Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis herranjumala miten paljon jotkut herkuttelee!! Järkytys kaupassa... Miten sinä herkuttelet?

Vierailija
09.02.2019 |

Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?

Kommentit (405)

Vierailija
341/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että edes jostain järkytyt sinäki

Vierailija
342/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Meillä oli viikonlopun herkuttelut nämä:

- itsetehdyt bataattiranskalaiset airfryerissä + 1 black angus hampurilainen juustolla ja jalapenoilla: kylkeen salaattia

- katkarapu-pinaattipasta (kokojyväspaghetista), kylkeen tomaatti-raejuustosalaattia

- "hotelliaamiainen" (siis ihan kotona) itsepuristetulla appelsiinituoremehulla, esipaistetuilla kokojyväsämpylöillä ja niitten päälle ihan meijerivoita, juustoa ja keitettyjä munia. Lisäksi oli kurkku- ja tomaattiviipaleita joita napsittiin siinä ohessa. 

Ollaan pyritty herkuttelemaan oikealla ruualla sen sijaan että mätettäisiin sipsejä ym. 

Kyllä kelpaisi! Niin hyvältä kuulostaa! Mutta vain joskus "mättöruokia" ja aina tuoretta lisäksi. Ihan nii kuin kirjoititkin teillä olevan hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että edes jostain järkytyt sinäki

Ja hyvä, että on itse täydellinen, kun aika harva taitaa olla. Pyhimyksellisyys tietenkin nostaa järkytyksen tasoa, kun joutuu kaupassa näkemään näinkin traagisia asioita. Kyllä mielestäni kauppiaat olisivat velvollisia kustantamaan terapian, kun kerran ihmisiä näin saastuttavat ja sairastuttavat. 

Vierailija
344/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä olet niin nolo.

Vierailija
345/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sipsejä ja suklaata aina "mätetään" "kaksin käsin" ja "suu vaahdossa" mutta sosekeitoilla ja juustoilla "herkutellaan" pikkurilli pystyssä ns. parempina ihmisiä?

Vierailija
346/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli eilen korissa miniluumutomaatteja, kesäkurpitsaa, keräsalaattia, hedelmiä, pieni sipsi pussi, salmiakkipussi, kaljaa...Mitäs me tästä voidaan päätellä? Ei yhtikäs mitään! Kukaan ei kaupassa ollessani voi sanoa miksi ja kenelle olen ostoksia tekemässä. Joten helpommalla kanssa kulkijat pääsee kun ei yritäkään.

Elä ja anna elää!

Pyydäpä moskiittoa olemaan pistämättä tai punkkia purematta :D Kun se elämä on jostain käytävä hakemassa, niiin raskasta....

Vierailija
347/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen, miten ihmiset näkevät pizzan herkkuna ja epäterveellisenä, mutta vetävät vehnäpohjaisen voileivän tai jopa useamman päivässä. Vehnäpohja, rasvaa, juustoa ja lihaa. Mitä ihmeen eroa noilla sitten on muuta kuin että toinen on paistettu? Kahdessa juusto-kinkkuvoileivässä on jo kokonaisen lounaan kalorit. Mielestäni pakastepizzan ainoa synti on kyllä se, että se on valmisruoka ja melko suolainen, eikä suolakaan tervettä haittaa. Suomalaiset ovat ihmeellinen leivän ja maidon ihannointikansa.

Vierailija
348/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sä olet niin nolo.

Just :D Ja ihan sama vaikka provo, niin silti yhtä nolo.

Vierailija
349/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen, miten ihmiset näkevät pizzan herkkuna ja epäterveellisenä, mutta vetävät vehnäpohjaisen voileivän tai jopa useamman päivässä. Vehnäpohja, rasvaa, juustoa ja lihaa. Mitä ihmeen eroa noilla sitten on muuta kuin että toinen on paistettu? Kahdessa juusto-kinkkuvoileivässä on jo kokonaisen lounaan kalorit. Mielestäni pakastepizzan ainoa synti on kyllä se, että se on valmisruoka ja melko suolainen, eikä suolakaan tervettä haittaa. Suomalaiset ovat ihmeellinen leivän ja maidon ihannointikansa.

Useimmillahan se lähtee sieltä lapsuudesta, eli voikku vaan käteen, kun muksu tulee nälkäänsä keittiöön kuikuilemaan.

Aika liuta on esim. näitä teiniäitejä (juu juu, ei yleistetä) jotka eivät ymmärrä, että ne perheen yhteiset ateriahetket sen terveellisen ruuan ääressä luovat myös terveen pohjan ruoan suhteen elämälle.

Ikävä sanoa, mutta aika useissa kodeissa olen käynyt, joissa lasten jäljiltä on sohvassa ja lattioilla voileivän muruja ja tyynyissä margariinia jne. vastaavaa, eli leipä kätöseen ja itse partsille sauhulle.

Ja toinen huomio se, että tiskialtaassa lojuvat likaiset ruokalautaset, joissa useimmiten spagetin tai makaronien jämät. Jauhoja ja sokeria, siitä se lähtee ja vanhemmiten sitten siirrytään pitsoihin ja hamppareihin, kun ne tietyt maut maistuvat/tiedetään olevan, ketsuppia perään.

Mun mies on myös leipämies. Äitinsä on tehnyt aikoinaan useampaa työtä elättääkseen lapset yh:na. Osti tietenkin leipää kaappiin ja jotain makkarasiivua kaveriksi. Kersat (ei heitteillä, sen verran isoja) sitten keskenään mutustivat ranskista. Ei uskaltanut mitään keittoja jättää hellalla lämmitettäviksi, ja mikroja ei ollut. Hedelmät siihen aikaan kalliita.

Vierailija
350/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä herää kyllä mietteitä tästä ap:n sherlockmaisesta kyvystä tehdä havaintoja ja pitkälle vietyjä johtopäätöksiä niiden pohjalta. Olettaako myös, että kanssakaupassaolijalla on holtiton ripuli, jos ostoksina on vain paketti vessapaperia? Tai ettei lapset saa ollenkaan ruokaa, kun on pelkkiä vaippoja ostettu? Kertakäyttölautasia ja -mukeja ostava ei varmasti ikinä tiskaa ja lehden kanssa kassaa lähestyvä on patalaiska, joka ei muuta tee kuin lueskelee illat pitkät.

Vierailija
351/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

- itsetehdyt bataattiranskalaiset airfryerissä + 1 black angus hampurilainen juustolla ja jalapenoilla: kylkeen salaattia

- katkarapu-pinaattipasta (kokojyväspaghetista), kylkeen tomaatti-raejuustosalaattia

- "hotelliaamiainen" (siis ihan kotona) itsepuristetulla appelsiinituoremehulla, esipaistetuilla kokojyväsämpylöillä ja niitten päälle ihan meijerivoita, juustoa ja keitettyjä munia. Lisäksi oli kurkku- ja tomaattiviipaleita joita napsittiin siinä ohessa. 

Ollaan pyritty herkuttelemaan oikealla ruualla sen sijaan että mätettäisiin sipsejä ym. 

Kyllä kelpaisi! Niin hyvältä kuulostaa! Mutta vain joskus "mättöruokia" ja aina tuoretta lisäksi. Ihan nii kuin kirjoititkin teillä olevan hyvä!

Joo siis nuo katkaravut ja hampurilainen on meillä nimenomaan viikonlopun "luksusta", mennään kasvisruokavaliolla viikolla. Ja salaatti kuuluu joka aterialle. :) Itse en itseasiassa syö myöskään pastaa/riisiä/perunoita/leipää viikolla ollenkaan, eli jopa tuo hampurilaisen kokojyväsämpylä oli mulle "mättöä" :D 

Vierailija
352/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Tuohon vielä 1 vinkki ja aamiainen paranee huomattavasti: https://sikkesumari.com/2015/10/05/aamusampulat/

Illalla tekee parissa minuutissa taikinan ja aamulla paistaa. Ei ole lisäaineita

Vierailija
353/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 50 kiloa ja syön mitä huvittaa, herkuttelen useamminkin kuin vain kerran viikossa. Pidä sinä vain suusi kiinni.

Vierailija
354/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä herää kyllä mietteitä tästä ap:n sherlockmaisesta kyvystä tehdä havaintoja ja pitkälle vietyjä johtopäätöksiä niiden pohjalta. Olettaako myös, että kanssakaupassaolijalla on holtiton ripuli, jos ostoksina on vain paketti vessapaperia? Tai ettei lapset saa ollenkaan ruokaa, kun on pelkkiä vaippoja ostettu? Kertakäyttölautasia ja -mukeja ostava ei varmasti ikinä tiskaa ja lehden kanssa kassaa lähestyvä on patalaiska, joka ei muuta tee kuin lueskelee illat pitkät.

Varmuusvälineitä ainoana ostoksena tekevä henkilö on pervo ja jos on lapsia mukana, niin ....

Vierailija
355/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostan verilättyjä, hilloo en sentään.

Vierailija
356/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero on kalorimäärä. Siinä pakastepizzassa on vähintään 1000 kcal energiaa, kun taas parissa juusto-kinkkuvoileivässä 400-500 kcal.  Itse syön usein päivälliseksi vaan pari leipää, eikä tosiaan haittaa että on "lounaan kalorit", kun leivät (+ ehkä hedelmä jos tekee mieli) tosiaan korvaa koko aterian. Paino- tai terveysongelmia ei ole vielä 44 v ikään mennessä näkynyt, vaikka olenkin leivän puputtaja.

Vierailija
357/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio. Täytyypä muistaa, ettei laita miestä ostamaan tamponeja tai sukkahousuja jne...

Vierailija
358/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin eilen kaks kulhollista sokerimuroja agavesiirapilla ja kauramaidolla, salmiakkia, grilliltä falafeleja ranskaisilla ja illalla suklaata ja rahkapullaa.

Yolo

Vierailija
359/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole oikein sen kohtuuden ystävä. En saa mitään iloa mm. muutamasta suklaapalasta tai yhdestä kaljasta. Syön mieluummin koko levyn tai juon 8-10 kaljaa kun alan. Mutta otan sitten noita niin harvoin etten liho tai tule muita haittoja.

4-5 olutta on maksimi kerta-annos

Terveysniuhoille joo. Mä haluan kunnon kännit silloin kun juon, ja niitä ei 4-5 oluella saa. Eikä tuosta kovemmasta kertajuomisesta haittaakaan ole, kunhan sitä ei tee joka viikko.

Vierailija
360/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta! Viikonloppu meni jo kalaa ja salaattia mussuttaen. Äsken poikkesin ruokakaupassa ja "sorruin" laskiaispulliin, joista toisen massutin juuri kahvin kera. Lounaalla olin herkutellut viikonlopun jämillä siis uunikalalla ja salaatilla. Voi herranen aika, miten moraaliton olenkaan! Kuka nyt maanantaina syö laskiaispullan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi