Kuka valvoo TE-virkailijoiden toimintaa?
Kenelle tulee/voi ilmoittaa jos Te-virkailija käyttäytyy asiattomasti työnhakijaa kohtaan?
Kiitos vastauksesta.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vieläkään selvinnyt, että mitä kamalaa ja oikeusasiamiehen ajan arvoista se työkkarin tyyppi olikaan nyt tehnyt?
....työkkärintyypillä tutisee pöksyt että valitetaanko musta kun mä viisastelin ja vettuilin sille asiakkaalle pätemisentarpeessani viimeviikolla....
Jos täällä joku tekisi ketjun, jossa aiheena olisi, että poliisi/myyjä/lähäri käyttäytyi fiksua asiakasta kohtaan inhottavasti, niin ensimmäinen ja ketjun ainoa kysymys olisi, että mitä se poliisi/myyjä/lähäri teki. Ja kun tähän ei saataisi vastausta, niin ketju valahtaisi unholaan vartissa.
Aiheena oli otsikko: Kuka valvoo TE-virkailijan toimintaa?
Kenelle tulee/voi ilmoittaa jos virkailija käyttäytyy asiattomasti.
Sen jälkeen alkoi (muutaman vastaajan) kuhina : kuka on tehny, mitä on tehny -- ja itse kysymys ei osaa kiinnostanut koska todennäköisesti se kiinnosti enemmän että kuka nyt on töpeksiny ja kelle tehny mitä, eikö niin.
Sellaistahan tähän ei kannata kirjoittaa koska sellaista ei koskaan tapahdu että työvoimavirkailija olisi väärässä tai asenteellinen. Työtön on aina se joka on hankala osapuoli.
Vierailija
</p>
<p>Voi teitä onnettomia luusereita, menkää töihin niin ei tarvi te-toimiston tätin kanssa asioida :D
</p>
<p>[/quote kirjoitti:Hei! Huomasitko että on tullut uusia hymiöitä sun kokoelmaan! Ilmaisusi repertuaari laajenee jälleen!!!
Kohta voit kommentoida kahden lauseen viestejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos opettaja tekee väärin, pitää ottaa yhteys opetus- ja kulttuuriministeriöö, ei rehtoriin tai koululautakuntaan. Sama työkkärin kanssa. Jos kokee, että työkkärissä ei kannusteta laiskaa, niin pitää ottaa yhteys työministeriöön.
Ongelmana on se, että kummassakaan tapauksessa ministeriö ei toimi, koska sillä ei ole toimivaltaa. Mutta työttömälle tulee hyvä mieli, kun hän kuvittelee aiheuttaneensa harmia.Oliko rankka päivä työkkärissä "laiskoja kannustamassa"? Näitä jotka aiheuttaa vaan harmia.
Koita nyt aktivoida itsesi että saat työttömän selkänahasta revityt juudaksen boonuksesi.
Tällä hetkellä töitä riittää jokaiselle työhaluiselle ja -kykyiselle. Jos ei työllisty, löytyy syy peilistä. Onneksi ensi syksynä saadaan aktiivimalli 3 eli työttömän pitää hakea töitä. Mikä on aika lailla hilpeää, luuliis sen olevan itsestäänselvää.
Viime vuoden joulukuussa sai työttömyysetuutta vielä yli 100 000 henkilöä enemmän kuin alhaisimpina työttömyysvuosina eli 2007 ja 2008. 12/2019 työttömyysetuutta sai noin 370 000 työtöntä. Vielä on matkaa siihen että jokainen työhaluinen saisi töitä. Vai meinaatko että työhaluttomien määrä on lisääntynyt vähintään 100 000 kymmenessä vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Jotain tässä aloittaja ei halua kertoa.. Olisikohan itselläänkin peiliin katsomista. Molempien tulisi käyttäytyä toisiaan kunnioittaen.
Laitetaanpa sinulle 1 kpl työkkärin ärsyttävintä päällepäsmäriä soittamaan kotiisi,
ennalta sopimatta koska se olisi ollut aivan liikaa vaadittu,
ja pätemään oikein pitkän kaavan kautta- kuuntelematta ja piittaamatta pätkääkään sinua aidosti, koska on niin oman agendansa lumossa siitä mitä sinun pitäisi tehdä ,
kiinnostumatta kuuntelemaan sinun ponnistuksistasi
ja sen sijaan esittäen ihan älyvapaita juttuja ilman mitään todellista referenssiä
omaan erinomaisuuteensa rakastuneena vailla pieneintäkään hienotunteisuutta,
rivien välistä tottakai muistuttaen täysin aiheettomasti laista ja asetuksista mitä hän edustaa.
Torppaamassa "te-virkailijan asemassa" kaikki mitä yrität viestiä koska hänen mielestään sitä ja tätä.
Sen kokemuksen jälkeen minä tulen puhumaan kanssasi kunnioituksesta.
Mun entinen virkailija oli aivan sekaisin.. Katkaisi perusteettomasti mun työttömyysrahat ja tyyppiä ei saanut koskaan kiinni puhelimella eikä vastaillut viesteihin. Toivottavasti on saanut potkut.
Vierailija kirjoitti:
Turun työkkärissä on töissä virkailija joka jossain alemmudentunteissaan vihaa yliopiston keskeytyäneitä.
Jos vaan jossain tiedoissa näkyy opintoja yliopistolla vaikka 30 vuotta sitten,niin se on rahat poikki ja kysely perään.
Sanoinkin hänelle siitä yhdestäkin asiakkaasta että etkö sä näe että se on lopettanut opiskelut 80-luvulla ja tehnyt sen jälkeen töitä vuosikymmeniä!
”Kyllä nämä täytyy aina selvittää” vastasi tämä.
Ihan silkkaa vittuilua ja kiusaa, ja se tekee sitä aina!
Suomi24-sivuston keskustelupalstalta löytyy runsaasti mielipiteitä aiheesta turun alueelta, huomasitko?
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen virkailija oli aivan sekaisin.. Katkaisi perusteettomasti mun työttömyysrahat ja tyyppiä ei saanut koskaan kiinni puhelimella eikä vastaillut viesteihin. Toivottavasti on saanut potkut.
Kuulostaa siltä, että virkailijalla on ollut päällä akuutti päihde- tai mielenterveysongelma. Minullekin on välillä sattunut sieltä päästä kohdalle jos jonkinlaista viheltäjää ja besserwisseriä mutta mitään noin käsittämätöntä käytöstä en ole ikinä kohdannut. On todennäköisesti käyttäytynyt kaikkia asiakkaitaan kohtaan tuolla tavoin. Toivottavasti on tosiaan saanut siinä tapauksessa kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että virkailijalla on ollut päällä akuutti päihde- tai mielenterveysongelma. Minullekin on välillä sattunut sieltä päästä kohdalle jos jonkinlaista viheltäjää ja besserwisseriä mutta mitään noin käsittämätöntä käytöstä en ole ikinä kohdannut. On todennäköisesti käyttäytynyt kaikkia asiakkaitaan kohtaan tuolla tavoin. Toivottavasti on tosiaan saanut siinä tapauksessa kenkää.
No joo. Välillä en tajunnut yhtään mitä se selitti mulle, ja laittoi kaks kertaa saman asian siihen "tehtävä-listalle".
Olisi pitänyt tehdä valitus jo sen katkaisun jälkeen.. Sai siinä sitten soitella perään ja selvitellä Kelan kanssa! Onneksi sain sitten rahat ajoissa. Hän vaan pikaisesti vastasi puhelimeen "jöö sörisöri laitan Kelalle että virhelausunto".
Koko ajan painotetaan työnhakijan velvollisuuksista jne. Entä oikeudet? Hyvään ja asialliseen palveluun, niin että sitä odottaisi sitä soittoa eikä huolissaan huomaisi että aha joku oli ylläripyllärinä tavoitellut ja merkannut omatietoihin ettei saanut mua kiinni.
Kuinka paljon sontaa työnhakijan velvollisuuksiin tulee niellä joltain virkailijan ominaisuudessa.
Työvoimaneuvoja vai työvoimapäsmäri ,
kumpi sattuu sinun kohdallesi seuraavan kerran kun pätkätyösi /määrä-ikaisuutesi taas päättyy ja syyllistäminen ja sama pascanjauhannan nieleminen alkaa jälleen töiden välissä pakkopullana.
Koska ihan äsken olit veronmaksaja nyt taas työtön lusmu jonka velvollisuus on pahimmillaan kuunnella alentuvaa narisevaa ääntä puhelimessa joka aktivoi sinua ja kertoo miten sitä töitä taas haetaan.
Tämä tulee aina eteen ja aina sen unohtaa milllaista se on ,
kunnes taas työt loppuu ja
---puhelin soi.
Kuka mahtaa tällä kertaa olla "vastuuvirkailijasi"?
Vierailija kirjoitti:
Niillä on esimiehet tietysti.
Eli ensiksi otat selvää kuka ja otat häneen yhteyttä. Näin minä tein ja tyyppi poistettiinkin hyvin äkkiä "paperitehtäviin" pois halventamasta työnhakijoita.
Totta kai muutkin olivat valittaneet, ei nyt yhden valituksen perusteella tuollaista tehdä. Mutta kannattaa reklamoida epäasiallisesta käyttäytymisestä.
Minun oli suoranaisesti halveksiva ja törkeä vastatessani työkokemusta liittyviin kysymyksiin. Kokemusta ei ollut paljon, koska olin ollut kolmen lapsen kanssa kotona melko pitkään. Tästä repesi aivan absurdi tilanne.
Mistä kautta Sinä sait ko yksikön esimiehen yhteystiedot? Reklamoitko kirjallisesti vai saitko audienssin keskusteluun?
Mikäs sen naisen nimi on joka Ministrriössä vastaa työvoimatoimistoista?? Sille vaan meiliä! Ministerit on meillä töissä ja niiden virkamiehet myöskin! Se on niiden tehtävä valvoa että jokaisessa toimistossa toimivat oikein ja tekevät työnsä!
valitukset tulee tehdä kirjallisena niin he joutuvat vastaamaan niihin. pyytäkää vastaukseen myös esimieheltä pomon nimi. juttu eteenpäin jos et ole tyytyväinen vastaukseen.
Aina kannattaa valittaa. Vastaukset otetaan ns. vastauspankista, ei niihin ihmeesti aikaa kuluteta. Asian voi tietenkin viedä eteenpäin, mutta ei siitä mitään seuraa. Joku nillitys "se oli minulle ilkeä ja käski hakemaan töitä" ei ihmeemmin kiinnosta viranomaisia, ei edes silloin, kun asiakas nimeää virkailijan, tämän pomon ja TE-toimiston johtajan syyllisiksi ihmisoikeuksien polkemiseen.
"TE-virkailijoita aiotaan palkata 50 miljoonalla.
Panostuksen arvellaan maksavan itsensä takaisin työllisyyden paranemisella"
Mahtava logiikka.
LÄHDE : https://www.verkkouutiset.fi/yle-hallitus-palkkaamassa-50-miljoonalla-e…
Vierailija kirjoitti:
"TE-virkailijoita aiotaan palkata 50 miljoonalla.
Panostuksen arvellaan maksavan itsensä takaisin työllisyyden paranemisella"
Mahtava logiikka.
LÄHDE : https://www.verkkouutiset.fi/yle-hallitus-palkkaamassa-50-miljoonalla-e…
Olisivat saman tien palkanneet parilla miljardilla niitä virkailijoita.
Olisi työllisyys parantunut kerrasta.
Antakaa joskus hyvääkin palautetta. Tuo on kiittämätöntä homnaa. Ne toimii siellä lakien mukaan. Varmaankin kova vaihtuvuus virkailijoissa.
Ei työttömät hae töihin, joissa kuukausipalkka on noin 2100 e/kk bruttona. Eikä palkka nouse 5 seuraavan vuoden aikana kuin yleiskorotuksen verran.
Voi teitä onnettomia luusereita, menkää töihin niin ei tarvi te-toimiston tätin kanssa asioida :D