Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis herranjumala miten paljon jotkut herkuttelee!! Järkytys kaupassa... Miten sinä herkuttelet?

Vierailija
09.02.2019 |

Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?

Kommentit (405)

Vierailija
381/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ostan lähes KILON IRTOKARKKIA, kun oli alennetulla hinnalla tarjouksessa.

Ja syön sitä seuraavat 5 viikkoa yleensä.

Mutta AP kauhistelee tuomitsevalla katseella, että siinä se vetää tollasen satsin viikonloppuna.

Tai jopa 15 minuutissa!

Usko nyt vaan hyvä ihminen, että kaikki eivät toimi kuten sinä :D

Vierailija
382/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pitäisi olla joku suoja ostosten päällä ettei voi kytätä kenenkään ostoksia, näin vitsinä.

Oon sen verran kipakka et jos joku sanoo mulle jotain niin takas tulee ja kunnolla.

Sanon aivan varmasti jos joku kyttää mun ostoksia.

Mulla ei ole aikaa eikä haluja tuijottaa jonkun ostoksia. Saatika että se on epäkohteliasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan monesti karkkia, sipsiä ja limua. Yhtään en saa itse syödä ja joku tekee päätelmiä mun syömisistä.

Vierailija
384/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katselee ihmisten viikonlopun ruokaostoksia, voi huhhuh! Sipsiä, karkkia, pizzaa, olutta kaikkea epäterveellistä. Oikea terveellinen ruoka on niin hyvää, kasvikset salaatti ja siihen jotain lisäksi tai maukas keitto. Sillä jaksaa ja herkuksi riittää kyllä kohtuullinen määrä jotain hyvää vaikkapa lauantai-iltana. Mitä mieltä muut? Onko ruokavalio kunnossa?

Miten voit tietää, kuinka pitkäksi aikaa ja kuinka suurelle porukalle ostosten herkut on suunniteltu?

Ap on harjaantunut tehtävässään.  Hän arvioi pikaisesti asiakkaan painon ja pituuden, koulutuksen, vaatetuksen, kielenkäytön (jos kyseinen hlö hyvällä onnella puhuu vaikkapa puhelimeen), askelluksen ja yleensäkin liikkumisen, sekä kaikki muut asiaan liittyvät olennaiset seikat.

Vaatii suht pitkän seurailun kauppakäytävillä, mutta mitäs siitä, pääasia, että saa olla osa muiden elämää ja suhteuttaa nämä ostoskärryjen sisältöön.

Sitten vaan suorittamaan analyysi, juomaan kupponen kahvia ja  av-palstalle.[/

👍

Vierailija
385/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me syödään miehen kanssa liikaa herkkuja, myönnän. Ylipainoakin on, mutta ei 30 tai 50 kiloa. Syömme paljon myös vihanneksia, marjoja ja hedelmiä, mutta kyllä ne herkut ovat se lihomisen syy.

Mulla ainakin rankka elämäntilanne on aiheuttanut herkkujen liiallisen syönnim. Nyt kun elämäntilanne on helpompi, yritän vähentää herkkujen syöntiä.

Vierailija
386/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herkutellaan lanttu ja porkkanaraasteella. Kylkeen iso lasi vettä. Parempaa kuin suklaa. Tämän lisäksi kun aloittaa aamunsa salitreenillä niin näyttääkin sitten hyvälle.

Vierailija
387/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen lauantaisin vedellä ja näkkileivällä. Nam!

Vierailija
388/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, muisto muutaman vuoden takaa. Iltamyöhällä ryntäsin kauppaan kolmen lapseni kanssa ja ostimme mutakakun, jäätelöä ja karkkia. Kassalla naureskelimme että voi herrajjestas mikä iltapala tästä tulee, ja silloin omia ostoksiaan pakannut, siististi pukeutunut nelikymppinen mies räjähti huutamaan että hyi kamala, katsoisit vähän mitä edes lapsille syötät, sinä vastuuton lorviainen (noin niinkuin siistittynä versiona)!

Jos olisi tiennyt että kyseessä oli yksinhuoltajan 30-vuotispäivä, jonka ainoa viettotapa ja juhlistus kyseinen "iltapala" oli, olisikohan ollut ymmärtäväisempi? En saanut tilaisuutta selittää, kun herra törmäsi matkoihinsa raivon vallassa.

Vierailija
389/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on pudonnut kelkasta!

Kärrykyyläys on so last season!

Mä oo läski ja niin pro syömisessä, että en kai mä mihinkään kauppaan mene.

Tilaan kaiken netistä. Ei tarvi asunnosta ulos lähteä, jos ei halua.

Aivan turhaa jeesustella niitä, jotka markettiin viittii vaivautua.

Vierailija
390/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, muisto muutaman vuoden takaa. Iltamyöhällä ryntäsin kauppaan kolmen lapseni kanssa ja ostimme mutakakun, jäätelöä ja karkkia. Kassalla naureskelimme että voi herrajjestas mikä iltapala tästä tulee, ja silloin omia ostoksiaan pakannut, siististi pukeutunut nelikymppinen mies räjähti huutamaan että hyi kamala, katsoisit vähän mitä edes lapsille syötät, sinä vastuuton lorviainen (noin niinkuin siistittynä versiona)!

Jos olisi tiennyt että kyseessä oli yksinhuoltajan 30-vuotispäivä, jonka ainoa viettotapa ja juhlistus kyseinen "iltapala" oli, olisikohan ollut ymmärtäväisempi? En saanut tilaisuutta selittää, kun herra törmäsi matkoihinsa raivon vallassa.

Tiedän kyseisen ihmistyypin. Na zimiehiä, yksinasuvia, kaikki tarkassa kontrollissa. Ovat heteroita mutta pilkuntarkkoja siisteydestä ja naisia kohtaan vihamielisiä.

Vierailija
391/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyseisen ihmistyypin. Na zimiehiä, yksinasuvia, kaikki tarkassa kontrollissa. Ovat heteroita mutta pilkuntarkkoja siisteydestä ja naisia kohtaan vihamielisiä.

...naisia ja elämäniloa kohtaan vihamielisiä...

Vierailija
392/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen, miten ihmiset näkevät pizzan herkkuna ja epäterveellisenä, mutta vetävät vehnäpohjaisen voileivän tai jopa useamman päivässä. Vehnäpohja, rasvaa, juustoa ja lihaa. Mitä ihmeen eroa noilla sitten on muuta kuin että toinen on paistettu? Kahdessa juusto-kinkkuvoileivässä on jo kokonaisen lounaan kalorit. Mielestäni pakastepizzan ainoa synti on kyllä se, että se on valmisruoka ja melko suolainen, eikä suolakaan tervettä haittaa. Suomalaiset ovat ihmeellinen leivän ja maidon ihannointikansa.

Ero on kalorimäärä. Siinä pakastepizzassa on vähintään 1000 kcal energiaa, kun taas parissa juusto-kinkkuvoileivässä 400-500 kcal.  Itse syön usein päivälliseksi vaan pari leipää, eikä tosiaan haittaa että on "lounaan kalorit", kun leivät (+ ehkä hedelmä jos tekee mieli) tosiaan korvaa koko aterian. Paino- tai terveysongelmia ei ole vielä 44 v ikään mennessä näkynyt, vaikka olenkin leivän puputtaja.

Mutta sitten taas jos ajatellaan, että täyteen tulen ainakin itse puolikkaastakin pizzasta, kun taas voileivän jälkeen on nälkä ja sellainen "siinäkö se olikin" -fiilis, niin ei se lopulta ole win-win.

Mä pistän paremmaksi, karsin kokonaan leipätuotteet ja pääasiallisesti maidosta koostuvat tuotteet ja laihduin onnistuneesti 7 kiloa BMI:n mukaisen normaalipainon sisällä, vaikka pidin "herkut". Nykyäänkin syön pizzaa leivän tilalla, tosin teen pizzan itse eli ostoskorissani ei enää näy vinoa pinoa pakastelätysköjä kuten joskus. Vaikka voileivät ovatkin mielestäni turhia kalorikänttyjä, voileipäkakusta tykkään, mutta siinä on niin kova työ väsätä, ettei joka viikko jaksa.

Vierailija
393/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh. Ap varmaan joutuu kohta spurttaamaan pitkin pihaa kun näkee lähetin saapuvan naapuriin. Ihan varmalla tommonen kyylä ratsaa ne kassit ilman tunnontuskia, tai vaatii kuitit nähtäville.

Vierailija
394/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa!

Aina sitä vaan saa yllä yllättyä. Mulla vähän saman tyyppinen kokemus, mutta ei herkuista, vaan ylläri pylläri kasviksista.

Olin kauppatorilla ostoksilla miehen kanssa ja kokosin pusseihin kaikenlaisia kasviksia. Oli kaalta, palsternakkaa ja vaikka mitä. Myyjä katseli vino hymy suupielissä ja kysyi mitä aion tehdä. Vastasin, että pikkelsiä säilön.

Katsoi halveksivasti ja kysyi etkö tiedä että etikkasäilykkeet lihottavat? :O

Olin silloin aika tukevassa kunnossa, mutta jo huomattavasti laihduttanut. Mä vaan hymyilin ja ajattelin, etten näytä närkästystäni. Meinasin jo heittää ne rehut sen silmille ja astella mahtipontisesti viereiseen kojuun, mutta onnistuin olemaan arvokas ja tilanteen yläpuolella, mikä etenkin meillä Turussa on a&o, eli ei pidä menettää kasvojaan. Tässä samalla yksi loistava esimerkki turkulaisuudesta, niin tyypillistä.

Suoraan sanoen, kyllähän vtutti. Ja kyllä, meni koju boikottiin loppuiäksi. Olisin "jopa jotenkin ymmärtänyt", jos lihavalle huomautetaan vaikka ison jäätelön syömisestä, mutta prkle, kun ei saisi edes kasviksia syödä.

Ja herkuista sen verran, että kerran viikossa syön makeita, mutten kilokaupalla. Olen laihdutukseni jälkeen pitänyt painon kurissa. Eikä tee tiukkaa, syön hyvin, sopivan määrän ja terveellisesti.

Vierailija
395/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh. Ap varmaan joutuu kohta spurttaamaan pitkin pihaa kun näkee lähetin saapuvan naapuriin. Ihan varmalla tommonen kyylä ratsaa ne kassit ilman tunnontuskia, tai vaatii kuitit nähtäville.

Ap voisi itse pestautua marketin ruokalähetiksi tai pitsakuskiksi. Siinä kuskatessa voisi vapaasti penkoa ne ruokakassit ja taivastella vaikka jossain parkkipaikalla ihan ääneen ja rauhassa raivoten.

Samalla voisi myös pahimpiin herkkukuljetuksiin laittaa vaikka heippalappuja ja mielipiteitä mässäämisestä.

Vierailija
396/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin oikein miettimään tätä herkuttelujuttua. Meidän perheessä on mies, minä ja lapset 9v ja 11v.

Perjantaina meidän kärrissä kaupassa on (ruokien lisäksi) yleensä:

Lauantaipussi x 2 (tai irtokarkkeja, ei koskaan molempia)

Kinder-suklaamunat x 2

Limsat lapsille x 2

Irtokarkkipussi miehelle (noin 6eur)

Suklaapatukat lapsille x 2

Sipsipusseja 2 kpl 

Dippejä 2 kpl ja kermaviilejä 2 kpl

Suklaavanukkaat aikuisille

Suklaavanukkaat lapsille

Sit vielä pullo kuoharia, pullo valkoviiniä ja esimerkiksi Baileys tms. Alkosta aikuisille

Siinä meidän viikonlopun herkut. Ruokien lisäksi.

P.S. En laske pizzaa herkuksi, pizza on ruokaa. Samoiten salaatti jossa on salaattia, kinkkukuutioita, aurajuustoraastepussi, tomaattia, suolakurkkua jne. ei ole herkkua, vaan ruokaa. Myöskään patonki ja levite ei ole herkkua, vaan ruokaa.

Vierailija
397/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala. Itsehän herkuttelin palalla tummaa suklaata 10 vuotta sitten ja sitä sitten herkkupäivinä muistelen, jos oikein herkkuhammasta kolottaa.

Vierailija
398/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän juhlat ja niissä kuuluukin herkutella. Mutta kun ihmisistä näkee että ruokavalio ei ole kunnossa kun ylipainoa on sellaiset vähintään 50kg. Miksi siltikin jatketaan sitä syömistä.

Eli jos normaalipainoinen, jopa hoikka tai lihaksikas ihminen olisi ostamassa paljon karkkia ja sipsejä sekä limua plus alkoholia, niin se on hyväksyttävämpää mielestäsi?

Sekö vaikuttaa vain siltä, että siinä on harva herkkupäivä ja oi kun iloista hänelle kun harvoin herkuttelee niin hän on sen ansainnut.

Mutta läski ihminen taas on läski eikä ansaitse syödä extra rasvaa ja hiilareita.

Näinkö ajatusmallisi toimii, vai?

Se hoikka tai lihaksikas ei työkseen syö herkkuja ja sen näkee ulkomuodosta, että herkuttelu ei ole tapa vaan se tapahtuu silloin tällöin. Niillä on ne perusasiat kunnossa tossa safkaamisessa, kun taas överipainoinen ei todellakaan tarvitse päivittäistä palkintoa extra hiilareista tai rasvasta, kun on jaksanut läähättää kauppaan asti. Kyllä se 150kg mies tai nainen kaupassa kärryn kanssa kääntää pään sen kärryn sisältöön ja siinä tulee se ajatus päähän, että noiden ei tarttis vetää tota pullapitkoo ja kaljalavaa tänään. Tekis ennemmin terveellisen safkan ja menis liikkumaan. Tollasten fättäreiden suusta, kun tulee se ikuinen kilpirauhasen takia lihonnut niin ei vaan mene läpi. Ne on paksukaisia sen kärryn sisällön takia.

Aina puhutaan, että kun on niitä sairauksia, jotka estää liikkumisen. Niin, se liikkuminenhan ei ole pää laihdutuskeino vaan se safka. Syö oikein, niin paino putoaa oli niitä liikkumisesteitä tai ei ole.

Vierailija
399/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm nainen ja painan 93kg, 

Syön kokonaisen suklaalevyn kerralla lähes joka päivä. 

Limsaa juon paljon ja syön Hesburgerissa n. 5kertaa viikossa. 

Karkkia syön noin pussillisen päivässä, joskus kaksi. 

Jäätelöä joskus, silloin aina sen litran kerralla. 

Jos leivon pullaa, syön koko pellillisen samana päivänä, joskus jää huomisellekin. 

Teen myös kotiruokaa:

pussi makaroonia + 400g jauhelihaa sekaisin. Syön sen kerralla tai kuitenkin saman päivän aikana. 

Söin kokonaisen suklaalevyn 1-2 viikossa, En juonut limuja, söin Hesburgerissa tai vast. n. kerran kuussa, en syönyt juurikaan jäätelöä, jos leivoin pullaa söin lämpimänä 2-3 ja koin siitä suurta syyllisyyttä. Pussista makaroonia ja 400g. jauhelihaa söi nelihenkinen perhe kaksi kertaa. Olin 159cm. pitkä ja 98kg. painava nainen :/  Nyt olen 159cm. ja 86kg. ja tästä on suunta vain alaspäin. Syön kasviksia, lihaa, kanaa, kalaa, munia, voita, kookos-ja oliiviöljyä, juustoja ja herkkuna palan tai kaksi tosi tummaa suklaata. silääpä lähti laskuun paino kun jäi vehnät ja sokerit, riisit ja perunat pois.

Vierailija
400/405 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja käyn Suomessa noin kerran vuodessa. Monesti tulee tuolloin mietittyä, mitähän muut ajattelevat tuolloin oudoista ostoksistani ennen kotimaahani paluuta. Ostan yleensä hirveästi Fazerin suklaata kotiin viemisiksi (niiden pitää kestää kauan), keksejä, karkkeja jne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi