Pelkäätkö kuolevasi koska Olli LIndholmkin kuoli?
Itselle ainakin tuli sellainen olo, että kunpa kuolema ei tulisi vielä. Mut alkoi pelottaa.
T: Mies, 52 v
Kommentit (162)
Miksi pelkäisin, maailmassa kuolee joka hetki ihmisiä, saisi koko ajan olla pelkäämässä...
tolla ikää miehilläkin sydän ja verisuonitautien riski kasvaa. Elämäntavat, liikatreenaaminen ja stressi? Sydän voi pettää. Pitää muistaa, että myös seksi voi aiheuttaa miehelle tollasta. Sydän voi pettää. Syitähän voi olla monia, mitä näitä spekuloimaan. Tasapaino kaikessa on hyväksi. Kepeät mullat tunnetulle rokkarille.
Oma äiti meni ihan äskettäin 52-vuotiaana.
Oli tupakoinut nuorena noin 6 vuotta. Aski päivässä tahtiin ja alkoholia kerran viikossa lauantaina melko maltillisesti. Haima tulehtui sitten 2000-luvun alussa ja lopetti kokonaan.
Nyt oli syöpä sitten 2013 havaittu ja etäpesäkkeitä pitkin kroppaa. Haimassa ja keuhkoissa suurimmat. Onneksi havaittiin ajoissa niin osasi asennoitua kuolemaankin.
Eli nuorena tupakoitu ja juotu. Ne sitten myöhemminkin aiheutti kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Jo 33 vuotta uskossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pelkää kuolemaa, koska tiedän pääseväni taivaaseen.
N49
Siellä jumalan l.uvan kanssa r.aiskaat nuoria neitseitä, niin että veri lentää
A L llah Agb ar
Häh? Ei oikea taivas ole tuollainen - siellä ei tehdä kenellekään mitään pahaa, vaan siellä vallitsee Rakkaus, Hyvyys ja syvä Rauha, Loputon Onni ja Autuus ja kaikki Hyvä, mitä vain Hyvä Jumala pystyy luomaan.
Oletko käynyt. Vai mistä tiedät?
Olen kokenut nämä kaikki tunteet itsessäni enemmän kuin voimakkaana ja niin monta kertaa - niin usein olen itkenyt ilosta Jumalan läsnäolossa eikä Hän ole ikinä jättänyt minua pulaan - ei koskaan.
Näitä asioita on hyvin vaikea kertoa ihmiselle, joka ei ole näitä koskaan kokenut - mutta suosittelen todellakin, kuten Raamattu sanoo: Maistakaa ja katsokaa, miten hyvä Herra on!
Ja Raamattu lupaa näiden hyvien asioiden tapahtuvan siellä taivaassa.
Edelleen toistan, vastaa kysymykseeni aiemmilta sivuilta. Miksi uskovainen läheiseni joutuu kärsimään jos herra on niin hyvä? Miksi hän poimii vain tietyt joille elämä on ihanaa?
Elämä täällä kuolemanvarjon laaksossa on meille kaikille välillä yhtä kärsimystä enemmän tai vähemmän, niin kärsi Jeesuskin valtavasti täällä maan päällä eläessään ja kuolleessaan ristillä meidän kaikkien puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
A L llah Agb ar
Häh? Ei oikea taivas ole tuollainen - siellä ei tehdä kenellekään mitään pahaa, vaan siellä vallitsee Rakkaus, Hyvyys ja syvä Rauha, Loputon Onni ja Autuus ja kaikki Hyvä, mitä vain Hyvä Jumala pystyy luomaan.
Olen kokenut nämä kaikki tunteet itsessäni enemmän kuin voimakkaana ja niin monta kertaa - niin usein olen itkenyt ilosta Jumalan läsnäolossa eikä Hän ole ikinä jättänyt minua pulaan - ei koskaan.
Näitä asioita on hyvin vaikea kertoa ihmiselle, joka ei ole näitä koskaan kokenut - mutta suosittelen todellakin, kuten Raamattu sanoo: Maistakaa ja katsokaa, miten hyvä Herra on!
Edelleen toistan, vastaa kysymykseeni aiemmilta sivuilta. Miksi uskovainen läheiseni joutuu kärsimään jos herra on niin hyvä? Miksi hän poimii vain tietyt joille elämä on ihanaa?
Elämä täällä kuolemanvarjon laaksossa on meille kaikille välillä yhtä kärsimystä enemmän tai vähemmän, niin kärsi Jeesuskin valtavasti täällä maan päällä eläessään ja kuolleessaan ristillä meidän kaikkien puolesta.
Vähän ristiriitaista, ottaen huomioon ettei jumala koskaan jätä pulaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että nämä kuolemat saisi ihmiset ajattelemaan omaa kuolemaansa, ja ennen kaikkea sitä, missä haluavat viettää iäisyytensä.
Kukaan ei tiedä milloin kuolee, siispä kannattaa olla aina tilit selvinä Yläkerran Isännän kanssa =) Ainoa kysymys: kelpaako Jeesus, vaiko eikö Jeesus kelpaa.
Mikä ihme siinä on että uskovaiset on ensimmäisenä ivallisena maukumassa näitä juttujaan?
Ivallisena :O Missä näet ivaa? Rakkautta yritin... Toivon että kaikki pääsee taivaaseen!
Fakta on että kaikki kuolee. Ja rajalla meinaa tuo yksi "maukuminen" minkä jo esitin.
Uskon että Ollikin pääsee taivaaseen, rukoili joka päivä, ja Matti ilmeisesti myös oli uskossa. Toivottavasti sinäkin, ja me kaikki <3
Minun käsittääkseni Olli oli ateisti, eikä mikään rukoilija - eikä tietääkseni Mattikaan mikään uskovainen ollut, tai jos oli niin hyvin sen kyllä sitten peitti.
Kuolee sitä joskus kumminkin. Miehen siskon mies kuoli muutama vuosi sitten samanikäisenä kuin minä olen nyt. Jos kuolisin samanikäisenä kuin äitini, olisi elinikää vain muutama vuosi. Lisäksi harrastusporukassa on ollut pari kuolemantapausta, tosin itseäni vanhempia, mutta todella virkeitä ja urheilullisia tyyppejä ja sitten vain tuli sairaus ja vei muutamasa kuukaudessa.
Mä en halua taivaaseen. Kuulostaa tylsältä sellainen harpunsoittelu ja kultaiset kadut.
En pelkää kuolemaa, pelkästään sitä prosessia joka johtaa kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
A L llah Agb ar
Ei jätäkään, vaan auttaa ajallaan, muttei jätä pulaan. Nämä asiat eivät ole mustavalkoisia, kuten ei ole Kaikkivaltiaskaan. Ymmärrät kaiken vasta sitten, kun tulet uskoon, silloin ihminen muuttuu pikku hiljaa kokonaan aina vaan paremmaksi ja paremmaksi ja pahat tavat jäävät.
Pelkäsin korkeintaan silloin, kun lapsi oli vielä pieni. Nyt hän on opiskelija ja muuttanut pois kotoa. Vaikka olisi miehen ja lapsen kannalta surullista, että kuolisin, niin pärjäisivät kyllä, joten en pelkää.
Joo pelottaa. Oon vasta 28, mutta vuosien aikana tullut vaikka mitä vaivoja :(. Ennen 25 ikävuotta ei ollut mitään terveysongelmia, kaikki alkoi kun täytin 26 vuotta..... Vanhuus vissiin. Nykyään pelottaa, että kuolen nuorena :'(
Olen aika varma, että elän vähintään 85-vuotiaaksi, sillä se on suvuissamme ollut tapana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
A L llah Agb ar
Ei jätäkään, vaan auttaa ajallaan, muttei jätä pulaan. Nämä asiat eivät ole mustavalkoisia, kuten ei ole Kaikkivaltiaskaan. Ymmärrät kaiken vasta sitten, kun tulet uskoon, silloin ihminen muuttuu pikku hiljaa kokonaan aina vaan paremmaksi ja paremmaksi ja pahat tavat jäävät.
Joo ei ole pelkoa siitä. Sen verran olen nähnyt ettei jaksa uskoa satuihin.
No hohhoijaa, ihmisiä kuolee. Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Kuolee sitä joskus kumminkin. Miehen siskon mies kuoli muutama vuosi sitten samanikäisenä kuin minä olen nyt. Jos kuolisin samanikäisenä kuin äitini, olisi elinikää vain muutama vuosi. Lisäksi harrastusporukassa on ollut pari kuolemantapausta, tosin itseäni vanhempia, mutta todella virkeitä ja urheilullisia tyyppejä ja sitten vain tuli sairaus ja vei muutamasa kuukaudessa.
Mä en halua taivaaseen. Kuulostaa tylsältä sellainen harpunsoittelu ja kultaiset kadut.
Eihän siellä sellaista ole. :-D
Kun pian tämä maailma tuhoutuu atomisodassa antikristuksen karmean ajan jälkeen, Jumala puhdistaa tämän maapallon ja luo uudet taivaat ja maat tänne.
Silloin Jeesus perustaa tänne maan päälle tuhat vuotisen valtakuntansa ja Uusi Jerusalem laskeutuu taivaasta.
Ihmiset elävät täällä paratiisissa silloin kuten nytkin, rakentaen taloja, viljellen peltoja ja hedelmäpuita, kaikki on vaan silloin kaunista ja täydellistä, toisin kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Elämän yksi tärkemmistä tapahtumista taitaa olla se kuolema..... Elämme kulttuurissa jossa ihmiset on aivopesty kuvittelemaan, että pystymme hallitsemaan/välttämään kuoleman ihan vaan kieltämällä koko asian ja ostamalla tavaroita/kuluttamalla rahaa tai harrastamalla avantouintia ja raivoraittiudella saamme ikuisen elämän ja nuoruuden.
Se siinä hommassa onkin niin jännää: koskaan ei tiedä kenen vuoro on tai milloin ja miten se tapahtuu! Jokainen tänne syntynyt tulee luonnollisesti myös poistumaan ennemmin tai myöhemmin ja tavalla tai toisella. Suottas moista pelkäämään!
Minä en henkilökohtaisesti varsinaisesti pelkää kuolemaa itseni takia, vaikka toki vieraana asiana se herättää monenlaisia tunteita. Pelkään sitä lähinnä läheisteni takia, pelkään miten he kestäisivät sen koska kun itse ajattelen jonkun todella rakkaan menettämistä, ahdistun aivan tolkuttomasti ja tuntuu etten kestä elää edes sen ajatuksen kanssa. :(
Vierailija kirjoitti:
En pelkää, uskon eläväni ikuisesti.
Noh noh Jare😊😊😊😊.
Vierailija kirjoitti:
Olen aika varma, että elän vähintään 85-vuotiaaksi, sillä se on suvuissamme ollut tapana.
Entäs sen jälkeen?
Ja varo ettet jää auton alle tms.
Onhan se varmasti simppeliä kun kaikkeen löytyy korulauseet ja kun osaa uskoa että jumala hoitaa.
Miten sitten suuri osa maailman väestöstä uskoo muihin isäntiin? Mistä tiedät oman uskosi olevan se one and only?