Pelkäätkö kuolevasi koska Olli LIndholmkin kuoli?
Itselle ainakin tuli sellainen olo, että kunpa kuolema ei tulisi vielä. Mut alkoi pelottaa.
T: Mies, 52 v
Kommentit (162)
Käytännössä kaikki suvun miehet on menneet viisikymppisenä ja vähän päälle. Ei koskaan kukaan ole kuusikymppiseksi elänyt.
Aina on viina tai sydänkohtaus lopettanut yllättäen.
En itse odota pidempää ikää, kun aina on suvun miehet menneet.
Kannattaa kaikkien viisikymppisten miettiä miten epäterveellisesti on 80-luku vietetty.
Oliko railakasta menoa. Nahkaruoska laulanut ja saappaat koreasti ripaskan saattelemana puulattiaan kapsahdellut?
Kohtahan ne elintasosairaudet alkaa niittämään teikäläisiä. Oma isäkin meni äskettäin, 56-vuotiaaksi kerkesi.
Haima ei jaksanut.
Itsellä on ihan päinvastaiset elämäntavat, mutta kuitenkin. Ne suvun miehet on menneet aina alle 60-vuotiaina.
Olen vegaani ja en käytä alkoholia en tupakoi. Rock-musiikin sijaan kuuntelen tervehenkisempää musiikkia. Rock on pelkästään sellaisenaan jo raskasta stressiä elimistölle ilman viinaa ja tupakkaa. Miettikääpä sitä viisikymppiset.
Tiedän kyllä miten viisikymppiset on elämänsä viettäneet. Täysin hälläväliä asenteella vedetty ja sekoiltu. Lapsena katselin sivusta sitä menoa ja miten meidän ikäpolvelle jätettiin paljon tekemättömiä asioita hoidettavaksi. Maapallon tilakin on ihan kamala. Niin makaa kun petaa.
Piis mään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pelkää kuolemaa, koska tiedän pääseväni taivaaseen.
N49
Siellä jumalan l.uvan kanssa r.aiskaat nuoria neitseitä, niin että veri lentää
A L llah Agb ar
Häh? Ei oikea taivas ole tuollainen - siellä ei tehdä kenellekään mitään pahaa, vaan siellä vallitsee Rakkaus, Hyvyys ja syvä Rauha, Loputon Onni ja Autuus ja kaikki Hyvä, mitä vain Hyvä Jumala pystyy luomaan.
Kuulostaa tylsältä
Saako Matti viinaa ..siellä taivaassa?
Uskoiko Matti Jeesukseen?
Elämän hedelmät ei siitä puhu, mutta saattoihan henkäistä viimeisiksi sanoikseen:
Jeesus anna anteeksi ja pelasta minut.
Silloin hän pelastui viime hetkellä, kuten ryöväri ristillä.
Vierailija kirjoitti:
Olli fani kirjoitti:
Jo 33 vuotta uskossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
A L llah Agb ar
Häh? Ei oikea taivas ole tuollainen - siellä ei tehdä kenellekään mitään pahaa, vaan siellä vallitsee Rakkaus, Hyvyys ja syvä Rauha, Loputon Onni ja Autuus ja kaikki Hyvä, mitä vain Hyvä Jumala pystyy luomaan.
Oletko käynyt. Vai mistä tiedät?
Olen kokenut nämä kaikki tunteet itsessäni enemmän kuin voimakkaana ja niin monta kertaa - niin usein olen itkenyt ilosta Jumalan läsnäolossa eikä Hän ole ikinä jättänyt minua pulaan - ei koskaan.
Näitä asioita on hyvin vaikea kertoa ihmiselle, joka ei ole näitä koskaan kokenut - mutta suosittelen todellakin, kuten Raamattu sanoo: Maistakaa ja katsokaa, miten hyvä Herra on!
Ja Raamattu lupaa näiden hyvien asioiden tapahtuvan siellä taivaassa.
Joutuuko Olli h.elvettiin?
Joutuu..niinkuin jokainen ,joka ei usko Jumalaan
Jopas on suvaitsevainen hemmo. Eli jumalaan uskova pedofiilipappi on parempi, kuin sellainen ateisti joka ei tee väärää toiselle?
Vierailija kirjoitti:
Itselle ainakin tuli sellainen olo, että kunpa kuolema ei tulisi vielä. Mut alkoi pelottaa.
T: Mies, 52 v
Älkäähän nyt jaksako. Kuolema tulee aina ja varmasti, usein sydän- ja verisuositautien muodossa. Voisitte vaikka kooklata.
Toivoisin itsekin lähteväni noin nopeasti, muuta en tiedä. Mihinkään sairaalaan vihannekseksi makaamaan en todellakaan haluaisi. Kerrasta pois.
Voi Olli parkaa. :c
Oli isäni hyvänpäiväntuttu harrastuksen kautta.
Tietääkö kukaan polttiko hän tupakkaa?
No en pelkää, toivon sitä. Eipä tarttis enää pelätä riittääkö rahat ja mihin asti. Vois olla ihan huoletonna, niin jos tietäis että vapautus on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että nämä kuolemat saisi ihmiset ajattelemaan omaa kuolemaansa, ja ennen kaikkea sitä, missä haluavat viettää iäisyytensä.
Kukaan ei tiedä milloin kuolee, siispä kannattaa olla aina tilit selvinä Yläkerran Isännän kanssa =) Ainoa kysymys: kelpaako Jeesus, vaiko eikö Jeesus kelpaa.
Mikä ihme siinä on että uskovaiset on ensimmäisenä ivallisena maukumassa näitä juttujaan?
Ivallisena :O Missä näet ivaa? Rakkautta yritin... Toivon että kaikki pääsee taivaaseen!
Fakta on että kaikki kuolee. Ja rajalla meinaa tuo yksi "maukuminen" minkä jo esitin.
Uskon että Ollikin pääsee taivaaseen, rukoili joka päivä, ja Matti ilmeisesti myös oli uskossa. Toivottavasti sinäkin, ja me kaikki <3
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki viisikymppiset polta tai ole polttaneet aina vähän edes salaa.
Sellainen käsitys minulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olli fani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
A L llah Agb ar
Olen kokenut nämä kaikki tunteet itsessäni enemmän kuin voimakkaana ja niin monta kertaa - niin usein olen itkenyt ilosta Jumalan läsnäolossa eikä Hän ole ikinä jättänyt minua pulaan - ei koskaan.
Näitä asioita on hyvin vaikea kertoa ihmiselle, joka ei ole näitä koskaan kokenut - mutta suosittelen todellakin, kuten Raamattu sanoo: Maistakaa ja katsokaa, miten hyvä Herra on!
Jopas on suvaitsevainen hemmo. Eli jumalaan uskova pedofiilipappi on parempi, kuin sellainen ateisti joka ei tee väärää toiselle?
S aatanakin uskoo Jumalaan, se fakta-teitohan ei ketään pelasta. Vaan se, uskotko olevasi syntinen joka tarvitsee Jeesusta avukseen. Niin kauan kuin ihminen jatkaa pahantekemistä muodossa tai toisessa, se ei ymmärrä tarvitsevansa Jeesusta. Tahallaan ei KOSKAAN saa tehdä pahaa!
Ateistikin voi olla ulkoapäin hyvä ihminen, muta kyllä jokainen vähintään ajattelee pahaa toisista, edes joskus. Ja jos on niin ylpeä ettei tarvitse Jumalaa, on vielä ylpeäkin. Täydellistä ihmistä ei ole ketään. Tai Jeesus oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
A L llah Agb ar
Kuulostaa tylsältä
Ei siellä taivaassa mitään viinaa enää tarvita, olotilat ja olosuhteet ovat kaikin puolin mitä parhaimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
A L llah Agb ar
Kuulostaa tylsältä
Uskoiko Matti Jeesukseen?
Elämän hedelmät ei siitä puhu, mutta saattoihan henkäistä viimeisiksi sanoikseen:
Jeesus anna anteeksi ja pelasta minut.
Silloin hän pelastui viime hetkellä, kuten ryöväri ristillä.
Menkää nyt helvettiin täältä sekoilimasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olli fani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
A L llah Agb ar
S aatanakin uskoo Jumalaan, se fakta-teitohan ei ketään pelasta. Vaan se, uskotko olevasi syntinen joka tarvitsee Jeesusta avukseen. Niin kauan kuin ihminen jatkaa pahantekemistä muodossa tai toisessa, se ei ymmärrä tarvitsevansa Jeesusta. Tahallaan ei KOSKAAN saa tehdä pahaa!
Ateistikin voi olla ulkoapäin hyvä ihminen, muta kyllä jokainen vähintään ajattelee pahaa toisista, edes joskus. Ja jos on niin ylpeä ettei tarvitse Jumalaa, on vielä ylpeäkin. Täydellistä ihmistä ei ole ketään. Tai Jeesus oli.
Ootko ihan selvistä päin, sen verran sekavaa on tuo tekstisi?
En,mutta pelkään että Juice kuolee.
Pelkään kuolevani mutta en vain Ollin takia, vaan siksi että viisikymppisenä, korkean verenpaineen omaavana tuntuu ettei tämä terveys ole omissa käsissä. Ei auta laihtuminen, ruokavalion muuttaminen, liikunta, ei mikään muu kuin lääkitys jossain määrin. Lähisukua on kuollut infarkteihin nuorempana kuin minä olen nyt. Niistä, jotka eivät ole kuolleet, osa on saanut aivoverenvuotoja tai veritulppia. Jokainen päivä voi olla viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Hänen kasvoista päätellen poltti ja paljon. Tietoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään kuolevani mutta en vain Ollin takia, vaan siksi että viisikymppisenä, korkean verenpaineen omaavana tuntuu ettei tämä terveys ole omissa käsissä. Ei auta laihtuminen, ruokavalion muuttaminen, liikunta, ei mikään muu kuin lääkitys jossain määrin. Lähisukua on kuollut infarkteihin nuorempana kuin minä olen nyt. Niistä, jotka eivät ole kuolleet, osa on saanut aivoverenvuotoja tai veritulppia. Jokainen päivä voi olla viimeinen.
Sitä sitä minäkin. On diabetestä nuorena hankittu ja viinaa on juotu nuorena.
Nyt vanhempana saa vaan pelätä ja olla kasvissyöjä että eläisi edes vähän pidemmälle.
t. 50v ja pelkään tosi kovaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että nämä kuolemat saisi ihmiset ajattelemaan omaa kuolemaansa, ja ennen kaikkea sitä, missä haluavat viettää iäisyytensä.
Kukaan ei tiedä milloin kuolee, siispä kannattaa olla aina tilit selvinä Yläkerran Isännän kanssa =) Ainoa kysymys: kelpaako Jeesus, vaiko eikö Jeesus kelpaa.
Tarttis varmaan enstex valita Isäntä sieltä yläkerrasta?
Ei siellä yläkerrassa ole muita isäntiä, kuin Kaikkivaltias kolmiyhteinen Jumala: Isä; Poika Jeesus ja Pyhä Henki on vielä täällä uskovissa maan päällä, mutta kun uskovat temmataan, koko kolminaisuus on silloin ylhäällä ja täällä alkaa saa.tanan eli antikristuksen kauhuajat.
Tiedätkö ap, mun ensimmäinen ajatus oli tämän uutisen kuullessani, että alkaa liippaamaan jo läheltä itseäkin...
Mutta noinhan se taitaa mennä. Jos Raamatussa on kaikki tarpeellinen tieto, miksi esim.ihmisoikeudet alkoivat hahmottua vasta 1700-luvulla? Vielä muutama vuosikymmen sitten papit olivat enemmän homoja vastaan ja nyt suurin osa puolesta, vaikka pyhät kirjat eivät ole muuttuneet.
Ihmiset ovat paremman teknologian, filosofian, ravinnon ja tieteiden kautta tulleet fiksummiksi ja oppineet koko ajan enemmän ja uskonnot ovat joutuneet koko ajan sopeutumaan tähän ja väittämään, että "kyllähän me tuo jo tiedettiin" ja miten siellä ja tässä kirjassa oikeastaan olikin keksitty tuo jo tuhansia vuosia sitten.
Vaikka pyhien kirjojen pitäisi olla ajattomia, jotkut tarinat ovat kuitenkin niin kummallisia, että niitä ei voi selittää ilman museokielten asiantuntijoita ja vetoamista paikalliseen kulttuuriin ja aikaan, mutta tämä samalla murtaa käsitystä kirjojen ajattomuudesta ja mielekkyydestä, koska eiväthän ajattomat opit voivat olla kulttuuriin ja aikaan (eli ihmisten tyhmyyteen) sidottuja jos ne ovat kerran Jumalan sanaa.