotetaan.

Vierailija
89/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että toisen sukupuolen käytös ja läheisyys saattaa tuntua epämiellyttävältä. Toivottavasti tulevsisuudessa naisille turvallisten tilojen määrä vain lisääntyy entisestään. Voi kuulostaa vähän utopistiselta vielä, mutta miettikää kuinka hienoa olisi, jos esimerkiksi perustettaisiin kaupunkeja tai valtioita joissa olisi pelkästään naisia. Siellä saisi olla rauhassa oma itsensä eikä tarvitsisi enää pelätä tai ahdistua. Ehkä joku päivä vielä..

Vierailija
90/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä naiset käynyt mielessä, että voisitte treenata sellaisissa vaatteissa, joissa ei ole mitään katseltavaa? Kokeilkaapa vetää sinne salille löysä t-paita ja rennot colleget, niin loppuu se tuijottelukin.

Vierailija
91/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska osa suomalaisistakaan miehistä ei osaa pitää sisäistä häiritsijäänsä kurissa. Kuntosaleilla ei ole kovin paljon aina valvontaa ja treenaava nainen joutuu olemaan asennoissa ja tekemään liikkeitä, joita nämä häiritsijät tulkitsevat oman mielikuvituksensa pohjalta ja ilmaisevat sen epämiellyttävällä tuijotuksella tai pahimmassa tapauksessa konkreettisella häirinnällä.

Jos miehe käyttäytyisivät paremmin ei tarvetta olisi.

Vierailija
92/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sukupuolia ei ole vain kaksi vaan kymmeniä", kertoo naistoimittaja suu vaahdoten Hesarissa.

Työpäivän jälkeen sama naistoimittaja lähtee naisten salille koska ei kestä miesten katseita. Silloin sukupuolia olikin juuri ne kaksi perinteistä ja ei ole mitään ongelmaa tehdä jakoa kahteen.

Tästä kommentista paistava asenne on eräs syy miksi niitä naisten saleja tarvitaan.

Vierailija
93/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet haisevat ja örähtelevät ja valuttavat hikeä laitteisiin. Ilman on mukavampi tunnelma.

Jos käyt salilla ilman että tulee hiki tai ettet päästä mitään ääniä kovan ponnistuksen takia, et ole salilla kasvattamassa lihaksia.

Kyllä lihaksia voi kasvattaa örähtelemättä. Salilla voi myös käydä muutenkin, kuin "kasvattamassa lihaksia". Kyllä se harjoittelu kohottaa kuntoa ja edistää terveyttä ja painonhallintaa ilman rääkkitreeniäkin.

Lihakset muuten kehittyvät pienemmilläkin painoilla, jos toistoja jaksaa tehdä enemmän (väsymykseen saakka). Kaikki eivät nauti nykyään yleisestä lihaksenkasvatustreenistä, jossa tehdään 6-8 toistoa niin, että aivosuonet meinaavat ratketa viimeisillä toistoilla. Toisenlainen treenitapa on ihan yhtä hyvä ja sallittu tapa.

Vierailija
94/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä naiset käynyt mielessä, että voisitte treenata sellaisissa vaatteissa, joissa ei ole mitään katseltavaa? Kokeilkaapa vetää sinne salille löysä t-paita ja rennot colleget, niin loppuu se tuijottelukin.

Tämäkin on siis uhrin vika. Mitäs pukeutuu niin vähiin vaatteisiin, että on ihan PAKKO tuijottaa. Mitäs jos itse

kerrankin pystyisit käytymään asiallisesti? Oletko joku alkukantainen luolamies, joka ei pysty hallitsemaan viettejään?

Vierailija
95/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on siis uhrin vika. Mitäs pukeutuu niin vähiin vaatteisiin, että on ihan PAKKO tuijottaa. Mitäs jos itse

kerrankin pystyisit käytymään asiallisesti? Oletko joku alkukantainen luolamies, joka ei pysty hallitsemaan viettejään?

Ei. Kannattaisiko tehdä poliisille ilmoituksia näistä häiritsijöistä, sekä salin omistajalle? Miksi ei? Olen nainen ja treenaan voiman, ja painonnostajamiesten kanssa salilla, eikä minua kukaan tuijottele siellä. En tosin kyllä kulje kaiken paljastavissa vaatteissa, enkä muikistele saliselfieiden parissa. Saahan sitä kulkea vaikka alasti, mutta on turha ihmetellä sitten kommentointia ja kyttäystä.

Vierailija
96/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kannattaisiko tehdä poliisille ilmoituksia näistä häiritsijöistä, sekä salin omistajalle? Miksi ei? Olen nainen ja treenaan voiman, ja painonnostajamiesten kanssa salilla, eikä minua kukaan tuijottele siellä. En tosin kyllä kulje kaiken paljastavissa vaatteissa, enkä muikistele saliselfieiden parissa. Saahan sitä kulkea vaikka alasti, mutta on turha ihmetellä sitten kommentointia ja kyttäystä.

Käsittääkseni nyt puhutaan ihan tavallisista salikävijöistä, ei näistä fitnespimuista.  Ja kuten joku sanoi, jos tätä edellistä kirjoittajaa EI tuijoteta, mikä hän on määrittelemään, että ei silloin ketään muutakaan tuijoteta....  Onko vain se oma kokemus fakta? Kun sinä et näe ilmiötä/ei ole kokemusta, sitä ei ole, niinkö?

Vierailija
97/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin ei miehet osanneet kunnioittaa naisten salivuoroa, joka oli kokonaiset 1,5h viikossa. Seurassani käyneet nuoret naiset eivät halunneet treenata silloin salilla, jos siellä oli miehiä, niinpä lakkasimme käymästä. Pitäkööt miehet nyt salinsa.

Vierailija
98/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa ym. tai edes rannalla tai yhtään missään muualla tuijotus ei ole niin kovaa, kuin kuntosalilla.

En tosiaan tiedä mistä johtuu, mutta salilla se (tahaton) tuijotuksen määrä on suorastaan infernaalinen.

Mitään konkreettista haittaahan tästä ei sinänsä ole, paitsi että joillain miehillä näyttää treeni vähän tökkivän, kun jumittuvat haaveilemaan ja tyyliin rysäyttävät painot alas sellainen unelmoiva tai hämmentynyt pikkupoikamainen katse silmissään.

Tässä oma syy, miksi menen sinne naisten puolelle.

Ai niin, ja miesten hiki haisee kans pahemmalle.

Ja haluan keskittyä treeniin ilman, että huomaan jatkuvasti jonkun tuijottavan.

Huom: tämä on vain oma henkilökohtainen kokemukseni, en tiedä miksi muut naiset sinne naisten puolelle tulee.

Vierailija
99/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän aina iskeä kauniita naisia salilla. Pari kertaa olenkin päässyt saatille.

Vierailija
100/535 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vetäisin salille jonkun löysän t-paidan ja collegehousut?

Collegehousuissa tulee älyttömän kuuma, nehän ei hengitä yhtään!

Löysä t-paita sinänsä ok, mutta on sekin aika epäkäytännöllinen urheiluun ja hikoiluun verrattuna teknisestä materiaalista valmistettuun, istuvaan yläosaan joka EI NOUSE KORVIIN JA PALJASTA TISSEJÄ TIETYISSÄ LIIKKEISSÄ!!!

Vi t un taukki ehdotus kyllä.

Meidän salilla on miehilläkin tyköistuvat tekniset vaatteet suurimmalla osalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme