Ulostulo: Tältä näyttää transhoitoja katuva ihminen
Sellaista sattuu että alkaakin kaduttaa.
Mitä mietteitä herättää tämä?
Kommentit (848)
Vierailija kirjoitti:
Cotton ceiling -ilmiöstä. Eli transnaiset valittavat sitä, että he eivät kelpaa lesbonaisten seksikumppaneiksi (=seksuaalinen lasikatto). Miksi heillä on oikeus vaatia/painostaa cis-kehoisia seksikumppaineikseen, mutta lesboja syytetään transfobiasta ja genitaalifetissistä, jos he eivät halua seksiä peniksen omaavan transnaisen kanssa?
Ei kukaan painosta ketään sänkyyn kenenkään kanssa. Sinänsä on toki transfobista puhua transnaisesta miehenä, mutta on täysin ok, jos lesbo sanoo, ettei kykene seksisuhteeseen transnaisen kanssa tämän peniksen vuoksi. Tai minkään muunkaan syyn vuoksi.
Sametin blogi Musta orkidea on kiinnostava. Kannattaa lukaista teksti tai pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi matala ääni naiseksi.
Sille on annettu synteettistä testosteronia isoja määriä.
Ihan samanlaista testosteronia se on saanut kuin miehen kivekset tuottavat. Lisäksi annos on vastaava, kuin korvaushoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos miehormoni alentaa ääntää niin eikö naishormoni nostaisi sitä takaisin?
Madaltunut ääni johtuu testosteronin kasvattamista äänihuulista. Ne eivät tuosta pienene millään lääketieteellisellä menetelmällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä ottaa puheeksi että nämä sukupuolenvaihdot saattavat joskus myös epäonnistua. Valtaosa taitaa olla tyytyväisiä mutta löytyy näitä muitakin. Huonompi juttu.
Ihan nappiinhan nuo hoidot ovat menneet. Sitten on vain tultu katumapäälle.
Vierailija kirjoitti:
Ristin päällekäyvyydestä päätellen on mahdollista että on juuri tultu rytinällä uskoon. Katsoisin tämän tarinan lopun vasta kymmenen vuoden päästä.
Henkilö kertoo toisella videolla olevansa ateisti, joten ei ole juuri tullut uskoon tai ollut uskossa pidemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei risti kaulassa tee ihmisestä uskovaista. Eihän tämä ihminen sanonut sanaakaan uskosta?
Siis tämä videon nainen on Musta Orkidea - blogin pitäjä ja hyvin uskovainen.
Toisella videolla hän itse kyllä sanoo olevansa ateisti, joten mihin perustat ”tietosi”?
Miksei riitä, että näyttävät miltä näyttävät, on se keho sitten miehen tai naisen.
Eikö riitä, että mielessään ja ajatuksissaan ovat mies, nainen, trans yms?
Kun olisi oikeasti sinut kehonsa ja ulkonäkönsä kanssa ei tarvitsi mitään hoitoja ja leikkauksia.
Olen transsukupuolinen ja nämä on surullisia tapauksia. Uskon, että katujien määrä kasvaa pian räjähdysmäisestä tämän "muunsukupuolisuustrendin" ansiosta. Noin viiden vuoden päästä katujia on varmasti paljon.
Olen lukenut Sametin blogia ja hänen tarina on todella surullinen. Jokaisen näitä hoitoja harkitsevan pitäisi lukea hänen blogiaan ja tutustua vastaaviin tapauksiin. Niin tein itse. Kävin myös terapiassa ja ties mitä. Elin transuuteni kanssa ilman hoitoja 15 vuotta koittaen hyväksyä tilanteen ilman prosessiin lähtemistä.
Tällä hetkellä hoidot ovat monelle ainoa ratkaisu. Mieluummin olisin ollut niihin ryhtymättä. Nyt olen kuitenkin ollut tyytyväisempi elämääni kuin koskaan ennen.
Epäilen, että aika isolla osalla sukupuoliristiriita johtuu nykyään jostain muusta kuin siitä, että olisi vastakkaisen sukupuolen aivot. Tähän olen päätynyt tavattuani muita transpiireissä pyöriviä aika paljon. Voisin kirjoittaa vaikka romaanin kaikesta näkemästäni ja kuulemastani älyttömyydestä.
Jos itse joskus kadun, mitä en usko, niin toivon muistavani sitten, että hoidot pelastivat henkeni, kun mikään muu ei enää auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madaltunut ääni johtuu testosteronin kasvattamista äänihuulista. Ne eivät tuosta pienene millään lääketieteellisellä menetelmällä.
Pienenevät kyllä kirurgisesti, mutta lopputuloksesta ei ole takuita. Youtubessa on ainakin yksi transnainen joka vloggasi läpi oman toimenpiteensä, toipumisessa meni kuukausia mutta lopputulos ihan ok, menee täysin hieman käheä-äänisestä naisesta.
Hieman jännä muuten tuo ristiriita, että nainen saa itsestään ulkoisesti ja äänellisesti lähes täydellisesti miehestä menevän hormonihoidoilla mutta mies vain harvoin saa itsestään naisesta menevää ilman kasvojen kosmeettisia leikkauksia. Alapääleikkauksissa asia taas on toisinpäin; miehelle voi rakentaa lähes aidosta menevän vaginan mutta nykytekniikalla naiselle ei saa kovinkaan hyvää penistä tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienenevät kyllä kirurgisesti, mutta lopputuloksesta ei ole takuita. Youtubessa on ainakin yksi transnainen joka vloggasi läpi oman toimenpiteensä, toipumisessa meni kuukausia mutta lopputulos ihan ok, menee täysin hieman käheä-äänisestä naisesta.
Hieman jännä muuten tuo ristiriita, että nainen saa itsestään ulkoisesti ja äänellisesti lähes täydellisesti miehestä menevän hormonihoidoilla mutta mies vain harvoin saa itsestään naisesta menevää ilman kasvojen kosmeettisia leikkauksia. Alapääleikkauksissa asia taas on toisinpäin; miehelle voi rakentaa lähes aidosta menevän vaginan mutta nykytekniikalla naiselle ei saa kovinkaan hyvää penistä tehtyä.
Testosteroni on vahvempi hormoni, ei sinänsä mitenkään ihmeellistä. Tunnen ulkomailla leikkauksessa käyneitä miehiä ja heillä itse asiassa on täysin realistisen näköinen penis. Ainakin esim. uimahallin suihkussa voi käydä ilman kenenkään huomion kiinnittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen transsukupuolinen ja nämä on surullisia tapauksia. Uskon, että katujien määrä kasvaa pian räjähdysmäisestä tämän "muunsukupuolisuustrendin" ansiosta. Noin viiden vuoden päästä katujia on varmasti paljon.
Olen lukenut Sametin blogia ja hänen tarina on todella surullinen. Jokaisen näitä hoitoja harkitsevan pitäisi lukea hänen blogiaan ja tutustua vastaaviin tapauksiin. Niin tein itse. Kävin myös terapiassa ja ties mitä. Elin transuuteni kanssa ilman hoitoja 15 vuotta koittaen hyväksyä tilanteen ilman prosessiin lähtemistä.
Tällä hetkellä hoidot ovat monelle ainoa ratkaisu. Mieluummin olisin ollut niihin ryhtymättä. Nyt olen kuitenkin ollut tyytyväisempi elämääni kuin koskaan ennen.
Epäilen, että aika isolla osalla sukupuoliristiriita johtuu nykyään jostain muusta kuin siitä, että olisi vastakkaisen sukupuolen aivot. Tähän olen päätynyt tavattuani muita transpiireissä pyöriviä aika paljon. Voisin kirjoittaa vaikka romaanin kaikesta näkemästäni ja kuulemastani älyttömyydestä.
Jos itse joskus kadun, mitä en usko, niin toivon muistavani sitten, että hoidot pelastivat henkeni, kun mikään muu ei enää auttanut.
Muunsukupuoliset eivät taida kovin usein lähteä kovin radikaaleihin hoitoihin, alapään leikkaukseen nyt ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei riitä, että näyttävät miltä näyttävät, on se keho sitten miehen tai naisen.
Kun olisi oikeasti sinut kehonsa ja ulkonäkönsä kanssa ei tarvitsi mitään hoitoja ja leikkauksia.
Oletetaan, että olet esim. mies. Riittäisikö sinulle siis se, että kaikki pitäisivät sinua naisena, kaikki olettaisivat sinulla olevan pimppi ja kykenisit seksiin kumppanisi kanssa naisen kropassa tuosta vaan, koska kuitenkin itse sisimmässäsi tietäisit olevasi mies?
Mitä olette muuten mieltä näistä trans-henkilön ja cis-heteron väliin jäävistä tapauksista?
Youtubesta olen seurannut paljon näitä ja vastaan on tullut mm. nonbinary mies joka kävi läpi vaihdoksen naiseksi vaginaa myöten mutta kokee silti olevansa nonbinary. Sitten on transmies joka on homo ja suhteessa mieheen, joka ei ole homo, ja tällä transmiehellä on edelleen vagina eikä aio sille mitään tehdä.
Ja sitten on se transmiespari jotka ovat homoja ja parisuhteessa keskenään. Eli siis naiset halusivat olla homomiehiä.
Olen sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia mutta kyllä menee pää solmuun kun yrittää tuollaista käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Cotton ceiling -ilmiöstä. Eli transnaiset valittavat sitä, että he eivät kelpaa lesbonaisten seksikumppaneiksi (=seksuaalinen lasikatto). Miksi heillä on oikeus vaatia/painostaa cis-kehoisia seksikumppaineikseen, mutta lesboja syytetään transfobiasta ja genitaalifetissistä, jos he eivät halua seksiä peniksen omaavan transnaisen kanssa?
Kenelläkään ei ole oikeutta painostaa ketään seksiin kenenkään kanssa. Mutta on kaksi eri asiaa: Valitettavasti en kykene pitämään sinua seksualisesti viehättävänä, koska sinulla on penis
kuin :Sorry, ei käy, olet mies.
Kuinka vaikeaa tämän tajuaminen voi sinulle olla? Asia on selitetty sinulle jo monta kertaa. Miltä sinusta tuntuisi pienirintaisena kuulla, ettei nainen voisi kiinnostua sinusta, koska on lesbo? Ei yhtään töykeää? Ja ei, kyseessä ei ole eri asia.
Vierailija kirjoitti:
En mä tietenkään ollut sinut sen kanssa, että mulla oli rinnat ja naisellinen rasvojen sijoittuminen, koska en koe yhteyttä sellaiseen kroppaan. Nyt hormonihoidon ja leikkausten jälkeen tunnen. Ja tuskin sinäkään hyväksyisit minua mieheksi, jos olisin jättänyt hoidot väliin. Mä elän mieluummin ihan tavallista aikuisen elämää kuin olisin se erikoisuutta tavoitteleva friikki, mitä ennen hoitoja olin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette muuten mieltä näistä trans-henkilön ja cis-heteron väliin jäävistä tapauksista?
Youtubesta olen seurannut paljon näitä ja vastaan on tullut mm. nonbinary mies joka kävi läpi vaihdoksen naiseksi vaginaa myöten mutta kokee silti olevansa nonbinary. Sitten on transmies joka on homo ja suhteessa mieheen, joka ei ole homo, ja tällä transmiehellä on edelleen vagina eikä aio sille mitään tehdä.
Ja sitten on se transmiespari jotka ovat homoja ja parisuhteessa keskenään. Eli siis naiset halusivat olla homomiehiä.
Olen sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia mutta kyllä menee pää solmuun kun yrittää tuollaista käsittää.
Tunnen useita transmiespareja. En ymmärrä mikä siinä on niin ihmeellistä. Kaksi ihmistä on löytänyt toisensa, kenen kanssa heidän sitten pitäisi olla, sinunko? Sitä en kieltämättä ymmärrä, että transtaustainen non-op homomies seurustelee cisheteromiehen kanssa, se on tavallaan vähän surullista. Koska se herättää epäilyn, että toinen näkee kuitenkin oikeasti naisena, vaikka muuta väittääkin. Toisaalta onhan niitä pareja, joissa cisheteronainen jää, vaikka aviomies paljastuu transnaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei ole oikeutta painostaa ketään seksiin kenenkään kanssa. Mutta on kaksi eri asiaa: Valitettavasti en kykene pitämään sinua seksualisesti viehättävänä, koska sinulla on penis
kuin :Sorry, ei käy, olet mies.
Kuinka vaikeaa tämän tajuaminen voi sinulle olla? Asia on selitetty sinulle jo monta kertaa. Miltä sinusta tuntuisi pienirintaisena kuulla, ettei nainen voisi kiinnostua sinusta, koska on lesbo? Ei yhtään töykeää? Ja ei, kyseessä ei ole eri asia.
Siis mielestäsi pienet rinnat ovat sama asia kuin vastakkaisen sukupuolen sukupuolielimet??? Nyt on kyllä kovat defenssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olisi oikeasti sinut kehonsa ja ulkonäkönsä kanssa ei tarvitsi mitään hoitoja ja leikkauksia.Oletetaan, että olet esim. mies. Riittäisikö sinulle siis se, että kaikki pitäisivät sinua naisena, kaikki olettaisivat sinulla olevan pimppi ja kykenisit seksiin kumppanisi kanssa naisen kropassa tuosta vaan, koska kuitenkin itse sisimmässäsi tietäisit olevasi mies?
Mielestäni koko ajatus on OUTO. Olet nainen, mutta oletkin mies, haluat olla naismies ja oletkin jotain tuolta väliltä?
Ja tätä hömppää tuetaan ja rahoitetaan yhteiskunnan yhteisistä varoista.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cotton_ceiling